-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9153423062
- Titel
- Maten från glasriket
- Författare
- Malin Söderström - Thomas Jönsson
- Förlag
- Ica Bokförlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 72 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 570 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Följ med på en resa i Glasriket!
En av Sveriges mest uppmärksammade kockar Malin Söderström har gjort en matresa genom Glasriket och på sitt eget personliga sätt tolkat de småländska kökstraditionerna. Hon blev invigd i ostkakans hemligheter och tittade in naturens eget skafferi.
Det blev även besök i Duvemåla och hos Kungen i Glasriket Älgen. Bilderna är skickligt fotograferade av Wolfgang Kleinschmidt och visar mat och glas på ett nytt och spännande sätt! Boken finns också på engelska och tyska. Ca 40 färgfoton, ca 35 recept.
Ica Bokförlag 1 9153423062 -
Handelns digitalisering – Undran inför framti...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:1 uppl. 2016. 160 sidor.
Nära nyskick. "I boken problematiseras och diskuteras handelns digitalisering med utgångspunkt i den fysiska butiken. Vidare behandlas vad som skapar värde för affären och affärerna utifrån teman om konsumenter, format, varuflöden, transparens och organisering. Med exe läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144116808
- Titel
- Handelns digitalisering - Undran inför framtidens affärer
- Författare
- Hagberg, Johan
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 241 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Handeln har länge kretsat kring det personliga mötet där den fysiska butiken – affären – har spelat en betydande roll för hur affärer görs. När handeln nu digitaliseras väcks en rad frågor om hur framtidens affärer kommer att se ut. I boken problematiseras och diskuteras handelns digitalisering med utgångspunkt i den fysiska butiken. Vidare behandlas vad som skapar värde för affären och affärerna utifrån teman om konsumenter, format, varuflöden, transparens och organisering. Med exempel från bland annat ICA, IKEA och Nudie Jeans lyfter författarna fram funderingar och tolkningar om vad digitaliseringen innebär för handeln och framtidens affärer – i dubbel bemärkelse.
Studentlitteratur AB 1:1 9789144116808 -
Köprevolutionen : hur den digitaliserade kons...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2015. 183 sidor.
Nyskick. Bokhandelsnytt exemplar i presentskick. Oläst.
PRISBELÖNAD: Köprevolutionen har tilldelats hederspris i tävlingen Årets marknadsföringsbok 2016.
Morgondagens marknadsplats är digital. Med den här boken får du de nödvändiga insikter som hjälper dig a läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147116959
- Titel
- Köprevolutionen : hur den digitaliserade konsumenten transformerar handel, varumärken och marknadsföring
- Författare
- Jonsson, Pernilla
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 183 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 470 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Prisbelönad: Köprevolutionen har tilldelats hederspris i tävlingen Årets marknadsföringsbok 2016! Morgondagens marknadsplats är digital. Med den här boken får du de nödvändiga insikter som hjälper dig att tänka framåt och ställa de rätta frågorna.
Digitaliseringen av samhället är en av vår tids största och mest omvälvande förändringar. Med den nya tekniken blir konsumenten och därmed även köpprocessen allt mer digital, och det ritar helt om förutsättningarna för många verksamheter.
I den pågående ”köprevolutionen” står handeln i frontlinjen – dess gränssnitt digitaliseras snabbt. Digitaliseringen av köpet får dock konsekvenser långt utanför handelns gränser. Alla måste förstå vad som händer när det är konsumenterna som styr (och inte varumärkena), att köprevolutionen får konsekvenser för hela vårt sätt att göra affärer, från marknadsföring och varumärkespositionering till affärsmodeller och hur vi organiserar oss.
Den här boken hjälper dig att förstå vad den digitaliserade köpprocessen betyder för just era kunder och er affär. Den hjälper dig att tänka nytt, att tänka konsumentcentrerat, att tänka digitalt.
Sagt om boken
Köprevolutionen fick hederspris i tävlingen Årets Marknadsföringsbok 2016, med motiveringen att den ger läsaren värdefulla insikter kring den framtida digitala marknadsplatsen.
"Köprevolutionen ... Jag skulle vilja påstå att detta är måsteläsning för alla marknadsförare och kommunikatörer. Den fokuserar på konsumenter och e-handel, men analyserna och slutsatserna är giltiga för alla som vill förstå vad som händer just nu på det vi kallar marknaden." Lustgården - Wirtens blogg om content marketing 2016-01-18 www.wirten.se
"[...] Detta är en mycket aktuell, inspirerande och värdefull bok för alla läsare och speciellt viktig för de som måste förstå konsumenternas nuvarande och framtida drivkraft. Här får läsaren hjälp att tänka nytt, att tänka konsumentcentrerat och att tänka digitalt." Jan-Olof Svensson, lektör, BTJ-häftet nr 21, 2015.
Om författarna
Dr Pernilla Jonssons specialitet är att omvandla konsumenters röst till strategisk affärsnytta, och hon har väglett flera multinationella bolag inom varumärkespositionering, innovation och marknadsstrategi. Pernilla är i dag verksam på Ericsson ConsumerLab där hon ansvarar för affärsutveckling utifrån global konsumentinsikt.
Patrik Stoopendahl är affärsantropolog och konsult på analysföretaget Kairos Future. Till vardags stöttar han företag och organisationer i utvecklingen av strategier, kommunikationsidéer och nya koncept utifrån djuplodande analyser av nordisk och internationell konsumtionskultur.
Ek.dr Malin Sundström forskar om kunders beteenden, attityder och köpbeslut. Hon arbetar tillsammans med företag och organisationer och har lång erfarenhet av uppdragsforskning inom digital handel och konsekvenserna för framtidens butiker. Malin är akademisk föreståndare för SIIR, Swedish Institute for Innovative Retailing, vid Högskolan i Borås.
Liber 1 9789147116959 -
Till jordens yttersta gräns - Apostlagärninga...
Pocketbok. Equmeniakyrkan. 1:a uppl. 2019. 248 sidor.
Nyskick. Förlags ny. Oläst. Presenskick. 17,8 cm x 11 cm. 251 gram. (låda20220712-2?0)
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKEqumeniakyrkan 1:a -
Till jordens yttersta gräns - Apostlagärninga...
Pocketbok. Equmeniakyrkan. 1:a uppl. 2019. 248 sidor.
Nära nyskick. Ny skick med många markerade citaten om bön. 17,8 cm x 11 cm. 251 gram. (låda20220712-2?0).
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKEqumeniakyrkan 1:a -
Maten från glasriket
Inbunden bok. Ica Bokförlag. 1 uppl. 2002. 72 sidor.
Nyskick. Mycket rikl.färgfotoillustrerad. Format 23,5 x 27,5 cm
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789153423065
- Titel
- Maten från glasriket
- Författare
- Malin Söderström - Thomas Jönsson
- Förlag
- Ica Bokförlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 72 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 570 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Följ med på en resa i Glasriket!
En av Sveriges mest uppmärksammade kockar Malin Söderström har gjort en matresa genom Glasriket och på sitt eget personliga sätt tolkat de småländska kökstraditionerna. Hon blev invigd i ostkakans hemligheter och tittade in naturens eget skafferi.
Det blev även besök i Duvemåla och hos Kungen i Glasriket Älgen. Bilderna är skickligt fotograferade av Wolfgang Kleinschmidt och visar mat och glas på ett nytt och spännande sätt! Boken finns också på engelska och tyska. Ca 40 färgfoton, ca 35 recept.
Ica Bokförlag 1 9789153423065 -
Köprevolutionen – Hur den digitaliserade kons...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2015. 183 sidor.
Gott skick. Understrykningar förekommer, liksom någon marginalanteckning och några hundöron.
"Morgondagens marknadsplats är digital. Med den här boken får du de nödvändiga insikter som hjälper dig att tänka framåt och ställa de rätta frågorna.
Digitaliseringen läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147116959
- Titel
- Köprevolutionen : hur den digitaliserade konsumenten transformerar handel, varumärken och marknadsföring
- Författare
- Jonsson, Pernilla
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 183 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 470 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Prisbelönad: Köprevolutionen har tilldelats hederspris i tävlingen Årets marknadsföringsbok 2016! Morgondagens marknadsplats är digital. Med den här boken får du de nödvändiga insikter som hjälper dig att tänka framåt och ställa de rätta frågorna.
Digitaliseringen av samhället är en av vår tids största och mest omvälvande förändringar. Med den nya tekniken blir konsumenten och därmed även köpprocessen allt mer digital, och det ritar helt om förutsättningarna för många verksamheter.
I den pågående ”köprevolutionen” står handeln i frontlinjen – dess gränssnitt digitaliseras snabbt. Digitaliseringen av köpet får dock konsekvenser långt utanför handelns gränser. Alla måste förstå vad som händer när det är konsumenterna som styr (och inte varumärkena), att köprevolutionen får konsekvenser för hela vårt sätt att göra affärer, från marknadsföring och varumärkespositionering till affärsmodeller och hur vi organiserar oss.
Den här boken hjälper dig att förstå vad den digitaliserade köpprocessen betyder för just era kunder och er affär. Den hjälper dig att tänka nytt, att tänka konsumentcentrerat, att tänka digitalt.
Sagt om boken
Köprevolutionen fick hederspris i tävlingen Årets Marknadsföringsbok 2016, med motiveringen att den ger läsaren värdefulla insikter kring den framtida digitala marknadsplatsen.
"Köprevolutionen ... Jag skulle vilja påstå att detta är måsteläsning för alla marknadsförare och kommunikatörer. Den fokuserar på konsumenter och e-handel, men analyserna och slutsatserna är giltiga för alla som vill förstå vad som händer just nu på det vi kallar marknaden." Lustgården - Wirtens blogg om content marketing 2016-01-18 www.wirten.se
"[...] Detta är en mycket aktuell, inspirerande och värdefull bok för alla läsare och speciellt viktig för de som måste förstå konsumenternas nuvarande och framtida drivkraft. Här får läsaren hjälp att tänka nytt, att tänka konsumentcentrerat och att tänka digitalt." Jan-Olof Svensson, lektör, BTJ-häftet nr 21, 2015.
Om författarna
Dr Pernilla Jonssons specialitet är att omvandla konsumenters röst till strategisk affärsnytta, och hon har väglett flera multinationella bolag inom varumärkespositionering, innovation och marknadsstrategi. Pernilla är i dag verksam på Ericsson ConsumerLab där hon ansvarar för affärsutveckling utifrån global konsumentinsikt.
Patrik Stoopendahl är affärsantropolog och konsult på analysföretaget Kairos Future. Till vardags stöttar han företag och organisationer i utvecklingen av strategier, kommunikationsidéer och nya koncept utifrån djuplodande analyser av nordisk och internationell konsumtionskultur.
Ek.dr Malin Sundström forskar om kunders beteenden, attityder och köpbeslut. Hon arbetar tillsammans med företag och organisationer och har lång erfarenhet av uppdragsforskning inom digital handel och konsekvenserna för framtidens butiker. Malin är akademisk föreståndare för SIIR, Swedish Institute for Innovative Retailing, vid Högskolan i Borås.
Liber 1 9789147116959 -
Maten från glasriket
Inbunden bok. Ica Bokförlag. 1 uppl. 2002. 72 sidor.
Mycket gott skick. Pärmarna något solkiga men inlagan i princip som ny.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789153423065
- Titel
- Maten från glasriket
- Författare
- Malin Söderström - Thomas Jönsson
- Förlag
- Ica Bokförlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 72 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 570 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Följ med på en resa i Glasriket!
En av Sveriges mest uppmärksammade kockar Malin Söderström har gjort en matresa genom Glasriket och på sitt eget personliga sätt tolkat de småländska kökstraditionerna. Hon blev invigd i ostkakans hemligheter och tittade in naturens eget skafferi.
Det blev även besök i Duvemåla och hos Kungen i Glasriket Älgen. Bilderna är skickligt fotograferade av Wolfgang Kleinschmidt och visar mat och glas på ett nytt och spännande sätt! Boken finns också på engelska och tyska. Ca 40 färgfoton, ca 35 recept.
Ica Bokförlag 1 9789153423065 -
Köprevolutionen : hur den digitaliserade kons...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2015. 183 sidor.
Nära nyskick. Boken är i nyskick men har endast några få överstrykningar i boken därav "nära nyskick"
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147116959
- Titel
- Köprevolutionen : hur den digitaliserade konsumenten transformerar handel, varumärken och marknadsföring
- Författare
- Jonsson, Pernilla
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 183 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 470 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Prisbelönad: Köprevolutionen har tilldelats hederspris i tävlingen Årets marknadsföringsbok 2016! Morgondagens marknadsplats är digital. Med den här boken får du de nödvändiga insikter som hjälper dig att tänka framåt och ställa de rätta frågorna.
Digitaliseringen av samhället är en av vår tids största och mest omvälvande förändringar. Med den nya tekniken blir konsumenten och därmed även köpprocessen allt mer digital, och det ritar helt om förutsättningarna för många verksamheter.
I den pågående ”köprevolutionen” står handeln i frontlinjen – dess gränssnitt digitaliseras snabbt. Digitaliseringen av köpet får dock konsekvenser långt utanför handelns gränser. Alla måste förstå vad som händer när det är konsumenterna som styr (och inte varumärkena), att köprevolutionen får konsekvenser för hela vårt sätt att göra affärer, från marknadsföring och varumärkespositionering till affärsmodeller och hur vi organiserar oss.
Den här boken hjälper dig att förstå vad den digitaliserade köpprocessen betyder för just era kunder och er affär. Den hjälper dig att tänka nytt, att tänka konsumentcentrerat, att tänka digitalt.
Sagt om boken
Köprevolutionen fick hederspris i tävlingen Årets Marknadsföringsbok 2016, med motiveringen att den ger läsaren värdefulla insikter kring den framtida digitala marknadsplatsen.
"Köprevolutionen ... Jag skulle vilja påstå att detta är måsteläsning för alla marknadsförare och kommunikatörer. Den fokuserar på konsumenter och e-handel, men analyserna och slutsatserna är giltiga för alla som vill förstå vad som händer just nu på det vi kallar marknaden." Lustgården - Wirtens blogg om content marketing 2016-01-18 www.wirten.se
"[...] Detta är en mycket aktuell, inspirerande och värdefull bok för alla läsare och speciellt viktig för de som måste förstå konsumenternas nuvarande och framtida drivkraft. Här får läsaren hjälp att tänka nytt, att tänka konsumentcentrerat och att tänka digitalt." Jan-Olof Svensson, lektör, BTJ-häftet nr 21, 2015.
Om författarna
Dr Pernilla Jonssons specialitet är att omvandla konsumenters röst till strategisk affärsnytta, och hon har väglett flera multinationella bolag inom varumärkespositionering, innovation och marknadsstrategi. Pernilla är i dag verksam på Ericsson ConsumerLab där hon ansvarar för affärsutveckling utifrån global konsumentinsikt.
Patrik Stoopendahl är affärsantropolog och konsult på analysföretaget Kairos Future. Till vardags stöttar han företag och organisationer i utvecklingen av strategier, kommunikationsidéer och nya koncept utifrån djuplodande analyser av nordisk och internationell konsumtionskultur.
Ek.dr Malin Sundström forskar om kunders beteenden, attityder och köpbeslut. Hon arbetar tillsammans med företag och organisationer och har lång erfarenhet av uppdragsforskning inom digital handel och konsekvenserna för framtidens butiker. Malin är akademisk föreståndare för SIIR, Swedish Institute for Innovative Retailing, vid Högskolan i Borås.
Liber 1 9789147116959 -
Kvinnors arbete och hushållens försörjning :...
Häftad bok. Uppsala : Acta Universitatis Upsaliensis : Universitetsbiblioteket [distributör. 1:a uppl. 2006. 172 sidor.
Mycket gott skick. Intressant om om Siljansbygdens vävare
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9155466109
- Titel
- Kvinnors arbete och hushållens försörjning : vävinkomsternas betydelse för hushållsekonomin i Siljansbygden 1938-1955
- Författare
- Jonsson, Malin
- Förlag
- Uppsala : Acta Universitatis Upsaliensis : Universitetsbiblioteket [distributör
- Utgivningsår
- 2006
- Språk
- Svenska
Uppsala : Acta Universitatis Upsaliensis : Universitetsbiblioteket [distributör 1:a 9155466109 -
Maten från glasriket
Inbunden bok. Ica Bokförlag. 1 uppl. 2002. 72 sidor.
Nära nyskick. (305) PRESENTSKICK. ..........SMÅLÄNDSKA MATTRADITIONER.........SPÄNNANDE MÖTE
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9153423062
- Titel
- Maten från glasriket
- Författare
- Malin Söderström - Thomas Jönsson
- Förlag
- Ica Bokförlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 72 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 570 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Följ med på en resa i Glasriket!
En av Sveriges mest uppmärksammade kockar Malin Söderström har gjort en matresa genom Glasriket och på sitt eget personliga sätt tolkat de småländska kökstraditionerna. Hon blev invigd i ostkakans hemligheter och tittade in naturens eget skafferi.
Det blev även besök i Duvemåla och hos Kungen i Glasriket Älgen. Bilderna är skickligt fotograferade av Wolfgang Kleinschmidt och visar mat och glas på ett nytt och spännande sätt! Boken finns också på engelska och tyska. Ca 40 färgfoton, ca 35 recept.
Ica Bokförlag 1 9153423062 -
Köprevolutionen : hur den digitaliserade kons...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2015. 183 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147116959
- Titel
- Köprevolutionen : hur den digitaliserade konsumenten transformerar handel, varumärken och marknadsföring
- Författare
- Jonsson, Pernilla
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 183 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 470 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Prisbelönad: Köprevolutionen har tilldelats hederspris i tävlingen Årets marknadsföringsbok 2016! Morgondagens marknadsplats är digital. Med den här boken får du de nödvändiga insikter som hjälper dig att tänka framåt och ställa de rätta frågorna.
Digitaliseringen av samhället är en av vår tids största och mest omvälvande förändringar. Med den nya tekniken blir konsumenten och därmed även köpprocessen allt mer digital, och det ritar helt om förutsättningarna för många verksamheter.
I den pågående ”köprevolutionen” står handeln i frontlinjen – dess gränssnitt digitaliseras snabbt. Digitaliseringen av köpet får dock konsekvenser långt utanför handelns gränser. Alla måste förstå vad som händer när det är konsumenterna som styr (och inte varumärkena), att köprevolutionen får konsekvenser för hela vårt sätt att göra affärer, från marknadsföring och varumärkespositionering till affärsmodeller och hur vi organiserar oss.
Den här boken hjälper dig att förstå vad den digitaliserade köpprocessen betyder för just era kunder och er affär. Den hjälper dig att tänka nytt, att tänka konsumentcentrerat, att tänka digitalt.
Sagt om boken
Köprevolutionen fick hederspris i tävlingen Årets Marknadsföringsbok 2016, med motiveringen att den ger läsaren värdefulla insikter kring den framtida digitala marknadsplatsen.
"Köprevolutionen ... Jag skulle vilja påstå att detta är måsteläsning för alla marknadsförare och kommunikatörer. Den fokuserar på konsumenter och e-handel, men analyserna och slutsatserna är giltiga för alla som vill förstå vad som händer just nu på det vi kallar marknaden." Lustgården - Wirtens blogg om content marketing 2016-01-18 www.wirten.se
"[...] Detta är en mycket aktuell, inspirerande och värdefull bok för alla läsare och speciellt viktig för de som måste förstå konsumenternas nuvarande och framtida drivkraft. Här får läsaren hjälp att tänka nytt, att tänka konsumentcentrerat och att tänka digitalt." Jan-Olof Svensson, lektör, BTJ-häftet nr 21, 2015.
Om författarna
Dr Pernilla Jonssons specialitet är att omvandla konsumenters röst till strategisk affärsnytta, och hon har väglett flera multinationella bolag inom varumärkespositionering, innovation och marknadsstrategi. Pernilla är i dag verksam på Ericsson ConsumerLab där hon ansvarar för affärsutveckling utifrån global konsumentinsikt.
Patrik Stoopendahl är affärsantropolog och konsult på analysföretaget Kairos Future. Till vardags stöttar han företag och organisationer i utvecklingen av strategier, kommunikationsidéer och nya koncept utifrån djuplodande analyser av nordisk och internationell konsumtionskultur.
Ek.dr Malin Sundström forskar om kunders beteenden, attityder och köpbeslut. Hon arbetar tillsammans med företag och organisationer och har lång erfarenhet av uppdragsforskning inom digital handel och konsekvenserna för framtidens butiker. Malin är akademisk föreståndare för SIIR, Swedish Institute for Innovative Retailing, vid Högskolan i Borås.
Liber 1 9789147116959 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9153423062
- Titel
- Maten från glasriket
- Författare
- Malin Söderström - Thomas Jönsson
- Förlag
- Ica Bokförlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 72 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 570 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Följ med på en resa i Glasriket!
En av Sveriges mest uppmärksammade kockar Malin Söderström har gjort en matresa genom Glasriket och på sitt eget personliga sätt tolkat de småländska kökstraditionerna. Hon blev invigd i ostkakans hemligheter och tittade in naturens eget skafferi.
Det blev även besök i Duvemåla och hos Kungen i Glasriket Älgen. Bilderna är skickligt fotograferade av Wolfgang Kleinschmidt och visar mat och glas på ett nytt och spännande sätt! Boken finns också på engelska och tyska. Ca 40 färgfoton, ca 35 recept.
Ica Bokförlag 1 9153423062 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789187813399
- Titel
- Över mållinjen : 20 kvinnor berättar hur
- Författare
- Jansdotter, Nina
- Förlag
- Ariton Förlag
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 268 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur tar du dig dit du vill? Har du svårt att nå ända fram till mållinjen? Och över den?
Vare sig du drömmer om att få ordning på din ekonomi, hitta ett nytt boende, skapa en ny karriär eller vill övervinna hinder så är det inte alltid att bara bestämma sig. För dig som vill få tankeväckande och inspirerande tips har vi skapat denna bok som bland annat tar upp: Att skriva mentalt kontrakt med dig själv, drömma sanndrömmar och inte låta ett nej stoppa dig. Att våga misslyckas, göra fel, gå sönder och komma igen. Att låta saker och ting ta tid, att ta ett steg i taget och våga realisera din potential.
Låt dig inspireras av 20 kvinnor som uppnått sina mål:
Achillea Dahl, Agneta Orlå, Annika McClintock, Carina Hammarsten, Carolina Vahlstedt, Charlotte Ahlberg, Eleonore Hammare, Elisabeth Jönsson, Fanny Lundgren, Lisa Valtersson, Malin Inger, Malin Lundskog, Marie-Louise Kanon, Monica Ivesköld, Nina Jansdotter, Petronella Simonsbacka, Sabina Renck, Sarah Larsson, Susanne Hydén och Ylva Wegler.
Ariton Förlag 9789187813399 -
Craft in Dialogue - Six Views on a Practice i...
Inbunden bok. Arvinius Förlag. Första uppl. 2005. 136 sidor.
Nära nyskick. Dekorerat kartonnage. 60 bilder i färg. Som ny. Oläst.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9197560901
- Titel
- Craft in Dialogue : six views on a practice in change
- Författare
- Jönsson, Love - Astfalck, Jivan - Landmer, Rebecca - Garner, Glen - IASPIS - Konstnärsnämnden - Craft in Dialogue (projekt)
- Förlag
- Arvinius Förlag
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 136 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 157 x 217 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 382 g
- Språk
- English
Arvinius Förlag Första 9197560901 -
Här är ditt horoskop/I alla rum
Häftad bok. Albins Skrivarlinje åk 1/åk 2 2015-2016. 2016.
Nära nyskick. "Dubbelbok".
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789198109252
- Titel
- I alla rum
- Författare
- Albins folkhögskola. Skrivarlinjen
- Förlag
- Landskrona : Albins folkhögskola
- Språk
- Svenska
Albins Skrivarlinje åk 1/åk 2 2015-2016 9789198109252 -
Maten från glasriket
Inbunden bok. Ica Bokförlag. 1 uppl. 2002. 72 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag saknas.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9153423062
- Titel
- Maten från glasriket
- Författare
- Malin Söderström - Thomas Jönsson
- Förlag
- Ica Bokförlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 72 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 570 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Följ med på en resa i Glasriket!
En av Sveriges mest uppmärksammade kockar Malin Söderström har gjort en matresa genom Glasriket och på sitt eget personliga sätt tolkat de småländska kökstraditionerna. Hon blev invigd i ostkakans hemligheter och tittade in naturens eget skafferi.
Det blev även besök i Duvemåla och hos Kungen i Glasriket Älgen. Bilderna är skickligt fotograferade av Wolfgang Kleinschmidt och visar mat och glas på ett nytt och spännande sätt! Boken finns också på engelska och tyska. Ca 40 färgfoton, ca 35 recept.
Ica Bokförlag 1 9153423062 -
Mästerkockarnas bästa sommarrecept. Fisk & Sk...
Inbunden bok. Aftonbladet och Norstedts. 2010. 80 sidor.
Nyskick. Visst vore det svenska köket torftigt utan fisk & skaldjur. Så gott, så fräscht och så hälsosamt! Kan det bli bättre? Men många av oss, även skapligt vana matlagare, blir lite rådvilla när det kommer till att anrätta fisk och skaldjur. Den egna receptsaml läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9113031996
- Titel
- Fisk och skaldjur
- Författare
- Ahlin, Nils Emil
- Förlag
- Stockholm : Aftonbladet : Norstedts
- Utgivningsår
- 2010
- Språk
- Svenska
Aftonbladet och Norstedts 9113031996 -
Kvinnors arbete och hushållens försörjning: v...
Häftad bok. Uppsala universitet. 2006. 168 sidor.
Mycket gott skick. Lite skavda ryggkanter. 370 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9155466109
- Titel
- Kvinnors arbete och hushållens försörjning : vävinkomsternas betydelse för hushållsekonomin i Siljansbygden 1938-1955
- Författare
- Jonsson, Malin
- Förlag
- Uppsala : Acta Universitatis Upsaliensis : Universitetsbiblioteket [distributör
- Utgivningsår
- 2006
- Språk
- Svenska
Uppsala universitet 9155466109 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9153423062
- Titel
- Maten från glasriket
- Författare
- Malin Söderström - Thomas Jönsson
- Förlag
- Ica Bokförlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 72 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 570 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Följ med på en resa i Glasriket!
En av Sveriges mest uppmärksammade kockar Malin Söderström har gjort en matresa genom Glasriket och på sitt eget personliga sätt tolkat de småländska kökstraditionerna. Hon blev invigd i ostkakans hemligheter och tittade in naturens eget skafferi.
Det blev även besök i Duvemåla och hos Kungen i Glasriket Älgen. Bilderna är skickligt fotograferade av Wolfgang Kleinschmidt och visar mat och glas på ett nytt och spännande sätt! Boken finns också på engelska och tyska. Ca 40 färgfoton, ca 35 recept.
9153423062 -
Äta på nytt sätt med matlaget Mudi-Mums
Utgiven på Prisma 1982. 206 sidor. Illustrerat klotband i format 17x24 cm vikt 575 gram exkl.emballage. Med tillskrift på pärmens insida. I mycket gott skick. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9151813998
- Titel
- Äta på nytt sätt : med matlaget Mudi-Mums
- Författare
- Matlaget Mudi-Mums - Dahlgren, Malin Åslög - Jordens vänner
- Förlag
- Stockholm : Prisma : Jordens vänner
- Utgivningsår
- 1980
- Språk
- Svenska
9151813998 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9153423062
- Titel
- Maten från glasriket
- Författare
- Malin Söderström - Thomas Jönsson
- Förlag
- Ica Bokförlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 72 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 570 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Följ med på en resa i Glasriket!
En av Sveriges mest uppmärksammade kockar Malin Söderström har gjort en matresa genom Glasriket och på sitt eget personliga sätt tolkat de småländska kökstraditionerna. Hon blev invigd i ostkakans hemligheter och tittade in naturens eget skafferi.
Det blev även besök i Duvemåla och hos Kungen i Glasriket Älgen. Bilderna är skickligt fotograferade av Wolfgang Kleinschmidt och visar mat och glas på ett nytt och spännande sätt! Boken finns också på engelska och tyska. Ca 40 färgfoton, ca 35 recept.
9153423062 -
Kvinnors arbete och hushållens försörjning. V...
Häftad bok. 2006.
Mycket gott skick. Uppsala University Library. 2006. Häftad bok i välbevarat skick. 168 sidor.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789155466107
- Titel
- Kvinnors arbete och hushållens försörjning : vävinkomsternas betydelse för hushållsekonomin i Siljansbygden 1938-1955
- Författare
- Jonsson, Malin
- Förlag
- Uppsala : Acta Universitatis Upsaliensis : Universitetsbiblioteket [distributör
- Utgivningsår
- 2006
- Språk
- Svenska
9789155466107 -
Maten från glasriket
ICA Bokförlag, 2002. Kartonnage, 68(1) sid. Rikligt illustrerad i färg. Recept. Format 0,9 x 23,5 x 27,5 cm. Vikt ca 550 g.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9153423062
- Titel
- Maten från glasriket
- Författare
- Malin Söderström - Thomas Jönsson
- Förlag
- Ica Bokförlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 72 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 570 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Följ med på en resa i Glasriket!
En av Sveriges mest uppmärksammade kockar Malin Söderström har gjort en matresa genom Glasriket och på sitt eget personliga sätt tolkat de småländska kökstraditionerna. Hon blev invigd i ostkakans hemligheter och tittade in naturens eget skafferi.
Det blev även besök i Duvemåla och hos Kungen i Glasriket Älgen. Bilderna är skickligt fotograferade av Wolfgang Kleinschmidt och visar mat och glas på ett nytt och spännande sätt! Boken finns också på engelska och tyska. Ca 40 färgfoton, ca 35 recept.
9153423062 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn