-
Populärkulturen och skolan
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2009. 225 sidor.
Gott skick. Har tillhört bibliotek. Hylla 15 - Plan 1
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144014139
- Titel
- Populärkulturen och skolan
- Författare
- Persson, Magnus
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 226 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Förhållandet mellan skolan och populärkulturen är inte det bästa. När det gäller den kultur som eleverna själva föredrar kan skolan se tillbaka på en lång tradition av misstro och kritik. Nya medier och kulturella uttrycksformer har alltid utlöst vuxen- och skolvärldens oro. Men populärkulturens betydelse och expansion fortsätter att öka och för många håller den på att bli den enda kulturen. I ett sådant läge måste skolan börja ta populärkulturens produkter och de nya medierna på allvar, och försöka hitta produktiva sätt att hantera dem som går bortom både det enkla avståndstagandet och det okritiska hyllandet.Denna bok lyfter fram centrala frågor och belyser dem historiskt och ur ett nutida perspektiv, både nationellt och internationellt. Hur har skolan införlivat populärkulturen i undervisningen och med vilka syften? Vilken pedagogik och metodik har förordats? Hur har man sett på förhållandet mellan populärkultur och finkultur? Bokens första del behandlar dessa frågor genom att lyfta fram de historiskt dominerande förhållningssätten till populärkulturen inom svensk skola. Den andra delen presenterar några tongivande företrädare för de viktigaste positionerna i den internationella debatten om populärkultur och undervisning.
Boken ger en mängd konkreta exempel på hur lärare kan använda populärkulturellt material i sin undervisning. Exemplen som hämtats från olika stadier och skolformer i utbildningssystemet, spänner över många olika medieformer. Boken är skriven för utbildning och fortbildning av lärare i skolans samtliga ämnen. Den kan också läsas som en introduktion till de centrala teoribildningarna om populärkulturen. Översättning: Patricia Wadensjö
Studentlitteratur AB 1 9144014139 -
Perinatalmedicin
Inbunden bok. Almqvist & Wiksell. 1 uppl. 1991. 460 sidor.
Nära nyskick. Format 24,5 x 17,5 x 3 cm Vikt 1.245 g.
Inbundet laminatband, illustrerad med sv/v teckningar av Piroska von Gegerfelt, samt foton, figurer och tabeller. INNEHÅLL: DEL I: Den gravida kvinnan 1. Perinatal statistik 2. Mödrahälsovård 3. Ultraljud 4. Hypert läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9121122830
- Titel
- Perinatal medicin
- Författare
- Persson, Bengt - Westgren, Magnus - Gegerfelt, Piroska von
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1991
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 1262 g
- Språk
- Svenska
Almqvist & Wiksell 1 9121122830 -
Populärkulturen och skolan
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 225 sidor.
Mycket gott skick. Namnad på inlagans första blad. Hel och ren inlaga utan anteckningat eller understrykningar. [rum 1]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144014139
- Titel
- Populärkulturen och skolan
- Författare
- Persson, Magnus
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 226 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Förhållandet mellan skolan och populärkulturen är inte det bästa. När det gäller den kultur som eleverna själva föredrar kan skolan se tillbaka på en lång tradition av misstro och kritik. Nya medier och kulturella uttrycksformer har alltid utlöst vuxen- och skolvärldens oro. Men populärkulturens betydelse och expansion fortsätter att öka och för många håller den på att bli den enda kulturen. I ett sådant läge måste skolan börja ta populärkulturens produkter och de nya medierna på allvar, och försöka hitta produktiva sätt att hantera dem som går bortom både det enkla avståndstagandet och det okritiska hyllandet.Denna bok lyfter fram centrala frågor och belyser dem historiskt och ur ett nutida perspektiv, både nationellt och internationellt. Hur har skolan införlivat populärkulturen i undervisningen och med vilka syften? Vilken pedagogik och metodik har förordats? Hur har man sett på förhållandet mellan populärkultur och finkultur? Bokens första del behandlar dessa frågor genom att lyfta fram de historiskt dominerande förhållningssätten till populärkulturen inom svensk skola. Den andra delen presenterar några tongivande företrädare för de viktigaste positionerna i den internationella debatten om populärkultur och undervisning.
Boken ger en mängd konkreta exempel på hur lärare kan använda populärkulturellt material i sin undervisning. Exemplen som hämtats från olika stadier och skolformer i utbildningssystemet, spänner över många olika medieformer. Boken är skriven för utbildning och fortbildning av lärare i skolans samtliga ämnen. Den kan också läsas som en introduktion till de centrala teoribildningarna om populärkulturen. Översättning: Patricia Wadensjö
Studentlitteratur AB 1 9144014139 -
Populärkulturen och skolan
Häftad bok. Studentlitteratur. 1:11 uppl. 2011. 225 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKStudentlitteratur 1:11 -
Populärkulturen och skolan
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 226 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144014135
- Titel
- Populärkulturen och skolan
- Författare
- Persson, Magnus
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 226 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Förhållandet mellan skolan och populärkulturen är inte det bästa. När det gäller den kultur som eleverna själva föredrar kan skolan se tillbaka på en lång tradition av misstro och kritik. Nya medier och kulturella uttrycksformer har alltid utlöst vuxen- och skolvärldens oro. Men populärkulturens betydelse och expansion fortsätter att öka och för många håller den på att bli den enda kulturen. I ett sådant läge måste skolan börja ta populärkulturens produkter och de nya medierna på allvar, och försöka hitta produktiva sätt att hantera dem som går bortom både det enkla avståndstagandet och det okritiska hyllandet.Denna bok lyfter fram centrala frågor och belyser dem historiskt och ur ett nutida perspektiv, både nationellt och internationellt. Hur har skolan införlivat populärkulturen i undervisningen och med vilka syften? Vilken pedagogik och metodik har förordats? Hur har man sett på förhållandet mellan populärkultur och finkultur? Bokens första del behandlar dessa frågor genom att lyfta fram de historiskt dominerande förhållningssätten till populärkulturen inom svensk skola. Den andra delen presenterar några tongivande företrädare för de viktigaste positionerna i den internationella debatten om populärkultur och undervisning.
Boken ger en mängd konkreta exempel på hur lärare kan använda populärkulturellt material i sin undervisning. Exemplen som hämtats från olika stadier och skolformer i utbildningssystemet, spänner över många olika medieformer. Boken är skriven för utbildning och fortbildning av lärare i skolans samtliga ämnen. Den kan också läsas som en introduktion till de centrala teoribildningarna om populärkulturen. Översättning: Patricia Wadensjö
Studentlitteratur AB 1 9789144014135 -
Populärkulturen och skolan
Häftad bok.
Nära nyskick. Studentlitteratur. uppl.1:11. 2011. 225 s. 15,5 x 22cm.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144014135
- Titel
- Populärkulturen och skolan
- Författare
- Persson, Magnus
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 226 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Förhållandet mellan skolan och populärkulturen är inte det bästa. När det gäller den kultur som eleverna själva föredrar kan skolan se tillbaka på en lång tradition av misstro och kritik. Nya medier och kulturella uttrycksformer har alltid utlöst vuxen- och skolvärldens oro. Men populärkulturens betydelse och expansion fortsätter att öka och för många håller den på att bli den enda kulturen. I ett sådant läge måste skolan börja ta populärkulturens produkter och de nya medierna på allvar, och försöka hitta produktiva sätt att hantera dem som går bortom både det enkla avståndstagandet och det okritiska hyllandet.Denna bok lyfter fram centrala frågor och belyser dem historiskt och ur ett nutida perspektiv, både nationellt och internationellt. Hur har skolan införlivat populärkulturen i undervisningen och med vilka syften? Vilken pedagogik och metodik har förordats? Hur har man sett på förhållandet mellan populärkultur och finkultur? Bokens första del behandlar dessa frågor genom att lyfta fram de historiskt dominerande förhållningssätten till populärkulturen inom svensk skola. Den andra delen presenterar några tongivande företrädare för de viktigaste positionerna i den internationella debatten om populärkultur och undervisning.
Boken ger en mängd konkreta exempel på hur lärare kan använda populärkulturellt material i sin undervisning. Exemplen som hämtats från olika stadier och skolformer i utbildningssystemet, spänner över många olika medieformer. Boken är skriven för utbildning och fortbildning av lärare i skolans samtliga ämnen. Den kan också läsas som en introduktion till de centrala teoribildningarna om populärkulturen. Översättning: Patricia Wadensjö
9789144014135 -
I EN LÄRANDE GEMENSKAP Bilder från skolutveck...
Häftad bok. Karlstads kommun. 2004. 280 sidor.
Nära nyskick. (33) Oläst Noggrant i nplastad Bibl.bok med stämplar . Boken, I en lärande gemenskap : bilder av skolutveckling i Karlstads kommun, tar upp målsättningen att utveckla lärandet hos barn, ungdomar och pedagoger i relation till förskolans och grundskolans sa läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9197520411
- Titel
- I en lärande gemenskap : bilder av skolutveckling i Karlstads kommun
- Författare
- Persson, Magnus - Karlstad. Barn- och ungdomsförvaltningen - Learning Teacher Network (projekt)
- Förlag
- Karlstad : Barn- och ungdomsförvaltningen, Karlstads kommun
- Utgivningsår
- 2004
- Språk
- Svenska
Karlstads kommun 9197520411 -
I En Lärande Gemenskap Bilder av skolutveckli...
Häftad. 2004. 280s. 24x16c. 700g. Nära Nyskick.
Boken, I en lärande gemenskap : bilder av skolutveckling i Karlstads kommun, tar upp målsättningen att utveckla lärandet hos barn, ungdomar och pedagoger i relation till förskolans och grundskolans samhälle läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9197520411
- Titel
- I en lärande gemenskap : bilder av skolutveckling i Karlstads kommun
- Författare
- Persson, Magnus - Karlstad. Barn- och ungdomsförvaltningen - Learning Teacher Network (projekt)
- Förlag
- Karlstad : Barn- och ungdomsförvaltningen, Karlstads kommun
- Utgivningsår
- 2004
- Språk
- Svenska
9197520411 -
Hur gemensam är den europeiska gemenskapen. E...
Inbunden bok. Santérus Förlag. 1 uppl. 2009. 263 s. Inbunden. 22x15xcm. 520 gram.
Nyskick. Skyddsomslag finns i nära nyskick. Oläst! Perfekt skick! Utgallrad från bibliotek med med stämplar och etikett på baksidan. STUDENTlitteratur.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173590297
- Titel
- Hur gemensam är den europeiska gemenskapen. Europaperspektiv 2009
- Författare
- Gustavsson, Sverker - Oxelheim, Lars - Pehrson, Lars
- Förlag
- Santérus Förlag
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 263 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 150 x 222 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 520 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Världspolitiken har överraskats av två hastiga förändringar. Den ena var hur klimatfrågan på nyåret 2007 förvandlades från en faktor i bakgrunden till att helt plötsligt befinna sig i förgrunden. Den andra var hur reglerna för den globala ekonomin hösten 2008 övergick från att uppfattas som stabila till att inge stora farhågor. De båda omsvängningarna inträffade oberoende av varandra men följderna kommer att behöva hanteras gemensamt. En omreglering av den principiella grunden för världens ekonomi, juridik och politik är den största utmaning som EU någonsin har stått inför. Poängen är att den globala utmaningen tillkommer utöver de problem som marknader, välfärdsstater, säkerhet, energi och befolkningsrörelser redan erbjuder. Den tillkommande frågan är av det slaget att en fördjupad diskussion om unionens egen struktur blir svår att undvika. Temat för denna bok är den olikformighet, som historiskt utmärker unionen. Ekonomer, jurister och statsvetare klargör hur marknader, rättssystem och politiska system både inom sig och jämförda med varandra är mycket olika. Marknaderna är mer europeiserade än rättssystemen och dessa i sin tur mer sammanhållna än de politiska systemen. Om bristen på enhetlighet är en tillgång eller en belastning bör tolkas som en öppen fråga. Svaret är inte självklart. Allra minst gäller detta när dagordningen vidgas. Detta är tolfte årgången av ekonomers, juristers och statsvetares gemensamt publicerade årsbok. Utgivare är de tre nätverken för Europaforskning i ekonomiska ämnen, juridik och statskunskap vid de svenska universiteten. Deltagande författare är: Tommy Bengtsson, Jörgen Hettne, Lennart Hjalmarsson, Karl Magnus Johansson, Lars Pehrson, Thomas Persson, Kirk Scott, Susanne S:t Clair Renard, Maria Strömvik och Yves Zenou
9789173590297
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn