-
Torgny Lagman : Axel Törnemans målningar i ri...
Inbunden bok. Stockholm : Sandler. 1990.
Nyskick. 91-87790-20-3
Axel Törnemans målningar i riksdagshuset, förf Magnus Källström och
91-87340-22-4
Axel Törneman Millesgården, förf Göran Söderlund
Båda böckerna i helklotband i textilkassett (se bilder) … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKStockholm : Sandler -
Den lojala kunden
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2001. 200 sidor.
Nära nyskick. Överstruken ägarsignatur - mycket fint exemplar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147061594
- Titel
- Den lojala kunden
- Författare
- Söderlund, Magnus
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 595 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Någonting har hänt inom marknadsföringen. Allt fler vill veta hur man lyckas behålla befintliga kunder. Kundlojalitet har blivit ett nyckelord. Kanske är det dags att mynta det nya begreppet lojalitetsföring?
Läs mer
Den lojala kunden försöker reda ut begreppen genom att lämna svar på frågor som: Vad är kundlojalitet? Vad är det som driver fram lojaliteten? Vad kan lojalitetsföraren göra? Vilka blir konsekvenserna av kundlojalitet? Boken baseras på befintliga teorier och modeller inom området, samtidigt som den strävar efter att expandera dessa.
Utsedd till Årets Marknadsföringsbok 2001 av Sveriges Marknadsförbund.
Om författarna
Magnus Söderlund är t.f. professor och chef för Center for Consumer Marketing (CCM) vid Handelshögskolan i Stockholm.
Liber 1 9789147061594 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147097760
- Titel
- Kundmötet
- Författare
- Söderlund, Magnus
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 288 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 170 x 240 mm
- Vikt
- 640 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det personliga mötet – ansikte mot ansikte – mellan medarbetaren och kunden är ett centralt inslag i företags marknadsföring. Här får man chansen att påverka köpbeslut och att marknadsföra företaget. Men trots att många företag är medvetna om vikten av detta möte, har kundmötet hamnat i skuggan av annan marknadsföring. Den här boken är ett bidrag för att lyfta fram kundmötet i ljuset.
Liber 1 9789147097760 -
Segmentering
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 1998. 203 sidor.
Hyggligt skick. Namnad och ett fåtal anteckningar i blyerts. Markeringar med överstrykningspenna
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9147042583
- Titel
- Segmentering
- Författare
- Söderlund, Magnus
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad vill kunden ha? Vilket budskap ska vi ha? Hur överför vi budskapet till kunden? Hur kan vi möta kunden? Är kunden lönsam? Segmentering – indelning av kunder i grupper – har blivit allt viktigare. I boken presenteras en modell som utgår ifrån dessa frågor om kundens egenskaper. Boken visar också hur grupper kan formas mot bakgrund av svaren på frågorna, hur marknadsföraren kan välja segment inför en bearbetning och olika strategier för själva bearbetningen.
Om författarna
Magnus Söderlund är t.f. professor samt chef för Center for Consumer Marketing vid Handelshögskolan i Stockholm.
Liber 1 9147042583 -
Experiment med människor
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2010. 328 sidor.
Nära nyskick. Limhäftad bok med invikta pärmflikar.
Illustrerad i svartvitt.
Författaren är professor på Handelshögskolan i Sthlm
Boken är slut i övrig nätbokhandel.
E&N 231117 … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147090716
- Titel
- Experiment med människor
- Författare
- Söderlund, Magnus
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 328 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 442 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad människor tycker och tänker, hur de reagerar på olika intryck, varför de beter sig på ett visst sätt – det är sådant som vi ofta vill ta reda på. Ett bra sätt att undersöka detta är att utföra kontrollerade experiment. Men vad är egentligen ett experiment? Och hur utför man det? Vad ska man tänka på när man gör undersökningar som inkluderar människor? I den här boken diskuteras och besvaras dessa frågor.
Läs mer
Oavsett om du redan själv gör experiment med människor, funderar på att börja med sådana experiment eller vill veta mer om en metod som har haft stor betydelse för vår kunskap om människor, finns det anledning att försöka komma till klarhet med vad ett experiment egentligen är. Det finns många myter om experiment, och många associerar till etiskt tveksamma försök och till vidrigheter som människor under historien har utsatts för under etiketten experiment. Författaren reder ut vad som är experiment och vad som inte är det och visar hur experiment kan användas som en effektiv undersökningsmetod i många olika sammanhang.
Boken riktar sig till forskare, praktiker, samhällsbyggare, lärare och studenter som är verksamma inom t.ex. marknadsföring, psykologi, sociologi, statsvetenskap och medicin.
Om författarna
Magnus Söderlund är professor på Handelshögskolan i Stockholm och föreståndare för CCM (Centre for Consumer Marketing). Han har bland annat skrivit böckerna Emotionsladdad marknadsföring och Tankeverktyg för marknadsförare.
Liber 1 9789147090716 -
Emotionsladdad marknadsföring
Inbunden bok. Liber. 1:1 uppl. 2003. 304 sidor.
Mycket gott skick. Förlagets illustrerade laminatband, trådbunden. Rakt och rent ex. Ägarsignatur försättsbladet. Inlagan i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9147072792
- Titel
- Emotionsladdad marknadsföring
- Författare
- Söderlund, Magnus
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 304 sidor
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 615 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En stor del av reklambudskapen vi möts av syftar till att väcka positiva känslor, som kopplas till produkten. Den här boken vill göra oss bättre rustade att handskas med emotionsladdad marknadsföring.
Läs mer
Emotionsladdade objekt väcker ofta positiva känslor hos betraktaren, för att i nästa steg påverka dennes utvärdering av både marknadsföringen i sig och produkten. Och det tycks ske på ett snabbt och omedvetet sätt. Därför kan man betrakta emotionsladdad marknadsföring som ett försök till dold påverkan. Men emotionsladdad marknadsföring ger inte alltid de effekter som marknadsföraren önskar.
Utsedd till Årets Marknadsföringsbok 2003 av Sveriges Marknadsförbund.
Om författarna
Magnus Söderlund är professor på Handelshögskolan i Stockholm och föreståndare för CCM (Centre for Consumer Marketing).
Liber 1:1 9147072792 -
Kundmötet
Inbunden bok. Liber. 1:1 uppl. 2012. 288 sidor.
Nära nyskick. Format 25 x 17,5 cm Vikt 640 g.
Inbundet förlagsband, sv/v illustrerad. INNEHÅLL: Förord 1. En bok om kundmötet 2. Kundmötet och påverkan på kunden 3. Medarbetarens utsida 4. Medmänskligt bemötande 5. Kundkontaktsbeteende 6. Kategorisering av kunden 7. L läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147097760
- Titel
- Kundmötet
- Författare
- Söderlund, Magnus
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 288 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 170 x 240 mm
- Vikt
- 640 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det personliga mötet – ansikte mot ansikte – mellan medarbetaren och kunden är ett centralt inslag i företags marknadsföring. Här får man chansen att påverka köpbeslut och att marknadsföra företaget. Men trots att många företag är medvetna om vikten av detta möte, har kundmötet hamnat i skuggan av annan marknadsföring. Den här boken är ett bidrag för att lyfta fram kundmötet i ljuset.
Liber 1:1 9789147097760 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147097760
- Titel
- Kundmötet
- Författare
- Söderlund, Magnus
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 288 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 170 x 240 mm
- Vikt
- 640 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det personliga mötet – ansikte mot ansikte – mellan medarbetaren och kunden är ett centralt inslag i företags marknadsföring. Här får man chansen att påverka köpbeslut och att marknadsföra företaget. Men trots att många företag är medvetna om vikten av detta möte, har kundmötet hamnat i skuggan av annan marknadsföring. Den här boken är ett bidrag för att lyfta fram kundmötet i ljuset.
Liber 1 9789147097760 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147072798
- Titel
- Emotionsladdad marknadsföring
- Författare
- Söderlund, Magnus
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 304 sidor
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 615 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En stor del av reklambudskapen vi möts av syftar till att väcka positiva känslor, som kopplas till produkten. Den här boken vill göra oss bättre rustade att handskas med emotionsladdad marknadsföring.
Läs mer
Emotionsladdade objekt väcker ofta positiva känslor hos betraktaren, för att i nästa steg påverka dennes utvärdering av både marknadsföringen i sig och produkten. Och det tycks ske på ett snabbt och omedvetet sätt. Därför kan man betrakta emotionsladdad marknadsföring som ett försök till dold påverkan. Men emotionsladdad marknadsföring ger inte alltid de effekter som marknadsföraren önskar.
Utsedd till Årets Marknadsföringsbok 2003 av Sveriges Marknadsförbund.
Om författarna
Magnus Söderlund är professor på Handelshögskolan i Stockholm och föreståndare för CCM (Centre for Consumer Marketing).
Liber 1 9789147072798 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147072798
- Titel
- Emotionsladdad marknadsföring
- Författare
- Söderlund, Magnus
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 304 sidor
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 615 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En stor del av reklambudskapen vi möts av syftar till att väcka positiva känslor, som kopplas till produkten. Den här boken vill göra oss bättre rustade att handskas med emotionsladdad marknadsföring.
Läs mer
Emotionsladdade objekt väcker ofta positiva känslor hos betraktaren, för att i nästa steg påverka dennes utvärdering av både marknadsföringen i sig och produkten. Och det tycks ske på ett snabbt och omedvetet sätt. Därför kan man betrakta emotionsladdad marknadsföring som ett försök till dold påverkan. Men emotionsladdad marknadsföring ger inte alltid de effekter som marknadsföraren önskar.
Utsedd till Årets Marknadsföringsbok 2003 av Sveriges Marknadsförbund.
Om författarna
Magnus Söderlund är professor på Handelshögskolan i Stockholm och föreståndare för CCM (Centre for Consumer Marketing).
Liber 1 9789147072798 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147064656
- Titel
- Tankeverktyg för marknadsförare
- Författare
- Söderlund, Magnus
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 241 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vi kan alla lära oss att bli mer innovativa marknadsförare. Den här boken ifrågasätter synsättet att nyskapande är ett resultat av plötsliga och opåverkbara krafter – det finns knep och verktyg att ta till.
Liber 1 9789147064656 -
Den lojala kunden
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2001. 200 sidor.
Nyskick. Lättare hanteringsslitage i främst hörn.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147061594
- Titel
- Den lojala kunden
- Författare
- Söderlund, Magnus
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 595 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Någonting har hänt inom marknadsföringen. Allt fler vill veta hur man lyckas behålla befintliga kunder. Kundlojalitet har blivit ett nyckelord. Kanske är det dags att mynta det nya begreppet lojalitetsföring?
Läs mer
Den lojala kunden försöker reda ut begreppen genom att lämna svar på frågor som: Vad är kundlojalitet? Vad är det som driver fram lojaliteten? Vad kan lojalitetsföraren göra? Vilka blir konsekvenserna av kundlojalitet? Boken baseras på befintliga teorier och modeller inom området, samtidigt som den strävar efter att expandera dessa.
Utsedd till Årets Marknadsföringsbok 2001 av Sveriges Marknadsförbund.
Om författarna
Magnus Söderlund är t.f. professor och chef för Center for Consumer Marketing (CCM) vid Handelshögskolan i Stockholm.
Liber 1 9789147061594 -
Den lojala kunden
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2001. 200 sidor.
Nyskick. Vid beställningar över 500 SEK är det fri frakt inrikes. Titta gärna till mina andra böcker, har över 2000 böcker i sortimentet.
Någonting har hänt inom marknadsföringen. Det är inte längre "kunden i fokus" rent allmänt som gäller. Fokus har förskjutit läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147061594
- Titel
- Den lojala kunden
- Författare
- Söderlund, Magnus
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 595 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Någonting har hänt inom marknadsföringen. Allt fler vill veta hur man lyckas behålla befintliga kunder. Kundlojalitet har blivit ett nyckelord. Kanske är det dags att mynta det nya begreppet lojalitetsföring?
Läs mer
Den lojala kunden försöker reda ut begreppen genom att lämna svar på frågor som: Vad är kundlojalitet? Vad är det som driver fram lojaliteten? Vad kan lojalitetsföraren göra? Vilka blir konsekvenserna av kundlojalitet? Boken baseras på befintliga teorier och modeller inom området, samtidigt som den strävar efter att expandera dessa.
Utsedd till Årets Marknadsföringsbok 2001 av Sveriges Marknadsförbund.
Om författarna
Magnus Söderlund är t.f. professor och chef för Center for Consumer Marketing (CCM) vid Handelshögskolan i Stockholm.
Liber 1 9789147061594 -
Kundmötet
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2012. 288 sidor.
Nära nyskick. PRESENTSKICK.
Det personliga mötet – ansikte mot ansikte – mellan medarbetaren och kunden är ett centralt inslag i företags marknadsföring. Här får man chansen att påverka köpbeslut och att marknadsföra företaget. Men trots att många företag är medvetna läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147097760
- Titel
- Kundmötet
- Författare
- Söderlund, Magnus
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 288 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 170 x 240 mm
- Vikt
- 640 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det personliga mötet – ansikte mot ansikte – mellan medarbetaren och kunden är ett centralt inslag i företags marknadsföring. Här får man chansen att påverka köpbeslut och att marknadsföra företaget. Men trots att många företag är medvetna om vikten av detta möte, har kundmötet hamnat i skuggan av annan marknadsföring. Den här boken är ett bidrag för att lyfta fram kundmötet i ljuset.
Liber 1 9789147097760 -
FRI FRAKT inrikes
- ISBN
- 9789147042586
- Titel
- Segmentering
- Författare
- Söderlund, Magnus
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad vill kunden ha? Vilket budskap ska vi ha? Hur överför vi budskapet till kunden? Hur kan vi möta kunden? Är kunden lönsam? Segmentering – indelning av kunder i grupper – har blivit allt viktigare. I boken presenteras en modell som utgår ifrån dessa frågor om kundens egenskaper. Boken visar också hur grupper kan formas mot bakgrund av svaren på frågorna, hur marknadsföraren kan välja segment inför en bearbetning och olika strategier för själva bearbetningen.
Om författarna
Magnus Söderlund är t.f. professor samt chef för Center for Consumer Marketing vid Handelshögskolan i Stockholm.
Liber 1 9789147042586 -
Kundmötet
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2012. 288 sidor.
Mycket gott skick. Små ytliga hanteringsspår. Fint exemplar. Sökord: FEGB50 KSMB11
"Det personliga mötet – ansikte mot ansikte – mellan medarbetaren och kunden är ett centralt inslag i företags marknadsföring. Här får man chansen att påverka köpbeslut och att marknad läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147097760
- Titel
- Kundmötet
- Författare
- Söderlund, Magnus
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 288 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 170 x 240 mm
- Vikt
- 640 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det personliga mötet – ansikte mot ansikte – mellan medarbetaren och kunden är ett centralt inslag i företags marknadsföring. Här får man chansen att påverka köpbeslut och att marknadsföra företaget. Men trots att många företag är medvetna om vikten av detta möte, har kundmötet hamnat i skuggan av annan marknadsföring. Den här boken är ett bidrag för att lyfta fram kundmötet i ljuset.
Liber 1 9789147097760 -
Segmentering
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 1998. 192 sidor.
Mycket gott skick. Pärmen är något nött och repad, och boken innehåller en del
överstrykningar med färgpenna. (som inte på något sätt skymmer texten) Boken i övrigt är nästan i nyskick. Leverans
kan inom Stockholmsområdet göras av säljaren personligen till
köparens adre läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147042586
- Titel
- Segmentering
- Författare
- Söderlund, Magnus
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad vill kunden ha? Vilket budskap ska vi ha? Hur överför vi budskapet till kunden? Hur kan vi möta kunden? Är kunden lönsam? Segmentering – indelning av kunder i grupper – har blivit allt viktigare. I boken presenteras en modell som utgår ifrån dessa frågor om kundens egenskaper. Boken visar också hur grupper kan formas mot bakgrund av svaren på frågorna, hur marknadsföraren kan välja segment inför en bearbetning och olika strategier för själva bearbetningen.
Om författarna
Magnus Söderlund är t.f. professor samt chef för Center for Consumer Marketing vid Handelshögskolan i Stockholm.
Liber 1 9789147042586 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147042586
- Titel
- Segmentering
- Författare
- Söderlund, Magnus
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad vill kunden ha? Vilket budskap ska vi ha? Hur överför vi budskapet till kunden? Hur kan vi möta kunden? Är kunden lönsam? Segmentering – indelning av kunder i grupper – har blivit allt viktigare. I boken presenteras en modell som utgår ifrån dessa frågor om kundens egenskaper. Boken visar också hur grupper kan formas mot bakgrund av svaren på frågorna, hur marknadsföraren kan välja segment inför en bearbetning och olika strategier för själva bearbetningen.
Om författarna
Magnus Söderlund är t.f. professor samt chef för Center for Consumer Marketing vid Handelshögskolan i Stockholm.
Liber 1 9789147042586 -
Den nöjda kunden - Kundtillfredsställelse – o...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 1997. 208 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9147040149
- Titel
- Den nöjda kunden - Kundtillfredsställelse – orsaker och effekter
- Författare
- Söderlund, Magnus
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 348 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vet du redan allt om kundtillfredsställelse? Eller har du som många andra tagit till dig missuppfattningar och fördomar kring kunders agerande i olika situationer?
Läs mer
Den här boken ger en sammanfattande bild av vad som är känt om kundtillfredsställelse och dess orsaker och effekter. Kundtillfredsställelse belyses ur flera olika aspekter och vissa vanliga antaganden ifrågasätts.
Hedersomnämnande – Årets Marknadsföringsbok 1998 av Sveriges Marknadsförbund.
Om författarna
Magnus Söderlund är t.f. professor och chef för Center for Consumer Marketing (CCM) vid Handelshögskolan i Stockholm.
Liber 1 9147040149 -
Kundmötet
Inbunden bok. Liber. 1:2 uppl. 2014. 288 sidor.
Nära nyskick. Boken ser ut som ny.
"Det personliga mötet – ansikte mot ansikte – mellan medarbetaren och kunden är ett centralt inslag i företags marknadsföring. Här får man chansen att påverka köpbeslut och att marknadsföra företaget. Men trots att många företag är läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147097760
- Titel
- Kundmötet
- Författare
- Söderlund, Magnus
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 288 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 170 x 240 mm
- Vikt
- 640 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det personliga mötet – ansikte mot ansikte – mellan medarbetaren och kunden är ett centralt inslag i företags marknadsföring. Här får man chansen att påverka köpbeslut och att marknadsföra företaget. Men trots att många företag är medvetna om vikten av detta möte, har kundmötet hamnat i skuggan av annan marknadsföring. Den här boken är ett bidrag för att lyfta fram kundmötet i ljuset.
Liber 1:2 9789147097760 -
Arkeologiska undersökningar på Stockholms slo...
Häftad bok. Stockholm : Stockholms stadsmuseum. 2003. 262 sidor.
Mycket gott skick. Omfattande dokumentation med bilder och utvikbara kartor.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9185239941
- Titel
- Arkeologiska undersökningar på Stockholms slott
- Författare
- Källström, Magnus - Söderlund, Kerstin
- Förlag
- Stockholm : Stockholms stadsmuseum
- Utgivningsår
- 2003
- Språk
- Svenska
Stockholm : Stockholms stadsmuseum 9185239941 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147097760
- Titel
- Kundmötet
- Författare
- Söderlund, Magnus
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 288 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 170 x 240 mm
- Vikt
- 640 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det personliga mötet – ansikte mot ansikte – mellan medarbetaren och kunden är ett centralt inslag i företags marknadsföring. Här får man chansen att påverka köpbeslut och att marknadsföra företaget. Men trots att många företag är medvetna om vikten av detta möte, har kundmötet hamnat i skuggan av annan marknadsföring. Den här boken är ett bidrag för att lyfta fram kundmötet i ljuset.
9789147097760 -
Segmentering
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 1998. 192 sidor sidor.
Gott skick. Senare halvan av boken något fuktskadad i övre marginalen. Textmarkeringar i blyerts marginalen. Fåtal korta understrykningar i blyerts. Märke efter prislapp på omslagets baksida. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9147042583
- Titel
- Segmentering
- Författare
- Söderlund, Magnus
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad vill kunden ha? Vilket budskap ska vi ha? Hur överför vi budskapet till kunden? Hur kan vi möta kunden? Är kunden lönsam? Segmentering – indelning av kunder i grupper – har blivit allt viktigare. I boken presenteras en modell som utgår ifrån dessa frågor om kundens egenskaper. Boken visar också hur grupper kan formas mot bakgrund av svaren på frågorna, hur marknadsföraren kan välja segment inför en bearbetning och olika strategier för själva bearbetningen.
Om författarna
Magnus Söderlund är t.f. professor samt chef för Center for Consumer Marketing vid Handelshögskolan i Stockholm.
Liber 1 9147042583 -
Tankeverktyg för marknadsförare
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 160 sidor.
Nyskick. Till synes oläst bok i perfekt skick. Utgallrat bibl.ex. - inplastat
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 914706465x
- Titel
- Tankeverktyg för marknadsförare
- Författare
- Söderlund, Magnus
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 241 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vi kan alla lära oss att bli mer innovativa marknadsförare. Den här boken ifrågasätter synsättet att nyskapande är ett resultat av plötsliga och opåverkbara krafter – det finns knep och verktyg att ta till.
Liber 1 914706465x -
Tankeverktyg för marknadsförare
Häftad bok.
Nyskick. Liber. 1 uppl. 2002. 156 s. Häftad. 21x15cm. Oläst.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 914706465X
- Titel
- Tankeverktyg för marknadsförare
- Författare
- Söderlund, Magnus
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 241 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vi kan alla lära oss att bli mer innovativa marknadsförare. Den här boken ifrågasätter synsättet att nyskapande är ett resultat av plötsliga och opåverkbara krafter – det finns knep och verktyg att ta till.
914706465X -
Emotionsladdad marknadsföring
Inbunden bok. 2003.
Mycket gott skick. Liber. 2003. Hårda pärmar, inbunden bok i välbevarat skick. Bortsuddat pris första tomma bladet. 261 sidor. Utsedd till Årets marknadsföringsbok 2003 av Sveriges Marknadsföringsförbund, med motiveringen: "I boken Emotionsladdad marknadsföring" visar Magnu läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147072798
- Titel
- Emotionsladdad marknadsföring
- Författare
- Söderlund, Magnus
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 304 sidor
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 615 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En stor del av reklambudskapen vi möts av syftar till att väcka positiva känslor, som kopplas till produkten. Den här boken vill göra oss bättre rustade att handskas med emotionsladdad marknadsföring.
Läs mer
Emotionsladdade objekt väcker ofta positiva känslor hos betraktaren, för att i nästa steg påverka dennes utvärdering av både marknadsföringen i sig och produkten. Och det tycks ske på ett snabbt och omedvetet sätt. Därför kan man betrakta emotionsladdad marknadsföring som ett försök till dold påverkan. Men emotionsladdad marknadsföring ger inte alltid de effekter som marknadsföraren önskar.
Utsedd till Årets Marknadsföringsbok 2003 av Sveriges Marknadsförbund.
Om författarna
Magnus Söderlund är professor på Handelshögskolan i Stockholm och föreståndare för CCM (Centre for Consumer Marketing).
9789147072798 -
Emotionsladdad marknadsföring
Liber, 2003. Dek, pappb. Stor 8.vo. 261 sid. Ill. Nyskick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn