-
Sälj dig själv - och ta betalt : 52 ovanligt...
Inbunden bok. Stockholm : Svenska förlaget. 2005. 190 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Årets säljbok
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789177386896
- Titel
- Sälj dig själv - och ta betalt : 52 ovanligt inspirerande idéer för konsulter och frilansare, entreprenörer, artister, journalister, jurister, konstnärer, fotografer, terapeuter, tekniker och alla andra säljskygga
- Författare
- Thordén, Ulla-Lisa
- Förlag
- Stockholm : Svenska förlaget
- Utgivningsår
- 2005
- Språk
- Svenska
Stockholm : Svenska förlaget 9789177386896 -
Sälj dig själv - och ta betalt : 52 ovanligt...
Inbunden bok. Stockholm : Svenska förlaget. 2005.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789177386896
- Titel
- Sälj dig själv - och ta betalt : 52 ovanligt inspirerande idéer för konsulter och frilansare, entreprenörer, artister, journalister, jurister, konstnärer, fotografer, terapeuter, tekniker och alla andra säljskygga
- Författare
- Thordén, Ulla-Lisa
- Förlag
- Stockholm : Svenska förlaget
- Utgivningsår
- 2005
- Språk
- Svenska
Stockholm : Svenska förlaget 9789177386896 -
Möt kunden öga mot öga : nyckeln till lönsamm...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2017. 193 sidor.
Nyskick. Oläst och i nyskick.
Se gärna mina övriga annonser för fler liknande böcker!
B4Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147122349
- Titel
- Möt kunden öga mot öga : nyckeln till lönsamma uppdrag genom VIVA!-modellen
- Författare
- Thordén, Ulla-Lisa
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 193 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 490 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vill du få andra att förstå vikten av din kompetens, så att de ger dig uppdrag? Och helst intressanta sådana! Möt kunden öga mot öga handlar om vikten och värdet av att våga möta kunder öga mot öga trots – eller tack vare – att vi lever i en alltmer digitaliserad värld. Det är i det personliga mötet du blir vald eller bortvald.
Möt kunden öga mot öga riktar sig främst till dig som är specialist (konsult, advokat, revisor, tekniker, rådgivare, kulturskapare eller liknande) – det vill säga som inte innehar titeln säljare eller ser det som din huvudsakliga uppgift att sälja – och som vill öka dina chanser att skapa gulduppdrag.
Boken hjälper dig att:
känna dig säkrare i olika sammanhang och våga berätta om din expertis
sätta rätt pris på ditt kunnande och därmed skapa förhandlingsglädje
avdramatisera det säljande momentet i ett samtal
våga vara öppen för det oväntade.
Utgångpunkten för boken är den unika VIVA!-modellen som visar hur du med rätt attityd kan skapa mer fruktsamma och effektiva möten.
I slutet av boken finns checklistor och lathundar som du kan använda när du har bråttom. De innehåller praktiskt tillämpbara punkter att tänka igenom inför och efter olika samtal – så att både du och kunden blir vinnare.
Om författaren
Ulla-Lisa Thordén är en av Sveriges mest anlitade coacher och föreläsare inom sälj- och kundkommunikation. Hon har skrivit ett flertal bästsäljare, bland annat Sälj dig själv och ta betalt, Luspank och idérik och 22 sätt att sälja bättre. Ulla-Lisa var en av nio EU ambassadörer för kvinnors företagande utsedda av Tillväxtverket, 2009–2013.
Liber 1 9789147122349 -
Sälj dig själv och ta betalt : 55 ovanligt in...
Inbunden bok. Liber. 2 uppl. 2009. 240 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag saknas.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147094530
- Titel
- Sälj dig själv och ta betalt
- Författare
- Thordén, Ulla-Lisa
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 240 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm
- Vikt
- 437 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Är du entreprenör, konsult, frilansare, konstnär, hantverkare – eller kanske bara allmänt säljskygg?
Då är detta boken för dig! Den ger en stor mängd uppmuntrande och överraskande infallsvinklar för säljskygga, och är fylld av såväl kloka och inspirerande tankegångar som handgripliga råd – just det bollplank som behövs för den som ska ”dra in sina egna kulor”.
Liber 2 9789147094530 -
Möt kunden öga mot öga : nyckeln till lönsamm...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2017. 193 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147122349
- Titel
- Möt kunden öga mot öga : nyckeln till lönsamma uppdrag genom VIVA!-modellen
- Författare
- Thordén, Ulla-Lisa
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 193 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 490 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vill du få andra att förstå vikten av din kompetens, så att de ger dig uppdrag? Och helst intressanta sådana! Möt kunden öga mot öga handlar om vikten och värdet av att våga möta kunder öga mot öga trots – eller tack vare – att vi lever i en alltmer digitaliserad värld. Det är i det personliga mötet du blir vald eller bortvald.
Möt kunden öga mot öga riktar sig främst till dig som är specialist (konsult, advokat, revisor, tekniker, rådgivare, kulturskapare eller liknande) – det vill säga som inte innehar titeln säljare eller ser det som din huvudsakliga uppgift att sälja – och som vill öka dina chanser att skapa gulduppdrag.
Boken hjälper dig att:
känna dig säkrare i olika sammanhang och våga berätta om din expertis
sätta rätt pris på ditt kunnande och därmed skapa förhandlingsglädje
avdramatisera det säljande momentet i ett samtal
våga vara öppen för det oväntade.
Utgångpunkten för boken är den unika VIVA!-modellen som visar hur du med rätt attityd kan skapa mer fruktsamma och effektiva möten.
I slutet av boken finns checklistor och lathundar som du kan använda när du har bråttom. De innehåller praktiskt tillämpbara punkter att tänka igenom inför och efter olika samtal – så att både du och kunden blir vinnare.
Om författaren
Ulla-Lisa Thordén är en av Sveriges mest anlitade coacher och föreläsare inom sälj- och kundkommunikation. Hon har skrivit ett flertal bästsäljare, bland annat Sälj dig själv och ta betalt, Luspank och idérik och 22 sätt att sälja bättre. Ulla-Lisa var en av nio EU ambassadörer för kvinnors företagande utsedda av Tillväxtverket, 2009–2013.
Liber 1 9789147122349 -
Sälj dig själv och ta betalt
Inbunden bok. Liber. 2 uppl. 2009. 240 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag saknas. Namnteckning i bläck
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147094530
- Titel
- Sälj dig själv och ta betalt
- Författare
- Thordén, Ulla-Lisa
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 240 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm
- Vikt
- 437 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Är du entreprenör, konsult, frilansare, konstnär, hantverkare – eller kanske bara allmänt säljskygg?
Då är detta boken för dig! Den ger en stor mängd uppmuntrande och överraskande infallsvinklar för säljskygga, och är fylld av såväl kloka och inspirerande tankegångar som handgripliga råd – just det bollplank som behövs för den som ska ”dra in sina egna kulor”.
Liber 2 9789147094530 -
Sälj dig själv - och ta betalt : 52 ovanligt...
Inbunden bok. Stockholm : Svenska förlaget. 2005.
Gott skick. Ett par vikta hörn i boken
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789177386896
- Titel
- Sälj dig själv - och ta betalt : 52 ovanligt inspirerande idéer för konsulter och frilansare, entreprenörer, artister, journalister, jurister, konstnärer, fotografer, terapeuter, tekniker och alla andra säljskygga
- Författare
- Thordén, Ulla-Lisa
- Förlag
- Stockholm : Svenska förlaget
- Utgivningsår
- 2005
- Språk
- Svenska
Stockholm : Svenska förlaget 9789177386896 -
Bli din egen - En bok för företagssamma
Inbunden bok. Telegram Bokförlag. 1 uppl. 2001. 239 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789177385677
- Titel
- Bli din egen - En bok för företagssamma
- Författare
- Ulla-Lisa Thordén
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 239 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 141 x 216 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 434 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Motiven och villkoren för att bli företagare förändras ständigt. Konjunkturen växlar, politikernas intresse och uppmuntran likaså. Men vissa fakta gäller oberoende av klimatet: Företagande kan aldrig vara en arbetsmarknadspolitisk åtgärd. Företagande kan inte administreras fram. Företagande bygger i grunden på den enskilde individens initiativ, passion, vilja och uthållighet.
Ulla-Lisa Thordén har skrivit en bok för den som funderar på att starta företag. Då behöver man stöd från någon som har gedigen erfarenhet och kunskap. Hon behandlar egenföretagandets alla stora frågor och små detaljer, med inriktning på det praktiska. Och i en lättsam ton, utan att fördenskull göra avkall på sakligheten. För som författaren påpekar, det ska vara roligt att bli sin egen!
Telegram Bokförlag 1 9789177385677 -
Bli din egen - En bok för företagssamma
Inbunden bok. Telegram Bokförlag. 1 uppl. 2001. 239 sidor.
Nära nyskick. Motiven och villkoren för att bli företagare förändras ständigt. Konjunkturen växlar, politikernas intresse och uppmuntran likaså. Men vissa fakta gäller oberoende av klimatet: Företagande kan aldrig vara en arbetsmarknadspolitisk åtgärd. Företagande kan läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789177385677
- Titel
- Bli din egen - En bok för företagssamma
- Författare
- Ulla-Lisa Thordén
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 239 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 141 x 216 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 434 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Motiven och villkoren för att bli företagare förändras ständigt. Konjunkturen växlar, politikernas intresse och uppmuntran likaså. Men vissa fakta gäller oberoende av klimatet: Företagande kan aldrig vara en arbetsmarknadspolitisk åtgärd. Företagande kan inte administreras fram. Företagande bygger i grunden på den enskilde individens initiativ, passion, vilja och uthållighet.
Ulla-Lisa Thordén har skrivit en bok för den som funderar på att starta företag. Då behöver man stöd från någon som har gedigen erfarenhet och kunskap. Hon behandlar egenföretagandets alla stora frågor och små detaljer, med inriktning på det praktiska. Och i en lättsam ton, utan att fördenskull göra avkall på sakligheten. För som författaren påpekar, det ska vara roligt att bli sin egen!
Telegram Bokförlag 1 9789177385677 -
Sälj dig själv - och ta betalt
Inbunden bok.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Svenska Förlaget Liv & Ledarskap AB. 2005. 290s. Beskrivning: 52 ovanligt inspirerande idéer för konsulter och frilansare, entreprenörer, artister, journalister, jurister, konstnärer, fotografer, terapeuter, tekniker och alla andra säljskygga … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Luspank och idérik : överlevnadsguide för säl...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2010. 232 sidor.
Mycket gott skick. Mkt lätt hanteringsspår på pärm.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147095049
- Titel
- Luspank och idérik : överlevnadsguide för säljskygga kulturskapare
- Författare
- Thordén, Ulla-Lisa
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 232 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Vikt
- 320 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vill du kunna leva på det du allra helst vill arbeta med? Vill du lära dig mer om hur du kan nå en (större) publik och få betalt för ditt värde? Då är detta en bok för dig. Att sätta pris på sitt värv, att hitta och möta eventuella kunder, att kunna förhandla och ta betalt är exempel på det som många kulturskapare tycker hör till den svåraste delen av verksamheten. Men så behöver det inte vara!
Luspank och idérik är en praktisk guide om företagandets och säljandets konst för alla som arbetar med ord, bild, ton, ljud, ljus eller en kombination av olika kulturella uttrycksmedel. Oavsett om du håller på att utbilda dig, är ny i din bransch eller har varit verksam länge kan du ha stor nytta av de många konkreta råd och tips som förmedlas i den här boken. Med känslig hand och glimten i ögat leder författarna läsaren genom den kommersiella verklighetens vindlande korridorer.
Läs mer
I Luspank och idérik kompletteras de praktiskt inriktade fackkapitlen med nio inspirerande porträtt av kulturskapare som på olika sätt försörjer sig på det som de helst av allt vill syssla med. Helene Billgren, Kee Marcello, Tuva Notvotny, Fredrik Högberg, Johanna Nilsson, Gun Lund, Maria Steén, Ali Davoodi och Tobias Regnell delar alla generöst med sig av sina erfarenheter. Läs även bloggen om Luspank och idérik, www.luspankochiderik.se
Om författarna
Ulla-Lisa Thordén är jur. kand. och driver det egna företaget Republic Consulting AB som hjälper individer och företag till ett lustfyllt och lönsamt säljarbete. 1994 startade hon ett av de första webb- och internetföretagen i Sverige. Hon är en efterfrågad föreläsare, en av tolv EU-ambassadörer för kvinnors företagande (utsedd av Tillväxtverket 2009) samt författare till ett flertal böcker, bl.a. ”Bli din egen – en bok för företagssamma”, ”Saet pris på dig selv” och ”Sälj dig själv och ta betalt”, som blev utsedd till årets säljbok 2005.
Thomas Östberg är sedan 2004 verksam som frilansjournalist med eget företag i Göteborg. Innan dess arbetade han på flera redaktioner runt om i Sverige – från Sydsvenskan i söder till TT i norr (Luleå), och från Barometern-OT i öst till Bohusläningen i väst. I sitt skrivande fokuserar han på samhällsfrågor (som arbetsliv, utbildning, forskning och företagande), men gör också personporträtt och förmedlar bra historier i alla former. Thomas är fil. kand. och har en examen från Journalisthögskolan ( JMG) vid Göteborgs universitet.
Liber 1 9789147095049 -
Luspank och idérik : överlevnadsguide för säl...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2010. 232 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147095049
- Titel
- Luspank och idérik : överlevnadsguide för säljskygga kulturskapare
- Författare
- Thordén, Ulla-Lisa
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 232 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Vikt
- 320 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vill du kunna leva på det du allra helst vill arbeta med? Vill du lära dig mer om hur du kan nå en (större) publik och få betalt för ditt värde? Då är detta en bok för dig. Att sätta pris på sitt värv, att hitta och möta eventuella kunder, att kunna förhandla och ta betalt är exempel på det som många kulturskapare tycker hör till den svåraste delen av verksamheten. Men så behöver det inte vara!
Luspank och idérik är en praktisk guide om företagandets och säljandets konst för alla som arbetar med ord, bild, ton, ljud, ljus eller en kombination av olika kulturella uttrycksmedel. Oavsett om du håller på att utbilda dig, är ny i din bransch eller har varit verksam länge kan du ha stor nytta av de många konkreta råd och tips som förmedlas i den här boken. Med känslig hand och glimten i ögat leder författarna läsaren genom den kommersiella verklighetens vindlande korridorer.
Läs mer
I Luspank och idérik kompletteras de praktiskt inriktade fackkapitlen med nio inspirerande porträtt av kulturskapare som på olika sätt försörjer sig på det som de helst av allt vill syssla med. Helene Billgren, Kee Marcello, Tuva Notvotny, Fredrik Högberg, Johanna Nilsson, Gun Lund, Maria Steén, Ali Davoodi och Tobias Regnell delar alla generöst med sig av sina erfarenheter. Läs även bloggen om Luspank och idérik, www.luspankochiderik.se
Om författarna
Ulla-Lisa Thordén är jur. kand. och driver det egna företaget Republic Consulting AB som hjälper individer och företag till ett lustfyllt och lönsamt säljarbete. 1994 startade hon ett av de första webb- och internetföretagen i Sverige. Hon är en efterfrågad föreläsare, en av tolv EU-ambassadörer för kvinnors företagande (utsedd av Tillväxtverket 2009) samt författare till ett flertal böcker, bl.a. ”Bli din egen – en bok för företagssamma”, ”Saet pris på dig selv” och ”Sälj dig själv och ta betalt”, som blev utsedd till årets säljbok 2005.
Thomas Östberg är sedan 2004 verksam som frilansjournalist med eget företag i Göteborg. Innan dess arbetade han på flera redaktioner runt om i Sverige – från Sydsvenskan i söder till TT i norr (Luleå), och från Barometern-OT i öst till Bohusläningen i väst. I sitt skrivande fokuserar han på samhällsfrågor (som arbetsliv, utbildning, forskning och företagande), men gör också personporträtt och förmedlar bra historier i alla former. Thomas är fil. kand. och har en examen från Journalisthögskolan ( JMG) vid Göteborgs universitet.
Liber 1 9789147095049 -
Sälj dig själv - och ta betalt
Inbunden bok.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Svenska förlaget. Stockholm 2005 189sid. (Högre upplösning av bilder kan erhållas på begäran.) Hjärtligt välkommen med Din beställning!
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177386892
- Titel
- Sälj dig själv - och ta betalt : 52 ovanligt inspirerande idéer för konsulter och frilansare, entreprenörer, artister, journalister, jurister, konstnärer, fotografer, terapeuter, tekniker och alla andra säljskygga
- Författare
- Thordén, Ulla-Lisa
- Förlag
- Stockholm : Svenska förlaget
- Utgivningsår
- 2005
- Språk
- Svenska
9177386892 -
Möt kunden öga mot öga : nyckeln till lönsamm...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2017. 193 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147122349
- Titel
- Möt kunden öga mot öga : nyckeln till lönsamma uppdrag genom VIVA!-modellen
- Författare
- Thordén, Ulla-Lisa
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 193 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 490 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vill du få andra att förstå vikten av din kompetens, så att de ger dig uppdrag? Och helst intressanta sådana! Möt kunden öga mot öga handlar om vikten och värdet av att våga möta kunder öga mot öga trots – eller tack vare – att vi lever i en alltmer digitaliserad värld. Det är i det personliga mötet du blir vald eller bortvald.
Möt kunden öga mot öga riktar sig främst till dig som är specialist (konsult, advokat, revisor, tekniker, rådgivare, kulturskapare eller liknande) – det vill säga som inte innehar titeln säljare eller ser det som din huvudsakliga uppgift att sälja – och som vill öka dina chanser att skapa gulduppdrag.
Boken hjälper dig att:
känna dig säkrare i olika sammanhang och våga berätta om din expertis
sätta rätt pris på ditt kunnande och därmed skapa förhandlingsglädje
avdramatisera det säljande momentet i ett samtal
våga vara öppen för det oväntade.
Utgångpunkten för boken är den unika VIVA!-modellen som visar hur du med rätt attityd kan skapa mer fruktsamma och effektiva möten.
I slutet av boken finns checklistor och lathundar som du kan använda när du har bråttom. De innehåller praktiskt tillämpbara punkter att tänka igenom inför och efter olika samtal – så att både du och kunden blir vinnare.
Om författaren
Ulla-Lisa Thordén är en av Sveriges mest anlitade coacher och föreläsare inom sälj- och kundkommunikation. Hon har skrivit ett flertal bästsäljare, bland annat Sälj dig själv och ta betalt, Luspank och idérik och 22 sätt att sälja bättre. Ulla-Lisa var en av nio EU ambassadörer för kvinnors företagande utsedda av Tillväxtverket, 2009–2013.
Liber 1 9789147122349 -
Möt kunden öga mot öga : nyckeln till lönsamm...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2017. 193 sidor.
Nyskick. Kg
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147122349
- Titel
- Möt kunden öga mot öga : nyckeln till lönsamma uppdrag genom VIVA!-modellen
- Författare
- Thordén, Ulla-Lisa
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 193 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 490 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vill du få andra att förstå vikten av din kompetens, så att de ger dig uppdrag? Och helst intressanta sådana! Möt kunden öga mot öga handlar om vikten och värdet av att våga möta kunder öga mot öga trots – eller tack vare – att vi lever i en alltmer digitaliserad värld. Det är i det personliga mötet du blir vald eller bortvald.
Möt kunden öga mot öga riktar sig främst till dig som är specialist (konsult, advokat, revisor, tekniker, rådgivare, kulturskapare eller liknande) – det vill säga som inte innehar titeln säljare eller ser det som din huvudsakliga uppgift att sälja – och som vill öka dina chanser att skapa gulduppdrag.
Boken hjälper dig att:
känna dig säkrare i olika sammanhang och våga berätta om din expertis
sätta rätt pris på ditt kunnande och därmed skapa förhandlingsglädje
avdramatisera det säljande momentet i ett samtal
våga vara öppen för det oväntade.
Utgångpunkten för boken är den unika VIVA!-modellen som visar hur du med rätt attityd kan skapa mer fruktsamma och effektiva möten.
I slutet av boken finns checklistor och lathundar som du kan använda när du har bråttom. De innehåller praktiskt tillämpbara punkter att tänka igenom inför och efter olika samtal – så att både du och kunden blir vinnare.
Om författaren
Ulla-Lisa Thordén är en av Sveriges mest anlitade coacher och föreläsare inom sälj- och kundkommunikation. Hon har skrivit ett flertal bästsäljare, bland annat Sälj dig själv och ta betalt, Luspank och idérik och 22 sätt att sälja bättre. Ulla-Lisa var en av nio EU ambassadörer för kvinnors företagande utsedda av Tillväxtverket, 2009–2013.
Liber 1 9789147122349 -
Möt kunden öga mot öga : nyckeln till lönsamm...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2017. 193 sidor.
Nära nyskick. Vill du få andra att förstå vikten av din kompetens, så att de ger dig uppdrag? Och helst intressanta sådana! Möt kunden öga mot öga handlar om vikten och värdet av att våga möta kunder öga mot öga trots - eller tack vare - att vi lever i en alltmer digit läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147122349
- Titel
- Möt kunden öga mot öga : nyckeln till lönsamma uppdrag genom VIVA!-modellen
- Författare
- Thordén, Ulla-Lisa
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 193 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 490 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vill du få andra att förstå vikten av din kompetens, så att de ger dig uppdrag? Och helst intressanta sådana! Möt kunden öga mot öga handlar om vikten och värdet av att våga möta kunder öga mot öga trots – eller tack vare – att vi lever i en alltmer digitaliserad värld. Det är i det personliga mötet du blir vald eller bortvald.
Möt kunden öga mot öga riktar sig främst till dig som är specialist (konsult, advokat, revisor, tekniker, rådgivare, kulturskapare eller liknande) – det vill säga som inte innehar titeln säljare eller ser det som din huvudsakliga uppgift att sälja – och som vill öka dina chanser att skapa gulduppdrag.
Boken hjälper dig att:
känna dig säkrare i olika sammanhang och våga berätta om din expertis
sätta rätt pris på ditt kunnande och därmed skapa förhandlingsglädje
avdramatisera det säljande momentet i ett samtal
våga vara öppen för det oväntade.
Utgångpunkten för boken är den unika VIVA!-modellen som visar hur du med rätt attityd kan skapa mer fruktsamma och effektiva möten.
I slutet av boken finns checklistor och lathundar som du kan använda när du har bråttom. De innehåller praktiskt tillämpbara punkter att tänka igenom inför och efter olika samtal – så att både du och kunden blir vinnare.
Om författaren
Ulla-Lisa Thordén är en av Sveriges mest anlitade coacher och föreläsare inom sälj- och kundkommunikation. Hon har skrivit ett flertal bästsäljare, bland annat Sälj dig själv och ta betalt, Luspank och idérik och 22 sätt att sälja bättre. Ulla-Lisa var en av nio EU ambassadörer för kvinnors företagande utsedda av Tillväxtverket, 2009–2013.
Liber 1 9789147122349 -
Luspank och idérik : överlevnadsguide för säl...
Häftad bok. Liber. 2010. 228 sidor.
Gott skick. Danskt band. Små bruksspår.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147095049
- Titel
- Luspank och idérik : överlevnadsguide för säljskygga kulturskapare
- Författare
- Thordén, Ulla-Lisa
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 232 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Vikt
- 320 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vill du kunna leva på det du allra helst vill arbeta med? Vill du lära dig mer om hur du kan nå en (större) publik och få betalt för ditt värde? Då är detta en bok för dig. Att sätta pris på sitt värv, att hitta och möta eventuella kunder, att kunna förhandla och ta betalt är exempel på det som många kulturskapare tycker hör till den svåraste delen av verksamheten. Men så behöver det inte vara!
Luspank och idérik är en praktisk guide om företagandets och säljandets konst för alla som arbetar med ord, bild, ton, ljud, ljus eller en kombination av olika kulturella uttrycksmedel. Oavsett om du håller på att utbilda dig, är ny i din bransch eller har varit verksam länge kan du ha stor nytta av de många konkreta råd och tips som förmedlas i den här boken. Med känslig hand och glimten i ögat leder författarna läsaren genom den kommersiella verklighetens vindlande korridorer.
Läs mer
I Luspank och idérik kompletteras de praktiskt inriktade fackkapitlen med nio inspirerande porträtt av kulturskapare som på olika sätt försörjer sig på det som de helst av allt vill syssla med. Helene Billgren, Kee Marcello, Tuva Notvotny, Fredrik Högberg, Johanna Nilsson, Gun Lund, Maria Steén, Ali Davoodi och Tobias Regnell delar alla generöst med sig av sina erfarenheter. Läs även bloggen om Luspank och idérik, www.luspankochiderik.se
Om författarna
Ulla-Lisa Thordén är jur. kand. och driver det egna företaget Republic Consulting AB som hjälper individer och företag till ett lustfyllt och lönsamt säljarbete. 1994 startade hon ett av de första webb- och internetföretagen i Sverige. Hon är en efterfrågad föreläsare, en av tolv EU-ambassadörer för kvinnors företagande (utsedd av Tillväxtverket 2009) samt författare till ett flertal böcker, bl.a. ”Bli din egen – en bok för företagssamma”, ”Saet pris på dig selv” och ”Sälj dig själv och ta betalt”, som blev utsedd till årets säljbok 2005.
Thomas Östberg är sedan 2004 verksam som frilansjournalist med eget företag i Göteborg. Innan dess arbetade han på flera redaktioner runt om i Sverige – från Sydsvenskan i söder till TT i norr (Luleå), och från Barometern-OT i öst till Bohusläningen i väst. I sitt skrivande fokuserar han på samhällsfrågor (som arbetsliv, utbildning, forskning och företagande), men gör också personporträtt och förmedlar bra historier i alla former. Thomas är fil. kand. och har en examen från Journalisthögskolan ( JMG) vid Göteborgs universitet.
Liber 9789147095049 -
Luspank och idérik : överlevnadsguide för säl...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2010. 232 sidor.
Mycket gott skick. Omslaget ojämnt blekt/gulnat.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147095049
- Titel
- Luspank och idérik : överlevnadsguide för säljskygga kulturskapare
- Författare
- Thordén, Ulla-Lisa
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 232 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Vikt
- 320 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vill du kunna leva på det du allra helst vill arbeta med? Vill du lära dig mer om hur du kan nå en (större) publik och få betalt för ditt värde? Då är detta en bok för dig. Att sätta pris på sitt värv, att hitta och möta eventuella kunder, att kunna förhandla och ta betalt är exempel på det som många kulturskapare tycker hör till den svåraste delen av verksamheten. Men så behöver det inte vara!
Luspank och idérik är en praktisk guide om företagandets och säljandets konst för alla som arbetar med ord, bild, ton, ljud, ljus eller en kombination av olika kulturella uttrycksmedel. Oavsett om du håller på att utbilda dig, är ny i din bransch eller har varit verksam länge kan du ha stor nytta av de många konkreta råd och tips som förmedlas i den här boken. Med känslig hand och glimten i ögat leder författarna läsaren genom den kommersiella verklighetens vindlande korridorer.
Läs mer
I Luspank och idérik kompletteras de praktiskt inriktade fackkapitlen med nio inspirerande porträtt av kulturskapare som på olika sätt försörjer sig på det som de helst av allt vill syssla med. Helene Billgren, Kee Marcello, Tuva Notvotny, Fredrik Högberg, Johanna Nilsson, Gun Lund, Maria Steén, Ali Davoodi och Tobias Regnell delar alla generöst med sig av sina erfarenheter. Läs även bloggen om Luspank och idérik, www.luspankochiderik.se
Om författarna
Ulla-Lisa Thordén är jur. kand. och driver det egna företaget Republic Consulting AB som hjälper individer och företag till ett lustfyllt och lönsamt säljarbete. 1994 startade hon ett av de första webb- och internetföretagen i Sverige. Hon är en efterfrågad föreläsare, en av tolv EU-ambassadörer för kvinnors företagande (utsedd av Tillväxtverket 2009) samt författare till ett flertal böcker, bl.a. ”Bli din egen – en bok för företagssamma”, ”Saet pris på dig selv” och ”Sälj dig själv och ta betalt”, som blev utsedd till årets säljbok 2005.
Thomas Östberg är sedan 2004 verksam som frilansjournalist med eget företag i Göteborg. Innan dess arbetade han på flera redaktioner runt om i Sverige – från Sydsvenskan i söder till TT i norr (Luleå), och från Barometern-OT i öst till Bohusläningen i väst. I sitt skrivande fokuserar han på samhällsfrågor (som arbetsliv, utbildning, forskning och företagande), men gör också personporträtt och förmedlar bra historier i alla former. Thomas är fil. kand. och har en examen från Journalisthögskolan ( JMG) vid Göteborgs universitet.
Liber 1 9789147095049 -
Sälj dig själv - och ta betalt : 52 ovanligt...
Inbunden bok. Stockholm : Svenska förlaget. 2005. 190 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789177386896
- Titel
- Sälj dig själv - och ta betalt : 52 ovanligt inspirerande idéer för konsulter och frilansare, entreprenörer, artister, journalister, jurister, konstnärer, fotografer, terapeuter, tekniker och alla andra säljskygga
- Författare
- Thordén, Ulla-Lisa
- Förlag
- Stockholm : Svenska förlaget
- Utgivningsår
- 2005
- Språk
- Svenska
Stockholm : Svenska förlaget 9789177386896 -
Luspank och idérik : överlevnadsguide för säl...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2010. 232 sidor.
Nära nyskick. Sällsynt bok.{Hylla:Liber]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147095049
- Titel
- Luspank och idérik : överlevnadsguide för säljskygga kulturskapare
- Författare
- Thordén, Ulla-Lisa
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 232 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Vikt
- 320 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vill du kunna leva på det du allra helst vill arbeta med? Vill du lära dig mer om hur du kan nå en (större) publik och få betalt för ditt värde? Då är detta en bok för dig. Att sätta pris på sitt värv, att hitta och möta eventuella kunder, att kunna förhandla och ta betalt är exempel på det som många kulturskapare tycker hör till den svåraste delen av verksamheten. Men så behöver det inte vara!
Luspank och idérik är en praktisk guide om företagandets och säljandets konst för alla som arbetar med ord, bild, ton, ljud, ljus eller en kombination av olika kulturella uttrycksmedel. Oavsett om du håller på att utbilda dig, är ny i din bransch eller har varit verksam länge kan du ha stor nytta av de många konkreta råd och tips som förmedlas i den här boken. Med känslig hand och glimten i ögat leder författarna läsaren genom den kommersiella verklighetens vindlande korridorer.
Läs mer
I Luspank och idérik kompletteras de praktiskt inriktade fackkapitlen med nio inspirerande porträtt av kulturskapare som på olika sätt försörjer sig på det som de helst av allt vill syssla med. Helene Billgren, Kee Marcello, Tuva Notvotny, Fredrik Högberg, Johanna Nilsson, Gun Lund, Maria Steén, Ali Davoodi och Tobias Regnell delar alla generöst med sig av sina erfarenheter. Läs även bloggen om Luspank och idérik, www.luspankochiderik.se
Om författarna
Ulla-Lisa Thordén är jur. kand. och driver det egna företaget Republic Consulting AB som hjälper individer och företag till ett lustfyllt och lönsamt säljarbete. 1994 startade hon ett av de första webb- och internetföretagen i Sverige. Hon är en efterfrågad föreläsare, en av tolv EU-ambassadörer för kvinnors företagande (utsedd av Tillväxtverket 2009) samt författare till ett flertal böcker, bl.a. ”Bli din egen – en bok för företagssamma”, ”Saet pris på dig selv” och ”Sälj dig själv och ta betalt”, som blev utsedd till årets säljbok 2005.
Thomas Östberg är sedan 2004 verksam som frilansjournalist med eget företag i Göteborg. Innan dess arbetade han på flera redaktioner runt om i Sverige – från Sydsvenskan i söder till TT i norr (Luleå), och från Barometern-OT i öst till Bohusläningen i väst. I sitt skrivande fokuserar han på samhällsfrågor (som arbetsliv, utbildning, forskning och företagande), men gör också personporträtt och förmedlar bra historier i alla former. Thomas är fil. kand. och har en examen från Journalisthögskolan ( JMG) vid Göteborgs universitet.
Liber 1 9789147095049 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147116935
- Titel
- Driva eget : 22 sätt att sälja bättre
- Författare
- Thordén, Ulla-Lisa
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 116 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 135 x 210 mm
- Vikt
- 152 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Som en av Sveriges mest anlitade coacher och talare inom sälj- och kundkommunikation har Ulla-Lisa Thordén under drygt 30 år avdramatiserat säljandets hantverk och gjort det både lustfyllt och lönsamt. Här ger hon en mängd tips som hjälper även de mest säljskygga att bli säljtrygga. Boken är en av flera i en serie handböcker för företagare, som är ett samarbete mellan Liber och tidskriften Driva Eget.
9789147116935 -
Sälj dig själv - och ta betalt : 52 ovanligt...
Inbunden bok. Stockholm : Svenska förlaget. 1 uppl. 2005. 190 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Mycket fint skick, inte läst. Men bra (jag har läst ett annat exemplar). Innehållsrik och nyttig.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177386892
- Titel
- Sälj dig själv - och ta betalt : 52 ovanligt inspirerande idéer för konsulter och frilansare, entreprenörer, artister, journalister, jurister, konstnärer, fotografer, terapeuter, tekniker och alla andra säljskygga
- Författare
- Thordén, Ulla-Lisa
- Förlag
- Stockholm : Svenska förlaget
- Utgivningsår
- 2005
- Språk
- Svenska
Stockholm : Svenska förlaget 1 9177386892 -
Sälj dig själv och ta betalt. 52 ovanligt ins...
Inbunden bok. Svenska förlaget. 2005.
Nära nyskick. Inb, med skyddsomsl. 190 sid
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKSvenska förlaget -
Sälj dig själv - och ta betalt : 52 ovanligt...
Inbunden bok. Stockholm : Svenska förlaget. 2006. 190 sidor sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Ej namnad, ingen prisetikett.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177386892
- Titel
- Sälj dig själv - och ta betalt : 52 ovanligt inspirerande idéer för konsulter och frilansare, entreprenörer, artister, journalister, jurister, konstnärer, fotografer, terapeuter, tekniker och alla andra säljskygga
- Författare
- Thordén, Ulla-Lisa
- Förlag
- Stockholm : Svenska förlaget
- Utgivningsår
- 2005
- Språk
- Svenska
Stockholm : Svenska förlaget 9177386892 -
Sälj dig själv och ta betalt! 55 ovanligt ins...
Inbunden bok.
Nära nyskick. Liber. uppl.2:2. 2009. 238 s. Förlagsband. 15 x 21,5cm.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147094530
- Titel
- Sälj dig själv och ta betalt
- Författare
- Thordén, Ulla-Lisa
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 240 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm
- Vikt
- 437 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Är du entreprenör, konsult, frilansare, konstnär, hantverkare – eller kanske bara allmänt säljskygg?
Då är detta boken för dig! Den ger en stor mängd uppmuntrande och överraskande infallsvinklar för säljskygga, och är fylld av såväl kloka och inspirerande tankegångar som handgripliga råd – just det bollplank som behövs för den som ska ”dra in sina egna kulor”.
9789147094530 -
Sälj dig själv - och ta betalt : 52 ovanligt...
Inbunden bok. Stockholm : Svenska förlaget. 2005. 189 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177386892
- Titel
- Sälj dig själv - och ta betalt : 52 ovanligt inspirerande idéer för konsulter och frilansare, entreprenörer, artister, journalister, jurister, konstnärer, fotografer, terapeuter, tekniker och alla andra säljskygga
- Författare
- Thordén, Ulla-Lisa
- Förlag
- Stockholm : Svenska förlaget
- Utgivningsår
- 2005
- Språk
- Svenska
Stockholm : Svenska förlaget 9177386892 -
Sälj dig själv och ta betalt
Inbunden bok. 1 uppl. 2005.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. rak och ren utan namn eller skador
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177386892
- Titel
- Sälj dig själv - och ta betalt : 52 ovanligt inspirerande idéer för konsulter och frilansare, entreprenörer, artister, journalister, jurister, konstnärer, fotografer, terapeuter, tekniker och alla andra säljskygga
- Författare
- Thordén, Ulla-Lisa
- Förlag
- Stockholm : Svenska förlaget
- Utgivningsår
- 2005
- Språk
- Svenska
1 9177386892 -
Bli din egen. En bok för företagssamma
Inbunden bok. Svenska, C.. 2001. Inbunden. 434 gram.
Nära nyskick. portot 40:-.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177385675
- Titel
- Bli din egen - En bok för företagssamma
- Författare
- Ulla-Lisa Thordén
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 239 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 141 x 216 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 434 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Motiven och villkoren för att bli företagare förändras ständigt. Konjunkturen växlar, politikernas intresse och uppmuntran likaså. Men vissa fakta gäller oberoende av klimatet: Företagande kan aldrig vara en arbetsmarknadspolitisk åtgärd. Företagande kan inte administreras fram. Företagande bygger i grunden på den enskilde individens initiativ, passion, vilja och uthållighet.
Ulla-Lisa Thordén har skrivit en bok för den som funderar på att starta företag. Då behöver man stöd från någon som har gedigen erfarenhet och kunskap. Hon behandlar egenföretagandets alla stora frågor och små detaljer, med inriktning på det praktiska. Och i en lättsam ton, utan att fördenskull göra avkall på sakligheten. För som författaren påpekar, det ska vara roligt att bli sin egen!
9177385675
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn