-
Första intrycket : hur ditt beteende påverkar...
Inbunden bok. Bokförlaget Forum. 2006. 253 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9137122282
- Titel
- Första intrycket : hur ditt beteende påverkar andra
- Författare
- Demarais, Ann
- Förlag
- Bokförlaget Forum
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 253 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 143 x 220 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 490 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Varje dag står vi inför möten med nya människor. Det kan vara en arbetsintervju, ett affärsmöte, en träff eller kön i väntrummet. Nästan omedelbart bestämmer vi oss för vad − och framför allt om − vi tycker om en annan person. Om vi vet hur vårt beteende påverkar andra kan vi göra ett positivare intryck. Han såg mig inte i ögonen. Hon log inte en enda gång under hela kvällen. Han skrattade hela tiden, undrar om jag sa något dumt? Varje gång han sa något drog han handen genom håret. Hon var lite ytlig, en sådan där som tycker allt är fantastiskt. Dessa kommentarer är typiska exempel på ett första intryck av en person. De flesta undrar ibland vad andra människor tycker om dem. Och varför andra beter sig som de gör. Först förklarar författarna på ett lättbegripligt sätt psykologin bakom detta. Därefter går de igenom de sju grundprinciperna som formar det första intrycket: tillgänglighet, visa intresse, ämnet för det första samtalet, berätta om sig själv, samtalets dynamik, självbild och sexuell attraktion. Slutligen beskriver de hur man reviderar den självbild man presenterar. Med humor berättar de om vilken dråplig eller rentav olycklig verkan ett till synes obetydligt beteende kan ha. De förklarar vilken betydelse kroppsspråk, självuppfattning, öppenhet, livssyn och sexuell dragningskraft har för hur vi uppfattas i sociala sammanhang. Mänskliga relationer är något mycket invecklat och än svårare är det att upptäcka de subtila nyanserna i sitt eget uppträdande. Därför är det viktigt att dels utröna hur man ser på sig själv, dels hur detta påverkar hur andra trivs i ens sällskap. Om man känner sig nervös och spänd kommer man att upplevas som sådan. Men vad man kanske inte vet är att detta även får andra att känna sig spända. Och detta obehag förknippar de med dig. Nästa steg är att fokusera på den andre. Det innebär att visa intresse, få denne att känna sig väl till mods och att öppna sig. Att vara lyhörd inför situation och person är a och o för ett positivt första intryck. I varje avsnitt återkommer sammanfattande frågor som leder till större självinsikt. Med hjälp av checklistor kan man ta reda på vilka som är ens starka respektive svaga sidor. Resonemangen varvas med exempel från författarnas verksamhet som dejtingkonsulter. Ann Demarais och Valerie White är båda fil.dr i psykologi. Boken bygger på deras erfarenheter som grundare av First Impressions i New York. Det är ett företag som arrangerar fingerade första träffar med uppföljningsmöten. En träff kan ha karaktär av affärsmöte, vänskaplig relation eller dejt, allt efter kundernas önskemål. Därefter gör konsulten en genomgång av sina intryck av personen. Författarna har rönt stor framgång bland både företagskunder och privatpersoner.
Bokförlaget Forum 9137122282 -
Första intrycket : hur ditt beteende påverkar...
Inbunden bok. Bokförlaget Forum. 2006. 253 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9137122282
- Titel
- Första intrycket : hur ditt beteende påverkar andra
- Författare
- Demarais, Ann
- Förlag
- Bokförlaget Forum
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 253 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 143 x 220 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 490 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Varje dag står vi inför möten med nya människor. Det kan vara en arbetsintervju, ett affärsmöte, en träff eller kön i väntrummet. Nästan omedelbart bestämmer vi oss för vad − och framför allt om − vi tycker om en annan person. Om vi vet hur vårt beteende påverkar andra kan vi göra ett positivare intryck. Han såg mig inte i ögonen. Hon log inte en enda gång under hela kvällen. Han skrattade hela tiden, undrar om jag sa något dumt? Varje gång han sa något drog han handen genom håret. Hon var lite ytlig, en sådan där som tycker allt är fantastiskt. Dessa kommentarer är typiska exempel på ett första intryck av en person. De flesta undrar ibland vad andra människor tycker om dem. Och varför andra beter sig som de gör. Först förklarar författarna på ett lättbegripligt sätt psykologin bakom detta. Därefter går de igenom de sju grundprinciperna som formar det första intrycket: tillgänglighet, visa intresse, ämnet för det första samtalet, berätta om sig själv, samtalets dynamik, självbild och sexuell attraktion. Slutligen beskriver de hur man reviderar den självbild man presenterar. Med humor berättar de om vilken dråplig eller rentav olycklig verkan ett till synes obetydligt beteende kan ha. De förklarar vilken betydelse kroppsspråk, självuppfattning, öppenhet, livssyn och sexuell dragningskraft har för hur vi uppfattas i sociala sammanhang. Mänskliga relationer är något mycket invecklat och än svårare är det att upptäcka de subtila nyanserna i sitt eget uppträdande. Därför är det viktigt att dels utröna hur man ser på sig själv, dels hur detta påverkar hur andra trivs i ens sällskap. Om man känner sig nervös och spänd kommer man att upplevas som sådan. Men vad man kanske inte vet är att detta även får andra att känna sig spända. Och detta obehag förknippar de med dig. Nästa steg är att fokusera på den andre. Det innebär att visa intresse, få denne att känna sig väl till mods och att öppna sig. Att vara lyhörd inför situation och person är a och o för ett positivt första intryck. I varje avsnitt återkommer sammanfattande frågor som leder till större självinsikt. Med hjälp av checklistor kan man ta reda på vilka som är ens starka respektive svaga sidor. Resonemangen varvas med exempel från författarnas verksamhet som dejtingkonsulter. Ann Demarais och Valerie White är båda fil.dr i psykologi. Boken bygger på deras erfarenheter som grundare av First Impressions i New York. Det är ett företag som arrangerar fingerade första träffar med uppföljningsmöten. En träff kan ha karaktär av affärsmöte, vänskaplig relation eller dejt, allt efter kundernas önskemål. Därefter gör konsulten en genomgång av sina intryck av personen. Författarna har rönt stor framgång bland både företagskunder och privatpersoner.
Bokförlaget Forum 9137122282 -
Första intrycket : hur ditt beteende påverkar...
Inbunden bok. Bokförlaget Forum. 2006. 253 sidor.
Gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Vid beställningar över 500 SEK är det fri frakt inrikes. Titta gärna till mina andra böcker, har över 2000 böcker i sortimentet.
Varje dag står vi inför möten med nya människor. Det kan vara en arbetsintervju, ett affärsmöte, en träff eller kön i väntr läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789137122281
- Titel
- Första intrycket : hur ditt beteende påverkar andra
- Författare
- Demarais, Ann
- Förlag
- Bokförlaget Forum
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 253 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 143 x 220 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 490 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Varje dag står vi inför möten med nya människor. Det kan vara en arbetsintervju, ett affärsmöte, en träff eller kön i väntrummet. Nästan omedelbart bestämmer vi oss för vad − och framför allt om − vi tycker om en annan person. Om vi vet hur vårt beteende påverkar andra kan vi göra ett positivare intryck. Han såg mig inte i ögonen. Hon log inte en enda gång under hela kvällen. Han skrattade hela tiden, undrar om jag sa något dumt? Varje gång han sa något drog han handen genom håret. Hon var lite ytlig, en sådan där som tycker allt är fantastiskt. Dessa kommentarer är typiska exempel på ett första intryck av en person. De flesta undrar ibland vad andra människor tycker om dem. Och varför andra beter sig som de gör. Först förklarar författarna på ett lättbegripligt sätt psykologin bakom detta. Därefter går de igenom de sju grundprinciperna som formar det första intrycket: tillgänglighet, visa intresse, ämnet för det första samtalet, berätta om sig själv, samtalets dynamik, självbild och sexuell attraktion. Slutligen beskriver de hur man reviderar den självbild man presenterar. Med humor berättar de om vilken dråplig eller rentav olycklig verkan ett till synes obetydligt beteende kan ha. De förklarar vilken betydelse kroppsspråk, självuppfattning, öppenhet, livssyn och sexuell dragningskraft har för hur vi uppfattas i sociala sammanhang. Mänskliga relationer är något mycket invecklat och än svårare är det att upptäcka de subtila nyanserna i sitt eget uppträdande. Därför är det viktigt att dels utröna hur man ser på sig själv, dels hur detta påverkar hur andra trivs i ens sällskap. Om man känner sig nervös och spänd kommer man att upplevas som sådan. Men vad man kanske inte vet är att detta även får andra att känna sig spända. Och detta obehag förknippar de med dig. Nästa steg är att fokusera på den andre. Det innebär att visa intresse, få denne att känna sig väl till mods och att öppna sig. Att vara lyhörd inför situation och person är a och o för ett positivt första intryck. I varje avsnitt återkommer sammanfattande frågor som leder till större självinsikt. Med hjälp av checklistor kan man ta reda på vilka som är ens starka respektive svaga sidor. Resonemangen varvas med exempel från författarnas verksamhet som dejtingkonsulter. Ann Demarais och Valerie White är båda fil.dr i psykologi. Boken bygger på deras erfarenheter som grundare av First Impressions i New York. Det är ett företag som arrangerar fingerade första träffar med uppföljningsmöten. En träff kan ha karaktär av affärsmöte, vänskaplig relation eller dejt, allt efter kundernas önskemål. Därefter gör konsulten en genomgång av sina intryck av personen. Författarna har rönt stor framgång bland både företagskunder och privatpersoner.
Bokförlaget Forum 9789137122281 -
Första intrycket : hur ditt beteende påverkar...
Inbunden bok. Bokförlaget Forum. 2006. 253 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Hel och fin.
Slitage av låg grad.
Läst ex.
Under bokstaven W.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789137122281
- Titel
- Första intrycket : hur ditt beteende påverkar andra
- Författare
- Demarais, Ann
- Förlag
- Bokförlaget Forum
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 253 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 143 x 220 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 490 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Varje dag står vi inför möten med nya människor. Det kan vara en arbetsintervju, ett affärsmöte, en träff eller kön i väntrummet. Nästan omedelbart bestämmer vi oss för vad − och framför allt om − vi tycker om en annan person. Om vi vet hur vårt beteende påverkar andra kan vi göra ett positivare intryck. Han såg mig inte i ögonen. Hon log inte en enda gång under hela kvällen. Han skrattade hela tiden, undrar om jag sa något dumt? Varje gång han sa något drog han handen genom håret. Hon var lite ytlig, en sådan där som tycker allt är fantastiskt. Dessa kommentarer är typiska exempel på ett första intryck av en person. De flesta undrar ibland vad andra människor tycker om dem. Och varför andra beter sig som de gör. Först förklarar författarna på ett lättbegripligt sätt psykologin bakom detta. Därefter går de igenom de sju grundprinciperna som formar det första intrycket: tillgänglighet, visa intresse, ämnet för det första samtalet, berätta om sig själv, samtalets dynamik, självbild och sexuell attraktion. Slutligen beskriver de hur man reviderar den självbild man presenterar. Med humor berättar de om vilken dråplig eller rentav olycklig verkan ett till synes obetydligt beteende kan ha. De förklarar vilken betydelse kroppsspråk, självuppfattning, öppenhet, livssyn och sexuell dragningskraft har för hur vi uppfattas i sociala sammanhang. Mänskliga relationer är något mycket invecklat och än svårare är det att upptäcka de subtila nyanserna i sitt eget uppträdande. Därför är det viktigt att dels utröna hur man ser på sig själv, dels hur detta påverkar hur andra trivs i ens sällskap. Om man känner sig nervös och spänd kommer man att upplevas som sådan. Men vad man kanske inte vet är att detta även får andra att känna sig spända. Och detta obehag förknippar de med dig. Nästa steg är att fokusera på den andre. Det innebär att visa intresse, få denne att känna sig väl till mods och att öppna sig. Att vara lyhörd inför situation och person är a och o för ett positivt första intryck. I varje avsnitt återkommer sammanfattande frågor som leder till större självinsikt. Med hjälp av checklistor kan man ta reda på vilka som är ens starka respektive svaga sidor. Resonemangen varvas med exempel från författarnas verksamhet som dejtingkonsulter. Ann Demarais och Valerie White är båda fil.dr i psykologi. Boken bygger på deras erfarenheter som grundare av First Impressions i New York. Det är ett företag som arrangerar fingerade första träffar med uppföljningsmöten. En träff kan ha karaktär av affärsmöte, vänskaplig relation eller dejt, allt efter kundernas önskemål. Därefter gör konsulten en genomgång av sina intryck av personen. Författarna har rönt stor framgång bland både företagskunder och privatpersoner.
Bokförlaget Forum 9789137122281 -
Första intrycket : hur ditt beteende påverkar...
Inbunden bok. Bokförlaget Forum. 2006. 253 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick. /// Förlagets beskrivning: Varje dag möter du nya människor. Det kan vara vid en anställningsintervju, på en fest eller på den första träffen. Nästan omedelbart bestämmer de sig för vad - och framför allt om - de tycker om dig. Är du medveten om hur ditt läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789137122281
- Titel
- Första intrycket : hur ditt beteende påverkar andra
- Författare
- Demarais, Ann
- Förlag
- Bokförlaget Forum
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 253 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 143 x 220 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 490 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Varje dag står vi inför möten med nya människor. Det kan vara en arbetsintervju, ett affärsmöte, en träff eller kön i väntrummet. Nästan omedelbart bestämmer vi oss för vad − och framför allt om − vi tycker om en annan person. Om vi vet hur vårt beteende påverkar andra kan vi göra ett positivare intryck. Han såg mig inte i ögonen. Hon log inte en enda gång under hela kvällen. Han skrattade hela tiden, undrar om jag sa något dumt? Varje gång han sa något drog han handen genom håret. Hon var lite ytlig, en sådan där som tycker allt är fantastiskt. Dessa kommentarer är typiska exempel på ett första intryck av en person. De flesta undrar ibland vad andra människor tycker om dem. Och varför andra beter sig som de gör. Först förklarar författarna på ett lättbegripligt sätt psykologin bakom detta. Därefter går de igenom de sju grundprinciperna som formar det första intrycket: tillgänglighet, visa intresse, ämnet för det första samtalet, berätta om sig själv, samtalets dynamik, självbild och sexuell attraktion. Slutligen beskriver de hur man reviderar den självbild man presenterar. Med humor berättar de om vilken dråplig eller rentav olycklig verkan ett till synes obetydligt beteende kan ha. De förklarar vilken betydelse kroppsspråk, självuppfattning, öppenhet, livssyn och sexuell dragningskraft har för hur vi uppfattas i sociala sammanhang. Mänskliga relationer är något mycket invecklat och än svårare är det att upptäcka de subtila nyanserna i sitt eget uppträdande. Därför är det viktigt att dels utröna hur man ser på sig själv, dels hur detta påverkar hur andra trivs i ens sällskap. Om man känner sig nervös och spänd kommer man att upplevas som sådan. Men vad man kanske inte vet är att detta även får andra att känna sig spända. Och detta obehag förknippar de med dig. Nästa steg är att fokusera på den andre. Det innebär att visa intresse, få denne att känna sig väl till mods och att öppna sig. Att vara lyhörd inför situation och person är a och o för ett positivt första intryck. I varje avsnitt återkommer sammanfattande frågor som leder till större självinsikt. Med hjälp av checklistor kan man ta reda på vilka som är ens starka respektive svaga sidor. Resonemangen varvas med exempel från författarnas verksamhet som dejtingkonsulter. Ann Demarais och Valerie White är båda fil.dr i psykologi. Boken bygger på deras erfarenheter som grundare av First Impressions i New York. Det är ett företag som arrangerar fingerade första träffar med uppföljningsmöten. En träff kan ha karaktär av affärsmöte, vänskaplig relation eller dejt, allt efter kundernas önskemål. Därefter gör konsulten en genomgång av sina intryck av personen. Författarna har rönt stor framgång bland både företagskunder och privatpersoner.
Bokförlaget Forum 9789137122281 -
Första intrycket : hur ditt beteende påverkar...
Inbunden bok. Bokförlaget Forum. 2006. 253 sidor.
Nyskick. PRESENTSKICK
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789137122281
- Titel
- Första intrycket : hur ditt beteende påverkar andra
- Författare
- Demarais, Ann
- Förlag
- Bokförlaget Forum
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 253 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 143 x 220 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 490 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Varje dag står vi inför möten med nya människor. Det kan vara en arbetsintervju, ett affärsmöte, en träff eller kön i väntrummet. Nästan omedelbart bestämmer vi oss för vad − och framför allt om − vi tycker om en annan person. Om vi vet hur vårt beteende påverkar andra kan vi göra ett positivare intryck. Han såg mig inte i ögonen. Hon log inte en enda gång under hela kvällen. Han skrattade hela tiden, undrar om jag sa något dumt? Varje gång han sa något drog han handen genom håret. Hon var lite ytlig, en sådan där som tycker allt är fantastiskt. Dessa kommentarer är typiska exempel på ett första intryck av en person. De flesta undrar ibland vad andra människor tycker om dem. Och varför andra beter sig som de gör. Först förklarar författarna på ett lättbegripligt sätt psykologin bakom detta. Därefter går de igenom de sju grundprinciperna som formar det första intrycket: tillgänglighet, visa intresse, ämnet för det första samtalet, berätta om sig själv, samtalets dynamik, självbild och sexuell attraktion. Slutligen beskriver de hur man reviderar den självbild man presenterar. Med humor berättar de om vilken dråplig eller rentav olycklig verkan ett till synes obetydligt beteende kan ha. De förklarar vilken betydelse kroppsspråk, självuppfattning, öppenhet, livssyn och sexuell dragningskraft har för hur vi uppfattas i sociala sammanhang. Mänskliga relationer är något mycket invecklat och än svårare är det att upptäcka de subtila nyanserna i sitt eget uppträdande. Därför är det viktigt att dels utröna hur man ser på sig själv, dels hur detta påverkar hur andra trivs i ens sällskap. Om man känner sig nervös och spänd kommer man att upplevas som sådan. Men vad man kanske inte vet är att detta även får andra att känna sig spända. Och detta obehag förknippar de med dig. Nästa steg är att fokusera på den andre. Det innebär att visa intresse, få denne att känna sig väl till mods och att öppna sig. Att vara lyhörd inför situation och person är a och o för ett positivt första intryck. I varje avsnitt återkommer sammanfattande frågor som leder till större självinsikt. Med hjälp av checklistor kan man ta reda på vilka som är ens starka respektive svaga sidor. Resonemangen varvas med exempel från författarnas verksamhet som dejtingkonsulter. Ann Demarais och Valerie White är båda fil.dr i psykologi. Boken bygger på deras erfarenheter som grundare av First Impressions i New York. Det är ett företag som arrangerar fingerade första träffar med uppföljningsmöten. En träff kan ha karaktär av affärsmöte, vänskaplig relation eller dejt, allt efter kundernas önskemål. Därefter gör konsulten en genomgång av sina intryck av personen. Författarna har rönt stor framgång bland både företagskunder och privatpersoner.
Bokförlaget Forum 9789137122281 -
Första intrycket : hur ditt beteende påverkar...
Inbunden bok. Bokförlaget Forum. 2006. 253 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Spännande ämne och en välskriven bok. Boken är som ny, men jag har skrivit mitt namn på första sidan av inlagan. Går säkert att dölja med en etikett. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9137122282
- Titel
- Första intrycket : hur ditt beteende påverkar andra
- Författare
- Demarais, Ann
- Förlag
- Bokförlaget Forum
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 253 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 143 x 220 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 490 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Varje dag står vi inför möten med nya människor. Det kan vara en arbetsintervju, ett affärsmöte, en träff eller kön i väntrummet. Nästan omedelbart bestämmer vi oss för vad − och framför allt om − vi tycker om en annan person. Om vi vet hur vårt beteende påverkar andra kan vi göra ett positivare intryck. Han såg mig inte i ögonen. Hon log inte en enda gång under hela kvällen. Han skrattade hela tiden, undrar om jag sa något dumt? Varje gång han sa något drog han handen genom håret. Hon var lite ytlig, en sådan där som tycker allt är fantastiskt. Dessa kommentarer är typiska exempel på ett första intryck av en person. De flesta undrar ibland vad andra människor tycker om dem. Och varför andra beter sig som de gör. Först förklarar författarna på ett lättbegripligt sätt psykologin bakom detta. Därefter går de igenom de sju grundprinciperna som formar det första intrycket: tillgänglighet, visa intresse, ämnet för det första samtalet, berätta om sig själv, samtalets dynamik, självbild och sexuell attraktion. Slutligen beskriver de hur man reviderar den självbild man presenterar. Med humor berättar de om vilken dråplig eller rentav olycklig verkan ett till synes obetydligt beteende kan ha. De förklarar vilken betydelse kroppsspråk, självuppfattning, öppenhet, livssyn och sexuell dragningskraft har för hur vi uppfattas i sociala sammanhang. Mänskliga relationer är något mycket invecklat och än svårare är det att upptäcka de subtila nyanserna i sitt eget uppträdande. Därför är det viktigt att dels utröna hur man ser på sig själv, dels hur detta påverkar hur andra trivs i ens sällskap. Om man känner sig nervös och spänd kommer man att upplevas som sådan. Men vad man kanske inte vet är att detta även får andra att känna sig spända. Och detta obehag förknippar de med dig. Nästa steg är att fokusera på den andre. Det innebär att visa intresse, få denne att känna sig väl till mods och att öppna sig. Att vara lyhörd inför situation och person är a och o för ett positivt första intryck. I varje avsnitt återkommer sammanfattande frågor som leder till större självinsikt. Med hjälp av checklistor kan man ta reda på vilka som är ens starka respektive svaga sidor. Resonemangen varvas med exempel från författarnas verksamhet som dejtingkonsulter. Ann Demarais och Valerie White är båda fil.dr i psykologi. Boken bygger på deras erfarenheter som grundare av First Impressions i New York. Det är ett företag som arrangerar fingerade första träffar med uppföljningsmöten. En träff kan ha karaktär av affärsmöte, vänskaplig relation eller dejt, allt efter kundernas önskemål. Därefter gör konsulten en genomgång av sina intryck av personen. Författarna har rönt stor framgång bland både företagskunder och privatpersoner.
Bokförlaget Forum 9137122282 -
Första intrycket hur ditt beteende påverkar a...
Inbunden bok.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Forum. 2006. 255 s. 14 x 22cm.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789137122281
- Titel
- Första intrycket : hur ditt beteende påverkar andra
- Författare
- Demarais, Ann
- Förlag
- Bokförlaget Forum
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 253 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 143 x 220 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 490 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Varje dag står vi inför möten med nya människor. Det kan vara en arbetsintervju, ett affärsmöte, en träff eller kön i väntrummet. Nästan omedelbart bestämmer vi oss för vad − och framför allt om − vi tycker om en annan person. Om vi vet hur vårt beteende påverkar andra kan vi göra ett positivare intryck. Han såg mig inte i ögonen. Hon log inte en enda gång under hela kvällen. Han skrattade hela tiden, undrar om jag sa något dumt? Varje gång han sa något drog han handen genom håret. Hon var lite ytlig, en sådan där som tycker allt är fantastiskt. Dessa kommentarer är typiska exempel på ett första intryck av en person. De flesta undrar ibland vad andra människor tycker om dem. Och varför andra beter sig som de gör. Först förklarar författarna på ett lättbegripligt sätt psykologin bakom detta. Därefter går de igenom de sju grundprinciperna som formar det första intrycket: tillgänglighet, visa intresse, ämnet för det första samtalet, berätta om sig själv, samtalets dynamik, självbild och sexuell attraktion. Slutligen beskriver de hur man reviderar den självbild man presenterar. Med humor berättar de om vilken dråplig eller rentav olycklig verkan ett till synes obetydligt beteende kan ha. De förklarar vilken betydelse kroppsspråk, självuppfattning, öppenhet, livssyn och sexuell dragningskraft har för hur vi uppfattas i sociala sammanhang. Mänskliga relationer är något mycket invecklat och än svårare är det att upptäcka de subtila nyanserna i sitt eget uppträdande. Därför är det viktigt att dels utröna hur man ser på sig själv, dels hur detta påverkar hur andra trivs i ens sällskap. Om man känner sig nervös och spänd kommer man att upplevas som sådan. Men vad man kanske inte vet är att detta även får andra att känna sig spända. Och detta obehag förknippar de med dig. Nästa steg är att fokusera på den andre. Det innebär att visa intresse, få denne att känna sig väl till mods och att öppna sig. Att vara lyhörd inför situation och person är a och o för ett positivt första intryck. I varje avsnitt återkommer sammanfattande frågor som leder till större självinsikt. Med hjälp av checklistor kan man ta reda på vilka som är ens starka respektive svaga sidor. Resonemangen varvas med exempel från författarnas verksamhet som dejtingkonsulter. Ann Demarais och Valerie White är båda fil.dr i psykologi. Boken bygger på deras erfarenheter som grundare av First Impressions i New York. Det är ett företag som arrangerar fingerade första träffar med uppföljningsmöten. En träff kan ha karaktär av affärsmöte, vänskaplig relation eller dejt, allt efter kundernas önskemål. Därefter gör konsulten en genomgång av sina intryck av personen. Författarna har rönt stor framgång bland både företagskunder och privatpersoner.
9789137122281 -
Första intrycket hur ditt beteende påverkar a...
Inbunden bok.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Forum. 2006. 255 s. 14 x 22cm.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789137122281
- Titel
- Första intrycket : hur ditt beteende påverkar andra
- Författare
- Demarais, Ann
- Förlag
- Bokförlaget Forum
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 253 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 143 x 220 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 490 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Varje dag står vi inför möten med nya människor. Det kan vara en arbetsintervju, ett affärsmöte, en träff eller kön i väntrummet. Nästan omedelbart bestämmer vi oss för vad − och framför allt om − vi tycker om en annan person. Om vi vet hur vårt beteende påverkar andra kan vi göra ett positivare intryck. Han såg mig inte i ögonen. Hon log inte en enda gång under hela kvällen. Han skrattade hela tiden, undrar om jag sa något dumt? Varje gång han sa något drog han handen genom håret. Hon var lite ytlig, en sådan där som tycker allt är fantastiskt. Dessa kommentarer är typiska exempel på ett första intryck av en person. De flesta undrar ibland vad andra människor tycker om dem. Och varför andra beter sig som de gör. Först förklarar författarna på ett lättbegripligt sätt psykologin bakom detta. Därefter går de igenom de sju grundprinciperna som formar det första intrycket: tillgänglighet, visa intresse, ämnet för det första samtalet, berätta om sig själv, samtalets dynamik, självbild och sexuell attraktion. Slutligen beskriver de hur man reviderar den självbild man presenterar. Med humor berättar de om vilken dråplig eller rentav olycklig verkan ett till synes obetydligt beteende kan ha. De förklarar vilken betydelse kroppsspråk, självuppfattning, öppenhet, livssyn och sexuell dragningskraft har för hur vi uppfattas i sociala sammanhang. Mänskliga relationer är något mycket invecklat och än svårare är det att upptäcka de subtila nyanserna i sitt eget uppträdande. Därför är det viktigt att dels utröna hur man ser på sig själv, dels hur detta påverkar hur andra trivs i ens sällskap. Om man känner sig nervös och spänd kommer man att upplevas som sådan. Men vad man kanske inte vet är att detta även får andra att känna sig spända. Och detta obehag förknippar de med dig. Nästa steg är att fokusera på den andre. Det innebär att visa intresse, få denne att känna sig väl till mods och att öppna sig. Att vara lyhörd inför situation och person är a och o för ett positivt första intryck. I varje avsnitt återkommer sammanfattande frågor som leder till större självinsikt. Med hjälp av checklistor kan man ta reda på vilka som är ens starka respektive svaga sidor. Resonemangen varvas med exempel från författarnas verksamhet som dejtingkonsulter. Ann Demarais och Valerie White är båda fil.dr i psykologi. Boken bygger på deras erfarenheter som grundare av First Impressions i New York. Det är ett företag som arrangerar fingerade första träffar med uppföljningsmöten. En träff kan ha karaktär av affärsmöte, vänskaplig relation eller dejt, allt efter kundernas önskemål. Därefter gör konsulten en genomgång av sina intryck av personen. Författarna har rönt stor framgång bland både företagskunder och privatpersoner.
9789137122281 -
Första intrycket : hur ditt beteende påverkar...
Inbunden bok. Bokförlaget Forum. 2006. 253 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9137122282
- Titel
- Första intrycket : hur ditt beteende påverkar andra
- Författare
- Demarais, Ann
- Förlag
- Bokförlaget Forum
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 253 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 143 x 220 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 490 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Varje dag står vi inför möten med nya människor. Det kan vara en arbetsintervju, ett affärsmöte, en träff eller kön i väntrummet. Nästan omedelbart bestämmer vi oss för vad − och framför allt om − vi tycker om en annan person. Om vi vet hur vårt beteende påverkar andra kan vi göra ett positivare intryck. Han såg mig inte i ögonen. Hon log inte en enda gång under hela kvällen. Han skrattade hela tiden, undrar om jag sa något dumt? Varje gång han sa något drog han handen genom håret. Hon var lite ytlig, en sådan där som tycker allt är fantastiskt. Dessa kommentarer är typiska exempel på ett första intryck av en person. De flesta undrar ibland vad andra människor tycker om dem. Och varför andra beter sig som de gör. Först förklarar författarna på ett lättbegripligt sätt psykologin bakom detta. Därefter går de igenom de sju grundprinciperna som formar det första intrycket: tillgänglighet, visa intresse, ämnet för det första samtalet, berätta om sig själv, samtalets dynamik, självbild och sexuell attraktion. Slutligen beskriver de hur man reviderar den självbild man presenterar. Med humor berättar de om vilken dråplig eller rentav olycklig verkan ett till synes obetydligt beteende kan ha. De förklarar vilken betydelse kroppsspråk, självuppfattning, öppenhet, livssyn och sexuell dragningskraft har för hur vi uppfattas i sociala sammanhang. Mänskliga relationer är något mycket invecklat och än svårare är det att upptäcka de subtila nyanserna i sitt eget uppträdande. Därför är det viktigt att dels utröna hur man ser på sig själv, dels hur detta påverkar hur andra trivs i ens sällskap. Om man känner sig nervös och spänd kommer man att upplevas som sådan. Men vad man kanske inte vet är att detta även får andra att känna sig spända. Och detta obehag förknippar de med dig. Nästa steg är att fokusera på den andre. Det innebär att visa intresse, få denne att känna sig väl till mods och att öppna sig. Att vara lyhörd inför situation och person är a och o för ett positivt första intryck. I varje avsnitt återkommer sammanfattande frågor som leder till större självinsikt. Med hjälp av checklistor kan man ta reda på vilka som är ens starka respektive svaga sidor. Resonemangen varvas med exempel från författarnas verksamhet som dejtingkonsulter. Ann Demarais och Valerie White är båda fil.dr i psykologi. Boken bygger på deras erfarenheter som grundare av First Impressions i New York. Det är ett företag som arrangerar fingerade första träffar med uppföljningsmöten. En träff kan ha karaktär av affärsmöte, vänskaplig relation eller dejt, allt efter kundernas önskemål. Därefter gör konsulten en genomgång av sina intryck av personen. Författarna har rönt stor framgång bland både företagskunder och privatpersoner.
Bokförlaget Forum 9137122282 -
Första intrycket : hur ditt beteende påverkar...
ISBN 9137122281!
Inbunden. 2006. 253s. 22x14c. 500g. Nära Nyskick.
Varje dag står vi inför möten med nya människor. Det kan vara en arbetsintervju, ett affärsmöte, en träff eller kön i väntrummet. Nästan omedelbart bestämmer vi oss för vad - och framför allt om - vi tyck läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK9137122281! -
Första intrycket : hur ditt beteende påverkar...
Inbunden bok. Bokförlaget Forum. 2006. 253 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Oläst................... // Varje dag står vi inför möten med nya människor. Det kan vara en arbetsintervju, ett affärsmöte, en träff eller kön i väntrummet. Nästan omedelbart bestämmer vi oss för vad − och framför allt om − vi tycker om en annan person. läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9137122282
- Titel
- Första intrycket : hur ditt beteende påverkar andra
- Författare
- Demarais, Ann
- Förlag
- Bokförlaget Forum
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 253 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 143 x 220 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 490 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Varje dag står vi inför möten med nya människor. Det kan vara en arbetsintervju, ett affärsmöte, en träff eller kön i väntrummet. Nästan omedelbart bestämmer vi oss för vad − och framför allt om − vi tycker om en annan person. Om vi vet hur vårt beteende påverkar andra kan vi göra ett positivare intryck. Han såg mig inte i ögonen. Hon log inte en enda gång under hela kvällen. Han skrattade hela tiden, undrar om jag sa något dumt? Varje gång han sa något drog han handen genom håret. Hon var lite ytlig, en sådan där som tycker allt är fantastiskt. Dessa kommentarer är typiska exempel på ett första intryck av en person. De flesta undrar ibland vad andra människor tycker om dem. Och varför andra beter sig som de gör. Först förklarar författarna på ett lättbegripligt sätt psykologin bakom detta. Därefter går de igenom de sju grundprinciperna som formar det första intrycket: tillgänglighet, visa intresse, ämnet för det första samtalet, berätta om sig själv, samtalets dynamik, självbild och sexuell attraktion. Slutligen beskriver de hur man reviderar den självbild man presenterar. Med humor berättar de om vilken dråplig eller rentav olycklig verkan ett till synes obetydligt beteende kan ha. De förklarar vilken betydelse kroppsspråk, självuppfattning, öppenhet, livssyn och sexuell dragningskraft har för hur vi uppfattas i sociala sammanhang. Mänskliga relationer är något mycket invecklat och än svårare är det att upptäcka de subtila nyanserna i sitt eget uppträdande. Därför är det viktigt att dels utröna hur man ser på sig själv, dels hur detta påverkar hur andra trivs i ens sällskap. Om man känner sig nervös och spänd kommer man att upplevas som sådan. Men vad man kanske inte vet är att detta även får andra att känna sig spända. Och detta obehag förknippar de med dig. Nästa steg är att fokusera på den andre. Det innebär att visa intresse, få denne att känna sig väl till mods och att öppna sig. Att vara lyhörd inför situation och person är a och o för ett positivt första intryck. I varje avsnitt återkommer sammanfattande frågor som leder till större självinsikt. Med hjälp av checklistor kan man ta reda på vilka som är ens starka respektive svaga sidor. Resonemangen varvas med exempel från författarnas verksamhet som dejtingkonsulter. Ann Demarais och Valerie White är båda fil.dr i psykologi. Boken bygger på deras erfarenheter som grundare av First Impressions i New York. Det är ett företag som arrangerar fingerade första träffar med uppföljningsmöten. En träff kan ha karaktär av affärsmöte, vänskaplig relation eller dejt, allt efter kundernas önskemål. Därefter gör konsulten en genomgång av sina intryck av personen. Författarna har rönt stor framgång bland både företagskunder och privatpersoner.
Bokförlaget Forum 9137122282 -
Första intrycket : hur ditt beteende påverkar...
Inbunden bok. Bokförlaget Forum. 2006. 253 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Oläst exemplar. Bok kan även hämtas på Södermalm, Stockholm
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9137122282
- Titel
- Första intrycket : hur ditt beteende påverkar andra
- Författare
- Demarais, Ann
- Förlag
- Bokförlaget Forum
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 253 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 143 x 220 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 490 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Varje dag står vi inför möten med nya människor. Det kan vara en arbetsintervju, ett affärsmöte, en träff eller kön i väntrummet. Nästan omedelbart bestämmer vi oss för vad − och framför allt om − vi tycker om en annan person. Om vi vet hur vårt beteende påverkar andra kan vi göra ett positivare intryck. Han såg mig inte i ögonen. Hon log inte en enda gång under hela kvällen. Han skrattade hela tiden, undrar om jag sa något dumt? Varje gång han sa något drog han handen genom håret. Hon var lite ytlig, en sådan där som tycker allt är fantastiskt. Dessa kommentarer är typiska exempel på ett första intryck av en person. De flesta undrar ibland vad andra människor tycker om dem. Och varför andra beter sig som de gör. Först förklarar författarna på ett lättbegripligt sätt psykologin bakom detta. Därefter går de igenom de sju grundprinciperna som formar det första intrycket: tillgänglighet, visa intresse, ämnet för det första samtalet, berätta om sig själv, samtalets dynamik, självbild och sexuell attraktion. Slutligen beskriver de hur man reviderar den självbild man presenterar. Med humor berättar de om vilken dråplig eller rentav olycklig verkan ett till synes obetydligt beteende kan ha. De förklarar vilken betydelse kroppsspråk, självuppfattning, öppenhet, livssyn och sexuell dragningskraft har för hur vi uppfattas i sociala sammanhang. Mänskliga relationer är något mycket invecklat och än svårare är det att upptäcka de subtila nyanserna i sitt eget uppträdande. Därför är det viktigt att dels utröna hur man ser på sig själv, dels hur detta påverkar hur andra trivs i ens sällskap. Om man känner sig nervös och spänd kommer man att upplevas som sådan. Men vad man kanske inte vet är att detta även får andra att känna sig spända. Och detta obehag förknippar de med dig. Nästa steg är att fokusera på den andre. Det innebär att visa intresse, få denne att känna sig väl till mods och att öppna sig. Att vara lyhörd inför situation och person är a och o för ett positivt första intryck. I varje avsnitt återkommer sammanfattande frågor som leder till större självinsikt. Med hjälp av checklistor kan man ta reda på vilka som är ens starka respektive svaga sidor. Resonemangen varvas med exempel från författarnas verksamhet som dejtingkonsulter. Ann Demarais och Valerie White är båda fil.dr i psykologi. Boken bygger på deras erfarenheter som grundare av First Impressions i New York. Det är ett företag som arrangerar fingerade första träffar med uppföljningsmöten. En träff kan ha karaktär av affärsmöte, vänskaplig relation eller dejt, allt efter kundernas önskemål. Därefter gör konsulten en genomgång av sina intryck av personen. Författarna har rönt stor framgång bland både företagskunder och privatpersoner.
Bokförlaget Forum 9137122282
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn