-
Filmanalys - en introduktion
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1999. 114 sidor.
Gott skick. Namnad och en del understrykningar förekommer. Vikt hörn.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144008028
- Titel
- Filmanalys - en introduktion
- Författare
- Andersson, Lars Gustaf
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 114 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 150 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna bok presenteras grundbegreppen i modern filmanalys i form av fyra ”modellanalyser”. Dessa utgår från olika typer av tolkningsperspektiv, och behandlar skilda genrer och historiska perioder.I det första kapitlet tillämpas berättarteori, tematisk analys och sociologisk närläsning på den amerikanska filmen Independence Day (1996). I det andra kapitlet fokuseras mottagandet av en svensk stumfilm, Ingeborg Holm (1913), en film som väckte stor debatt om svensk socialvård. Det tredje kapitlet aktualiserar auteurproblematik – bilden av filmregissören som konstnär – genom att närma sig Pier Paolo Pasolinis Decamerone (1970), efter Boccaccios klassiska berättelser. Analysen belyser här såväl den europeiska konstfilmen under perioden som adaptionsproblematiken, överföringen av en berättelse från ett medium till ett annat. I det fjärde kapitlet analyseras kulturella mönster i filmen Gräsklipparmannen (1992), en film som tematiserar den nya tidens teknologi.Boken är avsedd för studenter på grundnivå i filmvetenskap och angränsande ämnen.
Studentlitteratur AB 1 9789144008028 -
Filmanalys - en introduktion
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1999. 114 sidor.
Mycket gott skick. Lättare bruksslitage - se bild
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144008028
- Titel
- Filmanalys - en introduktion
- Författare
- Andersson, Lars Gustaf
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 114 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 150 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna bok presenteras grundbegreppen i modern filmanalys i form av fyra ”modellanalyser”. Dessa utgår från olika typer av tolkningsperspektiv, och behandlar skilda genrer och historiska perioder.I det första kapitlet tillämpas berättarteori, tematisk analys och sociologisk närläsning på den amerikanska filmen Independence Day (1996). I det andra kapitlet fokuseras mottagandet av en svensk stumfilm, Ingeborg Holm (1913), en film som väckte stor debatt om svensk socialvård. Det tredje kapitlet aktualiserar auteurproblematik – bilden av filmregissören som konstnär – genom att närma sig Pier Paolo Pasolinis Decamerone (1970), efter Boccaccios klassiska berättelser. Analysen belyser här såväl den europeiska konstfilmen under perioden som adaptionsproblematiken, överföringen av en berättelse från ett medium till ett annat. I det fjärde kapitlet analyseras kulturella mönster i filmen Gräsklipparmannen (1992), en film som tematiserar den nya tidens teknologi.Boken är avsedd för studenter på grundnivå i filmvetenskap och angränsande ämnen.
Studentlitteratur AB 1 9789144008028 -
Filmanalys - en introduktion
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1999. 114 sidor.
Gott skick. Limmat mjukband. Veck i hörnet på främre omslaget.
FRI FRAKT inrikes- ISBN
- 9144008023
- Titel
- Filmanalys - en introduktion
- Författare
- Andersson, Lars Gustaf
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 114 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 150 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna bok presenteras grundbegreppen i modern filmanalys i form av fyra ”modellanalyser”. Dessa utgår från olika typer av tolkningsperspektiv, och behandlar skilda genrer och historiska perioder.I det första kapitlet tillämpas berättarteori, tematisk analys och sociologisk närläsning på den amerikanska filmen Independence Day (1996). I det andra kapitlet fokuseras mottagandet av en svensk stumfilm, Ingeborg Holm (1913), en film som väckte stor debatt om svensk socialvård. Det tredje kapitlet aktualiserar auteurproblematik – bilden av filmregissören som konstnär – genom att närma sig Pier Paolo Pasolinis Decamerone (1970), efter Boccaccios klassiska berättelser. Analysen belyser här såväl den europeiska konstfilmen under perioden som adaptionsproblematiken, överföringen av en berättelse från ett medium till ett annat. I det fjärde kapitlet analyseras kulturella mönster i filmen Gräsklipparmannen (1992), en film som tematiserar den nya tidens teknologi.Boken är avsedd för studenter på grundnivå i filmvetenskap och angränsande ämnen.
Studentlitteratur AB 1 9144008023 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9144008023
- Titel
- Filmanalys - en introduktion
- Författare
- Andersson, Lars Gustaf
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 114 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 150 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna bok presenteras grundbegreppen i modern filmanalys i form av fyra ”modellanalyser”. Dessa utgår från olika typer av tolkningsperspektiv, och behandlar skilda genrer och historiska perioder.I det första kapitlet tillämpas berättarteori, tematisk analys och sociologisk närläsning på den amerikanska filmen Independence Day (1996). I det andra kapitlet fokuseras mottagandet av en svensk stumfilm, Ingeborg Holm (1913), en film som väckte stor debatt om svensk socialvård. Det tredje kapitlet aktualiserar auteurproblematik – bilden av filmregissören som konstnär – genom att närma sig Pier Paolo Pasolinis Decamerone (1970), efter Boccaccios klassiska berättelser. Analysen belyser här såväl den europeiska konstfilmen under perioden som adaptionsproblematiken, överföringen av en berättelse från ett medium till ett annat. I det fjärde kapitlet analyseras kulturella mönster i filmen Gräsklipparmannen (1992), en film som tematiserar den nya tidens teknologi.Boken är avsedd för studenter på grundnivå i filmvetenskap och angränsande ämnen.
9144008023 -
Filmanalys - en introduktion
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1999. 114 sidor.
Nyskick. Nyskick, oanvänd, ser obläddrad ut
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144008023
- Titel
- Filmanalys - en introduktion
- Författare
- Andersson, Lars Gustaf
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 114 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 150 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna bok presenteras grundbegreppen i modern filmanalys i form av fyra ”modellanalyser”. Dessa utgår från olika typer av tolkningsperspektiv, och behandlar skilda genrer och historiska perioder.I det första kapitlet tillämpas berättarteori, tematisk analys och sociologisk närläsning på den amerikanska filmen Independence Day (1996). I det andra kapitlet fokuseras mottagandet av en svensk stumfilm, Ingeborg Holm (1913), en film som väckte stor debatt om svensk socialvård. Det tredje kapitlet aktualiserar auteurproblematik – bilden av filmregissören som konstnär – genom att närma sig Pier Paolo Pasolinis Decamerone (1970), efter Boccaccios klassiska berättelser. Analysen belyser här såväl den europeiska konstfilmen under perioden som adaptionsproblematiken, överföringen av en berättelse från ett medium till ett annat. I det fjärde kapitlet analyseras kulturella mönster i filmen Gräsklipparmannen (1992), en film som tematiserar den nya tidens teknologi.Boken är avsedd för studenter på grundnivå i filmvetenskap och angränsande ämnen.
Studentlitteratur AB 1 9144008023
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn