-
Ledaridentiteter i skolan : positionering, fö...
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2006. 263 sidor.
Nyskick. NYSKICK oläst
Den här boken handlar om ledaridentiteter i en tid av snabba förändringar och konkurrerande sätt att tala om ledning..
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144043364
- Titel
- Ledaridentiteter i skolan : positionering, förhandlingar och tillhörighet
- Författare
- Möller, Jorunn
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 263 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 384 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Skolans organisation och ledning är inne i en förändringsperiod där nya uppfattningar om ledarskap bryts mot etablerade värderingar. Den här boken handlar om ledaridentiteter i en tid av snabba förändringar och konkurrerande sätt att tala om ledning. Den redogör för hur rektorer från fyra olika länder, i olika karriärfaser lever sina liv som skolledare. Genom sina berättelser beskriver de vad som gör arbetet meningsfullt, spännande och utmanande, och vad som har betydelse för hur de upplever sig själva som ledare. Författaren visar i boken hur samhällsstrukturer, etablerade lokala traditioner och "snacket om ledning" påverkar hur individen förstår sig själv och sin egen ledaridentitet. De gemenskaper vi hör till och engagerar oss i verkar ha stor betydelse i den pågående processen att utveckla en egen ledaridentitet. Boken vänder sig till studenter inom lärarutbildningens och pedagogikämnets kurser som behandlar frågor om ledarskap, ledning och utbildningsvetenskap samt skolledarutbildning och kompetensutveckling av verksamma skolledare och lärare.
Studentlitteratur 1 9789144043364 -
Ledaridentiteter i skolan : positionering, fö...
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2022. 263 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144043364
- Titel
- Ledaridentiteter i skolan : positionering, förhandlingar och tillhörighet
- Författare
- Möller, Jorunn
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 263 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 384 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Skolans organisation och ledning är inne i en förändringsperiod där nya uppfattningar om ledarskap bryts mot etablerade värderingar. Den här boken handlar om ledaridentiteter i en tid av snabba förändringar och konkurrerande sätt att tala om ledning. Den redogör för hur rektorer från fyra olika länder, i olika karriärfaser lever sina liv som skolledare. Genom sina berättelser beskriver de vad som gör arbetet meningsfullt, spännande och utmanande, och vad som har betydelse för hur de upplever sig själva som ledare. Författaren visar i boken hur samhällsstrukturer, etablerade lokala traditioner och "snacket om ledning" påverkar hur individen förstår sig själv och sin egen ledaridentitet. De gemenskaper vi hör till och engagerar oss i verkar ha stor betydelse i den pågående processen att utveckla en egen ledaridentitet. Boken vänder sig till studenter inom lärarutbildningens och pedagogikämnets kurser som behandlar frågor om ledarskap, ledning och utbildningsvetenskap samt skolledarutbildning och kompetensutveckling av verksamma skolledare och lärare.
Studentlitteratur 1 9789144043364 -
Ledaridentiteter i skolan : positionering, fö...
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2006. 263 sidor.
Gott skick. I gott skick, en bläckanteckning på försättssida, några markeringar med överstrykningspenna.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144043364
- Titel
- Ledaridentiteter i skolan : positionering, förhandlingar och tillhörighet
- Författare
- Möller, Jorunn
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 263 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 384 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Skolans organisation och ledning är inne i en förändringsperiod där nya uppfattningar om ledarskap bryts mot etablerade värderingar. Den här boken handlar om ledaridentiteter i en tid av snabba förändringar och konkurrerande sätt att tala om ledning. Den redogör för hur rektorer från fyra olika länder, i olika karriärfaser lever sina liv som skolledare. Genom sina berättelser beskriver de vad som gör arbetet meningsfullt, spännande och utmanande, och vad som har betydelse för hur de upplever sig själva som ledare. Författaren visar i boken hur samhällsstrukturer, etablerade lokala traditioner och "snacket om ledning" påverkar hur individen förstår sig själv och sin egen ledaridentitet. De gemenskaper vi hör till och engagerar oss i verkar ha stor betydelse i den pågående processen att utveckla en egen ledaridentitet. Boken vänder sig till studenter inom lärarutbildningens och pedagogikämnets kurser som behandlar frågor om ledarskap, ledning och utbildningsvetenskap samt skolledarutbildning och kompetensutveckling av verksamma skolledare och lärare.
Studentlitteratur 1 9789144043364
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn