-
Marknadsundersökning - En handbok
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 3:4 uppl. 2014. 360 sidor.
Mycket gott skick. Mycket fint skick. Inga understrykningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144055299
- Titel
- Marknadsundersökning : en handbok
- Författare
- Lars Christensen - Nina Engdahl - Carin Grääs - Lars Haglund
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 360 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 521 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna grundläggande handbok leder dig genom marknadsundersökningsprocessens alla moment, från den inledande problemanalysen över metodval, urval och olika datainsamlingstekniker till analys och tolkning av data och slutligen den skriftliga och muntliga presentationen av resultaten. Handboken innehåller många konkreta råd och rekommendationer om hur du ska gå tillväga och vad du behöver tänka på i en marknadsundersöknings olika faser. Du får inblick i en undersöknings etiska aspekter samt kunskaper om undersökningsbranschen.
Denna tredje upplaga ger en uppdaterad bild av branschen och olika former av sekundärdata samt en uppdatering av olika insamlingstekniker som till exempel eye tracking. Nya tekniker som möjliggjorts genom Internets utveckling, såsom webbenkäter och on-line fokusgrupper, behandlas också.
Handboken riktar sig främst till högskole- och marknadsdiplomstudenter som läser grundläggande marknadsföringskurser samt till uppsatsstudenter som avser genomföra marknadsundersökningar. Vidare vänder sig boken till dig som genomför marknadsundersökningar i arbetet eller beställer och använder marknadsundersökningar och därför måste kunna bedöma deras kvalitet.
”Boken har en mycket god balans mellan reflekterande mer övergripande diskussioner och detaljerade handfasta praktiska råd, liksom mellan kvalitativa och kvantitativa metoder. Den täcker alla delar av en marknadsundersökning på ett mycket genomtänkt och användbart sätt, också statistisk analys, utan att kräva mer än ett minimum av förkunskaper. Den är utomordentligt väl genomarbetad och skriven!”
Clas Wahlbin, professor vid Internationella Handelshögskolan i Jönköping
”Detta är en utmärkt introduktionsbok för den som avser att genomföra eller beställa en marknadsundersökning.”
Bengt Larsson, ordförande i SMIF, Svensk marknadsföringsinformationsföretag
Studentlitteratur AB 3:4 9789144055299 -
Marknadsundersökning : en handbok
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 3 uppl. 2010. 360 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144055299
- Titel
- Marknadsundersökning : en handbok
- Författare
- Lars Christensen - Nina Engdahl - Carin Grääs - Lars Haglund
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 360 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 521 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna grundläggande handbok leder dig genom marknadsundersökningsprocessens alla moment, från den inledande problemanalysen över metodval, urval och olika datainsamlingstekniker till analys och tolkning av data och slutligen den skriftliga och muntliga presentationen av resultaten. Handboken innehåller många konkreta råd och rekommendationer om hur du ska gå tillväga och vad du behöver tänka på i en marknadsundersöknings olika faser. Du får inblick i en undersöknings etiska aspekter samt kunskaper om undersökningsbranschen.
Denna tredje upplaga ger en uppdaterad bild av branschen och olika former av sekundärdata samt en uppdatering av olika insamlingstekniker som till exempel eye tracking. Nya tekniker som möjliggjorts genom Internets utveckling, såsom webbenkäter och on-line fokusgrupper, behandlas också.
Handboken riktar sig främst till högskole- och marknadsdiplomstudenter som läser grundläggande marknadsföringskurser samt till uppsatsstudenter som avser genomföra marknadsundersökningar. Vidare vänder sig boken till dig som genomför marknadsundersökningar i arbetet eller beställer och använder marknadsundersökningar och därför måste kunna bedöma deras kvalitet.
”Boken har en mycket god balans mellan reflekterande mer övergripande diskussioner och detaljerade handfasta praktiska råd, liksom mellan kvalitativa och kvantitativa metoder. Den täcker alla delar av en marknadsundersökning på ett mycket genomtänkt och användbart sätt, också statistisk analys, utan att kräva mer än ett minimum av förkunskaper. Den är utomordentligt väl genomarbetad och skriven!”
Clas Wahlbin, professor vid Internationella Handelshögskolan i Jönköping
”Detta är en utmärkt introduktionsbok för den som avser att genomföra eller beställa en marknadsundersökning.”
Bengt Larsson, ordförande i SMIF, Svensk marknadsföringsinformationsföretag
Studentlitteratur AB 3 9789144055299 -
Marknadsundersökning - en handbok.
Häftad. Omslaget och flera blad med vikningar. Ett par sidor med understrykningar. 3:e upplagan. 2011
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144055299
- Titel
- Marknadsundersökning : en handbok
- Författare
- Lars Christensen - Nina Engdahl - Carin Grääs - Lars Haglund
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 360 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 521 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna grundläggande handbok leder dig genom marknadsundersökningsprocessens alla moment, från den inledande problemanalysen över metodval, urval och olika datainsamlingstekniker till analys och tolkning av data och slutligen den skriftliga och muntliga presentationen av resultaten. Handboken innehåller många konkreta råd och rekommendationer om hur du ska gå tillväga och vad du behöver tänka på i en marknadsundersöknings olika faser. Du får inblick i en undersöknings etiska aspekter samt kunskaper om undersökningsbranschen.
Denna tredje upplaga ger en uppdaterad bild av branschen och olika former av sekundärdata samt en uppdatering av olika insamlingstekniker som till exempel eye tracking. Nya tekniker som möjliggjorts genom Internets utveckling, såsom webbenkäter och on-line fokusgrupper, behandlas också.
Handboken riktar sig främst till högskole- och marknadsdiplomstudenter som läser grundläggande marknadsföringskurser samt till uppsatsstudenter som avser genomföra marknadsundersökningar. Vidare vänder sig boken till dig som genomför marknadsundersökningar i arbetet eller beställer och använder marknadsundersökningar och därför måste kunna bedöma deras kvalitet.
”Boken har en mycket god balans mellan reflekterande mer övergripande diskussioner och detaljerade handfasta praktiska råd, liksom mellan kvalitativa och kvantitativa metoder. Den täcker alla delar av en marknadsundersökning på ett mycket genomtänkt och användbart sätt, också statistisk analys, utan att kräva mer än ett minimum av förkunskaper. Den är utomordentligt väl genomarbetad och skriven!”
Clas Wahlbin, professor vid Internationella Handelshögskolan i Jönköping
”Detta är en utmärkt introduktionsbok för den som avser att genomföra eller beställa en marknadsundersökning.”
Bengt Larsson, ordförande i SMIF, Svensk marknadsföringsinformationsföretag
9789144055299 -
Marknadsundersökning : en handbok
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 3 uppl. 2010. 360 sidor.
Mycket gott skick. Inga anteckningar eller understrykningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144055299
- Titel
- Marknadsundersökning : en handbok
- Författare
- Lars Christensen - Nina Engdahl - Carin Grääs - Lars Haglund
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 360 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 521 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna grundläggande handbok leder dig genom marknadsundersökningsprocessens alla moment, från den inledande problemanalysen över metodval, urval och olika datainsamlingstekniker till analys och tolkning av data och slutligen den skriftliga och muntliga presentationen av resultaten. Handboken innehåller många konkreta råd och rekommendationer om hur du ska gå tillväga och vad du behöver tänka på i en marknadsundersöknings olika faser. Du får inblick i en undersöknings etiska aspekter samt kunskaper om undersökningsbranschen.
Denna tredje upplaga ger en uppdaterad bild av branschen och olika former av sekundärdata samt en uppdatering av olika insamlingstekniker som till exempel eye tracking. Nya tekniker som möjliggjorts genom Internets utveckling, såsom webbenkäter och on-line fokusgrupper, behandlas också.
Handboken riktar sig främst till högskole- och marknadsdiplomstudenter som läser grundläggande marknadsföringskurser samt till uppsatsstudenter som avser genomföra marknadsundersökningar. Vidare vänder sig boken till dig som genomför marknadsundersökningar i arbetet eller beställer och använder marknadsundersökningar och därför måste kunna bedöma deras kvalitet.
”Boken har en mycket god balans mellan reflekterande mer övergripande diskussioner och detaljerade handfasta praktiska råd, liksom mellan kvalitativa och kvantitativa metoder. Den täcker alla delar av en marknadsundersökning på ett mycket genomtänkt och användbart sätt, också statistisk analys, utan att kräva mer än ett minimum av förkunskaper. Den är utomordentligt väl genomarbetad och skriven!”
Clas Wahlbin, professor vid Internationella Handelshögskolan i Jönköping
”Detta är en utmärkt introduktionsbok för den som avser att genomföra eller beställa en marknadsundersökning.”
Bengt Larsson, ordförande i SMIF, Svensk marknadsföringsinformationsföretag
Studentlitteratur AB 3 9789144055299 -
Marknadsundersökning : en handbok
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 3:1 uppl. 2010. 360 sidor.
Mycket gott skick. Boken är helt fri från anteckningar och understrykningar.
Framsida av bokpärm, nedre hörnet lite stukat.
Baksidan en "bläddringsvikning".
Cirka en tredjedel av bakre delen av boken: nedre hörnet, bläddringsvikning av sidor ! … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144055299
- Titel
- Marknadsundersökning : en handbok
- Författare
- Lars Christensen - Nina Engdahl - Carin Grääs - Lars Haglund
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 360 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 521 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna grundläggande handbok leder dig genom marknadsundersökningsprocessens alla moment, från den inledande problemanalysen över metodval, urval och olika datainsamlingstekniker till analys och tolkning av data och slutligen den skriftliga och muntliga presentationen av resultaten. Handboken innehåller många konkreta råd och rekommendationer om hur du ska gå tillväga och vad du behöver tänka på i en marknadsundersöknings olika faser. Du får inblick i en undersöknings etiska aspekter samt kunskaper om undersökningsbranschen.
Denna tredje upplaga ger en uppdaterad bild av branschen och olika former av sekundärdata samt en uppdatering av olika insamlingstekniker som till exempel eye tracking. Nya tekniker som möjliggjorts genom Internets utveckling, såsom webbenkäter och on-line fokusgrupper, behandlas också.
Handboken riktar sig främst till högskole- och marknadsdiplomstudenter som läser grundläggande marknadsföringskurser samt till uppsatsstudenter som avser genomföra marknadsundersökningar. Vidare vänder sig boken till dig som genomför marknadsundersökningar i arbetet eller beställer och använder marknadsundersökningar och därför måste kunna bedöma deras kvalitet.
”Boken har en mycket god balans mellan reflekterande mer övergripande diskussioner och detaljerade handfasta praktiska råd, liksom mellan kvalitativa och kvantitativa metoder. Den täcker alla delar av en marknadsundersökning på ett mycket genomtänkt och användbart sätt, också statistisk analys, utan att kräva mer än ett minimum av förkunskaper. Den är utomordentligt väl genomarbetad och skriven!”
Clas Wahlbin, professor vid Internationella Handelshögskolan i Jönköping
”Detta är en utmärkt introduktionsbok för den som avser att genomföra eller beställa en marknadsundersökning.”
Bengt Larsson, ordförande i SMIF, Svensk marknadsföringsinformationsföretag
Studentlitteratur AB 3:1 9789144055299 -
Marknadsundersökning : en handbok
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 3 uppl. 2010. 360 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144055299
- Titel
- Marknadsundersökning : en handbok
- Författare
- Lars Christensen - Nina Engdahl - Carin Grääs - Lars Haglund
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 360 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 521 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna grundläggande handbok leder dig genom marknadsundersökningsprocessens alla moment, från den inledande problemanalysen över metodval, urval och olika datainsamlingstekniker till analys och tolkning av data och slutligen den skriftliga och muntliga presentationen av resultaten. Handboken innehåller många konkreta råd och rekommendationer om hur du ska gå tillväga och vad du behöver tänka på i en marknadsundersöknings olika faser. Du får inblick i en undersöknings etiska aspekter samt kunskaper om undersökningsbranschen.
Denna tredje upplaga ger en uppdaterad bild av branschen och olika former av sekundärdata samt en uppdatering av olika insamlingstekniker som till exempel eye tracking. Nya tekniker som möjliggjorts genom Internets utveckling, såsom webbenkäter och on-line fokusgrupper, behandlas också.
Handboken riktar sig främst till högskole- och marknadsdiplomstudenter som läser grundläggande marknadsföringskurser samt till uppsatsstudenter som avser genomföra marknadsundersökningar. Vidare vänder sig boken till dig som genomför marknadsundersökningar i arbetet eller beställer och använder marknadsundersökningar och därför måste kunna bedöma deras kvalitet.
”Boken har en mycket god balans mellan reflekterande mer övergripande diskussioner och detaljerade handfasta praktiska råd, liksom mellan kvalitativa och kvantitativa metoder. Den täcker alla delar av en marknadsundersökning på ett mycket genomtänkt och användbart sätt, också statistisk analys, utan att kräva mer än ett minimum av förkunskaper. Den är utomordentligt väl genomarbetad och skriven!”
Clas Wahlbin, professor vid Internationella Handelshögskolan i Jönköping
”Detta är en utmärkt introduktionsbok för den som avser att genomföra eller beställa en marknadsundersökning.”
Bengt Larsson, ordförande i SMIF, Svensk marknadsföringsinformationsföretag
Studentlitteratur AB 3 9789144055299 -
Marknadsundersökning : en handbok
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 3 uppl. 2010. 360 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144055299
- Titel
- Marknadsundersökning : en handbok
- Författare
- Lars Christensen - Nina Engdahl - Carin Grääs - Lars Haglund
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 360 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 521 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna grundläggande handbok leder dig genom marknadsundersökningsprocessens alla moment, från den inledande problemanalysen över metodval, urval och olika datainsamlingstekniker till analys och tolkning av data och slutligen den skriftliga och muntliga presentationen av resultaten. Handboken innehåller många konkreta råd och rekommendationer om hur du ska gå tillväga och vad du behöver tänka på i en marknadsundersöknings olika faser. Du får inblick i en undersöknings etiska aspekter samt kunskaper om undersökningsbranschen.
Denna tredje upplaga ger en uppdaterad bild av branschen och olika former av sekundärdata samt en uppdatering av olika insamlingstekniker som till exempel eye tracking. Nya tekniker som möjliggjorts genom Internets utveckling, såsom webbenkäter och on-line fokusgrupper, behandlas också.
Handboken riktar sig främst till högskole- och marknadsdiplomstudenter som läser grundläggande marknadsföringskurser samt till uppsatsstudenter som avser genomföra marknadsundersökningar. Vidare vänder sig boken till dig som genomför marknadsundersökningar i arbetet eller beställer och använder marknadsundersökningar och därför måste kunna bedöma deras kvalitet.
”Boken har en mycket god balans mellan reflekterande mer övergripande diskussioner och detaljerade handfasta praktiska råd, liksom mellan kvalitativa och kvantitativa metoder. Den täcker alla delar av en marknadsundersökning på ett mycket genomtänkt och användbart sätt, också statistisk analys, utan att kräva mer än ett minimum av förkunskaper. Den är utomordentligt väl genomarbetad och skriven!”
Clas Wahlbin, professor vid Internationella Handelshögskolan i Jönköping
”Detta är en utmärkt introduktionsbok för den som avser att genomföra eller beställa en marknadsundersökning.”
Bengt Larsson, ordförande i SMIF, Svensk marknadsföringsinformationsföretag
Studentlitteratur AB 3 9789144055299 -
Marknadsundersökning : en handbok
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 3 uppl. 2010. 360 sidor.
Mycket gott skick. .............. // Denna grundläggande handbok leder dig genom marknadsundersökningsprocessens alla moment, från den inledande problemanalysen, över metodval, urval och olika datainsamlingstekniker, till analys och tolkning av data och slutligen den skrif läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144055299
- Titel
- Marknadsundersökning : en handbok
- Författare
- Lars Christensen - Nina Engdahl - Carin Grääs - Lars Haglund
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 360 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 521 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna grundläggande handbok leder dig genom marknadsundersökningsprocessens alla moment, från den inledande problemanalysen över metodval, urval och olika datainsamlingstekniker till analys och tolkning av data och slutligen den skriftliga och muntliga presentationen av resultaten. Handboken innehåller många konkreta råd och rekommendationer om hur du ska gå tillväga och vad du behöver tänka på i en marknadsundersöknings olika faser. Du får inblick i en undersöknings etiska aspekter samt kunskaper om undersökningsbranschen.
Denna tredje upplaga ger en uppdaterad bild av branschen och olika former av sekundärdata samt en uppdatering av olika insamlingstekniker som till exempel eye tracking. Nya tekniker som möjliggjorts genom Internets utveckling, såsom webbenkäter och on-line fokusgrupper, behandlas också.
Handboken riktar sig främst till högskole- och marknadsdiplomstudenter som läser grundläggande marknadsföringskurser samt till uppsatsstudenter som avser genomföra marknadsundersökningar. Vidare vänder sig boken till dig som genomför marknadsundersökningar i arbetet eller beställer och använder marknadsundersökningar och därför måste kunna bedöma deras kvalitet.
”Boken har en mycket god balans mellan reflekterande mer övergripande diskussioner och detaljerade handfasta praktiska råd, liksom mellan kvalitativa och kvantitativa metoder. Den täcker alla delar av en marknadsundersökning på ett mycket genomtänkt och användbart sätt, också statistisk analys, utan att kräva mer än ett minimum av förkunskaper. Den är utomordentligt väl genomarbetad och skriven!”
Clas Wahlbin, professor vid Internationella Handelshögskolan i Jönköping
”Detta är en utmärkt introduktionsbok för den som avser att genomföra eller beställa en marknadsundersökning.”
Bengt Larsson, ordförande i SMIF, Svensk marknadsföringsinformationsföretag
Studentlitteratur AB 3 9789144055299
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn