-
Vilse i skolan : hur vi kan hjälpa barn med b...
Häftad bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 2011. 322 sidor.
Mycket gott skick. Några enstaka överstrykningar med gult i början av boken
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144074665
- Titel
- Vilse i skolan : hur vi kan hjälpa barn med beteendeproblem att hitta rätt
- Författare
- Ross W. Greene - Silvia Klenz Jönsson
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 322 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 482 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ross W. Greene beskriver hur man med empati och ett kognitivt, humanistiskt förhållningssätt kan hjälpa "explosiva" barn och ungdomar att hantera sitt beteende.
Att förstå dessa barn och ungdomar som ofta kallas stökiga, struliga, ouppmärksamma, utmanande och krävande - för att nu nämna några av de epitet de belastas med - är oerhört viktigt för att vi som lärare och föräldrar ska kunna hjälpa dem att fungera väl i både skolan och senare i vuxenlivet.
Den samarbetsbaserade problemlösningsmodellen (CPS) beskrev Greene i sin första bok Explosiva barn. Nu visar han praktiskt hur man går till väga och hur modellens tre steg - empati, definition och inbjudan - skapar förutsättningar att uppnå ett lyckat resultat.
Boken är översatt av Silvia Klenz Jönsson och har ett förord av Karl Witting, lärare och resurspedagog.
Vilse i skolan ges numera ut av Studentlitteratur. Denna andra upplaga innehåller dock inga förändringar av innehållet jämfört med den första upplagan.
Studentlitteratur 2 9789144074665 -
Vilse i skolan hur vi kan hjälpa barn med bet...
Häftad bok.
Gott skick. Studentlitteratur. uppl.2:2. 2011. 322 s. mindre bruksslitage,namnad på insida pärm, bortriven del av ett försättsblad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144074665
- Titel
- Vilse i skolan : hur vi kan hjälpa barn med beteendeproblem att hitta rätt
- Författare
- Ross W. Greene - Silvia Klenz Jönsson
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 322 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 482 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ross W. Greene beskriver hur man med empati och ett kognitivt, humanistiskt förhållningssätt kan hjälpa "explosiva" barn och ungdomar att hantera sitt beteende.
Att förstå dessa barn och ungdomar som ofta kallas stökiga, struliga, ouppmärksamma, utmanande och krävande - för att nu nämna några av de epitet de belastas med - är oerhört viktigt för att vi som lärare och föräldrar ska kunna hjälpa dem att fungera väl i både skolan och senare i vuxenlivet.
Den samarbetsbaserade problemlösningsmodellen (CPS) beskrev Greene i sin första bok Explosiva barn. Nu visar han praktiskt hur man går till väga och hur modellens tre steg - empati, definition och inbjudan - skapar förutsättningar att uppnå ett lyckat resultat.
Boken är översatt av Silvia Klenz Jönsson och har ett förord av Karl Witting, lärare och resurspedagog.
Vilse i skolan ges numera ut av Studentlitteratur. Denna andra upplaga innehåller dock inga förändringar av innehållet jämfört med den första upplagan.
9789144074665 -
Vilse i skolan : hur vi kan hjälpa barn med b...
Häftad bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 2011. 322 sidor.
Mycket gott skick. Namn med blyerts, annars bra
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144074665
- Titel
- Vilse i skolan : hur vi kan hjälpa barn med beteendeproblem att hitta rätt
- Författare
- Ross W. Greene - Silvia Klenz Jönsson
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 322 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 482 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ross W. Greene beskriver hur man med empati och ett kognitivt, humanistiskt förhållningssätt kan hjälpa "explosiva" barn och ungdomar att hantera sitt beteende.
Att förstå dessa barn och ungdomar som ofta kallas stökiga, struliga, ouppmärksamma, utmanande och krävande - för att nu nämna några av de epitet de belastas med - är oerhört viktigt för att vi som lärare och föräldrar ska kunna hjälpa dem att fungera väl i både skolan och senare i vuxenlivet.
Den samarbetsbaserade problemlösningsmodellen (CPS) beskrev Greene i sin första bok Explosiva barn. Nu visar han praktiskt hur man går till väga och hur modellens tre steg - empati, definition och inbjudan - skapar förutsättningar att uppnå ett lyckat resultat.
Boken är översatt av Silvia Klenz Jönsson och har ett förord av Karl Witting, lärare och resurspedagog.
Vilse i skolan ges numera ut av Studentlitteratur. Denna andra upplaga innehåller dock inga förändringar av innehållet jämfört med den första upplagan.
Studentlitteratur 2 9789144074665 -
Vilse i skolan : hur vi kan hjälpa barn med b...
Häftad bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 2011. 322 sidor.
Mycket gott skick. Tillsynes obläddrat exemplar ///Förlagets beskrivning: Ross W. Greene beskriver hur man med empati och ett kognitivt, humanistiskt förhållningssätt kan hjälpa "explosiva" barn och ungdomar
att hantera sitt beteende. Att förstå dessa barn och ungdomar som läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144074665
- Titel
- Vilse i skolan : hur vi kan hjälpa barn med beteendeproblem att hitta rätt
- Författare
- Ross W. Greene - Silvia Klenz Jönsson
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 322 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 482 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ross W. Greene beskriver hur man med empati och ett kognitivt, humanistiskt förhållningssätt kan hjälpa "explosiva" barn och ungdomar att hantera sitt beteende.
Att förstå dessa barn och ungdomar som ofta kallas stökiga, struliga, ouppmärksamma, utmanande och krävande - för att nu nämna några av de epitet de belastas med - är oerhört viktigt för att vi som lärare och föräldrar ska kunna hjälpa dem att fungera väl i både skolan och senare i vuxenlivet.
Den samarbetsbaserade problemlösningsmodellen (CPS) beskrev Greene i sin första bok Explosiva barn. Nu visar han praktiskt hur man går till väga och hur modellens tre steg - empati, definition och inbjudan - skapar förutsättningar att uppnå ett lyckat resultat.
Boken är översatt av Silvia Klenz Jönsson och har ett förord av Karl Witting, lärare och resurspedagog.
Vilse i skolan ges numera ut av Studentlitteratur. Denna andra upplaga innehåller dock inga förändringar av innehållet jämfört med den första upplagan.
Studentlitteratur 2 9789144074665 -
Vilse i skolan : hur vi kan hjälpa barn med b...
Häftad bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 2011. 322 sidor.
Nära nyskick. Välaktat ex
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144074665
- Titel
- Vilse i skolan : hur vi kan hjälpa barn med beteendeproblem att hitta rätt
- Författare
- Ross W. Greene - Silvia Klenz Jönsson
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 322 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 482 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ross W. Greene beskriver hur man med empati och ett kognitivt, humanistiskt förhållningssätt kan hjälpa "explosiva" barn och ungdomar att hantera sitt beteende.
Att förstå dessa barn och ungdomar som ofta kallas stökiga, struliga, ouppmärksamma, utmanande och krävande - för att nu nämna några av de epitet de belastas med - är oerhört viktigt för att vi som lärare och föräldrar ska kunna hjälpa dem att fungera väl i både skolan och senare i vuxenlivet.
Den samarbetsbaserade problemlösningsmodellen (CPS) beskrev Greene i sin första bok Explosiva barn. Nu visar han praktiskt hur man går till väga och hur modellens tre steg - empati, definition och inbjudan - skapar förutsättningar att uppnå ett lyckat resultat.
Boken är översatt av Silvia Klenz Jönsson och har ett förord av Karl Witting, lärare och resurspedagog.
Vilse i skolan ges numera ut av Studentlitteratur. Denna andra upplaga innehåller dock inga förändringar av innehållet jämfört med den första upplagan.
Studentlitteratur 2 9789144074665 -
Vilse i skolan : hur vi kan hjälpa barn med b...
Häftad bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 2011. 322 sidor.
Mycket gott skick. Namn övermålat med tippex samt understrykningar.(Rum 4 Historia)
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144074665
- Titel
- Vilse i skolan : hur vi kan hjälpa barn med beteendeproblem att hitta rätt
- Författare
- Ross W. Greene - Silvia Klenz Jönsson
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 322 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 482 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ross W. Greene beskriver hur man med empati och ett kognitivt, humanistiskt förhållningssätt kan hjälpa "explosiva" barn och ungdomar att hantera sitt beteende.
Att förstå dessa barn och ungdomar som ofta kallas stökiga, struliga, ouppmärksamma, utmanande och krävande - för att nu nämna några av de epitet de belastas med - är oerhört viktigt för att vi som lärare och föräldrar ska kunna hjälpa dem att fungera väl i både skolan och senare i vuxenlivet.
Den samarbetsbaserade problemlösningsmodellen (CPS) beskrev Greene i sin första bok Explosiva barn. Nu visar han praktiskt hur man går till väga och hur modellens tre steg - empati, definition och inbjudan - skapar förutsättningar att uppnå ett lyckat resultat.
Boken är översatt av Silvia Klenz Jönsson och har ett förord av Karl Witting, lärare och resurspedagog.
Vilse i skolan ges numera ut av Studentlitteratur. Denna andra upplaga innehåller dock inga förändringar av innehållet jämfört med den första upplagan.
Studentlitteratur 2 9789144074665 -
Vilse i skolan : hur vi kan hjälpa barn med b...
Häftad bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 2011. 322 sidor.
Nyskick. PRESENTSKICK.
Ross W. Greene beskriver hur man med empati och ett kognitivt, humanistiskt förhållningssätt kan hjälpa "explosiva" barn och ungdomar att hantera sitt beteende.
Att förstå dessa barn och ungdomar som ofta kallas stökiga, struliga, ouppm läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144074665
- Titel
- Vilse i skolan : hur vi kan hjälpa barn med beteendeproblem att hitta rätt
- Författare
- Ross W. Greene - Silvia Klenz Jönsson
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 322 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 482 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ross W. Greene beskriver hur man med empati och ett kognitivt, humanistiskt förhållningssätt kan hjälpa "explosiva" barn och ungdomar att hantera sitt beteende.
Att förstå dessa barn och ungdomar som ofta kallas stökiga, struliga, ouppmärksamma, utmanande och krävande - för att nu nämna några av de epitet de belastas med - är oerhört viktigt för att vi som lärare och föräldrar ska kunna hjälpa dem att fungera väl i både skolan och senare i vuxenlivet.
Den samarbetsbaserade problemlösningsmodellen (CPS) beskrev Greene i sin första bok Explosiva barn. Nu visar han praktiskt hur man går till väga och hur modellens tre steg - empati, definition och inbjudan - skapar förutsättningar att uppnå ett lyckat resultat.
Boken är översatt av Silvia Klenz Jönsson och har ett förord av Karl Witting, lärare och resurspedagog.
Vilse i skolan ges numera ut av Studentlitteratur. Denna andra upplaga innehåller dock inga förändringar av innehållet jämfört med den första upplagan.
Studentlitteratur 2 9789144074665 -
Vilse i skolan : hur vi kan hjälpa barn med b...
Häftad bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 2014. 322 sidor.
Mycket gott skick. Helt och rent ex. Se också våra andra böcker - samma frakt oavsett antal böcker du beställer av oss.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144074665
- Titel
- Vilse i skolan : hur vi kan hjälpa barn med beteendeproblem att hitta rätt
- Författare
- Ross W. Greene - Silvia Klenz Jönsson
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 322 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 482 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ross W. Greene beskriver hur man med empati och ett kognitivt, humanistiskt förhållningssätt kan hjälpa "explosiva" barn och ungdomar att hantera sitt beteende.
Att förstå dessa barn och ungdomar som ofta kallas stökiga, struliga, ouppmärksamma, utmanande och krävande - för att nu nämna några av de epitet de belastas med - är oerhört viktigt för att vi som lärare och föräldrar ska kunna hjälpa dem att fungera väl i både skolan och senare i vuxenlivet.
Den samarbetsbaserade problemlösningsmodellen (CPS) beskrev Greene i sin första bok Explosiva barn. Nu visar han praktiskt hur man går till väga och hur modellens tre steg - empati, definition och inbjudan - skapar förutsättningar att uppnå ett lyckat resultat.
Boken är översatt av Silvia Klenz Jönsson och har ett förord av Karl Witting, lärare och resurspedagog.
Vilse i skolan ges numera ut av Studentlitteratur. Denna andra upplaga innehåller dock inga förändringar av innehållet jämfört med den första upplagan.
Studentlitteratur 2 9789144074665 -
Vilse i skolan – Hur vi kan hjälpa barn med b...
Häftad bok. Studentlitteratur. 2:3 uppl. 2012. 322 sidor.
Nära nyskick. Som ny; minimala spår av hantering.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144074665
- Titel
- Vilse i skolan : hur vi kan hjälpa barn med beteendeproblem att hitta rätt
- Författare
- Ross W. Greene - Silvia Klenz Jönsson
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 322 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 482 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ross W. Greene beskriver hur man med empati och ett kognitivt, humanistiskt förhållningssätt kan hjälpa "explosiva" barn och ungdomar att hantera sitt beteende.
Att förstå dessa barn och ungdomar som ofta kallas stökiga, struliga, ouppmärksamma, utmanande och krävande - för att nu nämna några av de epitet de belastas med - är oerhört viktigt för att vi som lärare och föräldrar ska kunna hjälpa dem att fungera väl i både skolan och senare i vuxenlivet.
Den samarbetsbaserade problemlösningsmodellen (CPS) beskrev Greene i sin första bok Explosiva barn. Nu visar han praktiskt hur man går till väga och hur modellens tre steg - empati, definition och inbjudan - skapar förutsättningar att uppnå ett lyckat resultat.
Boken är översatt av Silvia Klenz Jönsson och har ett förord av Karl Witting, lärare och resurspedagog.
Vilse i skolan ges numera ut av Studentlitteratur. Denna andra upplaga innehåller dock inga förändringar av innehållet jämfört med den första upplagan.
Studentlitteratur 2:3 9789144074665 -
Vilse i skolan : hur vi kan hjälpa barn med b...
Häftad bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 2011. 322 sidor.
Mycket gott skick. förråd 600
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144074665
- Titel
- Vilse i skolan : hur vi kan hjälpa barn med beteendeproblem att hitta rätt
- Författare
- Ross W. Greene - Silvia Klenz Jönsson
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 322 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 482 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ross W. Greene beskriver hur man med empati och ett kognitivt, humanistiskt förhållningssätt kan hjälpa "explosiva" barn och ungdomar att hantera sitt beteende.
Att förstå dessa barn och ungdomar som ofta kallas stökiga, struliga, ouppmärksamma, utmanande och krävande - för att nu nämna några av de epitet de belastas med - är oerhört viktigt för att vi som lärare och föräldrar ska kunna hjälpa dem att fungera väl i både skolan och senare i vuxenlivet.
Den samarbetsbaserade problemlösningsmodellen (CPS) beskrev Greene i sin första bok Explosiva barn. Nu visar han praktiskt hur man går till väga och hur modellens tre steg - empati, definition och inbjudan - skapar förutsättningar att uppnå ett lyckat resultat.
Boken är översatt av Silvia Klenz Jönsson och har ett förord av Karl Witting, lärare och resurspedagog.
Vilse i skolan ges numera ut av Studentlitteratur. Denna andra upplaga innehåller dock inga förändringar av innehållet jämfört med den första upplagan.
Studentlitteratur 2 9789144074665 -
Vilse i skolan : hur vi kan hjälpa barn med b...
Häftad bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 2011. 322 sidor.
Gott skick. kan också hämtas i Helsingborg.
Boken fick mycket bra recensioner.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144074665
- Titel
- Vilse i skolan : hur vi kan hjälpa barn med beteendeproblem att hitta rätt
- Författare
- Ross W. Greene - Silvia Klenz Jönsson
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 322 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 482 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ross W. Greene beskriver hur man med empati och ett kognitivt, humanistiskt förhållningssätt kan hjälpa "explosiva" barn och ungdomar att hantera sitt beteende.
Att förstå dessa barn och ungdomar som ofta kallas stökiga, struliga, ouppmärksamma, utmanande och krävande - för att nu nämna några av de epitet de belastas med - är oerhört viktigt för att vi som lärare och föräldrar ska kunna hjälpa dem att fungera väl i både skolan och senare i vuxenlivet.
Den samarbetsbaserade problemlösningsmodellen (CPS) beskrev Greene i sin första bok Explosiva barn. Nu visar han praktiskt hur man går till väga och hur modellens tre steg - empati, definition och inbjudan - skapar förutsättningar att uppnå ett lyckat resultat.
Boken är översatt av Silvia Klenz Jönsson och har ett förord av Karl Witting, lärare och resurspedagog.
Vilse i skolan ges numera ut av Studentlitteratur. Denna andra upplaga innehåller dock inga förändringar av innehållet jämfört med den första upplagan.
Studentlitteratur 2 9789144074665
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn