Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn

9789147094431

Din sökning gav ingen träff. Spara sökningen som en Bevakning  
Visa endast

Just nu finns inte titeln du söker på Bokbörsen. Skapa ett användarkonto eller logga in om du vill skapa en bevakning. Klicka sedan på knappen nedan. Du aviseras via e-post så snart artikeln kommer in igen.
Design i fokus för produktutveckling - Varför ser saker ut som de gör?

Design i fokus för produktutveckling - Varför ser saker ut som de gör?

Inbundna böcker. Liber. 3 uppl. 2010. 176 sidor.

En prisbelönad klassiker om design i utökad och uppdaterad 4:e upplaga!
Design i fokus ger en bred och lättillgänglig genomgång av design – designprocessen, dess problematik och roll i samhället. Kenneth Österlin förklarar utförligt hur en designer arbetar, alternativa metoder som används och vilka faktorer som påverkar. Han visar hur man som designer kan lägga upp sitt arbete och driva designverksamheten.

Läs mer
Boken skapar förståelse för att design är en helhet och beskriver hela kedjan, från användarkrav till designs relation till företagsledning, tekniska krav, produktion, marknadsföring och återvinning. Den innehåller bland annat designhistoria, etapperna i ett designarbete, problemanalys, visualisering, semantik, ergonomi och användarstudier samt miljökrav. Boken är rikt illustrerad och innehåller många diskussions- och övningsuppgifter.
Denna fjärde upplaga rymmer nya praktikfall och kreativa metoder, avsnitt om användarmedverkan, ekodesign, tjänstedesign och interaktionsdesign samt beskriver branschskillnader i upplägget av designprojekt.
Boken är en utmärkt introduktion i design för studerande vid högskola och universitet. Den vänder sig också till dem i näringslivet som behöver en djupare förståelse för designproblematiken och kan även användas som fördjupningslitteratur för gymnasiet.
Sagt om boken
”Kunskap om designarbetets innehåll och omfattning är viktig för alla som arbetar med produktutveckling. Denna bok ger en allsidig och fyllig beskrivning av hur detta organiseras och vilka aspekter som bör beaktas.”
Per Olof Wikström, professor emeritus i designmetodik, Chalmers tekniska högskola
”Design i fokus är en välkommen bok för innovatörer, produktutvecklare och utvecklingsledare, som stöd i utvecklingsprocesser och för ökad designförståelse.”
Kaj Abbestam, med bakgrund på bland annat Stiftelsen Svensk Industridesign, Sveriges Tekniska Attachéer och ALMI Företagspartner.
”Äntligen en designbok som på ett grundligt sätt beskriver hela designprocessen, inte från idé till färdig produkt, utan från problem till färdig produkt.”
Dan Åkerlund, gymnasielärare i teknik och design
”Det är pedagogiskt hanterat och roligt att fördjupa sig i – även för lekmän som 'bara vill veta lite mer om designämnet. Lite mer Design i fokus skulle inte skada!”
Lotta Jonson, Designtidskriften Form

Om författarna
Kenneth Österlin har lång yrkeserfarenhet som konsulterande industridesigner inom ett brett fält av branscher. Han leder också designkurser och är gästföreläsare på designhögskolor.

Förlagsfakta

ISBN
9789147094431
Titel
Design i fokus för produktutveckling - Varför ser saker ut som de gör?
Författare
Österlin, Kenneth
Förlag
Liber
Utgivningsår
2010
Omfång
176 sidor
Bandtyp
Inbunden
Vikt
632 g
Språk
Svenska