-
Luspank och idérik : överlevnadsguide för säl...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2010. 232 sidor.
Mycket gott skick. Mkt lätt hanteringsspår på pärm.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147095049
- Titel
- Luspank och idérik : överlevnadsguide för säljskygga kulturskapare
- Författare
- Thordén, Ulla-Lisa
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 232 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Vikt
- 320 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vill du kunna leva på det du allra helst vill arbeta med? Vill du lära dig mer om hur du kan nå en (större) publik och få betalt för ditt värde? Då är detta en bok för dig. Att sätta pris på sitt värv, att hitta och möta eventuella kunder, att kunna förhandla och ta betalt är exempel på det som många kulturskapare tycker hör till den svåraste delen av verksamheten. Men så behöver det inte vara!
Luspank och idérik är en praktisk guide om företagandets och säljandets konst för alla som arbetar med ord, bild, ton, ljud, ljus eller en kombination av olika kulturella uttrycksmedel. Oavsett om du håller på att utbilda dig, är ny i din bransch eller har varit verksam länge kan du ha stor nytta av de många konkreta råd och tips som förmedlas i den här boken. Med känslig hand och glimten i ögat leder författarna läsaren genom den kommersiella verklighetens vindlande korridorer.
Läs mer
I Luspank och idérik kompletteras de praktiskt inriktade fackkapitlen med nio inspirerande porträtt av kulturskapare som på olika sätt försörjer sig på det som de helst av allt vill syssla med. Helene Billgren, Kee Marcello, Tuva Notvotny, Fredrik Högberg, Johanna Nilsson, Gun Lund, Maria Steén, Ali Davoodi och Tobias Regnell delar alla generöst med sig av sina erfarenheter. Läs även bloggen om Luspank och idérik, www.luspankochiderik.se
Om författarna
Ulla-Lisa Thordén är jur. kand. och driver det egna företaget Republic Consulting AB som hjälper individer och företag till ett lustfyllt och lönsamt säljarbete. 1994 startade hon ett av de första webb- och internetföretagen i Sverige. Hon är en efterfrågad föreläsare, en av tolv EU-ambassadörer för kvinnors företagande (utsedd av Tillväxtverket 2009) samt författare till ett flertal böcker, bl.a. ”Bli din egen – en bok för företagssamma”, ”Saet pris på dig selv” och ”Sälj dig själv och ta betalt”, som blev utsedd till årets säljbok 2005.
Thomas Östberg är sedan 2004 verksam som frilansjournalist med eget företag i Göteborg. Innan dess arbetade han på flera redaktioner runt om i Sverige – från Sydsvenskan i söder till TT i norr (Luleå), och från Barometern-OT i öst till Bohusläningen i väst. I sitt skrivande fokuserar han på samhällsfrågor (som arbetsliv, utbildning, forskning och företagande), men gör också personporträtt och förmedlar bra historier i alla former. Thomas är fil. kand. och har en examen från Journalisthögskolan ( JMG) vid Göteborgs universitet.
Liber 1 9789147095049 -
Luspank och idérik : överlevnadsguide för säl...
Häftad bok. Liber. 2010. 228 sidor.
Gott skick. Danskt band. Små bruksspår.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147095049
- Titel
- Luspank och idérik : överlevnadsguide för säljskygga kulturskapare
- Författare
- Thordén, Ulla-Lisa
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 232 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Vikt
- 320 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vill du kunna leva på det du allra helst vill arbeta med? Vill du lära dig mer om hur du kan nå en (större) publik och få betalt för ditt värde? Då är detta en bok för dig. Att sätta pris på sitt värv, att hitta och möta eventuella kunder, att kunna förhandla och ta betalt är exempel på det som många kulturskapare tycker hör till den svåraste delen av verksamheten. Men så behöver det inte vara!
Luspank och idérik är en praktisk guide om företagandets och säljandets konst för alla som arbetar med ord, bild, ton, ljud, ljus eller en kombination av olika kulturella uttrycksmedel. Oavsett om du håller på att utbilda dig, är ny i din bransch eller har varit verksam länge kan du ha stor nytta av de många konkreta råd och tips som förmedlas i den här boken. Med känslig hand och glimten i ögat leder författarna läsaren genom den kommersiella verklighetens vindlande korridorer.
Läs mer
I Luspank och idérik kompletteras de praktiskt inriktade fackkapitlen med nio inspirerande porträtt av kulturskapare som på olika sätt försörjer sig på det som de helst av allt vill syssla med. Helene Billgren, Kee Marcello, Tuva Notvotny, Fredrik Högberg, Johanna Nilsson, Gun Lund, Maria Steén, Ali Davoodi och Tobias Regnell delar alla generöst med sig av sina erfarenheter. Läs även bloggen om Luspank och idérik, www.luspankochiderik.se
Om författarna
Ulla-Lisa Thordén är jur. kand. och driver det egna företaget Republic Consulting AB som hjälper individer och företag till ett lustfyllt och lönsamt säljarbete. 1994 startade hon ett av de första webb- och internetföretagen i Sverige. Hon är en efterfrågad föreläsare, en av tolv EU-ambassadörer för kvinnors företagande (utsedd av Tillväxtverket 2009) samt författare till ett flertal böcker, bl.a. ”Bli din egen – en bok för företagssamma”, ”Saet pris på dig selv” och ”Sälj dig själv och ta betalt”, som blev utsedd till årets säljbok 2005.
Thomas Östberg är sedan 2004 verksam som frilansjournalist med eget företag i Göteborg. Innan dess arbetade han på flera redaktioner runt om i Sverige – från Sydsvenskan i söder till TT i norr (Luleå), och från Barometern-OT i öst till Bohusläningen i väst. I sitt skrivande fokuserar han på samhällsfrågor (som arbetsliv, utbildning, forskning och företagande), men gör också personporträtt och förmedlar bra historier i alla former. Thomas är fil. kand. och har en examen från Journalisthögskolan ( JMG) vid Göteborgs universitet.
Liber 9789147095049 -
Luspank och idérik : överlevnadsguide för säl...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2010. 232 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147095049
- Titel
- Luspank och idérik : överlevnadsguide för säljskygga kulturskapare
- Författare
- Thordén, Ulla-Lisa
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 232 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Vikt
- 320 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vill du kunna leva på det du allra helst vill arbeta med? Vill du lära dig mer om hur du kan nå en (större) publik och få betalt för ditt värde? Då är detta en bok för dig. Att sätta pris på sitt värv, att hitta och möta eventuella kunder, att kunna förhandla och ta betalt är exempel på det som många kulturskapare tycker hör till den svåraste delen av verksamheten. Men så behöver det inte vara!
Luspank och idérik är en praktisk guide om företagandets och säljandets konst för alla som arbetar med ord, bild, ton, ljud, ljus eller en kombination av olika kulturella uttrycksmedel. Oavsett om du håller på att utbilda dig, är ny i din bransch eller har varit verksam länge kan du ha stor nytta av de många konkreta råd och tips som förmedlas i den här boken. Med känslig hand och glimten i ögat leder författarna läsaren genom den kommersiella verklighetens vindlande korridorer.
Läs mer
I Luspank och idérik kompletteras de praktiskt inriktade fackkapitlen med nio inspirerande porträtt av kulturskapare som på olika sätt försörjer sig på det som de helst av allt vill syssla med. Helene Billgren, Kee Marcello, Tuva Notvotny, Fredrik Högberg, Johanna Nilsson, Gun Lund, Maria Steén, Ali Davoodi och Tobias Regnell delar alla generöst med sig av sina erfarenheter. Läs även bloggen om Luspank och idérik, www.luspankochiderik.se
Om författarna
Ulla-Lisa Thordén är jur. kand. och driver det egna företaget Republic Consulting AB som hjälper individer och företag till ett lustfyllt och lönsamt säljarbete. 1994 startade hon ett av de första webb- och internetföretagen i Sverige. Hon är en efterfrågad föreläsare, en av tolv EU-ambassadörer för kvinnors företagande (utsedd av Tillväxtverket 2009) samt författare till ett flertal böcker, bl.a. ”Bli din egen – en bok för företagssamma”, ”Saet pris på dig selv” och ”Sälj dig själv och ta betalt”, som blev utsedd till årets säljbok 2005.
Thomas Östberg är sedan 2004 verksam som frilansjournalist med eget företag i Göteborg. Innan dess arbetade han på flera redaktioner runt om i Sverige – från Sydsvenskan i söder till TT i norr (Luleå), och från Barometern-OT i öst till Bohusläningen i väst. I sitt skrivande fokuserar han på samhällsfrågor (som arbetsliv, utbildning, forskning och företagande), men gör också personporträtt och förmedlar bra historier i alla former. Thomas är fil. kand. och har en examen från Journalisthögskolan ( JMG) vid Göteborgs universitet.
Liber 1 9789147095049 -
Luspank och idérik : överlevnadsguide för säl...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2010. 232 sidor.
Mycket gott skick. Omslaget ojämnt blekt/gulnat.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147095049
- Titel
- Luspank och idérik : överlevnadsguide för säljskygga kulturskapare
- Författare
- Thordén, Ulla-Lisa
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 232 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Vikt
- 320 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vill du kunna leva på det du allra helst vill arbeta med? Vill du lära dig mer om hur du kan nå en (större) publik och få betalt för ditt värde? Då är detta en bok för dig. Att sätta pris på sitt värv, att hitta och möta eventuella kunder, att kunna förhandla och ta betalt är exempel på det som många kulturskapare tycker hör till den svåraste delen av verksamheten. Men så behöver det inte vara!
Luspank och idérik är en praktisk guide om företagandets och säljandets konst för alla som arbetar med ord, bild, ton, ljud, ljus eller en kombination av olika kulturella uttrycksmedel. Oavsett om du håller på att utbilda dig, är ny i din bransch eller har varit verksam länge kan du ha stor nytta av de många konkreta råd och tips som förmedlas i den här boken. Med känslig hand och glimten i ögat leder författarna läsaren genom den kommersiella verklighetens vindlande korridorer.
Läs mer
I Luspank och idérik kompletteras de praktiskt inriktade fackkapitlen med nio inspirerande porträtt av kulturskapare som på olika sätt försörjer sig på det som de helst av allt vill syssla med. Helene Billgren, Kee Marcello, Tuva Notvotny, Fredrik Högberg, Johanna Nilsson, Gun Lund, Maria Steén, Ali Davoodi och Tobias Regnell delar alla generöst med sig av sina erfarenheter. Läs även bloggen om Luspank och idérik, www.luspankochiderik.se
Om författarna
Ulla-Lisa Thordén är jur. kand. och driver det egna företaget Republic Consulting AB som hjälper individer och företag till ett lustfyllt och lönsamt säljarbete. 1994 startade hon ett av de första webb- och internetföretagen i Sverige. Hon är en efterfrågad föreläsare, en av tolv EU-ambassadörer för kvinnors företagande (utsedd av Tillväxtverket 2009) samt författare till ett flertal böcker, bl.a. ”Bli din egen – en bok för företagssamma”, ”Saet pris på dig selv” och ”Sälj dig själv och ta betalt”, som blev utsedd till årets säljbok 2005.
Thomas Östberg är sedan 2004 verksam som frilansjournalist med eget företag i Göteborg. Innan dess arbetade han på flera redaktioner runt om i Sverige – från Sydsvenskan i söder till TT i norr (Luleå), och från Barometern-OT i öst till Bohusläningen i väst. I sitt skrivande fokuserar han på samhällsfrågor (som arbetsliv, utbildning, forskning och företagande), men gör också personporträtt och förmedlar bra historier i alla former. Thomas är fil. kand. och har en examen från Journalisthögskolan ( JMG) vid Göteborgs universitet.
Liber 1 9789147095049 -
Luspank och idérik : överlevnadsguide för säl...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2010. 232 sidor.
Nära nyskick. Sällsynt bok.{Hylla:Liber]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147095049
- Titel
- Luspank och idérik : överlevnadsguide för säljskygga kulturskapare
- Författare
- Thordén, Ulla-Lisa
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 232 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Vikt
- 320 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vill du kunna leva på det du allra helst vill arbeta med? Vill du lära dig mer om hur du kan nå en (större) publik och få betalt för ditt värde? Då är detta en bok för dig. Att sätta pris på sitt värv, att hitta och möta eventuella kunder, att kunna förhandla och ta betalt är exempel på det som många kulturskapare tycker hör till den svåraste delen av verksamheten. Men så behöver det inte vara!
Luspank och idérik är en praktisk guide om företagandets och säljandets konst för alla som arbetar med ord, bild, ton, ljud, ljus eller en kombination av olika kulturella uttrycksmedel. Oavsett om du håller på att utbilda dig, är ny i din bransch eller har varit verksam länge kan du ha stor nytta av de många konkreta råd och tips som förmedlas i den här boken. Med känslig hand och glimten i ögat leder författarna läsaren genom den kommersiella verklighetens vindlande korridorer.
Läs mer
I Luspank och idérik kompletteras de praktiskt inriktade fackkapitlen med nio inspirerande porträtt av kulturskapare som på olika sätt försörjer sig på det som de helst av allt vill syssla med. Helene Billgren, Kee Marcello, Tuva Notvotny, Fredrik Högberg, Johanna Nilsson, Gun Lund, Maria Steén, Ali Davoodi och Tobias Regnell delar alla generöst med sig av sina erfarenheter. Läs även bloggen om Luspank och idérik, www.luspankochiderik.se
Om författarna
Ulla-Lisa Thordén är jur. kand. och driver det egna företaget Republic Consulting AB som hjälper individer och företag till ett lustfyllt och lönsamt säljarbete. 1994 startade hon ett av de första webb- och internetföretagen i Sverige. Hon är en efterfrågad föreläsare, en av tolv EU-ambassadörer för kvinnors företagande (utsedd av Tillväxtverket 2009) samt författare till ett flertal böcker, bl.a. ”Bli din egen – en bok för företagssamma”, ”Saet pris på dig selv” och ”Sälj dig själv och ta betalt”, som blev utsedd till årets säljbok 2005.
Thomas Östberg är sedan 2004 verksam som frilansjournalist med eget företag i Göteborg. Innan dess arbetade han på flera redaktioner runt om i Sverige – från Sydsvenskan i söder till TT i norr (Luleå), och från Barometern-OT i öst till Bohusläningen i väst. I sitt skrivande fokuserar han på samhällsfrågor (som arbetsliv, utbildning, forskning och företagande), men gör också personporträtt och förmedlar bra historier i alla former. Thomas är fil. kand. och har en examen från Journalisthögskolan ( JMG) vid Göteborgs universitet.
Liber 1 9789147095049
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn