Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn

9789147096824

Din sökning gav ingen träff. Spara sökningen som en Bevakning  
Visa endast

Just nu finns inte titeln du söker på Bokbörsen. Skapa ett användarkonto eller logga in om du vill skapa en bevakning. Klicka sedan på knappen nedan. Du aviseras via e-post så snart artikeln kommer in igen.
Marknadsplanen : praktisk handledning för marknadsplanerare

Marknadsplanen : praktisk handledning för marknadsplanerare

Häftade böcker. Liber. 5 uppl. 2011. 206 sidor.

Marknadsplanen är en praktisk handledning för hur man steg för steg arbetar fram en marknadsplan. Under många år har den även varit populär kurslitteratur. Boken beskriver vilka olika delar en marknadsplan består av och hur information samlas in och förädlas samt struktureras till bra beslutsunderlag. Den visar också hur man dokumenterar och presenterar denna information samt hur man får igång en fungerande marknadsplaneringsprocess.
Marknadsplanen är lättläst, självinstruerande och pedagogisk. I boken ingår checklistor och blanketter som underlättar arbetet med marknadsplanen. Den avslutas med ett begreppsregister, där ord och uttryck förklaras. Denna 5:e upplaga har uppdaterats och förbättrats i flera avseenden, framförallt med ett ännu tydligare arbetsflöde i marknadsplaneringsprocessen samt med en bättre struktur och pedagogik. Vidare behandlas hur nya metoder såsom sociala medier kan utnyttjas. En ytterligare nyhet är ett praktikfall som på ett konkret sätt visar hur en marknadsplan kan se ut.
Baserat på Marknadsplanen finns ett träningsprogram – MarknadEnter – för hur man bedriver effektiv marknadsplanering. Programmet kan anpassas och skräddarsys för olika typer av företag eller organisationer.
Sagt om boken
"Boken visar steg för steg hur man - oavsett bransch - praktiskt upprättar en marknadsplan. Vi får lära hur man tar fram det underlag som behövs och hur man bearbetar och skriver det som sedermera skall bli ett beslutsunderlag som bl.a. ligger till grund för en väl fungerande marknadsplanering. Förra upplagan utkom 2005 och innehållet har nu uppdaterats på flertalet ställen. Viktigaste tillägget är det praktikfall som gör boken ännu lättare att ta till sig, inte minst för de som använder den i utbildningssyfte (företagsutbildningar och högskola)." Bengt Eliasson, lektör, BTJ häfte 11121171.
Om författarna
Bengt Eliasson, civilingenjör/civilekonom, är sedan 1980 verksam i egen konsultverksamhet, sedan 2000 i företaget BusinessON AB. Han arbetar med marknadsföring och affärsutveckling främst i industriföretag och ofta internationellt. Inhyrningsuppdrag där han gått in i chefspositioner i olika kundföretag har gett en mycket bred erfarenhet av ledningsfrågor och olika marknadsföringssituationer. Bengt anlitas ofta som föreläsare och har varit lärare i marknadsföring och marknadsplanering. Han har tidigare skrivit bland annat "Affärsplanen" (med Christian Kolar) och "Projektkalkylen" (med Carl Norelid).
Leif Andberg har som konsult under många år arbetar med marknadsplaneringsfrågor och affärsutveckling med stark förankring i miljöfrågor. Han var tidigare verksam inom Rank Xerox där han arbetade med marknadsföring på olika nivåer i Sverige och utomlands. Leif har även lång erfarenhet som lärare i marknadsföring och marknadsplanering. Leif har inte deltagit i uppdateringen av de två senaste upplagorna av "Marknadsplanen".

Förlagsfakta

ISBN
9789147096824
Titel
Marknadsplanen : praktisk handledning för marknadsplanerare
Författare
Eliasson, Bengt
Förlag
Liber
Utgivningsår
2011
Omfång
206 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
195 x 265 mm Ryggbredd 10 mm
Vikt
512 g
Språk
Svenska