-
Desinformation : kritik av den exponerande ma...
Häftad bok. Vulkan. 2013. 420 sidor.
Mycket gott skick. Gammalt biblioteksexemplar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163716164
- Titel
- Desinformation : kritik av den exponerande marknadsföringen
- Författare
- Linde, Fredrik
- Förlag
- Vulkan
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 420 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 545 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I dagens samhälle utsätts allmänheten överallt för marknadsföringens industriproducerade meddelanden. De bryter vår uppmärksamhet och gör anspråk på vårt inre liv. Men är det rimligt att samhällets etablerade institutioner får ofreda medborgarna på detta sätt? Hur påverkar det grundvillkoren för ekonomin och samhället, och är det så vi vill ha vår tillvaro? I boken genomförs en empirisk utforskning av marknadsföringens platser och former i dagens samhälle liksom en filosofisk och sociologisk analys av dess mekanismer och följder. Utgångspunkten för undersökningen tas hos mottagaren i stället för - som brukligt i marknadsföringsforskningen - hos avsändaren. Här framkommer nya aspekter och insikter som tidigare fallit utanför forskningens ramar. Målet är en marknadsföringens filosofi och därmed en ansats till kritisk marknadsföringsforskning.
Vulkan 9789163716164 -
Desinformation : kritik av den exponerande ma...
Vulkan förlag | 2013 | Häftad. | 420 sid. | I nyskick, oläst.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163716164
- Titel
- Desinformation : kritik av den exponerande marknadsföringen
- Författare
- Linde, Fredrik
- Förlag
- Vulkan
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 420 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 545 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I dagens samhälle utsätts allmänheten överallt för marknadsföringens industriproducerade meddelanden. De bryter vår uppmärksamhet och gör anspråk på vårt inre liv. Men är det rimligt att samhällets etablerade institutioner får ofreda medborgarna på detta sätt? Hur påverkar det grundvillkoren för ekonomin och samhället, och är det så vi vill ha vår tillvaro? I boken genomförs en empirisk utforskning av marknadsföringens platser och former i dagens samhälle liksom en filosofisk och sociologisk analys av dess mekanismer och följder. Utgångspunkten för undersökningen tas hos mottagaren i stället för - som brukligt i marknadsföringsforskningen - hos avsändaren. Här framkommer nya aspekter och insikter som tidigare fallit utanför forskningens ramar. Målet är en marknadsföringens filosofi och därmed en ansats till kritisk marknadsföringsforskning.
9789163716164
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn