Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn

9789163900501

Din sökning gav ingen träff. Spara sökningen som en Bevakning  
Visa endast

Just nu finns inte titeln du söker på Bokbörsen. Skapa ett användarkonto eller logga in om du vill skapa en bevakning. Klicka sedan på knappen nedan. Du aviseras via e-post så snart artikeln kommer in igen.
Executive Summary : Sociala medier för styrelser

Executive Summary : Sociala medier för styrelser

Häftade böcker. Karin Bäcklund Kommunikation. 2016. 143 sidor.

De flesta företag och organisationer har förstått och anammat digitala kanaler i sin kommunikation. Men den digitala kompetensen har inte ännu letat sig in i styrelserummet. Det är hög tid för det.

Utvecklingen i sociala medier har både skapat och driver digitala och analoga beteenden. Dessa beteenden finns i alla målgrupper och påverkar inte enbart företags eller organisationers sätt att kommunicera utan även affären.

Även om styrelsens uppgift inte är att engagera sig i det operativa arbetet måste man som styrelseledamot kunna ställa de rätta frågorna, säkerställa resurser och strukturer inom bolaget för att skapa de bästa förutsättningarna för att göra företaget eller organisationen framgångsrik.

Med den här boken vill vi hjälpa dig som är verksam i en styrelse till en ökad förståelse för hur de sociala kanalerna fungerar, hur de påverkar medielandskapet och hur de driver beteenden som påverkar din verksamhet.

Om författarna:

Karin Bäcklund är digital strateg på kommunikationsbyrån Springtime. Hon är även kursledare för Digital kommunikation Online på Berghs School of Communication, sitter med i ledningsgruppen för Nackademins utbildning ?Digital strateg? och är en flitigt anlitad föreläsare inom sociala medier.

Författaren har jobbat med digital kommunikation sedan 2006 och sociala medier sedan 2009. Hon har bloggat om sociala medier och digital kommunikation på olika företagsbloggar sedan 2009.

Heidi Wold är kommunikationschef Sverige på Scandic Hotels, och har tidigare arbetat som rådgivare och digital specialist på bland annat kommunikationsbyråerna JKLGROUP och MSLGROUP.

Heidi har arbetat som kommunikationskonsult sedan 2008 och har föreläst i digital- och kriskommunikation på bland annat Berghs School Of Communication, Stockholms Universitet och Handelshögsskolan i Stockholm.

Förlagsfakta

ISBN
9789163900501
Titel
Executive Summary : Sociala medier för styrelser
Författare
Bäcklund, Karin
Förlag
Karin Bäcklund Kommunikation
Utgivningsår
2016
Omfång
143 sidor
Bandtyp
Danskt band
Mått
138 x 215 mm Ryggbredd 12 mm
Vikt
240 g
Språk
Svenska