Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn

9789170052644

Din sökning gav ingen träff. Spara sökningen som en Bevakning  
Visa endast

Just nu finns inte titeln du söker på Bokbörsen. Skapa ett användarkonto eller logga in om du vill skapa en bevakning. Klicka sedan på knappen nedan. Du aviseras via e-post så snart artikeln kommer in igen.
Affärsrelationer : om att skapa förtroende och värde i arbetslivet

Affärsrelationer : om att skapa förtroende och värde i arbetslivet

Häftade böcker. Uppsala Publishing House/Konsultförlaget. 1 uppl. 2004. 112 sidor.

Vad är det som avgör om en affärsrelation är lönsam eller långsiktig? Hur kan man värdera en affärsrelation? Och vad är det som skiljer en affärsrelation från en annan typ av relation? Detta är några av de frågor som Stein Erzgaard svarar på i denna lättillgängliga bok.

Boken tar upp den för företaget kanske allra viktigaste och avgörande faktorn – affärsrelationerna. Vilken relation har verksamheten till sina kunder, underleverantörer, konkurrenter, ägare och andra aktörer. Vad är det som avgör om en relation är bra respektive dålig? Eller om den är lönsam? Samt hur kan man arbeta strategiskt med att utveckla affärsrelationerna?

Stein Ertzgaard om boken:
”Jag ger mig med den här boken in i debatten kring hur våra företag kan och bör ledas för att skapa mesta möjliga värde, för kunderna och för det egna företaget.
 
Komplexiteten ökar, tempot ökar och allt fler upplever att det blir allt svårare göra rätt saker och att effektivt leda verksamheter mot största möjliga värde. Allt för ofta ser vi inte skogen för träden, vi komplicerar, vi ’instrumentaliserar’ och förbiser det som egentligen är viktigast för en framgångsrik verksamhet.
 
Grunden för att skapa värde ligger i affärsrelationerna – utan dessa finns vi inte. Förmågan att skapa förtroende och värde i affärsrelationerna är därför helt avgörande för företagets framgång. Jag vill här visa på några av de fällor som vi allt för ofta faller i samt resonera kring hur vi kan undvika dem.”

Förlagsfakta

ISBN
9789170052644
Titel
Affärsrelationer : om att skapa förtroende och värde i arbetslivet
Författare
Stein Ertzgaard
Förlag
Uppsala Publishing House/Konsultförlaget
Utgivningsår
2004
Omfång
112 sidor
Bandtyp
Häftad
Språk
Svenska