-
Han gjorde Mercuri världsledande : Curt Abrah...
Inbunden bok.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Ekerlids. 2012. 190 s.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170922183
- Titel
- Han gjorde Mercuri världsledande : Curt Abrahamsson och Mercuri International
- Författare
- Edsta, Björn
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 190 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 144 x 217 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 470 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Curt Abrahamsson. Vem är det? Aldrig hört talas om? Så inleder
journalisten Karl-Erik Sveiby en artikel i Ledarskap våren 1991.
Och han skriver vidare:
Lägg namnet på minnet. Han kommer nog så småningom att
rankas som en av Sveriges största entreprenörer under efterkrigstiden.
Det är nu drygt tjugo år sedan artikeln skrevs och Mercuri är
fortfarande bland de världsledande. Ändå är Curt Abrahamsson
lika okänd.
Karl-Erik Sveiby är numera professor vid Handelshögskolan i
Helsingfors och han håller fortfarande fast vid sin uppfattning:
Curt Abrahamsson tillhör de främsta svenska entrepre -
nörerna i kunskapsföretagande. Men han såg inget som helst
värde i att skapa personlig PR för sig själv.
Curt Abrahamsson byggde på fyrtio år upp Mercuri International
till världsledande inom säljutbildning och kompetensutveckling.
Han var en stark ledare men sa aldrig vad medarbetarna skulle
göra. Ändå visste alla vad han förväntade sig.
Boken handlar om hans framgångsrika ledarskap och hur han
utvecklade nya säljmodeller som många internationella storföretag
fortfarande använder i sin försäljning.
9789170922183 -
Han gjorde Mercuri världsledande : Curt Abrah...
Nyskick. Ekerlids, 2013. 190 sid. Inb. med skyddsomslag. Mycket gott skick. Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170922183
- Titel
- Han gjorde Mercuri världsledande : Curt Abrahamsson och Mercuri International
- Författare
- Edsta, Björn
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 190 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 144 x 217 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 470 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Curt Abrahamsson. Vem är det? Aldrig hört talas om? Så inleder
journalisten Karl-Erik Sveiby en artikel i Ledarskap våren 1991.
Och han skriver vidare:
Lägg namnet på minnet. Han kommer nog så småningom att
rankas som en av Sveriges största entreprenörer under efterkrigstiden.
Det är nu drygt tjugo år sedan artikeln skrevs och Mercuri är
fortfarande bland de världsledande. Ändå är Curt Abrahamsson
lika okänd.
Karl-Erik Sveiby är numera professor vid Handelshögskolan i
Helsingfors och han håller fortfarande fast vid sin uppfattning:
Curt Abrahamsson tillhör de främsta svenska entrepre -
nörerna i kunskapsföretagande. Men han såg inget som helst
värde i att skapa personlig PR för sig själv.
Curt Abrahamsson byggde på fyrtio år upp Mercuri International
till världsledande inom säljutbildning och kompetensutveckling.
Han var en stark ledare men sa aldrig vad medarbetarna skulle
göra. Ändå visste alla vad han förväntade sig.
Boken handlar om hans framgångsrika ledarskap och hur han
utvecklade nya säljmodeller som många internationella storföretag
fortfarande använder i sin försäljning.
9789170922183 -
Han gjorde Mercuri världsledande : Curt Abrah...
Inbunden bok. Ekerlids. 1 uppl. 2013. 190 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170922183
- Titel
- Han gjorde Mercuri världsledande : Curt Abrahamsson och Mercuri International
- Författare
- Edsta, Björn
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 190 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 144 x 217 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 470 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Curt Abrahamsson. Vem är det? Aldrig hört talas om? Så inleder
journalisten Karl-Erik Sveiby en artikel i Ledarskap våren 1991.
Och han skriver vidare:
Lägg namnet på minnet. Han kommer nog så småningom att
rankas som en av Sveriges största entreprenörer under efterkrigstiden.
Det är nu drygt tjugo år sedan artikeln skrevs och Mercuri är
fortfarande bland de världsledande. Ändå är Curt Abrahamsson
lika okänd.
Karl-Erik Sveiby är numera professor vid Handelshögskolan i
Helsingfors och han håller fortfarande fast vid sin uppfattning:
Curt Abrahamsson tillhör de främsta svenska entrepre -
nörerna i kunskapsföretagande. Men han såg inget som helst
värde i att skapa personlig PR för sig själv.
Curt Abrahamsson byggde på fyrtio år upp Mercuri International
till världsledande inom säljutbildning och kompetensutveckling.
Han var en stark ledare men sa aldrig vad medarbetarna skulle
göra. Ändå visste alla vad han förväntade sig.
Boken handlar om hans framgångsrika ledarskap och hur han
utvecklade nya säljmodeller som många internationella storföretag
fortfarande använder i sin försäljning.
Ekerlids 1 9789170922183 -
Han gjorde MERCURI världsledande
Inbunden bok.
Nyskick. Ekerlids. 1 uppl. 2012. 190 s. Inbunden. 22x14,5cm. 470 gram. Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170922183
- Titel
- Han gjorde Mercuri världsledande : Curt Abrahamsson och Mercuri International
- Författare
- Edsta, Björn
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 190 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 144 x 217 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 470 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Curt Abrahamsson. Vem är det? Aldrig hört talas om? Så inleder
journalisten Karl-Erik Sveiby en artikel i Ledarskap våren 1991.
Och han skriver vidare:
Lägg namnet på minnet. Han kommer nog så småningom att
rankas som en av Sveriges största entreprenörer under efterkrigstiden.
Det är nu drygt tjugo år sedan artikeln skrevs och Mercuri är
fortfarande bland de världsledande. Ändå är Curt Abrahamsson
lika okänd.
Karl-Erik Sveiby är numera professor vid Handelshögskolan i
Helsingfors och han håller fortfarande fast vid sin uppfattning:
Curt Abrahamsson tillhör de främsta svenska entrepre -
nörerna i kunskapsföretagande. Men han såg inget som helst
värde i att skapa personlig PR för sig själv.
Curt Abrahamsson byggde på fyrtio år upp Mercuri International
till världsledande inom säljutbildning och kompetensutveckling.
Han var en stark ledare men sa aldrig vad medarbetarna skulle
göra. Ändå visste alla vad han förväntade sig.
Boken handlar om hans framgångsrika ledarskap och hur han
utvecklade nya säljmodeller som många internationella storföretag
fortfarande använder i sin försäljning.
9789170922183
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn