-
Design i informationsåldern – om strategisk d...
Häftad bok.
Mycket gott skick. Raster 2002, häftad, 234 [3] s, boken är en doktorsavhandling från Uppsala universitet, utgallrad biblioteksbok, inplastad, etiketter, stämplar, mkt gott skick … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9187215241
- Titel
- Design i informationsåldern : om strategisk design, historia och praktik
- Författare
- Zetterlund, Christina
- Förlag
- Raster förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 234 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 580 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Mot slutet av 1900-talet kom design i än högre grad än tidigare att handla om mer än enbart produktformgivning. Nu började design att bli en viktig del även för företagets visuella framtoning, något som skulle komma att särprägla inte bara företaget och varumärket utan även produkterna. Den visuella framtoningen skulle uttrycka varumärkenas värden som sedan skulle köpas av konsumenten. På så sätt kom design att inte enbart handla om produktformgivning. Christina Zetterlund undersöker här hur denna förändring tog sig uttryck.
Detta är Christina Zetterlunds doktorsavhandling.
9187215241 -
Design i informationsåldern om strategisk des...
Häftad bok.
Gott skick. Raster. uppl.1. 2002. 234 s. mindre bruksslitage.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187215247
- Titel
- Design i informationsåldern : om strategisk design, historia och praktik
- Författare
- Zetterlund, Christina
- Förlag
- Raster förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 234 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 580 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Mot slutet av 1900-talet kom design i än högre grad än tidigare att handla om mer än enbart produktformgivning. Nu började design att bli en viktig del även för företagets visuella framtoning, något som skulle komma att särprägla inte bara företaget och varumärket utan även produkterna. Den visuella framtoningen skulle uttrycka varumärkenas värden som sedan skulle köpas av konsumenten. På så sätt kom design att inte enbart handla om produktformgivning. Christina Zetterlund undersöker här hur denna förändring tog sig uttryck.
Detta är Christina Zetterlunds doktorsavhandling.
9789187215247 -
Design i informationsåldern : om strategisk d...
Häftad bok. Raster förlag. 2002. 234 sidor.
Mycket gott skick. Mycket fint skick. Namnad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9187215241
- Titel
- Design i informationsåldern : om strategisk design, historia och praktik
- Författare
- Zetterlund, Christina
- Förlag
- Raster förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 234 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 580 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Mot slutet av 1900-talet kom design i än högre grad än tidigare att handla om mer än enbart produktformgivning. Nu började design att bli en viktig del även för företagets visuella framtoning, något som skulle komma att särprägla inte bara företaget och varumärket utan även produkterna. Den visuella framtoningen skulle uttrycka varumärkenas värden som sedan skulle köpas av konsumenten. På så sätt kom design att inte enbart handla om produktformgivning. Christina Zetterlund undersöker här hur denna förändring tog sig uttryck.
Detta är Christina Zetterlunds doktorsavhandling.
Raster förlag 9187215241 -
Design i informationsåldern. Om strategisk de...
Häftad bok.
Mycket gott skick. Raster 2002. Akademisk avhandling. 237 sidor. Illustrerad i färg och svartvitt. Trådhäftad. Grafisk design av Matilda Plöjel. Bra exemplar med endast mycket lätta bruksspår. Handlar huvudsakligen om företagen Lammhults (möbler) och Skeppshult (cyklar). … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9187215241
- Titel
- Design i informationsåldern : om strategisk design, historia och praktik
- Författare
- Zetterlund, Christina
- Förlag
- Raster förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 234 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 580 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Mot slutet av 1900-talet kom design i än högre grad än tidigare att handla om mer än enbart produktformgivning. Nu började design att bli en viktig del även för företagets visuella framtoning, något som skulle komma att särprägla inte bara företaget och varumärket utan även produkterna. Den visuella framtoningen skulle uttrycka varumärkenas värden som sedan skulle köpas av konsumenten. På så sätt kom design att inte enbart handla om produktformgivning. Christina Zetterlund undersöker här hur denna förändring tog sig uttryck.
Detta är Christina Zetterlunds doktorsavhandling.
9187215241 -
Design i informationsåldern : om strategisk d...
Häftad bok. Raster förlag. 2002. 234 sidor.
Mycket gott skick. Namnteckning på försättsbladet. Illustrerad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9187215241
- Titel
- Design i informationsåldern : om strategisk design, historia och praktik
- Författare
- Zetterlund, Christina
- Förlag
- Raster förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 234 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 580 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Mot slutet av 1900-talet kom design i än högre grad än tidigare att handla om mer än enbart produktformgivning. Nu började design att bli en viktig del även för företagets visuella framtoning, något som skulle komma att särprägla inte bara företaget och varumärket utan även produkterna. Den visuella framtoningen skulle uttrycka varumärkenas värden som sedan skulle köpas av konsumenten. På så sätt kom design att inte enbart handla om produktformgivning. Christina Zetterlund undersöker här hur denna förändring tog sig uttryck.
Detta är Christina Zetterlunds doktorsavhandling.
Raster förlag 9187215241 -
Design i informationsåldern Om strategisk des...
Mycket gott skick. Hur det strategiska synsättet på design formulerades under sent 1990-tal och bakgrunden till denna utveckling Doktorsavhandling Foto i sv/v och färg Raster 2002 234s Hft ISBN 9187215241 Hylla,Mycket gott skick.,9187215241, … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9187215241
- Titel
- Design i informationsåldern : om strategisk design, historia och praktik
- Författare
- Zetterlund, Christina
- Förlag
- Raster förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 234 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 580 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Mot slutet av 1900-talet kom design i än högre grad än tidigare att handla om mer än enbart produktformgivning. Nu började design att bli en viktig del även för företagets visuella framtoning, något som skulle komma att särprägla inte bara företaget och varumärket utan även produkterna. Den visuella framtoningen skulle uttrycka varumärkenas värden som sedan skulle köpas av konsumenten. På så sätt kom design att inte enbart handla om produktformgivning. Christina Zetterlund undersöker här hur denna förändring tog sig uttryck.
Detta är Christina Zetterlunds doktorsavhandling.
9187215241 -
Design i informationsåldern : om strategisk d...
Häftad bok. Raster förlag. 2002. 234 sidor.
Nyskick. Förlagsny och oläst
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187215247
- Titel
- Design i informationsåldern : om strategisk design, historia och praktik
- Författare
- Zetterlund, Christina
- Förlag
- Raster förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 234 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 580 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Mot slutet av 1900-talet kom design i än högre grad än tidigare att handla om mer än enbart produktformgivning. Nu började design att bli en viktig del även för företagets visuella framtoning, något som skulle komma att särprägla inte bara företaget och varumärket utan även produkterna. Den visuella framtoningen skulle uttrycka varumärkenas värden som sedan skulle köpas av konsumenten. På så sätt kom design att inte enbart handla om produktformgivning. Christina Zetterlund undersöker här hur denna förändring tog sig uttryck.
Detta är Christina Zetterlunds doktorsavhandling.
Raster förlag 9789187215247 -
Design i informationsåldern
Om strategisk design historia och praktik Illustrationer i sv/v och färg Rasters Förlag 2002 236s Hft ISBN 91-87215-24-1 Förlagsny,
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9187215241
- Titel
- Design i informationsåldern : om strategisk design, historia och praktik
- Författare
- Zetterlund, Christina
- Förlag
- Raster förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 234 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 580 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Mot slutet av 1900-talet kom design i än högre grad än tidigare att handla om mer än enbart produktformgivning. Nu började design att bli en viktig del även för företagets visuella framtoning, något som skulle komma att särprägla inte bara företaget och varumärket utan även produkterna. Den visuella framtoningen skulle uttrycka varumärkenas värden som sedan skulle köpas av konsumenten. På så sätt kom design att inte enbart handla om produktformgivning. Christina Zetterlund undersöker här hur denna förändring tog sig uttryck.
Detta är Christina Zetterlunds doktorsavhandling.
9187215241 -
Emil Heilborn
Inbunden bok. Bildens hus fotomuseet Raster förlag. 2003. 111 sidor.
ISBN 9187215249
Gott skick. Det yttersta transparenta skyddsomslaget lite vågigt vid ryggfoten. Format: 30,5 x 23,5 cm
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKBildens hus fotomuseet Raster förlag 9187215249
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn