-
Hype : bestsellers and literary culture
Häftad bok. Nordic Academic Press. 1 uppl. 2014. 239 sidor.
Nära nyskick. Danskt band. Recensionsstämpel på undre snittet.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187675065
- Titel
- Hype : bestsellers and literary culture
- Författare
- Helgason, Jon - Kärrholm, Sara - Steiner, Ann
- Förlag
- Nordic Academic Press
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 239 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 145 x 221 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 410 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- Bästsäljare är böcker som säljer i stora upplagor, som får ett stort antal läsare och är omtalade i medier och bland läsare. Trots att bästsäljare kan anses vara den mest synliga litteraturen på bokmarknaden har forskning om hur de skapas, framställs och mottas varit begränsad, likaså forskning kring bästsäljares kulturella och sociala betydelse. I forskningsantologin Hype är bästsäljaren som fenomen i fokus, inte minst utifrån perspektivet att populära berättelser bevisligen spelar stor roll för miljoner läsare.
Bästsäljaren, betraktad som ett globalt fenomen, befinner sig i ett kraftfält mellan producenter och konsumenter, något som belyser det ömsesidiga beroendet mellan kultur, marknad och individ. Antologin behandlar en rad olika frågor som hänger samman med bästsäljande skönlitteratur såsom hur hajp skapas, bokmarknadens utveckling och fokus på stora böcker, författarens position i det samtida mediala landskapet, historiska perspektiv och förhållandet mellan bästsäljare och forskning.
-
Bestsellers are the books that sell well, are read by large numbers of people, and are widely talked about in the media and among readers. Yet there has been little research on the creation, reception, and cultural and social significance of bestsellers. Recognizing that popular narratives play an important role in the lives of millions of readers, Hype Bestsellers and Literary Culture looks closely at the literature so many people read. As global market phenomena, situated in between the power spheres of producers and consumers, bestsellers also highlight the interdependency of culture, market, and the individual. This volume addresses such diverse questions as the creation of hype, the role and the meaning of the author in the presentday media landscape, changes in the book trade, historical perspectives on bestselling literature, and the relationship between bestsellers and literary research.
Nordic Academic Press 1 9789187675065 -
Hype. Bestsellers and literary culture
Häftad bok.
Nyskick. Nordic Academic Press. 2014. 239 s. Häftad. 400 gram. INKL. FRAKT. Förlagsny. Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187675065
- Titel
- Hype : bestsellers and literary culture
- Författare
- Helgason, Jon - Kärrholm, Sara - Steiner, Ann
- Förlag
- Nordic Academic Press
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 239 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 145 x 221 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 410 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- Bästsäljare är böcker som säljer i stora upplagor, som får ett stort antal läsare och är omtalade i medier och bland läsare. Trots att bästsäljare kan anses vara den mest synliga litteraturen på bokmarknaden har forskning om hur de skapas, framställs och mottas varit begränsad, likaså forskning kring bästsäljares kulturella och sociala betydelse. I forskningsantologin Hype är bästsäljaren som fenomen i fokus, inte minst utifrån perspektivet att populära berättelser bevisligen spelar stor roll för miljoner läsare.
Bästsäljaren, betraktad som ett globalt fenomen, befinner sig i ett kraftfält mellan producenter och konsumenter, något som belyser det ömsesidiga beroendet mellan kultur, marknad och individ. Antologin behandlar en rad olika frågor som hänger samman med bästsäljande skönlitteratur såsom hur hajp skapas, bokmarknadens utveckling och fokus på stora böcker, författarens position i det samtida mediala landskapet, historiska perspektiv och förhållandet mellan bästsäljare och forskning.
-
Bestsellers are the books that sell well, are read by large numbers of people, and are widely talked about in the media and among readers. Yet there has been little research on the creation, reception, and cultural and social significance of bestsellers. Recognizing that popular narratives play an important role in the lives of millions of readers, Hype Bestsellers and Literary Culture looks closely at the literature so many people read. As global market phenomena, situated in between the power spheres of producers and consumers, bestsellers also highlight the interdependency of culture, market, and the individual. This volume addresses such diverse questions as the creation of hype, the role and the meaning of the author in the presentday media landscape, changes in the book trade, historical perspectives on bestselling literature, and the relationship between bestsellers and literary research.
9789187675065
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn