-
Olof Palme och medierna
Häftad bok. Borea Bokförlag. 1 uppl. 2006. 359 sidor.
Nära nyskick. Historikern Gunnela Björk har undersökt den bild av Olof Palme som växte fram i medierna från början av 1950-talet till 1980-talet. Hon har intervjuat journalister och medarbetare. Boken är inte läst och i stort sett i nyskick. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189140455
- Titel
- Olof Palme och medierna
- Författare
- Björk, Gunnela
- Förlag
- Borea Bokförlag
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 359 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 140 x 214 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 510 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "Det är inte personen utan politiken som är viktig", var ett mantra som Olof Palme upprepade i otaliga intervjuer. Ändå var det just hans person som ofta stod i centrum för mediernas intresse. Historikern Gunnela Björk har undersökt den bild av Olof Palme som växte fram i medierna från början av 1950-talet till 1980-talet. Hon har också intervjuat journalister och medarbetare till Olof Palme. Under den här tiden fick televisionen sitt genombrott och mediernas intresse för politiska frågor ökade markant. Olof Palme betraktade medierna som viktiga och självklara politiska kanaler. Han utnyttjade de nya möjligheter som situationen erbjöd, släppte in journalister och fotografer i sin politiska vardag och bidrog aktivt till att skapa nya normer för förhållandet mellan medier och politik. Som ingen tidigare svensk politiker var Olof Palme synlig i medierna samtidigt som han använde sig av dem, vilket - som framgår av den här boken - också kunde vändas emot honom.
Borea Bokförlag 1 9789189140455 -
Olof Palme och medierna
Häftad bok.
Mycket gott skick. Boréa. uppl.1. 2006. 359 s. bruksslitage, veck i ryggen.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189140455
- Titel
- Olof Palme och medierna
- Författare
- Björk, Gunnela
- Förlag
- Borea Bokförlag
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 359 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 140 x 214 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 510 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "Det är inte personen utan politiken som är viktig", var ett mantra som Olof Palme upprepade i otaliga intervjuer. Ändå var det just hans person som ofta stod i centrum för mediernas intresse. Historikern Gunnela Björk har undersökt den bild av Olof Palme som växte fram i medierna från början av 1950-talet till 1980-talet. Hon har också intervjuat journalister och medarbetare till Olof Palme. Under den här tiden fick televisionen sitt genombrott och mediernas intresse för politiska frågor ökade markant. Olof Palme betraktade medierna som viktiga och självklara politiska kanaler. Han utnyttjade de nya möjligheter som situationen erbjöd, släppte in journalister och fotografer i sin politiska vardag och bidrog aktivt till att skapa nya normer för förhållandet mellan medier och politik. Som ingen tidigare svensk politiker var Olof Palme synlig i medierna samtidigt som han använde sig av dem, vilket - som framgår av den här boken - också kunde vändas emot honom.
9789189140455 -
Olof Palme & medierna
Häftad bok.
Nyskick. Boréa. 2006. Häftad. Nära nyskick. Några få understykningar i blyerts på de första 20 sidorna. Namnetikett på smutssidan. I övrigt oläst.. Nyskick. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9189140451
- Titel
- Olof Palme och medierna
- Författare
- Björk, Gunnela
- Förlag
- Borea Bokförlag
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 359 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 140 x 214 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 510 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "Det är inte personen utan politiken som är viktig", var ett mantra som Olof Palme upprepade i otaliga intervjuer. Ändå var det just hans person som ofta stod i centrum för mediernas intresse. Historikern Gunnela Björk har undersökt den bild av Olof Palme som växte fram i medierna från början av 1950-talet till 1980-talet. Hon har också intervjuat journalister och medarbetare till Olof Palme. Under den här tiden fick televisionen sitt genombrott och mediernas intresse för politiska frågor ökade markant. Olof Palme betraktade medierna som viktiga och självklara politiska kanaler. Han utnyttjade de nya möjligheter som situationen erbjöd, släppte in journalister och fotografer i sin politiska vardag och bidrog aktivt till att skapa nya normer för förhållandet mellan medier och politik. Som ingen tidigare svensk politiker var Olof Palme synlig i medierna samtidigt som han använde sig av dem, vilket - som framgår av den här boken - också kunde vändas emot honom.
9189140451 -
Olof Palme och medierna
Häftad bok.
Nära nyskick. Umeå, Boréa, 2006. Första upplagan. Limhäftad, 359, [6] s. 14*21,5 cm. 512 g. Illustrerad. Utgallrad biblioteksbok (biblioteksinplastad) i nära nyskick/inga bruksspår. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9189140451
- Titel
- Olof Palme och medierna
- Författare
- Björk, Gunnela
- Förlag
- Borea Bokförlag
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 359 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 140 x 214 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 510 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "Det är inte personen utan politiken som är viktig", var ett mantra som Olof Palme upprepade i otaliga intervjuer. Ändå var det just hans person som ofta stod i centrum för mediernas intresse. Historikern Gunnela Björk har undersökt den bild av Olof Palme som växte fram i medierna från början av 1950-talet till 1980-talet. Hon har också intervjuat journalister och medarbetare till Olof Palme. Under den här tiden fick televisionen sitt genombrott och mediernas intresse för politiska frågor ökade markant. Olof Palme betraktade medierna som viktiga och självklara politiska kanaler. Han utnyttjade de nya möjligheter som situationen erbjöd, släppte in journalister och fotografer i sin politiska vardag och bidrog aktivt till att skapa nya normer för förhållandet mellan medier och politik. Som ingen tidigare svensk politiker var Olof Palme synlig i medierna samtidigt som han använde sig av dem, vilket - som framgår av den här boken - också kunde vändas emot honom.
9189140451 -
Olof Palme och Medierna
Borea Bokförlag, 2006. Limhäftad, mjuka pärmar. 359 sid. Fotoillustrerad i s/v. I fint skick. Portovikt 520 g.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189140455
- Titel
- Olof Palme och medierna
- Författare
- Björk, Gunnela
- Förlag
- Borea Bokförlag
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 359 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 140 x 214 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 510 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "Det är inte personen utan politiken som är viktig", var ett mantra som Olof Palme upprepade i otaliga intervjuer. Ändå var det just hans person som ofta stod i centrum för mediernas intresse. Historikern Gunnela Björk har undersökt den bild av Olof Palme som växte fram i medierna från början av 1950-talet till 1980-talet. Hon har också intervjuat journalister och medarbetare till Olof Palme. Under den här tiden fick televisionen sitt genombrott och mediernas intresse för politiska frågor ökade markant. Olof Palme betraktade medierna som viktiga och självklara politiska kanaler. Han utnyttjade de nya möjligheter som situationen erbjöd, släppte in journalister och fotografer i sin politiska vardag och bidrog aktivt till att skapa nya normer för förhållandet mellan medier och politik. Som ingen tidigare svensk politiker var Olof Palme synlig i medierna samtidigt som han använde sig av dem, vilket - som framgår av den här boken - också kunde vändas emot honom.
9789189140455
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn