-
Relationer, ramar & respekt : så skapar lärar...
Häftad bok. Lärarförbundets förlag. 1 uppl. 2011. 208 sidor.
Mycket gott skick. MAKULERAT INPLASTAT BIBLIOTEKSEX. MKT GOTT SKICK. DIV BIBLIOTEKSUTRUSTNING SOM BL.A. STÄMPLAR, ETIKETTER OCH SIGNUM PÅ RYGGEN
Hur kan lärare skapa studiero i klassrummet? Hur utvecklar man ett positivt ledarskap och en ömsesidig respekt? Och hur bemöter läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197902311
- Titel
- Relationer, ramar & respekt : så skapar lärare studiero i klassrummet
- Författare
- Hasse Hedström
- Förlag
- Lärarförbundets förlag
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 156 x 201 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan lärare skapa studiero i klassrummet? Hur utvecklar man ett positivt ledarskap och en ömsesidig respekt? Och hur bemöter man de elever som ständigt stör?Här intervjuas en rad lärare i årskurs F 9 från olika delar av Sverige samt några experter, forskare, speciallärare och specialpedagoger. De berättar konkret om olika sätt att förebygga och hantera stök i klassrummet. Några lärare visar också hur de arbetar övergripande i sin skola eller kommun.Flera av lärarna vittnar om hur kunskapsresultaten förbättras när man börjar se ordningsproblem som skolans ansvar, inte elevens eller föräldrarnas. De förklarar även hur de anpassar undervisningen och de specialpedagogiska insatserna efter elevernas behov.Boken vänder sig till dig som är lärare i grundskolan, speciallärare, specialpedagog, skolledare eller lärarstuderande.Innehåll:FörordInledning: Alla vill ha ordning och redaHär finns inga ordningsproblem niorna är upptagna med att räknaThomas Holmqvist: Superpedagogen som inte gillar hårda tagHär finns skolan som kravlade sig upp ur värdegrundsträsket Birgitta Kimber: Straff och sanktioner fungerar inte så varför använda sådana metoder?Karl Witting: Barn gör rätt om de kanLyssna på barnen de har ofta lösningenBo Hejlskov Elvén: Lärare har betalt för att hantera trotsiga barnHär lär sig lärarna bemöta svårstyrda eleverMargareta Bylin: Ett bra ledarskap skapar arbetsro i klassenLärgrupper resulterade i bättre ledarskapMartin Karlberg: Skol-Komet får lärare att skälla mindre och uppmuntra merKomet och lösningsinriktad pedagogik ger eleverna studieroSkolan ska lära barn hantera livetKooperativt lärande skapar arbetsroKramar och ramar ger ordning och redaHöga förväntningar och värdegrund ger goda resultatLästips
Ytterligare designers: Lingensjö, Mari
Ytterligare fotografer: Hedström, Hasse
Ytterligare författare: Hedström, Hasse
Ytterligare redaktörer: Ösgård, Ingela
Ytterligare redaktörer: Vestlin, Lena
Lärarförbundets förlag 1 9789197902311 -
Relationer, ramar & respekt : så skapar lärar...
Häftad bok. Lärarförbundets förlag. 1 uppl. 2011. 208 sidor.
Gott skick. Några markeringar och understrykningar med bläck
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197902311
- Titel
- Relationer, ramar & respekt : så skapar lärare studiero i klassrummet
- Författare
- Hasse Hedström
- Förlag
- Lärarförbundets förlag
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 156 x 201 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan lärare skapa studiero i klassrummet? Hur utvecklar man ett positivt ledarskap och en ömsesidig respekt? Och hur bemöter man de elever som ständigt stör?Här intervjuas en rad lärare i årskurs F 9 från olika delar av Sverige samt några experter, forskare, speciallärare och specialpedagoger. De berättar konkret om olika sätt att förebygga och hantera stök i klassrummet. Några lärare visar också hur de arbetar övergripande i sin skola eller kommun.Flera av lärarna vittnar om hur kunskapsresultaten förbättras när man börjar se ordningsproblem som skolans ansvar, inte elevens eller föräldrarnas. De förklarar även hur de anpassar undervisningen och de specialpedagogiska insatserna efter elevernas behov.Boken vänder sig till dig som är lärare i grundskolan, speciallärare, specialpedagog, skolledare eller lärarstuderande.Innehåll:FörordInledning: Alla vill ha ordning och redaHär finns inga ordningsproblem niorna är upptagna med att räknaThomas Holmqvist: Superpedagogen som inte gillar hårda tagHär finns skolan som kravlade sig upp ur värdegrundsträsket Birgitta Kimber: Straff och sanktioner fungerar inte så varför använda sådana metoder?Karl Witting: Barn gör rätt om de kanLyssna på barnen de har ofta lösningenBo Hejlskov Elvén: Lärare har betalt för att hantera trotsiga barnHär lär sig lärarna bemöta svårstyrda eleverMargareta Bylin: Ett bra ledarskap skapar arbetsro i klassenLärgrupper resulterade i bättre ledarskapMartin Karlberg: Skol-Komet får lärare att skälla mindre och uppmuntra merKomet och lösningsinriktad pedagogik ger eleverna studieroSkolan ska lära barn hantera livetKooperativt lärande skapar arbetsroKramar och ramar ger ordning och redaHöga förväntningar och värdegrund ger goda resultatLästips
Ytterligare designers: Lingensjö, Mari
Ytterligare fotografer: Hedström, Hasse
Ytterligare författare: Hedström, Hasse
Ytterligare redaktörer: Ösgård, Ingela
Ytterligare redaktörer: Vestlin, Lena
Lärarförbundets förlag 1 9789197902311 -
Relationer, ramar & respekt så skapar lärare...
Häftad bok.
Mycket gott skick. Lärarförbundets förlag. 2011. 208 s. 15 x 20cm. Pärmen har ett veck på baksidan. Illustrerad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197902311
- Titel
- Relationer, ramar & respekt : så skapar lärare studiero i klassrummet
- Författare
- Hasse Hedström
- Förlag
- Lärarförbundets förlag
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 156 x 201 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan lärare skapa studiero i klassrummet? Hur utvecklar man ett positivt ledarskap och en ömsesidig respekt? Och hur bemöter man de elever som ständigt stör?Här intervjuas en rad lärare i årskurs F 9 från olika delar av Sverige samt några experter, forskare, speciallärare och specialpedagoger. De berättar konkret om olika sätt att förebygga och hantera stök i klassrummet. Några lärare visar också hur de arbetar övergripande i sin skola eller kommun.Flera av lärarna vittnar om hur kunskapsresultaten förbättras när man börjar se ordningsproblem som skolans ansvar, inte elevens eller föräldrarnas. De förklarar även hur de anpassar undervisningen och de specialpedagogiska insatserna efter elevernas behov.Boken vänder sig till dig som är lärare i grundskolan, speciallärare, specialpedagog, skolledare eller lärarstuderande.Innehåll:FörordInledning: Alla vill ha ordning och redaHär finns inga ordningsproblem niorna är upptagna med att räknaThomas Holmqvist: Superpedagogen som inte gillar hårda tagHär finns skolan som kravlade sig upp ur värdegrundsträsket Birgitta Kimber: Straff och sanktioner fungerar inte så varför använda sådana metoder?Karl Witting: Barn gör rätt om de kanLyssna på barnen de har ofta lösningenBo Hejlskov Elvén: Lärare har betalt för att hantera trotsiga barnHär lär sig lärarna bemöta svårstyrda eleverMargareta Bylin: Ett bra ledarskap skapar arbetsro i klassenLärgrupper resulterade i bättre ledarskapMartin Karlberg: Skol-Komet får lärare att skälla mindre och uppmuntra merKomet och lösningsinriktad pedagogik ger eleverna studieroSkolan ska lära barn hantera livetKooperativt lärande skapar arbetsroKramar och ramar ger ordning och redaHöga förväntningar och värdegrund ger goda resultatLästips
Ytterligare designers: Lingensjö, Mari
Ytterligare fotografer: Hedström, Hasse
Ytterligare författare: Hedström, Hasse
Ytterligare redaktörer: Ösgård, Ingela
Ytterligare redaktörer: Vestlin, Lena
9789197902311 -
Relationer, ramar & respekt : så skapar lärar...
Häftad bok. Lärarförbundets förlag. 1 uppl. 2011. 208 sidor.
Mycket gott skick. rak och ren utan namn eller skador, blyertsförstrykningar!
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197902311
- Titel
- Relationer, ramar & respekt : så skapar lärare studiero i klassrummet
- Författare
- Hasse Hedström
- Förlag
- Lärarförbundets förlag
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 156 x 201 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan lärare skapa studiero i klassrummet? Hur utvecklar man ett positivt ledarskap och en ömsesidig respekt? Och hur bemöter man de elever som ständigt stör?Här intervjuas en rad lärare i årskurs F 9 från olika delar av Sverige samt några experter, forskare, speciallärare och specialpedagoger. De berättar konkret om olika sätt att förebygga och hantera stök i klassrummet. Några lärare visar också hur de arbetar övergripande i sin skola eller kommun.Flera av lärarna vittnar om hur kunskapsresultaten förbättras när man börjar se ordningsproblem som skolans ansvar, inte elevens eller föräldrarnas. De förklarar även hur de anpassar undervisningen och de specialpedagogiska insatserna efter elevernas behov.Boken vänder sig till dig som är lärare i grundskolan, speciallärare, specialpedagog, skolledare eller lärarstuderande.Innehåll:FörordInledning: Alla vill ha ordning och redaHär finns inga ordningsproblem niorna är upptagna med att räknaThomas Holmqvist: Superpedagogen som inte gillar hårda tagHär finns skolan som kravlade sig upp ur värdegrundsträsket Birgitta Kimber: Straff och sanktioner fungerar inte så varför använda sådana metoder?Karl Witting: Barn gör rätt om de kanLyssna på barnen de har ofta lösningenBo Hejlskov Elvén: Lärare har betalt för att hantera trotsiga barnHär lär sig lärarna bemöta svårstyrda eleverMargareta Bylin: Ett bra ledarskap skapar arbetsro i klassenLärgrupper resulterade i bättre ledarskapMartin Karlberg: Skol-Komet får lärare att skälla mindre och uppmuntra merKomet och lösningsinriktad pedagogik ger eleverna studieroSkolan ska lära barn hantera livetKooperativt lärande skapar arbetsroKramar och ramar ger ordning och redaHöga förväntningar och värdegrund ger goda resultatLästips
Ytterligare designers: Lingensjö, Mari
Ytterligare fotografer: Hedström, Hasse
Ytterligare författare: Hedström, Hasse
Ytterligare redaktörer: Ösgård, Ingela
Ytterligare redaktörer: Vestlin, Lena
Lärarförbundets förlag 1 9789197902311 -
Relationer, ramar & respekt : så skapar lärar...
Häftad bok. Lärarförbundets förlag. 1 uppl. 2011. 208 sidor.
Nyskick. Överstruken namnteckning överst på titelsidan. i övrigt absolut nyskick. 20 x 15 cm. 376 g
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197902311
- Titel
- Relationer, ramar & respekt : så skapar lärare studiero i klassrummet
- Författare
- Hasse Hedström
- Förlag
- Lärarförbundets förlag
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 156 x 201 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan lärare skapa studiero i klassrummet? Hur utvecklar man ett positivt ledarskap och en ömsesidig respekt? Och hur bemöter man de elever som ständigt stör?Här intervjuas en rad lärare i årskurs F 9 från olika delar av Sverige samt några experter, forskare, speciallärare och specialpedagoger. De berättar konkret om olika sätt att förebygga och hantera stök i klassrummet. Några lärare visar också hur de arbetar övergripande i sin skola eller kommun.Flera av lärarna vittnar om hur kunskapsresultaten förbättras när man börjar se ordningsproblem som skolans ansvar, inte elevens eller föräldrarnas. De förklarar även hur de anpassar undervisningen och de specialpedagogiska insatserna efter elevernas behov.Boken vänder sig till dig som är lärare i grundskolan, speciallärare, specialpedagog, skolledare eller lärarstuderande.Innehåll:FörordInledning: Alla vill ha ordning och redaHär finns inga ordningsproblem niorna är upptagna med att räknaThomas Holmqvist: Superpedagogen som inte gillar hårda tagHär finns skolan som kravlade sig upp ur värdegrundsträsket Birgitta Kimber: Straff och sanktioner fungerar inte så varför använda sådana metoder?Karl Witting: Barn gör rätt om de kanLyssna på barnen de har ofta lösningenBo Hejlskov Elvén: Lärare har betalt för att hantera trotsiga barnHär lär sig lärarna bemöta svårstyrda eleverMargareta Bylin: Ett bra ledarskap skapar arbetsro i klassenLärgrupper resulterade i bättre ledarskapMartin Karlberg: Skol-Komet får lärare att skälla mindre och uppmuntra merKomet och lösningsinriktad pedagogik ger eleverna studieroSkolan ska lära barn hantera livetKooperativt lärande skapar arbetsroKramar och ramar ger ordning och redaHöga förväntningar och värdegrund ger goda resultatLästips
Ytterligare designers: Lingensjö, Mari
Ytterligare fotografer: Hedström, Hasse
Ytterligare författare: Hedström, Hasse
Ytterligare redaktörer: Ösgård, Ingela
Ytterligare redaktörer: Vestlin, Lena
Lärarförbundets förlag 1 9789197902311
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn