-
Små barns matematik : erfarenheter från ett p...
Häftad bok. Göteborg : NCM, Göteborgs universitet. 2006.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789185143047
- Titel
- Små barns matematik : erfarenheter från ett pilotprojekt med barn 1 - 5 år och deras lärare
- Författare
- Doverborg, Elisabet - Emanuelsson, Göran - Nationellt centrum för matematikutbildning
- Förlag
- Göteborg : NCM, Göteborgs universitet
- Utgivningsår
- 2006
- Språk
- Svenska
Göteborg : NCM, Göteborgs universitet 9789185143047 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147111329
- Titel
- Att undervisa barn i förskolan
- Författare
- Doverborg, Elisabet
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 117 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 128 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad kan undervisning innebära i förskolan? Hur kan förskollärare bidra till att barn lär sig? Hur kan man tala om undervisning i en temaorienterad och lekbaserad verksamhet? Denna andra upplaga av Att undervisa barn i förskolan möter den reviderade läroplanens skrivningar om undervisning och utbildning också i förskolan. Förskolan har en annan tradition och andra sätt att skapa förutsättningar för barns lärande och utveckling än skolan, vilket kan göra det problematiskt när förskollärare ska börja undervisa.
Läs mer
Författarna presenterar ett antal konkreta principer som är viktiga för att förskollärare ska kunna stötta barns lärande och utveckling. De utgår från förståelsen att lärande och utveckling handlar om att urskilja och skapa mönster som också fungerar bortom en här-och-nu-situation. Principerna stöds av empiri från skilda forskningsstudier som fokuserar olika innehållsfält.
Boken vänder sig i första hand till blivande och verksamma förskollärare.
Om författarna
Elisabet Doverborg, Niklas Pramling och Ingrid Pramling Samuelsson har författat en mängd böcker om förskolan och barns utveckling. De verkar vid Göteborgs universitet.
Liber 1 9789147111329 -
Förskolebarn i matematikens värld
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 1999. 152 sidor.
Gott skick. "Omvärlden är full av situationer och möjligheter till att betraktas och sättas ord på i matematiska termer. För att barn ska få tillgång till dessa begrepp och uppfatta matematiken som meningsfull och lustfylld krävs lyhörda och medvetna pedagoger, som s läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147049509
- Titel
- Förskolebarn i matematikens värld
- Författare
- Doverborg, Elisabet
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 152 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nästan allt går att räkna, mäta, uppskatta storleken på, jämföra och se mönster eller former i. Genom att sätta ord på barnens vardagliga erfarenheter kan vi på ett naturligt och lustbetonat sätt väcka deras intresse för matematik.
Läs mer
Denna bok är en inspirationskälla till hur man kan arbeta med grundläggande matematik i tidiga åldrar.
Om författarna
Elisabet Doverborg är adjunkt i förskolestadiets metodik och Ingrid Pramling Samuelsson är professor i pedagogik med inriktning mot de tidiga barnaåren vid Göteborgs universitet.
Liber 1 9789147049509 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147049509
- Titel
- Förskolebarn i matematikens värld
- Författare
- Doverborg, Elisabet
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 152 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nästan allt går att räkna, mäta, uppskatta storleken på, jämföra och se mönster eller former i. Genom att sätta ord på barnens vardagliga erfarenheter kan vi på ett naturligt och lustbetonat sätt väcka deras intresse för matematik.
Läs mer
Denna bok är en inspirationskälla till hur man kan arbeta med grundläggande matematik i tidiga åldrar.
Om författarna
Elisabet Doverborg är adjunkt i förskolestadiets metodik och Ingrid Pramling Samuelsson är professor i pedagogik med inriktning mot de tidiga barnaåren vid Göteborgs universitet.
Liber 1 9789147049509 -
Förskolebarn i matematikens värld
Häftad bok. Liber. 1:7 uppl. 2007. 146 sidor.
Nära nyskick. Om matematik i vardagen och möjligheten att använda vardagen för att förbereda förskolebarn på att tänka matematiskt.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147049509
- Titel
- Förskolebarn i matematikens värld
- Författare
- Doverborg, Elisabet
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 152 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nästan allt går att räkna, mäta, uppskatta storleken på, jämföra och se mönster eller former i. Genom att sätta ord på barnens vardagliga erfarenheter kan vi på ett naturligt och lustbetonat sätt väcka deras intresse för matematik.
Läs mer
Denna bok är en inspirationskälla till hur man kan arbeta med grundläggande matematik i tidiga åldrar.
Om författarna
Elisabet Doverborg är adjunkt i förskolestadiets metodik och Ingrid Pramling Samuelsson är professor i pedagogik med inriktning mot de tidiga barnaåren vid Göteborgs universitet.
Liber 1:7 9789147049509 -
Att förstå barns tankar - metodik för barnint...
Häftad bok.
Gott skick. Utbildningsförlaget 1989. 88s. Några enstaka understrykningar. Beskrivning: Detta är en bok som i första hand vänder sig till förskolepersonal, grundskollärare och fritidspedagoger med syfte att problematisera och väcka pedagogers nyfikenhet på barns tank läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Förskolebarn i matematikens värld (R5A2)
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 1999. 152 sidor.
Gott skick. Biblioteksinplastad med stämplar, aningen tummad och med ett ytligt veck på framsidan, annars utan anmärkning. Inga understrykningar eller dylikt.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9147049502
- Titel
- Förskolebarn i matematikens värld
- Författare
- Doverborg, Elisabet
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 152 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nästan allt går att räkna, mäta, uppskatta storleken på, jämföra och se mönster eller former i. Genom att sätta ord på barnens vardagliga erfarenheter kan vi på ett naturligt och lustbetonat sätt väcka deras intresse för matematik.
Läs mer
Denna bok är en inspirationskälla till hur man kan arbeta med grundläggande matematik i tidiga åldrar.
Om författarna
Elisabet Doverborg är adjunkt i förskolestadiets metodik och Ingrid Pramling Samuelsson är professor i pedagogik med inriktning mot de tidiga barnaåren vid Göteborgs universitet.
Liber 1 9147049502 -
Matematik från början
Häftad bok. Göteborgs universitet. 2003. 248 sidor.
Nyskick. Barns första erfarenhet av matematik i förskola och skola kan ha avgörande betydelse för deras fortsatta lärande. Matematik från början tar upp tidiga möten med matematik och beskriver hur förskola, förskoleklass och tidiga skolår kan ge spännande och fän läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9188450201
- Titel
- Matematik från början
- Författare
- Ahlberg, Ann - Wallby, Karin - Nationellt centrum för matematikutbildning
- Förlag
- Göteborg : Nationellt centrum för matematikutbildning, Univ
- Språk
- Svenska
Göteborgs universitet 9188450201 -
Att förstå barns tankar - kommunikationens be...
Häftad bok. Liber. 3 uppl. 2000. 88 sidor.
Nyskick. ///Förlagets beskrivning: Detta är en bok som i första hand vänder sig till förskolepersonal, grundskollärare och fritidspedagoger, med syfte att problematisera och väcka pedagogers nyfikenhet på barns tanke- och erfarenhetsvärld. Men också med syfte att läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9147049685
- Titel
- Att förstå barns tankar - kommunikationens betydelse
- Författare
- Doverborg, Elisabet
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 88 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 105 g
- Språk
- Svenska
Liber 3 9147049685 -
Att undervisa barn i förskolan
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2013. 117 sidor.
Nyskick. Förlagsny och oläst. Flera ex i lager.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147111329
- Titel
- Att undervisa barn i förskolan
- Författare
- Doverborg, Elisabet
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 117 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 128 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad kan undervisning innebära i förskolan? Hur kan förskollärare bidra till att barn lär sig? Hur kan man tala om undervisning i en temaorienterad och lekbaserad verksamhet? Denna andra upplaga av Att undervisa barn i förskolan möter den reviderade läroplanens skrivningar om undervisning och utbildning också i förskolan. Förskolan har en annan tradition och andra sätt att skapa förutsättningar för barns lärande och utveckling än skolan, vilket kan göra det problematiskt när förskollärare ska börja undervisa.
Läs mer
Författarna presenterar ett antal konkreta principer som är viktiga för att förskollärare ska kunna stötta barns lärande och utveckling. De utgår från förståelsen att lärande och utveckling handlar om att urskilja och skapa mönster som också fungerar bortom en här-och-nu-situation. Principerna stöds av empiri från skilda forskningsstudier som fokuserar olika innehållsfält.
Boken vänder sig i första hand till blivande och verksamma förskollärare.
Om författarna
Elisabet Doverborg, Niklas Pramling och Ingrid Pramling Samuelsson har författat en mängd böcker om förskolan och barns utveckling. De verkar vid Göteborgs universitet.
Liber 1 9789147111329 -
Att förstå barns tankar : metodik för barnint...
Häftad bok.
Mycket gott skick. Stockholm : Liber, cop. 2000 ; 2000 Häftad Utmärkt skick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147049684
- Titel
- Att förstå barns tankar - kommunikationens betydelse
- Författare
- Doverborg, Elisabet
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 88 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 105 g
- Språk
- Svenska
9789147049684 -
Små barns matematik : erfarenheter från ett p...
Pocketbok. Göteborg : NCM, Göteborgs universitet. 2006.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9185143049
- Titel
- Små barns matematik : erfarenheter från ett pilotprojekt med barn 1 - 5 år och deras lärare
- Författare
- Doverborg, Elisabet - Emanuelsson, Göran - Nationellt centrum för matematikutbildning
- Förlag
- Göteborg : NCM, Göteborgs universitet
- Utgivningsår
- 2006
- Språk
- Svenska
Göteborg : NCM, Göteborgs universitet 9185143049 -
Mångfaldens pedagogiska möjligheter : ett sät...
Pocketbok. Stockholm : Liber utbildning. 1995.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9163411504
- Titel
- Mångfaldens pedagogiska möjligheter : ett sätt att utveckla barns förmåga att förstå sin omvärld
- Författare
- Doverborg, Elisabet - Pramling Samuelsson, Ingrid
- Förlag
- Stockholm : Liber utbildning
- Utgivningsår
- 1995
- Språk
- Svenska
Stockholm : Liber utbildning 9163411504 -
Mångfaldens pedagogiska möjligheter - Ett sät...
Häftad bok. Liber. 5 uppl. 2004. 160 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147048298
- Titel
- Mångfaldens pedagogiska möjligheter - Ett sätt att utveckla barns förmåga att förstå sin omvärld
- Författare
- Doverborg, Elisabet
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 242 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Dagens syn på kunskapsutveckling tar fasta på själva processen att nå kunskap. Ett problematiserande arbetssätt i förskola och skola kan hjälpa barnen att utveckla sina tankar, se samband och tänka ut olika lösningar.
Läs mer
Om pedagogen tar den lärandes perspektiv går det att i vardagen utveckla strategier för att hjälpa barnen att finna egna sätt att lösa problem. I boken får vi ta del av författarnas kunskapssyn och exempel på hur denna kan omsättas i praktiken.
Om författarna
Författarna arbetar med forskning om barns lärande vid Göteborgs universitet. Elisabet Doverborg är adjunkt i förskolestadiets metodik, Ingrid Pramling Samuelsson är professor i pedagogik med inriktning mot de tidiga barnaåren.
Liber 5 9789147048298 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147111329
- Titel
- Att undervisa barn i förskolan
- Författare
- Doverborg, Elisabet
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 117 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 128 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad kan undervisning innebära i förskolan? Hur kan förskollärare bidra till att barn lär sig? Hur kan man tala om undervisning i en temaorienterad och lekbaserad verksamhet? Denna andra upplaga av Att undervisa barn i förskolan möter den reviderade läroplanens skrivningar om undervisning och utbildning också i förskolan. Förskolan har en annan tradition och andra sätt att skapa förutsättningar för barns lärande och utveckling än skolan, vilket kan göra det problematiskt när förskollärare ska börja undervisa.
Läs mer
Författarna presenterar ett antal konkreta principer som är viktiga för att förskollärare ska kunna stötta barns lärande och utveckling. De utgår från förståelsen att lärande och utveckling handlar om att urskilja och skapa mönster som också fungerar bortom en här-och-nu-situation. Principerna stöds av empiri från skilda forskningsstudier som fokuserar olika innehållsfält.
Boken vänder sig i första hand till blivande och verksamma förskollärare.
Om författarna
Elisabet Doverborg, Niklas Pramling och Ingrid Pramling Samuelsson har författat en mängd böcker om förskolan och barns utveckling. De verkar vid Göteborgs universitet.
Liber 1 9789147111329 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147049509
- Titel
- Förskolebarn i matematikens värld
- Författare
- Doverborg, Elisabet
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 152 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nästan allt går att räkna, mäta, uppskatta storleken på, jämföra och se mönster eller former i. Genom att sätta ord på barnens vardagliga erfarenheter kan vi på ett naturligt och lustbetonat sätt väcka deras intresse för matematik.
Läs mer
Denna bok är en inspirationskälla till hur man kan arbeta med grundläggande matematik i tidiga åldrar.
Om författarna
Elisabet Doverborg är adjunkt i förskolestadiets metodik och Ingrid Pramling Samuelsson är professor i pedagogik med inriktning mot de tidiga barnaåren vid Göteborgs universitet.
Liber 7 9789147049509 -
Mångfaldens pedagogiska möjligheter - Ett sät...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 1997. 160 sidor.
Nära nyskick. Ytliga brukarspår på pärmarna, annars utan anmärkning. Oläst och utan understrykningar eller dylikt.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147048298
- Titel
- Mångfaldens pedagogiska möjligheter - Ett sätt att utveckla barns förmåga att förstå sin omvärld
- Författare
- Doverborg, Elisabet
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 242 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Dagens syn på kunskapsutveckling tar fasta på själva processen att nå kunskap. Ett problematiserande arbetssätt i förskola och skola kan hjälpa barnen att utveckla sina tankar, se samband och tänka ut olika lösningar.
Läs mer
Om pedagogen tar den lärandes perspektiv går det att i vardagen utveckla strategier för att hjälpa barnen att finna egna sätt att lösa problem. I boken får vi ta del av författarnas kunskapssyn och exempel på hur denna kan omsättas i praktiken.
Om författarna
Författarna arbetar med forskning om barns lärande vid Göteborgs universitet. Elisabet Doverborg är adjunkt i förskolestadiets metodik, Ingrid Pramling Samuelsson är professor i pedagogik med inriktning mot de tidiga barnaåren.
Liber 1 9789147048298 -
Att förstå barns tankar - kommunikationens be...
Häftad bok. Liber. 3 uppl. 2000. 88 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9147049685
- Titel
- Att förstå barns tankar - kommunikationens betydelse
- Författare
- Doverborg, Elisabet
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 88 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 105 g
- Språk
- Svenska
Liber 3 9147049685 -
Matematik i förskolan?
Häftad bok. Publikationer från institutionen för pedagogik, Göteborgs universitet. 1987. 97 sidor.
Gott skick. Pärmarna har veck och boken är lite böjd. Ägarsignatur på pärmens insida.En del understrykningar med gul överstrykningspenna, men inga anteckningar i boken. "Publikationen inleds med en historisk bakgrund om hur man sett på matematik för förskolebarn. Vid läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKPublikationer från institutionen för pedagogik, Göteborgs universitet -
Mångfaldens pedagogiska möjligheter - ett sät...
Häftad bok.
Gott skick. Stockholm : Liber, 1996, 1. uppl. 3. tr. (Eskilstuna : Tuna tr.) [2]156s. Ill. 21 x 13,5 cm. ISBN: 91-47-04829-8 ; Häftad. Lätt nött på utsidan, ngr förstykninar med blyerts i marginalen, i övrigt i fint skick. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147048298
- Titel
- Mångfaldens pedagogiska möjligheter - Ett sätt att utveckla barns förmåga att förstå sin omvärld
- Författare
- Doverborg, Elisabet
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 242 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Dagens syn på kunskapsutveckling tar fasta på själva processen att nå kunskap. Ett problematiserande arbetssätt i förskola och skola kan hjälpa barnen att utveckla sina tankar, se samband och tänka ut olika lösningar.
Läs mer
Om pedagogen tar den lärandes perspektiv går det att i vardagen utveckla strategier för att hjälpa barnen att finna egna sätt att lösa problem. I boken får vi ta del av författarnas kunskapssyn och exempel på hur denna kan omsättas i praktiken.
Om författarna
Författarna arbetar med forskning om barns lärande vid Göteborgs universitet. Elisabet Doverborg är adjunkt i förskolestadiets metodik, Ingrid Pramling Samuelsson är professor i pedagogik med inriktning mot de tidiga barnaåren.
9789147048298 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147048298
- Titel
- Mångfaldens pedagogiska möjligheter - Ett sätt att utveckla barns förmåga att förstå sin omvärld
- Författare
- Doverborg, Elisabet
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 242 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Dagens syn på kunskapsutveckling tar fasta på själva processen att nå kunskap. Ett problematiserande arbetssätt i förskola och skola kan hjälpa barnen att utveckla sina tankar, se samband och tänka ut olika lösningar.
Läs mer
Om pedagogen tar den lärandes perspektiv går det att i vardagen utveckla strategier för att hjälpa barnen att finna egna sätt att lösa problem. I boken får vi ta del av författarnas kunskapssyn och exempel på hur denna kan omsättas i praktiken.
Om författarna
Författarna arbetar med forskning om barns lärande vid Göteborgs universitet. Elisabet Doverborg är adjunkt i förskolestadiets metodik, Ingrid Pramling Samuelsson är professor i pedagogik med inriktning mot de tidiga barnaåren.
9789147048298 -
Mångfaldens pedagogiska möjligheter : ett sät...
Häftad bok. Stockholm : Liber utbildning. 2 uppl. 1995. 156 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9163411504
- Titel
- Mångfaldens pedagogiska möjligheter : ett sätt att utveckla barns förmåga att förstå sin omvärld
- Författare
- Doverborg, Elisabet - Pramling Samuelsson, Ingrid
- Förlag
- Stockholm : Liber utbildning
- Utgivningsår
- 1995
- Språk
- Svenska
Stockholm : Liber utbildning 2 9163411504 -
Att förstå barns tankar - kommunikationens be...
Häftad bok. Liber. 3 uppl. 2000. 88 sidor.
Gott skick. Namn på insidan av pärmen
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147049684
- Titel
- Att förstå barns tankar - kommunikationens betydelse
- Författare
- Doverborg, Elisabet
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 88 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 105 g
- Språk
- Svenska
Liber 3 9789147049684 -
Mångfaldens pedagogiska möjligheter - Ett sät...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 1997. 160 sidor.
Gott skick. Ägarstämpel i boken skola
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9147048298
- Titel
- Mångfaldens pedagogiska möjligheter - Ett sätt att utveckla barns förmåga att förstå sin omvärld
- Författare
- Doverborg, Elisabet
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 242 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Dagens syn på kunskapsutveckling tar fasta på själva processen att nå kunskap. Ett problematiserande arbetssätt i förskola och skola kan hjälpa barnen att utveckla sina tankar, se samband och tänka ut olika lösningar.
Läs mer
Om pedagogen tar den lärandes perspektiv går det att i vardagen utveckla strategier för att hjälpa barnen att finna egna sätt att lösa problem. I boken får vi ta del av författarnas kunskapssyn och exempel på hur denna kan omsättas i praktiken.
Om författarna
Författarna arbetar med forskning om barns lärande vid Göteborgs universitet. Elisabet Doverborg är adjunkt i förskolestadiets metodik, Ingrid Pramling Samuelsson är professor i pedagogik med inriktning mot de tidiga barnaåren.
Liber 1 9147048298 -
Mångfaldens pedagogiska möjligheter
Liber Utbildning, 1995. 156 sid. 8:o. Trådhäftad. Obetydligt blekt rygg, annars mycket gott skick. Illustrerad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Mångfaldens pedagogiska möjligheter - Ett sät...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 1997. 160 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147048298
- Titel
- Mångfaldens pedagogiska möjligheter - Ett sätt att utveckla barns förmåga att förstå sin omvärld
- Författare
- Doverborg, Elisabet
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 242 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Dagens syn på kunskapsutveckling tar fasta på själva processen att nå kunskap. Ett problematiserande arbetssätt i förskola och skola kan hjälpa barnen att utveckla sina tankar, se samband och tänka ut olika lösningar.
Läs mer
Om pedagogen tar den lärandes perspektiv går det att i vardagen utveckla strategier för att hjälpa barnen att finna egna sätt att lösa problem. I boken får vi ta del av författarnas kunskapssyn och exempel på hur denna kan omsättas i praktiken.
Om författarna
Författarna arbetar med forskning om barns lärande vid Göteborgs universitet. Elisabet Doverborg är adjunkt i förskolestadiets metodik, Ingrid Pramling Samuelsson är professor i pedagogik med inriktning mot de tidiga barnaåren.
Liber 1 9789147048298 -
Inlärning och utveckling : barnet, förskolan...
Utbildningsförl., 1987 Hft, 146s. 21x15cm, 222g. Illustrerad. Gott skick, några understrykningar, färgöverstrykningar och marginalstreck. ISBN 9140717305. Så länge läraren inte förstår barns sätt att tänka, är det också mycket begärt att barn ska förstå läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9140717305
- Titel
- Inlärning och utveckling : barnet, förskolan och skolan
- Författare
- Doverborg, Elisabet - Qvarsell, Birgitta - Pramling Samuelsson, Ingrid
- Förlag
- Stockholm : Utbildningsförl
- Utgivningsår
- 1987
- Språk
- Svenska
9140717305 -
Att förstå barns tankar
Häftad bok. 1991.
Nära nyskick. 1991, originalomslag utan namn eller slitage, bortklippt namn
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Inlärning och Utveckling
Häftad bok. Utbildníngsförlaget. 1987. 146 s. Häftad.
Gott skick. f.d. biblioteksbok, några understrykningar i blyerts som går att sudda ut finns i boken.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9140717305
- Titel
- Inlärning och utveckling : barnet, förskolan och skolan
- Författare
- Doverborg, Elisabet - Qvarsell, Birgitta - Pramling Samuelsson, Ingrid
- Förlag
- Stockholm : Utbildningsförl
- Utgivningsår
- 1987
- Språk
- Svenska
9140717305 -
Mångfaldens pedagogiska möjligheter - Ett sät...
Häftad bok. Liber förlag. Första upplagan: 3 uppl. 1996. 160 s. Häftad. 21x14cm. 250 gram.
Nyskick. Dagens syn på kunskapsutveckling tar fasta på själva processen att nå kunskap. Ett problematiserande arbetssätt i förskola och skola kan hjälpa barnen att utveckla sina tankar, se samband och tänka ut olika lösningar.Läs merOm pedagogen tar den lärandes läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147048298
- Titel
- Mångfaldens pedagogiska möjligheter - Ett sätt att utveckla barns förmåga att förstå sin omvärld
- Författare
- Doverborg, Elisabet
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 242 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Dagens syn på kunskapsutveckling tar fasta på själva processen att nå kunskap. Ett problematiserande arbetssätt i förskola och skola kan hjälpa barnen att utveckla sina tankar, se samband och tänka ut olika lösningar.
Läs mer
Om pedagogen tar den lärandes perspektiv går det att i vardagen utveckla strategier för att hjälpa barnen att finna egna sätt att lösa problem. I boken får vi ta del av författarnas kunskapssyn och exempel på hur denna kan omsättas i praktiken.
Om författarna
Författarna arbetar med forskning om barns lärande vid Göteborgs universitet. Elisabet Doverborg är adjunkt i förskolestadiets metodik, Ingrid Pramling Samuelsson är professor i pedagogik med inriktning mot de tidiga barnaåren.
9789147048298
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn