-
Barnen och livet
Häftad bok.
Nära nyskick. LTs förlag 1982. 317 sidor. Paperback. Ett obäddrat exemplar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9136016888
- Titel
- Barnen och livet
- Författare
- Strömbom, Birgitta - Pettersson, Bo
- Förlag
- Stockholm : LT
- Utgivningsår
- 1981
- Språk
- Svenska
9136016888 -
Drama and Theathre in Education
Häftad bok.
Mycket gott skick. Heinemann, GB, 1977. 175 pages. Paperback. Owner's signature.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 0435182714
- Titel
- Drama and theatre in education : [conference ... held at Clifton College ... 31 March to ... 3 April 1969]
- Författare
- Dodd, Nigel - Hickson, Winifred
- Förlag
- London : Heinemann
- Utgivningsår
- 1971
- Språk
- English
0435182714 -
Årsberättelse om Göteborgs H. elementar-lärov...
Inbunden bok.
Gott skick. Göteborg, Bonnier 1867-1868. 76, 107 sidor. Sammanbundna i ett samtida brunt halvklotband med marmorerat pärmpapper och ryggtitel i guld. Ryggen blekt och med liten fläck. Något stötta hörn. Fem små genomgående hål i inre marginalen i hela inlagan. Ovanli läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Träna minnet. Snabbguide till ett megaminne
Inbunden bok.
Mycket gott skick. Bonnier Carlsen 1998. 155 sidor. Förlagets pappband. Ett välvårdat exemplar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9163835266
- Titel
- Träna minnet : snabbguide till ett megaminne
- Författare
- Brennan, Herbie - Mitchell, Cajsa
- Förlag
- Stockholm : Bonnier Carlsen
- Utgivningsår
- 1998
- Språk
- Svenska
9163835266 -
70-talets museum. Samspel kontakt kommunikati...
Pocketbok.
Gott skick. LTs 1970. 132 sidor. Pocket. Anteckningar på eftersättsbladet. Ex libris.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Skolliv - om skolan som arbetsplats
Inbunden bok.
Nära nyskick. Liber 2006. 172 sidor. Dekorerat förlagsband. Ett fint obläddrat exemplar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147700110
- Titel
- Skolliv - om skolan som arbetsplats
- Författare
- Kindenberg, Ulla
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 172 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 409 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Skolan har blivit en ideologisk "het potatis" som väcker engagemang, både inom och utom skolans värld. Debatten är högljudd om t.ex. betygen, ordningen i skolan och lärarnas arbetsmiljö. I Skolliv presenteras aktuell skolforskning på ett sätt som gör den tillgänglig för alla som är intresserade av vad som händer i skolan.
Läs mer
Skolforskare inom Arbetslivsinstitutets tema Skolans arbetsliv intervjuas om en rad skolfrågor: om exempelvis läraryrkets förändring, om hur lärare kan få ny kraft genom aktionslärande, om utvecklingssamtalet, om ordning och reda i skolan och mycket annat. Här ges också en översikt över annan skolforskning, t.ex. om verbalt våld, buller och skolans arbetsmiljö i stort.
Om författarna
Ulla Kindenberg är frilansjournalist med inriktning på arbetsliv, arbetsmiljö, arbetsorganisation och skola. För Arbetslivsinstitutet har hon tidigare bland annat skrivit Att så för framtiden (2005) och Skolans arbetsmiljöhandbok (2005).
Gunhild Wallin är frilansjournalist med inriktning på arbetsliv, ledarskap och etik. Hon har bland annat varit chefredaktör för SSR-tidningen och för tidskriften Ethos – tid för etik i arbete.
Anders Persson är professor i utbildningsvetenskap vid lärarutbildningen i Halmstad och docent och universitetslektor vid Lunds universitet.
9789147700110 -
En friare skola. Om styrning och ledning av d...
Häftad bok.
Mycket gott skick. Studentlitteratur 1999. 257 sidor. Häftad. Understrykningar med blyerts på cirka 10 sidor.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144009747
- Titel
- En friare skola
- Författare
- L Lindkvist - J Löwstedt - U Torper
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 257 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Läs mer om boken på studentlitteratur.se
9144009747 -
Kan du räkna upp de sju dvärgarna?
Inbunden bok.
Nära nyskick. Kylén förlag 1999. 104 sidor. Illustrerad med teckningar. Förlagets pappband. Ett obläddrat exemplar. Ryggen blekt.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9185652563
- Titel
- Kan du räkna upp de sju dvärgarna?
- Författare
- Kylén, Jan-Axel - Olson, Tim
- Förlag
- Stockholm : Kylén [distributör
- Utgivningsår
- 1999
- Språk
- Svenska
9185652563 -
Språkpsykologi och modersmålsundervisning. Sa...
Inbunden bok.
Mycket gott skick. 1899. 152; 166 sidor. Böckerna sammanbundna i ett band. Privat klotband.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Mullsjöbygd. Mullsjö folkhögskola 25 år
Häftad bok.
Mycket gott skick. 1975. 72 sidor. Illustrerad i texten. Klammerhäftad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Om kunskapstillväxt
Häftad bok.
Nära nyskick. Göteborg 1996. 128 sidor. Trådhäftad. Illustrerad med teckningar. Ett obläddrat exemplar med obetydliga hanteringsspår.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9197295000
- Titel
- Om kunskapstillväxt
- Författare
- Orstadius, Per Acke - Orstadius, Annastina
- Förlag
- Göteborg : Didana
- Utgivningsår
- 1996
- Språk
- Svenska
9197295000 -
Bildande blad. Tidskrifter i folkbildningens...
Inbunden bok.
Nära nyskick. Carlssons 1996. 222 sidor. Dekorerat förlagsband. Ett obläddrat exemplar. Liten stötskada på barke pärmens övre hörn.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172030933
- Titel
- Bildande blad : tidskrifter i folkbildningens tjänst
- Författare
- Renborg, Greta
- Förlag
- Stockholm : Carlsson
- Språk
- Svenska
9172030933 -
Lärare av i morgon
Häftad bok.
Nära nyskick. Lärarförbundets förlag 2000. 238 sidor. Limhäftad. Ett obläddrat exemplar. Namn på förtitelbladet.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9185096776
- Titel
- Lärare av imorgon
- Författare
- Ingrid Carlgren - Ference Marton
- Förlag
- Lärarförlaget
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 240 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 142 x 210 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den första titeln i Pedagogiska magasinets skriftserie är skriven av pedagogikprofessorerna Ingrid Carlgren och Ference Marton. De har undersökt lärarrollens förändring och vilka utmaningar som möter lärare och elever i framtiden.
Vad skiljer morgondagens lärare från gårdagens? I framtidens samhälle kommer inte skolans huvuduppgift att vara kunskapsförmedling, utan att utveckla redskap för eleverna att själva förvärva kunskaper och kompetenser. Det finns inte längre något självklart rätt eller fel, och en viktig uppgift för läraren är att hjälpa eleverna att förhålla sig till detta.
Ofta ställs frågan hur man ska göra. Författarna vill hellre fråga vad man kan göra. I stället för att tala om undervisning vill de lyfta fram lärandet, i stället för val av metod vill de diskutera mål och resultat.
Lärare av i morgon kommer sannolikt att tänka mindre på hur de gör och mer på vad deras elever erfar, mindre på att hinna med läroboken och mer på att utveckla förmågor och förhållningssätt.
Innehåll:
Förord
Introduktion. Att pejla framtiden
Den undervisande människan
Skolan och informationsteknologin
Lärandets biologi
Hur blir framtiden?
Det professionella objektet
Bokens uppläggning
Del 1: Läraryrket
Lärares arbete
Sex bilder av lärares arbete
Att få eleverna att vilja
Vad ska eleverna göra och lära sig?
Olika läroplaner
Lärarbetets karaktär och förändring
Lärarbetets två sidor
Samhällsförändringar, skolreformer och lärares arbete
Läraryrkets progression
Lärares yrkeskunskaper och utbildning
Lärarutbildningen
Lärarnas professionalisering, deprofessionalisering och reprofessionalisering
Forskningen och lärarnas yrkeskunskaper
Del 2: Lärande och undervisning
Lärande
'Konsten att lära alla allt'
Studier av lärande
Undervisning
Lärandets ovillkorliga villkor
Vad lärare säger och vad lärare gör
Lärarens undervisning och elevernas lärande
'Världens bästa skola'
Bortom klassundervisningen
Del 3: Vart är vi på väg?
Det professionella uppdraget
Förändrad styrning
Ett förändrat kunskapsuppdrag
Bildning för informationssamhället
Skolan och uppdraget
Ett förändrat kunskapsbegrepp
Skolor av i morgon
Från hur till vad
Lärarnas professionella objekt
Lärarnas implicita kunnande
Att utveckla förmågor och förhållningssätt
Morgondagens lärande
Lärarna och upplysningsprojektet
Studerandemedlemmar i Lärarförbundet kan köpa "Lärare av i morgon" med studentrabatt av Lärarförbundet på sin högskolort.
9185096776 -
Filosofens knapp. Om konst och kunskap och wa...
Inbunden bok.
Nära nyskick. Carlssons 1991. 308 sidor. Illustrerad. Förlagets pappband. Ett fint obläddrat exemplar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177984595
- Titel
- Filosofens knapp : om konst och kunskap och waldorfpedagogikens okända bakgrund
- Författare
- Nobel, Agnes
- Förlag
- Stockholm : Carlsson
- Utgivningsår
- 1991
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Behandlar även Rudolf Steiner
9177984595 -
17 hemliga råd om inlärning. Septendecim Arca...
Inbunden bok.
Nära nyskick. Brain Books 2003. Andra tryckningen. 91 sidor. Illustrerad med teckningar. Förlagets pappband. Ett fint obläddrat exemplar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9189250559
- Titel
- 17 hemliga råd om inlärning = Septendecim arcana consilia callidissime discendi
- Författare
- Bjørgen, Ivar A. - Junker Miranda, Ulrika - Dahle, Jon Atle
- Förlag
- Jönköping : Brain Books
- Utgivningsår
- 2002
- Språk
- Svenska
9189250559 -
Var går gränsen? Värdegrunden i praktiken. Ha...
Inbunden bok.
Nära nyskick. Uppsala fortbildning 2006. Åttonde tryckningen. 218 sidor. Förlagets pappband. Ett fint obläddrat exemplar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9197240486
- Titel
- Var går gränsen? Värdegrunden i praktiken
- Författare
- Björn Lindell - Veikko Hartikainen
- Förlag
- Uppsala Fortbildning
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 218 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 174 x 245 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 674 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Handbok i praktiskt värdegrundsarbete - hur man praktiskt bejakar ett positivt beteende, men också hur man kraftfullt gränssätter, stoppar och åtgärdar destruktivt beteende.
Det som skolpersonal och föräldrar frågar efter är praktiska metoder.
Boken presenterar praktiska verktyg och förhållningssätt, som behövs för att träna och grundlägga de beteenden, som är nödvändiga för att skapa fungerande värdegrunder i förskolan, skolan och hemmet.
Innehåll:
NÅGRA SAMHÄLLSTENDENSER
Polarisering / Trängning (Crowding)
Förflackning av moral och etik
Brist på andlighet i vardagen
Individualisering
Vuxenrollens infantilisering
En åldrande framtid / manliga-kvinnliga roller Internationalisering - Nationalisering
Några begrepp i vårt arbete
GRÄNSER - FRIHET
Var går gränserna?
OBSERVATION
Den yttre miljön
Den inre miljön
FÖREBYGGANDE ARBETE
Aktiva föräldrar i skolan
Kulturell förändring - AGA - "RÖR MIG INTE"
Bygg upp lokala nätverk.
Skolpersonal
POLICYDOKUMENT
VÄRDEGRUNDEN
Levnadsregler, ordningsregler - påföljder
Olika enkäter
Påföljder
Påföljder i skolan
Ordning - Uppfostran
Kollektiva vardagsritualer
VÅLD OCH MOBBNING
Våldets funktion
Mobbning
Våld - mobbning
Mobbningens uttrycksformer
Plågarna / Mobbarna
Gruppens roll
Låsta mobbningsmönster
Utsatta barn / offer
DET INSKRIDANDE ARBETET
Att agera tidigt på destruktivt beteende.
Antimobbningsmodeller
- Farstamodellen,
- Nätverksmodellen
- Advokatmodellen
Elevmedverkan / kamratstödjarverksamhet
TRÄNING
Träning av barn
Små barn
Hantering av känslor
Aggressiva, utåtagerande barn
Beröringsträning
Självförtroende
Blyga barn / ängsliga barn
Reie Larsson, rektor:
"Boken är mycket lättläst och ger verkligen många konkreta tips på hur man ska återta "rodret" i den svenska skolan. Bokens budskap är mycket viktigt och centralt. På många skolor diskuteras idag värdegrund, regler och förhållningssätt. Varsågoda, här kommer konkret hjälp. Den lättlästa texten innehåller många praktiska exempel på hur man kan gå tillväga i svåra situationer samt ger råd och tips på hur vi tillsammans skapar om inte världens bästa skola så i alla fall viktiga steg i rätt riktning."
Utdrag ur recension av Tore Winqvist i Upsala Nya Tidning:
"Den här handboken är bräddfull av ovanligt konkreta, situationsbestämda råd, vilket säkert uppskattas på skolans katedergolv. Författarna kommer säkert att få applåder......de ofta profilerar sig mot en lite blåögd, godtrogen pedagogisk strömning med stort inflytande, medan den deciderat konservativa delen av opinionen länge varit nästan moltyst i Sverige. Och oavsett värderingar finns åtskilligt på det praktiska planet som är god och effektiv psykologi. ...det mesta i denna volym överträffar ... med bred marginal vad som kan inhämtas vid en genomsnittlig studiedag för lärare. Därför är det mycket välkommet."
Fax från Tornbergsskolan, Norsborg:
"Vi är imponerade av boken "Var går gränsen?"! Vi har beslutat att rekommendera den till all personal på skolan och beställer härmed 15 ex till. /KJ"
Fax frånTräkvista skola, Ekerö:
"Härmed beställes ytterligare 10 ex av denna fantastiska bok! / T. Kjellberg"
Fax från Hjulsbroskolan Linköping:
"Vi beställde 1 ex. av Var går gränsen på prov. Detta är den bästa bok jag läst, för alla som arbetar i skolan! Äntligen vågar man prata om dem som inte ser och hör, och komma med klara, konkreta råd om vad som måste göras. Tack! Vi har beslutat att använda boken i fortbildningen nästa läsår, alla som arbetar i skolan skall ha ett personligt ex. / Med vänlig hälsning M.Rosell"
Författare:
Björn Lindell - beteendevetare, handledare och utbildare i socialpsykologiska frågor, mångårig erfarenhet av arbete med grupputveckling, värdegrund, våld / rasism / mobbning.
Veikko Hartikainen - utredare, beteendevetare, arbetar även med ledningsutveckling. (2002)
9197240486 -
Skriv- och läsbefruktning
Häftad bok.
Nära nyskick. Daidalos 1996. 78 sidor. Häftad. Ett obläddrat exemplar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9171730370
- Titel
- Skriv- och läsbefruktning
- Författare
- Graves, Donald
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 1996
- Bandtyp
- Häftad
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Skriv- och läsbefruktnining är en bok som riktar sig till lärare som vill finna vägar att utveckla sina elevers berättande i muntlig och skriftlig form. Utgångspunkten är att läsning av skönlitteratur och det egna skrivandet påverkar varandra ömsesidigt. Donald Graves anser också att det är viktigt att läraren parallellt med sina elever själv läser och skriver för att kunna gå in i fruktbara samtal med barnen om deras texter. Det gäller att verkligen kunna uppmärksamma vad som händer i deras skrivande och se hur varje barn utvecklas.
Donald Graves diskuterar hur författare bygger upp sina berättelser ? hur de börjar, hur karaktärerna presenteras, hur intrigen byggs upp, hur man använder dialog osv, och visar hur man använder dessa element i berättelsen för att skapa en fungerande text.
Donald Graves betonar vikten av att vara öppen för experiment, av att ta de ungas texter på allvar och av att våga ta risker just för att kunna nå fram till det som all skönlitteratur i slutändan handlar om: vår kärlek till människan och världen, våra önskningar och vår rädsla.
9171730370 -
Det aller almindeligste menneske
Häftad bok.
Nära nyskick. Statens seminarium for Småbörnslaererinder 1969. 83 sidor. Häftad. Tillskrift på förtitelbladet. Text på danska.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Språklekar
Häftad bok.
Mycket gott skick. Studentlitteratur 1999. 228 sidor. Illustrerad med teckningar. Häftad. Ett obläddrat exemplar. Små bruksspår. Ryggen blekt.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 914438811X
- Titel
- Språkglädje : språklekar i förskola och skola
- Författare
- Svensson, Ann-Katrin - Jönsson, Maria
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 1995
- Språk
- Svenska
914438811X -
Till slöjdernas förkovran - en kommentar till...
Häftad bok.
Nära nyskick. Göteborgs universitet 1979. 19 sidor. Klammerhäftad. Ett fint obläddrat exemplar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Grundläggande färdigheter - och färdigheterna...
Häftad bok.
Mycket gott skick. Studentlitteratur 1997. 176 sidor. Limhäftad. Ett hörn något stukat.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144619510
- Titel
- Grundläggande färdigheter
- Författare
- I Pramling Samuelsson - A-C Mårdsjö
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 176 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att utveckla barns förståelse, att lära dem lita till sina egna idéer och aktivt delta i kunskapsprocessen är viktiga mål för verksamheten i skola och förskola.
Denna bok skildrar en fenomenografiskt inspirerad didaktik, ett arbetssätt som bygger på en tillit till barns vilja och intresse för att lära sig. Pedagogens uppgift blir att hitta ett innehåll som barnet kan relatera sina erfarenheter till. Det handlar om att inte hindra det aktiva barnet utan följa, stödja, utmana och dela erfarenheter - att både leda och låta sig ledas i barns erfarenhetsvärld.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
9144619510 -
Termer i pedagogik och psykologi. Innebörd oc...
Inbunden bok.
Mycket gott skick. Liber läromedel 1980. 368 sidor. Förlagets pappband. Ett obläddrat band med små åldersspår.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9140045064
- Titel
- Termer i pedagogik och psykologi : innebörd och ursprung : en etymologisk ordbok
- Författare
- Rudberg, Birgitta
- Förlag
- Lund : LiberLäromedel
- Utgivningsår
- 1980
- Språk
- Svenska
9140045064 -
Pedagogisk handbok
Inbunden bok.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Natur och Kultur 1976. 286 sidor. Förlagets pappband med skyddsomslag.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Revolution i räkneläran
Pocketbok.
Nära nyskick. Aldus/Bonneris 1970. Originalpocket. Illustrerad med fotografier och teckningar. Ett obläddrat exemplar. Obetydliga åldersspår.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Boken om pedagogerna
Häftad bok.
Mycket gott skick. Liber 1998. 320 sidor. Häftad. Ett obläddrat exemplar. Omslag och rygg något nötta och blekta.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147048748
- Titel
- Boken om pedagogerna
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 320 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 423 g
- Språk
- Svenska
9789147048748 -
Vad som helst kan hända. Nya vägar inom under...
Pocketbok.
Nära nyskick. W&W Originalpocket 1977. 216 sidor. Illustrerad med fotografier. Ett obläddrat exemplar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9146128190
- Titel
- Vad som helst kan hända : nya vägar inom undervisning och dramatiskt skapande
- Författare
- Hunt, Albert - Lundborg, Gunilla
- Förlag
- Stockholm : Wahlström & Widstrand
- Utgivningsår
- 1977
- Språk
- Svenska
9146128190 -
Problemföräldrar
Inbunden bok.
Gott skick. Natur och Kultur 1933. 204 sidor. Förlagets halvklotband, båda omslagen medbundna. Ex libris.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Problemfamiljen
Häftad bok.
Gott skick. Natur och Kultur 1950. 200 sidor. Häftad. Till största delen osprättad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Språket och skolan
Häftad bok.
Mycket gott skick. Liber Läromedel 1980. 94 sidor. Häftad. Ett välvårdat exemplar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9140038521
- Titel
- Språket och skolan
- Författare
- Ahlgren, Inger
- Förlag
- Lund : LiberLäromedel
- Utgivningsår
- 1976
- Språk
- Svenska
9140038521 -
Vi går i Montessoriklass - en alternativ skol...
Inbunden bok.
Mycket gott skick. Bonniers 1979. Opaginerad. 50 illustrationer, huvudsakligen fotografier. Förlagets pappband.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9100429325
- Titel
- Vi går i montessoriklass : en alternativ skolform
- Författare
- Reimer-Eriksson, Ellinor - Skogfeldt, Roland
- Förlag
- Stockholm : Bonnier
- Utgivningsår
- 1979
- Språk
- Svenska
9100429325
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn