-
Effektiv visuell kommunikation : hur man får...
Inbunden bok. Stockholm : Carlsson. 2001. 303 sidor.
Mycket gott skick. Fint exemplar utan nämnvärda anmärkningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172034262
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : hur man får ett budskap att nå fram i print, film och webbsajter
- Författare
- Bergström, Bo
- Förlag
- Stockholm : Carlsson
- Språk
- Svenska
Stockholm : Carlsson 9172034262 -
Samspel text bild : för text- och bildmännisk...
Inbunden bok. Carlsson. 1 uppl. 2010. 160 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173312929
- Titel
- Samspel text bild : för text- och bildmänniskor, som vill förstärka sina budskap inom information, nyhetsförmedling och reklam
- Författare
- Bergström, Bo
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 190 x 261 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 700 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Alla tusentals budskap omkring oss är fyllda av text men också av bild. Ofta gör de ett bra jobb ihop men lika ofta uppvisas brister. De talar förbi eller i mun på varandra och lyckas inte vare sig nå fram till eller nämnvärt beröra läsaren eller tittaren.
Denna unika och inspirerande bok, Samspel text bild, är praktiskt inriktad för den som utbildar sig till eller professionellt arbetar som informatör, redigerare, journalist, fotograf, illustratör, tidningsdesigner, creative director, copywriter, art director, grafisk formgivare, webbdesigner... Boken lär ut hur man får till stånd ett lockande samspel mellan text och bild som effektivt lyfter fram budskapen.
Samspel text bild är rikt illustrerad med aktuella exempel från områdena information, nyhetsförmedling och reklam. Boken innehåller nio kapitel:
Delaktighet, teckenlära, beståndsdelar, kategorisering, verbalisera och visualisera, retorik, kontext, samspel och analys
Författare till denna bok är Bo Bergström, utbildare, fackboksförfattare och art director. Han föreläser, utbildar och leder workshops i visuell kommunikation på universitet, högskolor, fotoskolor, reklam- och designskolor samt inom näringslivet.
Som art director har Bo Bergström arbetat på några av de främsta reklambyråerna i Sverige och är vinnare av den prestigefyllda utmärkelsen Guldägget.
Han är fil kand i konstvetenskap, litteraturvetenskap samt pedagogik och ledamot i Bild och Ord Akademins presidium.
Carlsson 1 9789173312929 -
Bild och budskap : ett triangeldrama om bildk...
Häftad bok. Carlsson. 2 uppl. 2010. 201 sidor.
Nära nyskick. 3:e rev upplagan
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173314329
- Titel
- Bild och budskap : ett triangeldrama om bildkommunikation
- Författare
- Bergström, Bo
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 201 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 190 x 260 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 710 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Tidigare upplaga vald till Årets fackbok, nu i ny, helt omarbetad och modern upplaga. Även denna handlar om bildkommunikation, hur man i praktik och utbildning lär sig att i ett visst sammanhang nå fram med ett budskap. Här är det kommunikationen mer är tekniken som får stå i centrum, även om den modernaste tekniken är inarbetad i det hela. Alla upptänkliga aspekter av bilders budskap lyfts fram nyttiga och berikande för både beställare och leverantörer.
Bo Bergström har med sina bästsäljande böcker Effektiv visuell kommunikation, Bild & budskap och Samspel text bild skapat sig en stark ställning som föreläsare på universitet och högskolor. Hans böcker har fått priser och Effektiv visuell kommunikation är utgiven i ett tiotal länder. Bergström sitter i Bild- och ordakademin.
Carlsson 2 9789173314329 -
Liber
-
Effektiv visuell kommunikation : hur man får...
Inbunden bok. Carlsson. 5 uppl. 2004. 317 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172036818
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : hur man får ett budskap i text, bild, film, form och färg att nå fram
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 317 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 190 x 266 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 1212 g
- Språk
- Svenska
Carlsson 5 9172036818 -
Titta : en bok för dig, som alltid undrat var...
Häftad bok. Carlsson. 1 uppl. 2004. 341 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172035850
- Titel
- Titta : en bok för dig, som alltid undrat varför det ser ut som det gör bland nyheter och reklam i medierna omkring dig, men aldrig vågat fråga
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 341 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 126 x 200 mm Ryggbredd 24 mm
- Vikt
- 368 g
- Språk
- Svenska
Carlsson 1 9789172035850 -
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter,...
Inbunden bok. Carlsson. 7 uppl. 2009. 315 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173312387
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 315 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 191 x 265 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 1045 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nu är sjunde upplagan här av denna populära storsäljare, 30 000 läsare har lärt sig grunderna i visuellt budskapsarbete i massmedierna med fokus på nyhetsförmedling, reklam och visuell profilering. Bokens centralgestalter är redigerare, art directors samt grafiska formgivare.
Författaren berättar medryckande hur man med text och bild når fram till läsare och tittare på webben, i tv, i tidningar, i tidskrifter. Han beskriver även det viktiga strategiska arbetet och går igenom hela arbetsprocessen, budskap, påverkan, kreativitet, typografi, bild, video, design samt samspelet mellan text och bild.
Läsarna finner vi bland studenterna vid universitet och högskolor, kursinstitut, reklam- och designskolor och folkhögskolor. Dit hör givetvis även yrkesverksamma på reklambyråer, informations- och marknadsavdelningar, som inspireras av både resonemangen och bildmaterialet.
Boken har även letat sig ut utanför landets gränser och finns nu i en engelsk version, Essentials of Visual Communication. En spansk upplaga ligger också på bokhandelsdiskarna och snart finns där även en portugisisk, polsk och ungersk version.
Författare är Bo Bergström, art director, författare, utbildare, med sex böcker bakom sig. Han är en efterfrågad föreläsare i både hemland och utland och leder kurser i en mängd olika sammanhang. Hans bok Bild och Budskap (Carlsson Bokförlag) vann tävlingen Svenska Publishing-Priset 2001 i klassen Fackböcker.
Carlsson 7 9789173312387 -
Politik som organisation : förvaltningspoliti...
Häftad bok. SNS Förlag. 4 uppl. 2010. 296 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186203375
- Titel
- Politik som organisation : förvaltningspolitikens grundproblem
- Författare
- Bo Rothstein - Shirin Ahlbäck Öberg - Tomas Bergström - Christer Jönsson - Lennart Lundquist - Lennart J Lundquist - Anna Persson - Jon Pierre - Martin Sjöstedt - Helena Olofsdotter Stensöta - Jan Teorell
- Förlag
- SNS Förlag
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 296 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 508 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna fjärde upplaga med flera nyskrivna kapitel ger en problemorienterad översikt över ett antal områden inom den statsvetenskapliga analysen av den offentliga örvaltningen - en introduktion i ämnet.
Denna titel har tidigare givits ut av SNS förlag men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
SNS Förlag 4 9789186203375 -
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter,...
Inbunden bok. Carlsson. 6 uppl. 2007. 315 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173310703
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 315 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 185 x 260 mm
- Vikt
- 1218 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Här kommer den sjätte upplagan av Effektiv visuell kommunikation. Snart trettiotusen läsare har lärt sig grunderna i visuellt budskapsarbete i massmedierna med fokus på nyhetsförmedling, reklam och visuell profilering.
Bokens centralgestalter är redigerare, art directors samt grafiska formgivare.
Författarens ambition är att inspirerande beskriva hela arbetsgången i medryckande text och spännande, aktuellt bildmaterial. Läsare är de som utbildar sig i kommunikationsämnen där rätt text och bild är avgörande för
resultatet. Givetvis finns läsare även bland yrkesverksamma.
Sjätte upplagan tar ett ännu bredare grepp om ämnet med fördjupade och utvecklade resonemang. Exempelvis beskrivs utförligt den maktförskjutning som äger rum från sändaren till mottagaren, från producent till konsument, med delaktiga och medagerande läsare och tittare som resultat. Hur påverkas budskapen? Och formgivningen och bilden?
Författare är Bo Bergström, art director, författare, utbildare, med sex böcker bakom sig. Han är en efterfrågad föreläsare i både hemland och utland och leder kurser i en mängd olika sammanhang.
Carlsson 6 9789173310703 -
Effektiv visuell kommunikation - Om nyheter r...
Inbunden bok.
Mycket gott skick. Carlssons. 2001. 315 s. 19 x 26,5cm. Försättsblad bortklippt. Rikt illustrerad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172034266
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : hur man får ett budskap att nå fram i print, film och webbsajter
- Författare
- Bergström, Bo
- Förlag
- Stockholm : Carlsson
- Språk
- Svenska
9789172034266 -
Titta : en bok för dig, som alltid undrat var...
Häftad bok. Carlsson. Första uppl. 2004. 341 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172035854
- Titel
- Titta : en bok för dig, som alltid undrat varför det ser ut som det gör bland nyheter och reklam i medierna omkring dig, men aldrig vågat fråga
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 341 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 126 x 200 mm Ryggbredd 24 mm
- Vikt
- 368 g
- Språk
- Svenska
Carlsson Första 9172035854 -
Effektiv visuell kommunikation : så skapas st...
Inbunden bok. Stockholm : Carlsson. 1999. 245 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172038632
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : så skapas starka idéer, budskap, form och innehåll i tryckta och interaktiva medier
- Författare
- Bergström, Bo
- Förlag
- Stockholm : Carlsson
- Utgivningsår
- 1999
- Språk
- Svenska
Stockholm : Carlsson 9172038632 -
Politik som organisation : förvaltningspoliti...
Häftad bok. SNS Förlag. 4 uppl. 2010. 296 sidor.
Nyskick. 22 x 15 cm. 499 g
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186203375
- Titel
- Politik som organisation : förvaltningspolitikens grundproblem
- Författare
- Bo Rothstein - Shirin Ahlbäck Öberg - Tomas Bergström - Christer Jönsson - Lennart Lundquist - Lennart J Lundquist - Anna Persson - Jon Pierre - Martin Sjöstedt - Helena Olofsdotter Stensöta - Jan Teorell
- Förlag
- SNS Förlag
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 296 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 508 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna fjärde upplaga med flera nyskrivna kapitel ger en problemorienterad översikt över ett antal områden inom den statsvetenskapliga analysen av den offentliga örvaltningen - en introduktion i ämnet.
Denna titel har tidigare givits ut av SNS förlag men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
SNS Förlag 4 9789186203375 -
Bild och Budskap - Ett triangeldrama om bildk...
Inbunden bok. Carlsson. 2 uppl. 2003. 167 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag saknas. Inbunden i dekorerat pappband. Överdådigt rikt, vackert, instruktivt och pedagogiskt illustrerad med foton och teckningar i färg och sv/v. Boken påvisar och tydliggör nya och oanade möjligheter i ämnet. Den inriktar sig på kommunikation och inte teknik. D läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172034976
- Titel
- Bild och Budskap
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 190 x 266 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 721 g
- Språk
- Svenska
Carlsson 2 9789172034976 -
Effektiv visuell kommunikation : hur man får...
Inbunden bok. Carlsson. 5 uppl. 2004. 317 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172036818
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : hur man får ett budskap i text, bild, film, form och färg att nå fram
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 317 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 190 x 266 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 1212 g
- Språk
- Svenska
Carlsson 5 9172036818 -
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter,...
Inbunden bok. Carlsson. 7 uppl. 2009. 315 sidor.
Mycket gott skick. Tryckt 2010.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173312387
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 315 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 191 x 265 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 1045 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nu är sjunde upplagan här av denna populära storsäljare, 30 000 läsare har lärt sig grunderna i visuellt budskapsarbete i massmedierna med fokus på nyhetsförmedling, reklam och visuell profilering. Bokens centralgestalter är redigerare, art directors samt grafiska formgivare.
Författaren berättar medryckande hur man med text och bild når fram till läsare och tittare på webben, i tv, i tidningar, i tidskrifter. Han beskriver även det viktiga strategiska arbetet och går igenom hela arbetsprocessen, budskap, påverkan, kreativitet, typografi, bild, video, design samt samspelet mellan text och bild.
Läsarna finner vi bland studenterna vid universitet och högskolor, kursinstitut, reklam- och designskolor och folkhögskolor. Dit hör givetvis även yrkesverksamma på reklambyråer, informations- och marknadsavdelningar, som inspireras av både resonemangen och bildmaterialet.
Boken har även letat sig ut utanför landets gränser och finns nu i en engelsk version, Essentials of Visual Communication. En spansk upplaga ligger också på bokhandelsdiskarna och snart finns där även en portugisisk, polsk och ungersk version.
Författare är Bo Bergström, art director, författare, utbildare, med sex böcker bakom sig. Han är en efterfrågad föreläsare i både hemland och utland och leder kurser i en mängd olika sammanhang. Hans bok Bild och Budskap (Carlsson Bokförlag) vann tävlingen Svenska Publishing-Priset 2001 i klassen Fackböcker.
Carlsson 7 9789173312387 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789172034976
- Titel
- Bild och Budskap
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 190 x 266 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 721 g
- Språk
- Svenska
Carlsson 2 9789172034976 -
Människan / Evolution och kultur
Inbunden bok.
Hyggligt skick. Carlssons. 1999. 185 s. Inbunden. Förlagets illustraterade pappband. Ryggen något kantstött upptill. Rapport från en konferens, ordnad av Sigtunastiftelsen, Kungl.Vetenskapsakademien och Naturhistoriska riksmuseet, Sigtuna och Stockholm 1995. Att människ läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172038523
- Titel
- Människan : evolution och kultur
- Författare
- Bergström, Jan - Hanson, Bo - Ramel, Claes
- Förlag
- Stockholm : Carlsson
- Utgivningsår
- 1999
- Språk
- Svenska
9789172038523 -
Webbdesign - Innehåll - Form - Interaktivitet
Häftad bok. Liber. 2 uppl. 136 sidor.
Nära nyskick. Webbdesign
av Bergström, Jutelius, Karlsson & Parmevik
Liber. 2:1 uppl. 2003. 136 s. Häftad. Ett vagt veck på framsidan annars Nyskick.
Utgivare/år
Malmö : Liber 2003
Utgåva
2. uppl.
Format
Bok
Kategori
För vuxna
ISBN
91-47-07316-0
Antal läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9147073160
- Titel
- Webbdesign - Innehåll - Form - Interaktivitet
- Författare
- Bergström, Bo
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 136 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 313 g
- Språk
- Svenska
Liber 2 9147073160 -
Effektiv visuell kommunikation
Carlssons. 2004. 317 s. inb. Kartonnage.
Mycket gott skick. Hur man får ett budskap i text o bild film form och färg att nå fram...vikt1,2kg.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172036818
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : hur man får ett budskap i text, bild, film, form och färg att nå fram
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 317 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 190 x 266 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 1212 g
- Språk
- Svenska
9172036818 -
Effektiv visuell kommunikation : så skapas st...
Inbunden bok. Stockholm : Carlsson. 1998. 244 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172032391
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : så skapas starka idéer, budskap, form och innehåll i tryckta och interaktiva medier
- Författare
- Bergström, Bo
- Förlag
- Stockholm : Carlsson
- Utgivningsår
- 1998
- Språk
- Svenska
Stockholm : Carlsson 9172032391 -
Effektiv visuell kommunikation : så skapas st...
Inbunden bok. Stockholm : Carlsson. 2:a uppl. 2000.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172038632
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : så skapas starka idéer, budskap, form och innehåll i tryckta och interaktiva medier
- Författare
- Bergström, Bo
- Förlag
- Stockholm : Carlsson
- Utgivningsår
- 1999
- Språk
- Svenska
Stockholm : Carlsson 2:a 9172038632 -
Titta!
Carlsson 2004. 341 sidor, häftad och inlagan i mycket gott skick. Biblioteksbok
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Stumholmen i Karlskrona.
Inbunden bok. HB Skrivstugan. 1978. 32 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag saknas.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKHB Skrivstugan -
Effektiv visuell kommunikation : hur man får...
Inbunden bok. Carlsson. 5 uppl. 2004. 317 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172036818
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : hur man får ett budskap i text, bild, film, form och färg att nå fram
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 317 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 190 x 266 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 1212 g
- Språk
- Svenska
Carlsson 5 9172036818 -
Bruksbilder. Boken om Forsvik
Forsviks Industriminne n 1995
Hft. 120s. genomgående fotoillustrerad i sv/v. mkt gott skickInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 919726220x
- Titel
- Bruksbilder : boken om Forsvik : ett urval bilder från två utställningar i Forsviks industriminnen 1987 och 1994
- Författare
- Bremsjö, Sven - Bremsjö, Bo - Bergström, Lars
- Förlag
- Forsvik : Intressefören. Gamla Forsvik : Forsviks industriminnen
- Utgivningsår
- 1995
- Språk
- Svenska
919726220x -
Effektiv visuell kommunikation : Om nyheter,...
2009, dekorerat förlagskartonnage i rakt och rent nyskick utan namn eller skador
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Bruksbilder. Boken om Forsvik. Ett urval bild...
Forsviks Indusriminnen / Skriftserie om Forsvik nr 1. 1995. Ill. 120 s. Hft.
Mycket gott skick. Namnteckning. Tillskrift.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 919726220X
- Titel
- Bruksbilder : boken om Forsvik : ett urval bilder från två utställningar i Forsviks industriminnen 1987 och 1994
- Författare
- Bremsjö, Sven - Bremsjö, Bo - Bergström, Lars
- Förlag
- Forsvik : Intressefören. Gamla Forsvik : Forsviks industriminnen
- Utgivningsår
- 1995
- Språk
- Svenska
919726220X -
Effektiv visuell kommunikation. Hur man kan f...
Carlssons Bokförlag. Femte reviderade och utökade uppl. 2004. 320 s. Förlagets dekorerade pappband. 26,6x18,8cm. 1206 gram.
Nyskick. några minimnala märken på omslaget , i övrigt nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172036818
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : hur man får ett budskap i text, bild, film, form och färg att nå fram
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 317 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 190 x 266 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 1212 g
- Språk
- Svenska
9172036818 -
- ISBN
- 9147073918
- Titel
- Information och reklam
- Författare
- Bergström, Bo
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 483 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att känna till hur vi påverkar och påverkas, hur vi tolkar och förmedlar budskap och hur vi väljer rätt medier för vårt budskap, är några av kunskapsmålen för detta läromedel.
Läs mer
Information och reklam fungerar som en brygga mellan teori och praktik. De mer teoretiska resonemangen kopplas till många konkreta exempel från verkligheten. Boken visar på informations- och reklamkampanjer inom både privat och offentlig sektor, företagsinformation, reklam- och marknadsplaner och utvecklingen i det nya Europa.
Många praktiska uppgifter ger möjlighet att utveckla förmågan till kreativt skapande och de mindre Tänk efter-uppgifterna tränar reflexion och ifrågasättande.
Information och reklam är anpassad till gymnasiekursen Mediekommunikation. Den uppdateras regelbundet med hänsyn till utvecklingen inom området. Kolla att ni har senaste upplagan på er skola.
Om författarna
Författargruppen består av Bo Bergström, art director, Suzanne Rosendahl, skribent och lärare i kommunikation vid Stockholms universitet och IHM, Lars Petersson, skolledare på Polhemskolan i Lund och Åke Pettersson, journalist vid Sveriges Radio.
9147073918
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn