-
Funktionskostnadsanalys : värdeanalys
Inbunden bok. Stockholm : Sveriges mekanförb. 168 sidor.
Gott skick. Nagg och nötningar på omslag. Lite böjd fram- och baksida på pärmen. Ett brott i övre hörnet på pärmens framsida. Skrivet med bläck på framsidan (se bild). Bläcksignatur på försättsblad. Enstaka tuschmarkeringar i utkanten av texten. Enstaka blyerts- och/ läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9152400204
- Titel
- Funktionskostnadsanalys : värdeanalys
- Författare
- Sveriges mekanförbund
- Förlag
- Stockholm : Sveriges mekanförb
- Språk
- Svenska
Stockholm : Sveriges mekanförb 9152400204 -
Marknadsundersökning : en väg till ökad markn...
Inbunden bok. Beckmans. 1968. 181 sidor.
Gott skick. Nagg och nötningar på omslag. Något böjd framsida på pärmen. Klistermärke på försättsblad. Gulnat snitt på inlaga. I övrigt ua. Förlagsband. Boken är avsedd både för studenter, marknadsundersökare, företagsledare och högre tjänstemän. Redogörelser för oli läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKBeckmans -
Ledarutmaningen
Inbunden bok. Stockholm : Svenska dagbladet. 1989. 347 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick. Små revor, nagg och ytligt rits på skyddsomslag. Inlaga ua, mycket varsamt bläddrad. Pappersband. Bengt Karlöf och Sven Söderberg talar inte till utan med oss, engagerande och övertygande, ofta drastiskt och roande. 90-talet blir de stora förändringarnas läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177381947
- Titel
- Ledarutmaningen
- Författare
- Karlöf, Bengt - Söderberg, Sven - Svenska dagbladet
- Förlag
- Stockholm : Svenska dagbladet
- Utgivningsår
- 1989
- Språk
- Svenska
Stockholm : Svenska dagbladet 9177381947 -
Effektiv visuell kommunikation : Så skapas st...
Inbunden bok. Stockholm : Carlsson. 2 uppl. 2001. 245 sidor.
Mycket gott skick. Fläckar, nagg och rits på omslag. Inlaga ua, mycket varsamt bläddrad. Kartonnage. Boken behandlar kommunikationsteori, påverkanslära, reklamplanering, kreativt arbete, dramaturgi, typografi, bild, form, innehåll, företagsidentitet, färg- och papperslära. läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172038632
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : så skapas starka idéer, budskap, form och innehåll i tryckta och interaktiva medier
- Författare
- Bergström, Bo
- Förlag
- Stockholm : Carlsson
- Utgivningsår
- 1999
- Språk
- Svenska
Stockholm : Carlsson 2 9172038632 -
Strategisk IT-management
Häftad bok. Göteborgs universitet. 1998. 460 sidor.
Mycket gott skick. Fläckigt omslag. Inlaga ua. Akademisk avhandling. Dedikation från Kalevi Pessi till förra ägaren på titelblad. ISSN: 1400-741X. Doktorsavhandling. Institutionen för informatik, Göteborgs universitet. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKGöteborgs universitet -
Så lyckades IBM : Bakom kulisserna på världen...
Inbunden bok. Bokförlaget Forum. 1986. 227 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i hyggligt skick. Revor, veck, nagg och nötningar på skyddsomslag. Biblioteksstämpel på titelblad. Inlaga ua, varsamt läst. Förlagets silverdekorerade pappersband. Med sina 400 000 anställda och en årlig omsättning på 50 miljarder dollar är IBM (International Business Mach läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9137091441
- Titel
- Så lyckades ibm
- Författare
- Rodgers, F. G. "Buck" - Shook, Robert L. - Olofsson, Lennart
- Förlag
- Bokförlaget Forum
- Utgivningsår
- 1986
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 540 g
- Språk
- Svenska
Bokförlaget Forum 9137091441 -
Affärslivets begrepp och modeller
Inbunden bok. Telegram Bokförlag. 1 uppl. 1994. 326 sidor.
Mycket gott skick. Kartonnage. Ytligt rits och smånagg på omslag. Fläckigt snitt på inlaga, men varsamt bläddrad. Förutom en inledning om modern företagsutveckling finns här en begreppsdel med genomgång av ett stort antal uttryck, från affärsenhet till värdeteori. Därefter läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177383672
- Titel
- Affärslivets begrepp och modeller
- Författare
- Bengt Karlöf
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 1994
- Omfång
- 326 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 155 x 226 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 635 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En definitionsbok för affärslivet
Här tar Bengt Karlöf ett helhetsgrepp på företagande. I en pedagogiskt uppställd "affärsmannalära", som fungerar som en utmärkt handbok, går han igenom ett stort antal uttryck - från affärsenhet till värdeteori - och ger en översikt över de vanligaste strategimodellerna.
Telegram Bokförlag 1 9177383672 -
Sveriges framtid
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2007. 160 sidor.
Mycket gott skick. Kartonnage. Ytligt slitage genom normal hantering. Inlaga ua, varsamt bläddrad. Ingår i Libers bokserie Bättre Ledarskap. "Sveriges framtid" vänder sig till ledare i näringsliv och offentlig förvaltning, politiker, lärare, journalister och alla med intres läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147087433
- Titel
- Sveriges framtid
- Författare
- Dahlbom, Bo
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 354 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Sveriges framtid är en bok om framtiden, om hur och varför samhället förändras. Den ger en tankeväckande beskrivning av Sverige år 2025 och av de globala processer som driver förändringen av vårt samhälle. Vi måste förstå orsakerna till förändringen om vi vill vara med och påverka den.
Läs mer
På 1900-talet byggdes folkhemmet Sverige, ett modernt industrisamhälle med välfärd och alliansfrihet. Nu är det hög tid att dra igång ett nytt samhällsbygge. Denna gång är det inte en inåtvänd fabrik vi ska bygga, utan ”det globala Sverige”, en snabbfotad aktör på den globala marknaden.
Sveriges framtid vänder sig till ledare i näringsliv och offentlig förvaltning, politiker, lärare, journalister och alla med intresse för framtidsfrågor och den mer långsiktiga samhällsutvecklingen.
Om författarna
Bo Dahlbom är professor vid IT-universitetet i Göteborg och forskningschef vid Interactive Institute. Han är docent i teoretisk filosofi och ledamot av Kungliga Ingenjörsvetenskapsakademin. Han har tidigare skrivit bl a Makten över framtiden (2003).
Liber 1 9789147087433 -
Från kunskap till lönsamhet - om företagsledn...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2002. 160 sidor.
Mycket gott skick. Kartonnage. Ytligt slitage genom normal hantering på omslag, även några svaga fläckar. Inlaga ua, mycket varsamt läst. Ingår i Liber Ekonomis bokserie Bättre Ledarskap. "Från kunskap till lönsamhet" är en bok för alla som vill öka sin kunskap om dagens af läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147064939
- Titel
- Från kunskap till lönsamhet - om företagsledning i kunskapssamhällets affärslogik
- Författare
- Fock, Henrik
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 363 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I kunskapssamhället är företagsledning att transformera kunskap till värde för kunder och till lönsamhet för företaget. Alla företag blir kunskapsföretag. Den avgörande kompetensen och framgångsfaktorn blir förmågan att sätta kunskap i arbete. Det är om detta Från kunskap till lönsamhet handlar om.
Läs mer
I kunskapssamhället är företagsledning att transformera kunskap till värde för kunder och till lönsamhet för företaget. Alla företag blir kunskapsföretag. Den avgörande kompetensen och framgångsfaktorn blir förmågan att sätta kunskap i arbete. Det är om detta Från kunskap till lönsamhet handlar om.
Boken resonerar kring kunskapssamhällets affärslogik och presenterar ett ledningssystem som återspeglar och fokuserar på de frågor som är avgörande i kunskapssamhällets affärslogik.
Ledningssystemet kallas MIA - Management of Intangible Assets. Grunden är att kontinuerligt samla in, analysera och agera på information om olika förhållanden internt inom företaget och i dess omvärld.
Men snarare än att vara en mätmetod är MIA en ledningsmodell för ett fortlöpande förbättringsarbete. MIA-modellen är ofta ett komplement till andra ledningsinstrument. När den ekonomiska redovisningen analyserar resultatet för föregående period säger MIA mer om framtiden, om dess hot och möjligheter.
Från kunskap till lönsamhet är en bok för alla som vill öka sin kunskap om dagens affärslogik och som vill vidga perspektivet på ledning av företag där kunskap spelar en avgörande roll. Den vänder sig till företagsledare och chefer och alla som arbetar med human resource-, marknads- och informationsfrågor.
Henrik Fock har 25 års bred erfarenhet av ledningsarbete genom uppdrag som VD och vVD samt som managementkonsult och genom styrelsearbete, främst från Stockholms stad, SMG Consulting och Research International. Sedan två år tillbaka driver Henrik Fock det egna konsultbolaget Akt&Mening. Han har tidigare gett ut flera böcker.
Liber 1 9789147064939 -
Ledningens internetbok : Kundrelationen i fok...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 1997. 160 sidor.
Mycket gott skick. Kartonnage. Ytligt slitage genom normal hantering. Inlaga ua, mycket varsamt bläddrad. Ingår i Liber Ekonomis bokserie Bättre Ledarskap. Författaren ger insikter och tips som är användbara för börsnoterade företag, internationella koncerner, småföretag oc läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9147040440
- Titel
- Ledningens internetbok
- Författare
- Gezelius, Anders
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 357 g
- Språk
- Svenska
Liber 1 9147040440 -
Rätt förändring – på rätt sätt!
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2007. 256 sidor.
Mycket gott skick. Kartonnage. Ytligt slitage genom normal hantering. Inlaga ua, mycket varsamt läst. Ingår i Libers bokserie Bättre Ledarskap. Författaren har arbetat med förändringsprocesser i mer än 15 år och under åren samlat på sig erfarenhet om generella företeelser o läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147087976
- Titel
- Rätt förändring – på rätt sätt!
- Författare
- Rydin, Anders
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 256 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 387 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Har du städat undan de mest akuta frågorna och är redo för nästa steg i din och företagets utveckling?
Författaren Anders Rydin visar hur du kommer fram till vilka förändringar som är viktigast och han presenterar en modell för att steg för steg genomföra förändringarna på ”rätt” sätt.
Författarintervju (pdf)
Läs mer
Rätt förändring – på rätt sätt handlar om att navigera snabbt och rätt i utvecklingsarbetet. Boken visar hur man kommer fram till de viktigaste utvecklingsbehoven och belyser hur vi människor tar oss igenom de viktigaste stegen före, under och efter förändringar. Den vänder sig till ledare som söker nästa steg i sin egen och verksamhetens utveckling.
Om författarna
Anders Rydin har över 30 års erfarenhet som konsult, företagsledare och egen företagare. Som konsult i huvudsak med förändringsprocesser, verksamhetsutveckling och företagsetableringar i Sverige och internationellt. Idag arbetar han som förändringskonsult i Rydin&Partner AB.
Liber 1 9789147087976 -
Våga, vinn
Inbunden bok. Stockholm : Svenska dagbladet. 1987. 263 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i hyggligt skick. Pappersband. Revor och gulnader på skyddsomslag. Inlaga ua, varsamt bläddrad. Warren Avis är en av de mest kända och framgångsrika entrepenörerna i världen. Han fick sitt världsrykte genom Avis Rent-A-Car, men få känner till att hans karriär omfattar så m läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177381475
- Titel
- Våga, vinn
- Författare
- Avis, Warren - Langhed, Kjell - Svenska dagbladet
- Förlag
- Stockholm : Svenska dagbladet
- Utgivningsår
- 1987
- Språk
- Svenska
Stockholm : Svenska dagbladet 9177381475 -
Burnout : Från stress och utbrändhet till den...
Inbunden bok. Ekerlids. 1 uppl. 2001. 216 sidor.
Nära nyskick. Kartonnage. Ytligt rits genom normal hantering på omslag. Inlaga ua.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9188595870
- Titel
- Burnout Från stress och utbrändhet till den goda organisationen
- Författare
- Mart Jürisoo
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 216 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 142 x 215 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 412 g
- Språk
- Svenska
Ekerlids 1 9188595870 -
Det kundnära företaget : Att utveckla konkurr...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 1999. 180 sidor.
Mycket gott skick. Kartonnage. Ytligt slitage genom normal hantering. Inlaga ua. Ingår i Liber Ekonomis bokserie Bättre Ledarskap. "Det kundnära företaget" ger företagsledare och marknadsansvariga en arbetsmodell för ökad kundnärhet. Den omspänner en rad olika perspektiv, f läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147044504
- Titel
- Det kundnära företaget
- Författare
- Blomqvist, Ralf
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 180 sidor
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 378 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kundvård, kundorientering, relationsmarknadsföring, one-to-one-marketing. Bortom de här begreppen börjar vi nu skymta framtidens marknadsföring. Den utgår från att vi lämnar produktionsorienteringen bakom oss och istället låter verksamheten bli genuint kunddriven.
Läs mer
Kundvård, kundorientering, relationsmarknadsföring, one-to-one-marketing.
Bortom de här begreppen börjar vi nu skymta framtidens marknadsföring. Den utgår från att vi lämnar produktionsorienteringen bakom oss och istället låter verksamheten bli genuint kunddriven. För trots stora satsningar på program med kunden i fokus, visar det sig att kundernas tillfredsställelse och lönsamhet inte ökar.
Boken omspänner en rad olika perspektiv, från strategi och kommunikation till organisation och styrning. Utmanande idéer varvas med exempel från företag som kommit en bit på vägen mot ökad kundnärhet.
Om författarna
Ralf Blomqvist, Johan Dahl och Tomas Haeger driver konsultföretaget HDB Partners. De introducerade begreppet relationsmarknadsföring på svenska i boken med samma namn. Kaj Storbacka är grundare av konsultföretaget CRM, Customer Relationship Management. Hans senaste bok vann Pro Economica-priset för bästa finländska managementbok under åren 1995-97. De har alla mångårig erfarenhet av verksamhetsutveckling med kund, konkurrenskraft och lönsamhet i fokus.
Liber 1 9789147044504 -
Imaginära organisationer
Inbunden bok. Malmö : Liber-Hermod. 1:1 uppl. 1994. 223 sidor.
Mycket gott skick. Kartonnage. Ytligt slitage genom normal hantering. Inlaga ua. Ingår i Liber Ekonomis bokserie Bättre Ledarskap. Imaginära organisationer är system där för företaget avgörande värden, processer och aktörer också existerar och hanteras utanför företagets ju läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9123013184
- Titel
- Imaginära organisationer
- Författare
- Hedberg, Bo
- Förlag
- Malmö : Liber-Hermod
- Utgivningsår
- 1994
- Språk
- Svenska
Malmö : Liber-Hermod 1:1 9123013184 -
Makten över framtiden - om revolutioner, tekn...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2003. 216 sidor.
Mycket gott skick. Kartonnage. Ytligt slitage genom normal hantering. Inlaga ua. Ingår i Liber Ekonomis bokserie Bättre Ledarskap. "Makten över framtiden" handlar om det framväxande marknadssamhället och förändringarna i näringsliv, samhälle och vardagsliv. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147073023
- Titel
- Makten över framtiden - om revolutioner, teknik och det nya marknadssamhället
- Författare
- Dahlbom, Bo
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 216 sidor
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 451 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Läs mer
Makten över framtiden handlar om det framväxande marknadssamhället och förändringarna i näringsliv, samhälle och vardagsliv. Författaren beskriver initierat hur tekniken påverkar samhällsutvecklingen. Han gör historiska tillbakablickar, ifrågasätter och kritiserar, beskriver situationen idag och försöker blicka framåt. Ett viktigt tema i boken är vem som har makten över framtiden, i vilken mån den enskilda människan kan påverka den, och i så fall hur.
Makten över framtiden vänder sig till ledare i näringsliv och offentlig förvaltning, politiker, ingenjörer, forskare, lärare, journalister, konsulter, studenter och alla andra med intresse för samhälls-, teknik- och framtidsfrågor.
Bo Dahlbom är chef för Svenska IT-institutet och professor vid IT-universitetet i Göteborg. Han är docent i teoretisk filosofi, ledamot av Kungliga Ingenjörsvetenskapsakademin och ordförande i IT-företagens råd för mobila tjänster. Han debatterar, skriver och håller föredrag om IT och framtiden.
Liber 1 9789147073023 -
CRM : Customer Relationship Management - Lede...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2000. 210 sidor.
Mycket gott skick. Kartonnage. Nagg och fläckar på omslag. Inlaga ua, mycket varsamt bläddrad. År 1998 tilldelades boken Pro Oeconomia för bästa finska managementbok. Ingår i Liber Ekonomis bokserie Bättre Ledarskap. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147060870
- Titel
- Customer Relationship Management
- Författare
- Storbacka, Kaj
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 210 sidor
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 445 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är det som gör att vissa företag lyckas behålla sina kunder bättre än andra? Svaret är att de arbetar aktivt med Customer Relationship Management (CRM).
Läs mer
CRM handlar om att skapa kundvärde genom en stark och varaktig relation mellan leverantör och kund. Boken fick hedersomnämnande som Årets Marknadsföringsbok 2001 av Sveriges Marknadsförbund.
Om författarna
Kaj Storbacka är ek.dr vid Handelshögskolan i Helsingfors, och Jarmo R. Lehtinen är ek.dr, och har specialiserat sig på utveckling och implementering av kundrelationer.
Liber 1 9789147060870 -
I stället för budget: Att bryta sig loss från...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2004. 294 sidor.
Mycket gott skick. Kartonnage. Ytligt slitage genom normal hantering på omslag. Inlaga mycket varsamt bläddrad. En del av Liber Ekonomis bokserie Bättre Ledarskap.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147073252
- Titel
- I stället för budget
- Författare
- Hope, Jeremy
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2004
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 566 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bokens idéer utmanar den traditionella budgeteringen. De grundar sig på fem års studier av ett antal företag som har övergett den traditionella budgeten som styrmedel.
Läs mer
Den årliga budgetprocessen tar mycket tid och ger lite värde tillbaka. I stället för budget visar på en alternativ styrmodell baserad på behoven hos frontlinjens chefer att kunna fatta snabba och bra beslut. Modellen består av alternativa processer som stödjer relativa mål och belöningar, kontinuerlig planering, resurser vid behov, dynamisk samordning över hela företaget och en samling kontroller på flera nivåer.
Om författarna
Jeremy Hope och Robin Fraser forskar och utbildar kring frågor som rör budgetlös styrning och har skrivit många artiklar i ämnet.
Översättning: Sten-Åke Carleheden
Liber 1 9789147073252 -
IT som strategisk resurs : Företagsekonomiska...
Inbunden bok. Liber Ekonomi,, Malmö. 1:3 uppl. 2000. 237 sidor.
ISBN 9789147060856
Mycket gott skick. Kartonnage. Ytligt rits på omslag genom normal hantering. Inlaga varsamt läst. En del av Liber Ekonomis bokserie Bättre Ledarskap.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKLiber Ekonomi,, Malmö 1:3 9789147060856 -
Marknadsföringens tio dödssynder: Signaler oc...
Inbunden bok. Optimal Förlag. 1 uppl. 2004. 118 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Pappersband. Ytligt slitage genom normal hantering på skyddsomslag. Inlaga ua, mycket varsamt bläddrad. Kotler har analyserat bristerna på marknadsavdelningarna av idag utifrån ett vetenskapligt perspektiv. De tio dödssynderna är Kotlers roande och person läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172411171
- Titel
- Marknadsföringens tio dödssynder: Signaler och lösningar
- Författare
- Philip Kotler
- Förlag
- Optimal Förlag
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 118 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 161 x 233 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 318 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring fungerar inte längre Den här författaren behöver ingen närmare presentation för en ledningsgrupp värd sitt salt.
Phil Kotler är legenden som står för några av vår tids klassiker inom marknadsföring. Men världen växer, varumärken blir globala och marknadsföringen har spårat ur. Kotlers senaste bok är underhållande läsning för dig som inte bara vill passa, lägga dig, och dö.
När räknade du själv hem en kampanjsatsning sist? Inte minst här hemma har vi svårt att se var marknadsföringen slår fel.
Over there brukar Kotlers föreläsningar vara höjdpunkten som lockar de tunga namnen i storföretagen till en stunds kreativ vidareutbildning. Hans konsultgrupp arbetar nära många av de stora företagens ledningsgrupper. Däribland AT&T, IBM, JP Morgan, Pfizer, Ford, McDonald's och SAS. Kotler talar alltså överlevnadsstrategier för några av världens största ekonomier.
För mindre, nationella bolag, handlar det alltmer om att vinna eller försvinna. Om du ser en framtid på huvudkontoret är det dags att se om sitt hus. Vill du överleva? Se till att växa. Se också upp för konkurrenter som får grepp om mekanismerna som ger resultat.
I Marknadsföringens tio dödssynder har Kotler analyserat bristerna på marknadsavdelningarna av idag utifrån ett vetenskapligt perspektiv. De tio dödssynderna är Kotlers roande och personliga sätt att leda framtidens marknadsförare på rätt spår.
Där dagens satsningar ofta slår fel, erbjuder Kotlers senaste en checklista, till först förståelse och sedan tillämpning av marknadsföringsmekanismerna som fungerar. Här finns inga snabba fixar. Men Kotler leder dig lätt igenom en metodisk genomgång av symptomen. Och Marknadsföringens tio dödssynder är fullspäckad med den klokskap ur verkliga livet, som bara en Kotler besitter. I tio underhållande kapitel lär du dig känna igen signalerna innan andra upptäcker att dina satsningar slår fel.
Phil Kotler
har under åren skrivit ett trettiotal böcker, varav flera hamnat på topplistan för nya marknadsförare. Den teoretiska sidan har hela tiden fått praktiska tillämpningar i näringslivet genom konsultföretag. T ex Kotler Marketing Group i Washington som arbetar med många av företagen på Fortune's 500-lista. Kotler har idag en professur vid Kellogg School of Management vid Northwestern University.
Optimal Förlag 1 9172411171 -
Lateral Marknadsföring: Nya sätt att finna om...
Inbunden bok. Optimal Förlag. 1 uppl. 2003. 200 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Pappersband. Ytligt slitage genom normal hantering på skyddsomslag. Inlaga ua, mycket varsamt bläddrad. Lateral marknadsföring kompletterar traditionell marknadsföring genom att hitta alternativa vägar för att utveckla produkter, hitta nya kundgrupper för läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172411104
- Titel
- Lateral Marknadsföring: Nya sätt att finna omvälvande idéer
- Författare
- Philip Kotler - Fernando Trias de Bes
- Förlag
- Optimal Förlag
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 162 x 233 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 502 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nytt sätt att marknadsföra!
Philip Kotler, modern marknadsförings "grå eminens", har i denna bok slagit sig ihop med Fernando Trias de Bes och beskriver en förnyelse av marknadsföring i dessa tider med knivskarp konkurrens. Boken är delvis en manual och delvis en brainstorming-guide.Lateral marknadsföring är ett nytt sätt att tänka i en stenhård och mycket segmenterad marknad där kunderna blir mer och mer immuna mot annonsernas budskap. Lateral marknadsföring kompletterar traditionell marknadsföring genom att hitta alternativa vägar för att utveckla produkter, hitta nya kundgrupper för existerande produkter och kunna använda produkterna på ett helt annat sätt än tidigare. Ett exempel är att istället för att komma med en ny typ av blöja så skapar man en blöja för äldre barn. Ett annat exempel är tabletterna som inte längre bara kan bota huvudvärk och sätta ner febern, utan nu även kan förebygga hjärtattacker.
Optimal Förlag 1 9172411104 -
Nya Familjens juridik
Inbunden bok. Stockholm : Dagens nyheter. 1989. 213 sidor.
Mycket gott skick. Kartonnage. Ytligt rits och slitage genom normal hantering på omslag. Inlaga ua, normaltillståndet för en läst bok. Författaren har ett lättbegripligt språk och hans svar på läsarfrågor är pedagogiska. Boken kan med fördel användas som lärobok och uppslag läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175889765
- Titel
- Nya Familjens juridik
- Författare
- Fälth, Håkan - Dagens nyheter
- Förlag
- Stockholm : Dagens nyheter
- Utgivningsår
- 1989
- Språk
- Svenska
Stockholm : Dagens nyheter 9175889765 -
Expansion - Strategi för affärsutveckling
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2003. 226 sidor.
Mycket gott skick. Kartonnage. Ytligt slitage genom normal hantering. Inlaga ua, mycket varsamt läst. Med utgångspunkt i strategisk analys visar denna bok när expansion är lönsamt, och hur expansionsbeslut kan analyseras. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147064809
- Titel
- Expansion - Strategi för affärsutveckling
- Författare
- Jacobsen, Erik W
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 580 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är det som gör att vissa lyckas expandera medan andra misslyckas? Hur tar man reda på om det är lönsamt att expandera på andra marknader? Här får du svar.
Läs mer
Med utgångspunkt i strategisk analys visar boken när expansion är lönsam och hur expansionsbeslut kan analyseras. Författarna de?nierar och sammanfattar följande analytiska steg som bör genomföras: de?niera och avgränsa marknaden, beräkna marknadens lönsamhet, identi?era konkurrensfördelar, beräkna kostnader för resursanskaffning, beräkna kostnader för aggressiv respons och välja ingångsstrategi.
Om författarna
Erik W. Jakobsen och Lasse B. Lien är verksamma vid Handelshögskolan BI i Oslo.
Fackgranskning: Lars Bengtsson, universitetslektor i företagsekonomi vid Ekonomihögskolan, Lunds universitet.
Översättning: Christina Theander
Liber 1 9789147064809 -
Bättre småföretag : Hur du blir en bättre - o...
Inbunden bok. Uppsala Publishing House/Konsultförlaget. 1 uppl. 2002. 238 sidor.
Mycket gott skick. Kartonnage. Ytligt slitage genom normal hantering. Inlaga ua, varsamt läst.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9170052239
- Titel
- Bättre småföretag hur du blir en bättre - och kanske större företagare
- Författare
- Diedrich Bunse - Lars-Olof Naessén
- Förlag
- Uppsala Publishing House/Konsultförlaget
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 238 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Småföretaget måste göra i stort sett allt som storföretaget gör. Men små företag har inte möjlighet att anställa specialister som sköter olika funktioner. I stället får småföretagaren försöka göra det mesta själv; med viss hjälp från redovisningsbyråer, revisorer, banker, konsulter och andra.
Dessutom ska småföretagaren vara både chef och visionär ledare. Hur man ska klara denna till synes omöjliga uppgift får du lära dig i denna bok. Den vänder sig till dem som arbetar i ledningen för ett mindre eller medelstort företag. Boken innehåller bland annat:
* Hur man tar fram en affärsidé och affärsplan
* Småföretagarens hot och möjligheter
* Företagsledningens och styrelsens uppgifter
* Kund- och omvärldsanalys
* Hur man motiverar sig själv och medarbetarna
* Framtidsanalys och -strategi
* När och hur tar man hjälp utifrån
En nyhet med denna bok är att du som läsare kan få ytterligare information via Internet.
Uppsala Publishing House/Konsultförlaget 1 9170052239 -
Nätverksföretaget - Den flexibla organisation...
Inbunden bok. Telegram Bokförlag. 1 uppl. 1996. 309 sidor.
Mycket gott skick. Kartonnage. Ytligt slitage genom normal hantering. Inlaga ua, mycket varsamt läst.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177384164
- Titel
- Nätverksföretaget - Den flexibla organisationen
- Författare
- Sally Helgesen
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 1996
- Omfång
- 309 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 161 x 230 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 537 g
- Språk
- Svenska
Telegram Bokförlag 1 9177384164 -
Satsa på kunden! : En skrift om Aktiv Kundvår...
Häftad bok. Stockholm : Posten Brev. 3 uppl. 1992. 57 sidor.
Mycket gott skick. Trådhäftad. Smånagg på omslag. Inlaga ua, mycket varsamt bläddrad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9186376934
- Titel
- Kundklubbar : en skrift om hur man får lönsammare kunder med lojalitetsprogram
- Författare
- Elinder, Staffan - Diesel, Syster - Posten Brev
- Förlag
- Stockholm : Posten Brev
- Utgivningsår
- 1993
- Språk
- Svenska
Stockholm : Posten Brev 3 9186376934 -
Distributionsekonomi Del 2 : Marknadsföringen...
Inbunden bok. Hermods. 1969.
Gott skick. Klotband. Nötningar på omslag, kantstött, blekningar. Slapp rygg. Märke efter klistret av förra ägarens adressetikett på försättsblad. Inlaga gulnad i kanterna, snedläst. I övrigt ua. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKHermods -
Projekt är människor - hur du driver framgång...
Inbunden bok. Konsultförlaget, Uppsala. 1 uppl. 2000. 208 sidor.
Mycket gott skick. Förlagsband. Nagg och nötningar på pärmen. Inlaga ua, mycket varsamt bläddrad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9170051879
- Titel
- Projekt är människor - hur du driver framgångsrika projekt genom att skapa goda relationer i projektgruppen
- Författare
- Hagberg, Björn
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 607 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är det som gör ett projekt framgångsrikt? Projektledarens erfarenhet? Projektmedarbetarnas kompetens? Företagets resurser eller projektbeskrivningen? Allt detta är viktigt, men det krävs mer än så.
Läs mer
Projekt är inte bara modeller och tekniker.Projekt är människor. Framgång handlar om konsten att bygga långsiktiga, positiva och kreativa relationer. Förutsättningen för ett framgångsrikt projekt är därför en blandning av bra rutiner och bra relationer mellan medarbetarna.
Den här boken ger dig en detaljerad genomgång av projektarbetet, men med ett lite annorlunda perspektiv än andra projektböcker. Förutom ren projektkunskap, om hur man skriver en projektbeskrivning och analyserar effektmål, kan du även läsa om kommunikation, konflikthantering och om hur du motverkar negativ stress i arbetsgruppen. Författarna betonar den mänskliga delen av projektarbetet. Lägger du ner lika mycket arbete på att skapa en god stämning i gruppen som på planering, genomförande och dokumentation kommer du att skapa ett lyckat projekt!
Om författarna
Björn Hagberg har arbetat med utveckling och kompetens och metoder för projektledning i över 20 år. De senaste 10 åren har han varit verksam inom Wenell Management AB, numera driver han företaget Projektkompassen AB.
Arne Ljung är beteendevetare och utbildningskonsult med lång erfarenhet av att utveckla såväl individens som organisationens mentala styrka och relationskompetens. Han driver och är verksam inom Gehör Utbildning Utveckling AB.
Konsultförlaget, Uppsala 1 9170051879 -
Affärer med tankens hastighet
Inbunden bok. Svenska Förlaget. 1 uppl. 1999. 440 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick. Pappersband. Nagg och nötningar på skyddsomslag. Inlaga ua. Originaltitel: Business @ the Speed of Thought.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177384954
- Titel
- Affärer med tankens hastighet
- Författare
- Bill Gates
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 440 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 159 x 226 mm Ryggbredd 27 mm
- Vikt
- 710 g
- Språk
- Svenska
Svenska Förlaget 1 9177384954 -
Återanvändning i verkligheten - Rapport från...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1996. 188 sidor.
Mycket gott skick. Limhäftad. Smånagg och nötningar på omslag. Små enstaka bläckmarkeringar i utkanten av vissa blad. I övrigt ua. Denna bok sammanfattar resultaten av Dataföreningens projekt Särimner. Målet med Särimner har varit att ge en allsidig belysning av angreppssät läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 918886202X
- Titel
- Återanvändning i verkligheten - Rapport från projekt Särimner
- Författare
- Dataföreningen
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1996
- Omfång
- 188 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Återanvändning är en av de mest lovande möjligheterna till genomgripande förbättringar av ledtid, produktivitet och kvalitet vid systemutveckling. Att återanvända det som redan finns är en attraktiv idé och det verkar ytligt sett enkelt att åstadkomma.
Men verkligheten är betydligt mer komplicerad. För att få bra resultat fordras en genomarbetad och förankrad plan, som inte endast omfattar teknik utan även organisation och attityder.
Denna bok sammanfattar resultaten av Dataföreningens projekt Särimner. Den riktar sig till Dig som arbetar med någon form av IT-utveckling och är intresserad av förbättringar inom ledtid, produktivitet och kvalitet.
Målet med Särimner har varit att ge en allsidig belysning av angreppssätt på återanvändning. Boken innehåller en teoridel och en redovisning av ett antal praktikfall. Återanvändning beskrivs ur följande fyra perspektiv:
- Process och organisation med inriktning på införande
- Domänanalys och arkitektur
- Begreppsmodellering
- Komponenter
Projektdeltagarna kommer från dataavdelningar, som sett återanvändning som möjlighet till effektivisering. De har genomfört förstudier för sina respektive företag. Dessa redovisas i boken. Författarna har mångårig erfarenhet av olika aspekter på datautveckling, från teknisk produktutveckling till verksamhetsutveckling. Detta tillsammans garanterar att Återanvändning i verkligheten ger en allsidig och realistisk beskrivning av vilka steg som krävs för att införa återanvändning och vilka resultat som kan uppnås.
Studentlitteratur AB 1 918886202X
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn