-
Hur jättarna går under : och varför vissa för...
Inbunden bok. BookHouse Editions. 1 uppl. 2009. 221 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick. Några få överstrykningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189388505
- Titel
- Hur jättarna går under : och varför vissa företag aldrig ger upp
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- BookHouse Editions
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 221 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 134 x 204 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 310 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Hur jättarna går under - och varför vissa företag aldrig ger upp ställer sig Jim Collins frågan: Hur går det till när mäktiga företag faller? Kan nedgången upptäckas i tid och undvikas? Hur långt kan ett företag falla innan dess totala undergång är oundviklig och alla räddningsförsök förgäves.
Collins forskningsprojekt har pågått i mer än fyra år, och avslöjar fem distinkta steg av nedgång som han beskriver i boken. Genom att förstå stegen i nedgången kan ledare markant minska risken att falla hela vägen ned till botten. Man skulle kunna säga att boken är en spegelbild av hans tidigare storsäljare Good to Great som beskriver uppgångens fem stadier.
Det är nästan omöjligt att låta bli att tänka på ett specifikt svenskt företag när man läser boken. Facit, kanske. Eller SAS. Eller varför inte någon av de banker som inte längre finns. Hade de kunnat rädda sig om de varit mer observanta?
Ingen institution, oavsett hur mäktig den är, är immun mot undergång. Det finns ingen naturlag som säger att de starkaste och största kommer för all framtid att stanna kvar på toppen. Vilket företag som helst kan börja falla, och de flesta gör det förr eller senare. Men som Collins forskning visar, så återhämtar sig vissa företag faktiskt och i vissa fall kan de komma tillbaka ännu starkare.
Om du triumferar eller misslyckas, lider eller avlider, beror mer på vad du gör med dig själv än vad världen gör med dig.
OM FÖRFATTAREN
Jim Collins är en noggrann betraktare av företag stora, svaga, bra och misslyckade sådana från unga start-ups till aktningsvärda institutioner. Författaren till den internationella storsäljaren Good to Great och medförfattare till Built to Last, är Collins en vägledare för ledare inom både i den privata och offentliga sektorn. Hans artiklar har publicerats i Fortune, BusinessWeek, The Economist, USA Today och Harvard Business Review.
BookHouse Editions 1 9789189388505 -
Good to great : hur vanliga företag tar språn...
Inbunden bok. BookHouse Editions. 2001. 322 sidor.
Gott skick. Skyddsomslag saknas. Boken är på svenska. Sidorna 68-82 har ett mjukare vikveck.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189388109
- Titel
- Good to great : hur vanliga företag tar språnget till mästarklass
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- BookHouse Editions
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 322 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 165 x 235 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 550 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Collins, Jim
BookHouse Editions 9789189388109 -
Good to great : hur vanliga företag tar språn...
Inbunden bok. BookHouse Editions. 2001. 322 sidor.
Nyskick. Boken är varsamt läst så inlagan är precis som ny! Omslag saknas.
Se gärna mina övriga annonser för fler liknande böcker!
B3Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9189388100
- Titel
- Good to great : hur vanliga företag tar språnget till mästarklass
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- BookHouse Editions
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 322 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 165 x 235 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 550 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Collins, Jim
BookHouse Editions 9189388100 -
Great by Choice : hur några företag blomstrar...
Inbunden bok. BookHouse Editions. 2011. 289 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Namn insida
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189388758
- Titel
- Great by Choice : hur några företag blomstrar trots osäkerhet, kaos och (o)tu
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- BookHouse Editions
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 289 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 164 x 234 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 560 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Tio år efter att han skrev Good to Great ställer Jim Collins frågan: "Varför blomstrar några bolag under förhållanden präglade av osäkerhet, ja till och med kaos, när andra inte gör det?" I Great by Choice, lägger Collins och hans kollega Morten T. Hansen fast principerna för att bygga verkligt enastående bolag i tider som är oförutsägbara, tumultartade och snabbrörliga.
Den nya boken skiljer sig från Collins tidigare genom sitt fokus på de slags instabila miljöer som dagens ledare står inför. De företag som valts ut för studien har minst 10 gånger bättre resultat än jämförelseföretagen trots svåra tider. Därför kallas de 10-gångersföretag i boken. Och deras framgång har inget med tur att göra. Det handlar snarare om disciplin och därmed gedigna förberedelser och att hålla sig till uppgjorda planer.
Som Collins berättar i sin bok nådde Amundsen Sydpolen mer än en månad före Scott mycket tack vare sina omsorgsfulla förberedelser där han försökte förutse allt som kunde gå snett. Amundsen lärde sig t.ex. att hundar var de bästa dragarna de svettas som bekant inte och har därför bättre förutsättningar att klara extrem kyla. Scotts hästar blev fuktiga av ansträngningarna och frös så småningom ihjäl, och hans manskap fick då dra slädarna. Amundsen höll sig till sin plan att vandra c:a 30 km om dagen och därefter slå läger för att vila. Däremot drev Scott på extra mycket de dagar när solen sken och det var vindstilla, med följd att hans manskap blev uttröttat och inte orkade ge sig ut de dagar det blåste intensivt.
Amundsen kom tillbaka till basen precis på dagen medan Scott och hans manskap dukade under för svält och kyla bara ett kort stycke från ett av sina stora förråd.
Parallellen med företag och företagsledare är uppenbar. De disciplinerade klarar sig utmärkt det är ju en tes som också upprätthölls av Jim Collins i Good to Great.
Jim Collins:
Professor Jim Collins är författare till sex böcker, bland dem Good to Great, Built to Last och How the Mighty Fall, som har sålt i mer än 10 miljoner exemplar tre riktiga rekordsäljare. Jim började sin forsknings- och undervisningsbana på Stanford Graduate School of Business, där han fick priset som den bäste läraren 1992. Han driver nu ett management laboratorium i Boulder, Colorado.
Morten T Hansen:
Morten T. Hansen är professor i Management vid University of California, Berkeley (School of Information), och vid INSEAD. Morten har skrivit boken Collaboration, var tidigare professor vid Harvard Business School, och är PhD från Stanford Graduate School of Business, där han var en Fulbright stipendiat. Professor Hansen stammar från Norge.
BookHouse Editions 9789189388758 -
Great by Choice : hur några företag blomstrar...
Inbunden bok. BookHouse Editions. 2011. 289 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189388758
- Titel
- Great by Choice : hur några företag blomstrar trots osäkerhet, kaos och (o)tu
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- BookHouse Editions
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 289 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 164 x 234 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 560 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Tio år efter att han skrev Good to Great ställer Jim Collins frågan: "Varför blomstrar några bolag under förhållanden präglade av osäkerhet, ja till och med kaos, när andra inte gör det?" I Great by Choice, lägger Collins och hans kollega Morten T. Hansen fast principerna för att bygga verkligt enastående bolag i tider som är oförutsägbara, tumultartade och snabbrörliga.
Den nya boken skiljer sig från Collins tidigare genom sitt fokus på de slags instabila miljöer som dagens ledare står inför. De företag som valts ut för studien har minst 10 gånger bättre resultat än jämförelseföretagen trots svåra tider. Därför kallas de 10-gångersföretag i boken. Och deras framgång har inget med tur att göra. Det handlar snarare om disciplin och därmed gedigna förberedelser och att hålla sig till uppgjorda planer.
Som Collins berättar i sin bok nådde Amundsen Sydpolen mer än en månad före Scott mycket tack vare sina omsorgsfulla förberedelser där han försökte förutse allt som kunde gå snett. Amundsen lärde sig t.ex. att hundar var de bästa dragarna de svettas som bekant inte och har därför bättre förutsättningar att klara extrem kyla. Scotts hästar blev fuktiga av ansträngningarna och frös så småningom ihjäl, och hans manskap fick då dra slädarna. Amundsen höll sig till sin plan att vandra c:a 30 km om dagen och därefter slå läger för att vila. Däremot drev Scott på extra mycket de dagar när solen sken och det var vindstilla, med följd att hans manskap blev uttröttat och inte orkade ge sig ut de dagar det blåste intensivt.
Amundsen kom tillbaka till basen precis på dagen medan Scott och hans manskap dukade under för svält och kyla bara ett kort stycke från ett av sina stora förråd.
Parallellen med företag och företagsledare är uppenbar. De disciplinerade klarar sig utmärkt det är ju en tes som också upprätthölls av Jim Collins i Good to Great.
Jim Collins:
Professor Jim Collins är författare till sex böcker, bland dem Good to Great, Built to Last och How the Mighty Fall, som har sålt i mer än 10 miljoner exemplar tre riktiga rekordsäljare. Jim började sin forsknings- och undervisningsbana på Stanford Graduate School of Business, där han fick priset som den bäste läraren 1992. Han driver nu ett management laboratorium i Boulder, Colorado.
Morten T Hansen:
Morten T. Hansen är professor i Management vid University of California, Berkeley (School of Information), och vid INSEAD. Morten har skrivit boken Collaboration, var tidigare professor vid Harvard Business School, och är PhD från Stanford Graduate School of Business, där han var en Fulbright stipendiat. Professor Hansen stammar från Norge.
BookHouse Editions 9789189388758 -
Great by Choice - hur några företag blomstrar...
Inbunden bok. BookHouse Editions. 1 uppl. 2011. 289 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Format 23,5 x 16 cm Vikt 565 g.
Inbundet turkost förlagsband med silverfärgad ryggtext och skyddsomslag, sv/v illustrerad. Originalets titel: Great by Choice: Uncertanty, chaos, and luck - why some thrive despite them all. INNEHÅLL: Tack 1. Att blomstra läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189388758
- Titel
- Great by Choice : hur några företag blomstrar trots osäkerhet, kaos och (o)tu
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- BookHouse Editions
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 289 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 164 x 234 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 560 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Tio år efter att han skrev Good to Great ställer Jim Collins frågan: "Varför blomstrar några bolag under förhållanden präglade av osäkerhet, ja till och med kaos, när andra inte gör det?" I Great by Choice, lägger Collins och hans kollega Morten T. Hansen fast principerna för att bygga verkligt enastående bolag i tider som är oförutsägbara, tumultartade och snabbrörliga.
Den nya boken skiljer sig från Collins tidigare genom sitt fokus på de slags instabila miljöer som dagens ledare står inför. De företag som valts ut för studien har minst 10 gånger bättre resultat än jämförelseföretagen trots svåra tider. Därför kallas de 10-gångersföretag i boken. Och deras framgång har inget med tur att göra. Det handlar snarare om disciplin och därmed gedigna förberedelser och att hålla sig till uppgjorda planer.
Som Collins berättar i sin bok nådde Amundsen Sydpolen mer än en månad före Scott mycket tack vare sina omsorgsfulla förberedelser där han försökte förutse allt som kunde gå snett. Amundsen lärde sig t.ex. att hundar var de bästa dragarna de svettas som bekant inte och har därför bättre förutsättningar att klara extrem kyla. Scotts hästar blev fuktiga av ansträngningarna och frös så småningom ihjäl, och hans manskap fick då dra slädarna. Amundsen höll sig till sin plan att vandra c:a 30 km om dagen och därefter slå läger för att vila. Däremot drev Scott på extra mycket de dagar när solen sken och det var vindstilla, med följd att hans manskap blev uttröttat och inte orkade ge sig ut de dagar det blåste intensivt.
Amundsen kom tillbaka till basen precis på dagen medan Scott och hans manskap dukade under för svält och kyla bara ett kort stycke från ett av sina stora förråd.
Parallellen med företag och företagsledare är uppenbar. De disciplinerade klarar sig utmärkt det är ju en tes som också upprätthölls av Jim Collins i Good to Great.
Jim Collins:
Professor Jim Collins är författare till sex böcker, bland dem Good to Great, Built to Last och How the Mighty Fall, som har sålt i mer än 10 miljoner exemplar tre riktiga rekordsäljare. Jim började sin forsknings- och undervisningsbana på Stanford Graduate School of Business, där han fick priset som den bäste läraren 1992. Han driver nu ett management laboratorium i Boulder, Colorado.
Morten T Hansen:
Morten T. Hansen är professor i Management vid University of California, Berkeley (School of Information), och vid INSEAD. Morten har skrivit boken Collaboration, var tidigare professor vid Harvard Business School, och är PhD från Stanford Graduate School of Business, där han var en Fulbright stipendiat. Professor Hansen stammar från Norge.
BookHouse Editions 1 9789189388758 -
Good to great : why some companies make the l...
Inbunden bok. HarperCollins (USA). 2001. 300 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Samma frakt oavsett hur mycket du handlar.
070Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780066620992
- Titel
- Good to great : why some companies make the leap and other's don't
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- HarperCollins (USA)
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 300 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 163 x 236 mm Ryggbredd 28 mm
- Vikt
- 499 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- Built to Last was a phenomenal success: It is a fair assumption that as the seminal importance of this book begins to permeate the upper echelons of business and business schoolsCollins and Porras will emerge as the gurus to watch over the next decade. The Director. Good to Great explores a whole new concept, backed by the rigorous research standards which gave Built to Last such an impact. --This text refers to the Hardcover edition.
HarperCollins (USA) 9780066620992 -
Good to great : hur vanliga företag tar språn...
Inbunden bok. BookHouse Editions. 2001. 322 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i hyggligt skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189388109
- Titel
- Good to great : hur vanliga företag tar språnget till mästarklass
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- BookHouse Editions
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 322 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 165 x 235 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 550 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Collins, Jim
BookHouse Editions 9789189388109 -
Good to great: hur vanliga företag tar språng...
Inbunden bok. Bookhouse Editions AB. 13 uppl. 2013. 322 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKBookhouse Editions AB 13 -
Good to great : hur vanliga företag tar språn...
Inbunden bok. BookHouse Editions. 2001. 322 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189388109
- Titel
- Good to great : hur vanliga företag tar språnget till mästarklass
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- BookHouse Editions
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 322 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 165 x 235 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 550 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Collins, Jim
BookHouse Editions 9789189388109 -
How the Mighty Fall
Inbunden bok.
Mycket gott skick. Random House 2009. 222 sidor. Pappband med skyddsomslag. Boken förefaller oläst, mindre hanteringsspår på omslaget.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781847940421
- Titel
- How the Mighty Fall
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- Random House UK
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 222 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 137 x 207 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 327 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- Decline can be avoided. Decline can be detected. Decline can be reversed. Amidst the desolate landscape of fallen great companies, Jim Collins began to wonder: How do the mighty fall? Can decline be detected early and avoided? How far can a company fall before the path toward doom becomes inevitable and unshakable? How can companies reverse course? In "How the Mighty Fall", Collins confronts these questions, offering leaders the well-founded hope that they can learn how to stave off decline and, if they find themselves falling, reverse their course. Collins' research project - more than four years in duration - uncovered five step-wise stages of decline: Stage 1: Hubris Born of Success; Stage 2: Undisciplined Pursuit of More; Stage 3: Denial of Risk and Peril; Stage 4: Grasping for Salvation; and, Stage 5: Capitulation to Irrelevance or Death. By understanding these stages of decline, leaders can substantially reduce their chances of falling all the way to the bottom. Great companies can stumble, badly, and recover. Every institution, no matter how great, is vulnerable to decline. There is no law of nature that the most powerful will inevitably remain at the top. Anyone can fall and most eventually do. But, as Collins' research emphasizes, some companies do indeed recover - in some cases, coming back even stronger - even after having crashed into the depths of Stage 4. Decline, it turns out, is largely self-inflicted, and the path to recovery lies largely within our own hands. We are not imprisoned by our circumstances, our history, or even our staggering defeats along the way. As long as we never get entirely knocked out of the game, hope always remains. The mighty can fall, but they can often rise again.
9781847940421 -
Good to great : hur vanliga företag tar språn...
Inbunden bok. BookHouse Editions. 2001. 322 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189388109
- Titel
- Good to great : hur vanliga företag tar språnget till mästarklass
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- BookHouse Editions
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 322 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 165 x 235 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 550 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Collins, Jim
BookHouse Editions 9789189388109 -
Varför företagstänkande inte är lösningen. Go...
Häftad bok. Bookhouse Publishing. 2009. 43 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKBookhouse Publishing -
Hur jättarna går under : och varför vissa för...
Inbunden bok. BookHouse Editions. 1 uppl. 2009. 221 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189388505
- Titel
- Hur jättarna går under : och varför vissa företag aldrig ger upp
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- BookHouse Editions
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 221 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 134 x 204 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 310 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Hur jättarna går under - och varför vissa företag aldrig ger upp ställer sig Jim Collins frågan: Hur går det till när mäktiga företag faller? Kan nedgången upptäckas i tid och undvikas? Hur långt kan ett företag falla innan dess totala undergång är oundviklig och alla räddningsförsök förgäves.
Collins forskningsprojekt har pågått i mer än fyra år, och avslöjar fem distinkta steg av nedgång som han beskriver i boken. Genom att förstå stegen i nedgången kan ledare markant minska risken att falla hela vägen ned till botten. Man skulle kunna säga att boken är en spegelbild av hans tidigare storsäljare Good to Great som beskriver uppgångens fem stadier.
Det är nästan omöjligt att låta bli att tänka på ett specifikt svenskt företag när man läser boken. Facit, kanske. Eller SAS. Eller varför inte någon av de banker som inte längre finns. Hade de kunnat rädda sig om de varit mer observanta?
Ingen institution, oavsett hur mäktig den är, är immun mot undergång. Det finns ingen naturlag som säger att de starkaste och största kommer för all framtid att stanna kvar på toppen. Vilket företag som helst kan börja falla, och de flesta gör det förr eller senare. Men som Collins forskning visar, så återhämtar sig vissa företag faktiskt och i vissa fall kan de komma tillbaka ännu starkare.
Om du triumferar eller misslyckas, lider eller avlider, beror mer på vad du gör med dig själv än vad världen gör med dig.
OM FÖRFATTAREN
Jim Collins är en noggrann betraktare av företag stora, svaga, bra och misslyckade sådana från unga start-ups till aktningsvärda institutioner. Författaren till den internationella storsäljaren Good to Great och medförfattare till Built to Last, är Collins en vägledare för ledare inom både i den privata och offentliga sektorn. Hans artiklar har publicerats i Fortune, BusinessWeek, The Economist, USA Today och Harvard Business Review.
BookHouse Editions 1 9789189388505 -
Good to great : hur vanliga företag tar språn...
Inbunden bok. BookHouse Editions. 2001. 322 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Lättare hanteringsslitage omslag
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189388109
- Titel
- Good to great : hur vanliga företag tar språnget till mästarklass
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- BookHouse Editions
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 322 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 165 x 235 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 550 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Collins, Jim
BookHouse Editions 9789189388109 -
Good to great : hur vanliga företag tar språn...
Inbunden bok. BookHouse Editions. 2001. 322 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Lättare hanteringsslitage omslag med en liten reva upptill vänster på framsida
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189388109
- Titel
- Good to great : hur vanliga företag tar språnget till mästarklass
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- BookHouse Editions
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 322 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 165 x 235 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 550 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Collins, Jim
BookHouse Editions 9789189388109 -
Good to great : hur vanliga företag tar språn...
Inbunden bok. BookHouse Editions. 2001. 322 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9189388100
- Titel
- Good to great : hur vanliga företag tar språnget till mästarklass
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- BookHouse Editions
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 322 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 165 x 235 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 550 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Collins, Jim
BookHouse Editions 9189388100 -
Great by Choice : hur några företag blomstrar...
Inbunden bok. BookHouse Editions. 2011. 289 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Hel och ren.
Slitage av låg grad
Läst ex.
Japp! Det är han som skrev den röda boken.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189388758
- Titel
- Great by Choice : hur några företag blomstrar trots osäkerhet, kaos och (o)tu
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- BookHouse Editions
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 289 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 164 x 234 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 560 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Tio år efter att han skrev Good to Great ställer Jim Collins frågan: "Varför blomstrar några bolag under förhållanden präglade av osäkerhet, ja till och med kaos, när andra inte gör det?" I Great by Choice, lägger Collins och hans kollega Morten T. Hansen fast principerna för att bygga verkligt enastående bolag i tider som är oförutsägbara, tumultartade och snabbrörliga.
Den nya boken skiljer sig från Collins tidigare genom sitt fokus på de slags instabila miljöer som dagens ledare står inför. De företag som valts ut för studien har minst 10 gånger bättre resultat än jämförelseföretagen trots svåra tider. Därför kallas de 10-gångersföretag i boken. Och deras framgång har inget med tur att göra. Det handlar snarare om disciplin och därmed gedigna förberedelser och att hålla sig till uppgjorda planer.
Som Collins berättar i sin bok nådde Amundsen Sydpolen mer än en månad före Scott mycket tack vare sina omsorgsfulla förberedelser där han försökte förutse allt som kunde gå snett. Amundsen lärde sig t.ex. att hundar var de bästa dragarna de svettas som bekant inte och har därför bättre förutsättningar att klara extrem kyla. Scotts hästar blev fuktiga av ansträngningarna och frös så småningom ihjäl, och hans manskap fick då dra slädarna. Amundsen höll sig till sin plan att vandra c:a 30 km om dagen och därefter slå läger för att vila. Däremot drev Scott på extra mycket de dagar när solen sken och det var vindstilla, med följd att hans manskap blev uttröttat och inte orkade ge sig ut de dagar det blåste intensivt.
Amundsen kom tillbaka till basen precis på dagen medan Scott och hans manskap dukade under för svält och kyla bara ett kort stycke från ett av sina stora förråd.
Parallellen med företag och företagsledare är uppenbar. De disciplinerade klarar sig utmärkt det är ju en tes som också upprätthölls av Jim Collins i Good to Great.
Jim Collins:
Professor Jim Collins är författare till sex böcker, bland dem Good to Great, Built to Last och How the Mighty Fall, som har sålt i mer än 10 miljoner exemplar tre riktiga rekordsäljare. Jim började sin forsknings- och undervisningsbana på Stanford Graduate School of Business, där han fick priset som den bäste läraren 1992. Han driver nu ett management laboratorium i Boulder, Colorado.
Morten T Hansen:
Morten T. Hansen är professor i Management vid University of California, Berkeley (School of Information), och vid INSEAD. Morten har skrivit boken Collaboration, var tidigare professor vid Harvard Business School, och är PhD från Stanford Graduate School of Business, där han var en Fulbright stipendiat. Professor Hansen stammar från Norge.
BookHouse Editions 9789189388758 -
Built to last successful habits of visionary...
Ljudbok. Harper Audio. 5 Compact disc sidor.
Nyskick. Fodral i nyskick. Drawing upon a six-year research project at the Stanford University Graduate School of Business, James C. Collins and Jerry I. Porras took eighteen truly exceptional and long-lasting companies and studied each in direct comparison to one of its top compet läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKHarper Audio -
Hur jättarna går under - och varför vissa för...
Inbunden bok. BookHouse Editions. 1 uppl. 2009. 221 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Oläst.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189388505
- Titel
- Hur jättarna går under : och varför vissa företag aldrig ger upp
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- BookHouse Editions
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 221 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 134 x 204 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 310 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Hur jättarna går under - och varför vissa företag aldrig ger upp ställer sig Jim Collins frågan: Hur går det till när mäktiga företag faller? Kan nedgången upptäckas i tid och undvikas? Hur långt kan ett företag falla innan dess totala undergång är oundviklig och alla räddningsförsök förgäves.
Collins forskningsprojekt har pågått i mer än fyra år, och avslöjar fem distinkta steg av nedgång som han beskriver i boken. Genom att förstå stegen i nedgången kan ledare markant minska risken att falla hela vägen ned till botten. Man skulle kunna säga att boken är en spegelbild av hans tidigare storsäljare Good to Great som beskriver uppgångens fem stadier.
Det är nästan omöjligt att låta bli att tänka på ett specifikt svenskt företag när man läser boken. Facit, kanske. Eller SAS. Eller varför inte någon av de banker som inte längre finns. Hade de kunnat rädda sig om de varit mer observanta?
Ingen institution, oavsett hur mäktig den är, är immun mot undergång. Det finns ingen naturlag som säger att de starkaste och största kommer för all framtid att stanna kvar på toppen. Vilket företag som helst kan börja falla, och de flesta gör det förr eller senare. Men som Collins forskning visar, så återhämtar sig vissa företag faktiskt och i vissa fall kan de komma tillbaka ännu starkare.
Om du triumferar eller misslyckas, lider eller avlider, beror mer på vad du gör med dig själv än vad världen gör med dig.
OM FÖRFATTAREN
Jim Collins är en noggrann betraktare av företag stora, svaga, bra och misslyckade sådana från unga start-ups till aktningsvärda institutioner. Författaren till den internationella storsäljaren Good to Great och medförfattare till Built to Last, är Collins en vägledare för ledare inom både i den privata och offentliga sektorn. Hans artiklar har publicerats i Fortune, BusinessWeek, The Economist, USA Today och Harvard Business Review.
BookHouse Editions 1 9789189388505 -
Good to great : why some companies make the l...
Inbunden bok. HarperCollins (USA). 2001. 300 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Engelsk text.
Oläst bok.
Omslaget har slitage av låg grad.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780066620992
- Titel
- Good to great : why some companies make the leap and other's don't
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- HarperCollins (USA)
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 300 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 163 x 236 mm Ryggbredd 28 mm
- Vikt
- 499 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- Built to Last was a phenomenal success: It is a fair assumption that as the seminal importance of this book begins to permeate the upper echelons of business and business schoolsCollins and Porras will emerge as the gurus to watch over the next decade. The Director. Good to Great explores a whole new concept, backed by the rigorous research standards which gave Built to Last such an impact. --This text refers to the Hardcover edition.
HarperCollins (USA) 9780066620992 -
Hur jättarna går under : och varför vissa för...
Inbunden bok. BookHouse Editions. 1 uppl. 2009. 221 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Se bild.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189388505
- Titel
- Hur jättarna går under : och varför vissa företag aldrig ger upp
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- BookHouse Editions
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 221 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 134 x 204 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 310 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Hur jättarna går under - och varför vissa företag aldrig ger upp ställer sig Jim Collins frågan: Hur går det till när mäktiga företag faller? Kan nedgången upptäckas i tid och undvikas? Hur långt kan ett företag falla innan dess totala undergång är oundviklig och alla räddningsförsök förgäves.
Collins forskningsprojekt har pågått i mer än fyra år, och avslöjar fem distinkta steg av nedgång som han beskriver i boken. Genom att förstå stegen i nedgången kan ledare markant minska risken att falla hela vägen ned till botten. Man skulle kunna säga att boken är en spegelbild av hans tidigare storsäljare Good to Great som beskriver uppgångens fem stadier.
Det är nästan omöjligt att låta bli att tänka på ett specifikt svenskt företag när man läser boken. Facit, kanske. Eller SAS. Eller varför inte någon av de banker som inte längre finns. Hade de kunnat rädda sig om de varit mer observanta?
Ingen institution, oavsett hur mäktig den är, är immun mot undergång. Det finns ingen naturlag som säger att de starkaste och största kommer för all framtid att stanna kvar på toppen. Vilket företag som helst kan börja falla, och de flesta gör det förr eller senare. Men som Collins forskning visar, så återhämtar sig vissa företag faktiskt och i vissa fall kan de komma tillbaka ännu starkare.
Om du triumferar eller misslyckas, lider eller avlider, beror mer på vad du gör med dig själv än vad världen gör med dig.
OM FÖRFATTAREN
Jim Collins är en noggrann betraktare av företag stora, svaga, bra och misslyckade sådana från unga start-ups till aktningsvärda institutioner. Författaren till den internationella storsäljaren Good to Great och medförfattare till Built to Last, är Collins en vägledare för ledare inom både i den privata och offentliga sektorn. Hans artiklar har publicerats i Fortune, BusinessWeek, The Economist, USA Today och Harvard Business Review.
BookHouse Editions 1 9789189388505 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKRoutledge
-
Hur jättarna går under : och varför vissa för...
Inbunden bok. BookHouse Editions. 1 uppl. 2009. 221 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189388505
- Titel
- Hur jättarna går under : och varför vissa företag aldrig ger upp
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- BookHouse Editions
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 221 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 134 x 204 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 310 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Hur jättarna går under - och varför vissa företag aldrig ger upp ställer sig Jim Collins frågan: Hur går det till när mäktiga företag faller? Kan nedgången upptäckas i tid och undvikas? Hur långt kan ett företag falla innan dess totala undergång är oundviklig och alla räddningsförsök förgäves.
Collins forskningsprojekt har pågått i mer än fyra år, och avslöjar fem distinkta steg av nedgång som han beskriver i boken. Genom att förstå stegen i nedgången kan ledare markant minska risken att falla hela vägen ned till botten. Man skulle kunna säga att boken är en spegelbild av hans tidigare storsäljare Good to Great som beskriver uppgångens fem stadier.
Det är nästan omöjligt att låta bli att tänka på ett specifikt svenskt företag när man läser boken. Facit, kanske. Eller SAS. Eller varför inte någon av de banker som inte längre finns. Hade de kunnat rädda sig om de varit mer observanta?
Ingen institution, oavsett hur mäktig den är, är immun mot undergång. Det finns ingen naturlag som säger att de starkaste och största kommer för all framtid att stanna kvar på toppen. Vilket företag som helst kan börja falla, och de flesta gör det förr eller senare. Men som Collins forskning visar, så återhämtar sig vissa företag faktiskt och i vissa fall kan de komma tillbaka ännu starkare.
Om du triumferar eller misslyckas, lider eller avlider, beror mer på vad du gör med dig själv än vad världen gör med dig.
OM FÖRFATTAREN
Jim Collins är en noggrann betraktare av företag stora, svaga, bra och misslyckade sådana från unga start-ups till aktningsvärda institutioner. Författaren till den internationella storsäljaren Good to Great och medförfattare till Built to Last, är Collins en vägledare för ledare inom både i den privata och offentliga sektorn. Hans artiklar har publicerats i Fortune, BusinessWeek, The Economist, USA Today och Harvard Business Review.
BookHouse Editions 1 9789189388505 -
How the mighty fall
Inbunden bok. 2009. 222 sidor.
ISBN 9780977326419
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Engelsk text.
Hel och ren.
Läst ex.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK9780977326419 -
Hur jättarna går under : och varför vissa för...
Inbunden bok. BookHouse Editions. 1 uppl. 2009. 221 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Oläst exemplar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189388505
- Titel
- Hur jättarna går under : och varför vissa företag aldrig ger upp
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- BookHouse Editions
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 221 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 134 x 204 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 310 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Hur jättarna går under - och varför vissa företag aldrig ger upp ställer sig Jim Collins frågan: Hur går det till när mäktiga företag faller? Kan nedgången upptäckas i tid och undvikas? Hur långt kan ett företag falla innan dess totala undergång är oundviklig och alla räddningsförsök förgäves.
Collins forskningsprojekt har pågått i mer än fyra år, och avslöjar fem distinkta steg av nedgång som han beskriver i boken. Genom att förstå stegen i nedgången kan ledare markant minska risken att falla hela vägen ned till botten. Man skulle kunna säga att boken är en spegelbild av hans tidigare storsäljare Good to Great som beskriver uppgångens fem stadier.
Det är nästan omöjligt att låta bli att tänka på ett specifikt svenskt företag när man läser boken. Facit, kanske. Eller SAS. Eller varför inte någon av de banker som inte längre finns. Hade de kunnat rädda sig om de varit mer observanta?
Ingen institution, oavsett hur mäktig den är, är immun mot undergång. Det finns ingen naturlag som säger att de starkaste och största kommer för all framtid att stanna kvar på toppen. Vilket företag som helst kan börja falla, och de flesta gör det förr eller senare. Men som Collins forskning visar, så återhämtar sig vissa företag faktiskt och i vissa fall kan de komma tillbaka ännu starkare.
Om du triumferar eller misslyckas, lider eller avlider, beror mer på vad du gör med dig själv än vad världen gör med dig.
OM FÖRFATTAREN
Jim Collins är en noggrann betraktare av företag stora, svaga, bra och misslyckade sådana från unga start-ups till aktningsvärda institutioner. Författaren till den internationella storsäljaren Good to Great och medförfattare till Built to Last, är Collins en vägledare för ledare inom både i den privata och offentliga sektorn. Hans artiklar har publicerats i Fortune, BusinessWeek, The Economist, USA Today och Harvard Business Review.
BookHouse Editions 1 9789189388505 -
Hur jättarna går under : och varför vissa för...
Inbunden bok. BookHouse Editions. 1 uppl. 2009. 221 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Illustrerad i svartvitt.
E&NFRI FRAKT inrikes- ISBN
- 9789189388505
- Titel
- Hur jättarna går under : och varför vissa företag aldrig ger upp
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- BookHouse Editions
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 221 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 134 x 204 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 310 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Hur jättarna går under - och varför vissa företag aldrig ger upp ställer sig Jim Collins frågan: Hur går det till när mäktiga företag faller? Kan nedgången upptäckas i tid och undvikas? Hur långt kan ett företag falla innan dess totala undergång är oundviklig och alla räddningsförsök förgäves.
Collins forskningsprojekt har pågått i mer än fyra år, och avslöjar fem distinkta steg av nedgång som han beskriver i boken. Genom att förstå stegen i nedgången kan ledare markant minska risken att falla hela vägen ned till botten. Man skulle kunna säga att boken är en spegelbild av hans tidigare storsäljare Good to Great som beskriver uppgångens fem stadier.
Det är nästan omöjligt att låta bli att tänka på ett specifikt svenskt företag när man läser boken. Facit, kanske. Eller SAS. Eller varför inte någon av de banker som inte längre finns. Hade de kunnat rädda sig om de varit mer observanta?
Ingen institution, oavsett hur mäktig den är, är immun mot undergång. Det finns ingen naturlag som säger att de starkaste och största kommer för all framtid att stanna kvar på toppen. Vilket företag som helst kan börja falla, och de flesta gör det förr eller senare. Men som Collins forskning visar, så återhämtar sig vissa företag faktiskt och i vissa fall kan de komma tillbaka ännu starkare.
Om du triumferar eller misslyckas, lider eller avlider, beror mer på vad du gör med dig själv än vad världen gör med dig.
OM FÖRFATTAREN
Jim Collins är en noggrann betraktare av företag stora, svaga, bra och misslyckade sådana från unga start-ups till aktningsvärda institutioner. Författaren till den internationella storsäljaren Good to Great och medförfattare till Built to Last, är Collins en vägledare för ledare inom både i den privata och offentliga sektorn. Hans artiklar har publicerats i Fortune, BusinessWeek, The Economist, USA Today och Harvard Business Review.
BookHouse Editions 1 9789189388505 -
Hur jättarna går under : och varför vissa för...
Inbunden bok. BookHouse Editions. 1 uppl. 2009. 221 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189388505
- Titel
- Hur jättarna går under : och varför vissa företag aldrig ger upp
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- BookHouse Editions
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 221 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 134 x 204 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 310 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Hur jättarna går under - och varför vissa företag aldrig ger upp ställer sig Jim Collins frågan: Hur går det till när mäktiga företag faller? Kan nedgången upptäckas i tid och undvikas? Hur långt kan ett företag falla innan dess totala undergång är oundviklig och alla räddningsförsök förgäves.
Collins forskningsprojekt har pågått i mer än fyra år, och avslöjar fem distinkta steg av nedgång som han beskriver i boken. Genom att förstå stegen i nedgången kan ledare markant minska risken att falla hela vägen ned till botten. Man skulle kunna säga att boken är en spegelbild av hans tidigare storsäljare Good to Great som beskriver uppgångens fem stadier.
Det är nästan omöjligt att låta bli att tänka på ett specifikt svenskt företag när man läser boken. Facit, kanske. Eller SAS. Eller varför inte någon av de banker som inte längre finns. Hade de kunnat rädda sig om de varit mer observanta?
Ingen institution, oavsett hur mäktig den är, är immun mot undergång. Det finns ingen naturlag som säger att de starkaste och största kommer för all framtid att stanna kvar på toppen. Vilket företag som helst kan börja falla, och de flesta gör det förr eller senare. Men som Collins forskning visar, så återhämtar sig vissa företag faktiskt och i vissa fall kan de komma tillbaka ännu starkare.
Om du triumferar eller misslyckas, lider eller avlider, beror mer på vad du gör med dig själv än vad världen gör med dig.
OM FÖRFATTAREN
Jim Collins är en noggrann betraktare av företag stora, svaga, bra och misslyckade sådana från unga start-ups till aktningsvärda institutioner. Författaren till den internationella storsäljaren Good to Great och medförfattare till Built to Last, är Collins en vägledare för ledare inom både i den privata och offentliga sektorn. Hans artiklar har publicerats i Fortune, BusinessWeek, The Economist, USA Today och Harvard Business Review.
BookHouse Editions 1 9789189388505 -
Good to great : hur vanliga företag tar språn...
Inbunden bok. BookHouse Editions. 2001. 322 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189388109
- Titel
- Good to great : hur vanliga företag tar språnget till mästarklass
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- BookHouse Editions
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 322 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 165 x 235 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 550 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Collins, Jim
BookHouse Editions 9789189388109 -
Great by Choice : hur några företag blomstrar...
Inbunden bok. BookHouse Editions. 2011. 289 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189388758
- Titel
- Great by Choice : hur några företag blomstrar trots osäkerhet, kaos och (o)tu
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- BookHouse Editions
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 289 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 164 x 234 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 560 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Tio år efter att han skrev Good to Great ställer Jim Collins frågan: "Varför blomstrar några bolag under förhållanden präglade av osäkerhet, ja till och med kaos, när andra inte gör det?" I Great by Choice, lägger Collins och hans kollega Morten T. Hansen fast principerna för att bygga verkligt enastående bolag i tider som är oförutsägbara, tumultartade och snabbrörliga.
Den nya boken skiljer sig från Collins tidigare genom sitt fokus på de slags instabila miljöer som dagens ledare står inför. De företag som valts ut för studien har minst 10 gånger bättre resultat än jämförelseföretagen trots svåra tider. Därför kallas de 10-gångersföretag i boken. Och deras framgång har inget med tur att göra. Det handlar snarare om disciplin och därmed gedigna förberedelser och att hålla sig till uppgjorda planer.
Som Collins berättar i sin bok nådde Amundsen Sydpolen mer än en månad före Scott mycket tack vare sina omsorgsfulla förberedelser där han försökte förutse allt som kunde gå snett. Amundsen lärde sig t.ex. att hundar var de bästa dragarna de svettas som bekant inte och har därför bättre förutsättningar att klara extrem kyla. Scotts hästar blev fuktiga av ansträngningarna och frös så småningom ihjäl, och hans manskap fick då dra slädarna. Amundsen höll sig till sin plan att vandra c:a 30 km om dagen och därefter slå läger för att vila. Däremot drev Scott på extra mycket de dagar när solen sken och det var vindstilla, med följd att hans manskap blev uttröttat och inte orkade ge sig ut de dagar det blåste intensivt.
Amundsen kom tillbaka till basen precis på dagen medan Scott och hans manskap dukade under för svält och kyla bara ett kort stycke från ett av sina stora förråd.
Parallellen med företag och företagsledare är uppenbar. De disciplinerade klarar sig utmärkt det är ju en tes som också upprätthölls av Jim Collins i Good to Great.
Jim Collins:
Professor Jim Collins är författare till sex böcker, bland dem Good to Great, Built to Last och How the Mighty Fall, som har sålt i mer än 10 miljoner exemplar tre riktiga rekordsäljare. Jim började sin forsknings- och undervisningsbana på Stanford Graduate School of Business, där han fick priset som den bäste läraren 1992. Han driver nu ett management laboratorium i Boulder, Colorado.
Morten T Hansen:
Morten T. Hansen är professor i Management vid University of California, Berkeley (School of Information), och vid INSEAD. Morten har skrivit boken Collaboration, var tidigare professor vid Harvard Business School, och är PhD från Stanford Graduate School of Business, där han var en Fulbright stipendiat. Professor Hansen stammar från Norge.
BookHouse Editions 9789189388758
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn