-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147005703
- Titel
- Att förstå barns tankar : metodik för barnintervjuer
- Författare
- Doverborg, Elisabet - Pramling Samuelsson, Ingrid
- Förlag
- Stockholm : Liber
- Utgivningsår
- 1998
- Språk
- Svenska
Stockholm : Liber 9789147005703 -
Att förstå barns tankar - kommunikationens be...
Häftad bok. Liber. 3 uppl. 2000. 88 sidor.
Mycket gott skick. Lättare spår av hantering, namnmärkt, i övrigt mycket fint begagnat skick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147049684
- Titel
- Att förstå barns tankar - kommunikationens betydelse
- Författare
- Doverborg, Elisabet
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 88 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 105 g
- Språk
- Svenska
Liber 3 9789147049684 -
Att förstå barns tankar - kommunikationens be...
Häftad bok. Liber. 3 uppl. 2000. 88 sidor.
Nära nyskick. Finns få understrykningar i blyerts
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147049684
- Titel
- Att förstå barns tankar - kommunikationens betydelse
- Författare
- Doverborg, Elisabet
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 88 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 105 g
- Språk
- Svenska
Liber 3 9789147049684 -
Mångfaldens pedagogiska möjligheter - Ett sät...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 1997. 160 sidor.
Gott skick. boken är varsamt läst med några markeringar i
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147048298
- Titel
- Mångfaldens pedagogiska möjligheter - Ett sätt att utveckla barns förmåga att förstå sin omvärld
- Författare
- Doverborg, Elisabet
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 242 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Dagens syn på kunskapsutveckling tar fasta på själva processen att nå kunskap. Ett problematiserande arbetssätt i förskola och skola kan hjälpa barnen att utveckla sina tankar, se samband och tänka ut olika lösningar.
Läs mer
Om pedagogen tar den lärandes perspektiv går det att i vardagen utveckla strategier för att hjälpa barnen att finna egna sätt att lösa problem. I boken får vi ta del av författarnas kunskapssyn och exempel på hur denna kan omsättas i praktiken.
Om författarna
Författarna arbetar med forskning om barns lärande vid Göteborgs universitet. Elisabet Doverborg är adjunkt i förskolestadiets metodik, Ingrid Pramling Samuelsson är professor i pedagogik med inriktning mot de tidiga barnaåren.
Liber 1 9789147048298 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147049509
- Titel
- Förskolebarn i matematikens värld
- Författare
- Doverborg, Elisabet
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 152 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nästan allt går att räkna, mäta, uppskatta storleken på, jämföra och se mönster eller former i. Genom att sätta ord på barnens vardagliga erfarenheter kan vi på ett naturligt och lustbetonat sätt väcka deras intresse för matematik.
Läs mer
Denna bok är en inspirationskälla till hur man kan arbeta med grundläggande matematik i tidiga åldrar.
Om författarna
Elisabet Doverborg är adjunkt i förskolestadiets metodik och Ingrid Pramling Samuelsson är professor i pedagogik med inriktning mot de tidiga barnaåren vid Göteborgs universitet.
Liber 1 9789147049509 -
Att undervisa barn i förskolan
Häftad bok. Liber. 2 uppl. 2019. 128 sidor.
Mycket gott skick. Understrykningar finns, men inte många.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147131051
- Titel
- Att undervisa barn i förskolan
- Författare
- Doverborg, Elisabet
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 128 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 115 x 185 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 140 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad kan undervisning innebära i förskolan? Hur kan förskollärare bidra till att barn lär sig? Hur kan man tala om undervisning i en temaorienterad och lekbaserad verksamhet? Denna andra upplaga av Att undervisa barn i förskolan möter den reviderade läroplanens skrivningar om undervisning och utbildning också i förskolan. Förskolan har en annan tradition och andra sätt att skapa förutsättningar för barns lärande och utveckling än skolan, vilket kan göra det problematiskt när förskollärare ska börja undervisa.
Författarna presenterar ett antal konkreta principer som är viktiga för att förskollärare ska kunna stötta barns lärande och utveckling. De utgår från förståelsen att lärande och utveckling handlar om att urskilja och skapa mönster som också fungerar bortom en här-och-nu-situation. Principerna stöds av empiri från skilda forskningsstudier som fokuserar olika innehållsfält.
Boken vänder sig i första hand till blivande och verksamma förskollärare.
Om författarna
Elisabet Doverborg, Niklas Pramling och Ingrid Pramling Samuelsson har författat en mängd böcker om förskolan och barns utveckling. De verkar vid Göteborgs universitet.
Liber 2 9789147131051 -
Att förstå barns tankar - kommunikationens be...
Häftad bok. Liber. 3 uppl. 2000. 88 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147049684
- Titel
- Att förstå barns tankar - kommunikationens betydelse
- Författare
- Doverborg, Elisabet
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 88 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 105 g
- Språk
- Svenska
Liber 3 9789147049684 -
Att förstå barns tankar - Metodik för barnint...
Häftad bok. Liber. 3 uppl. 2000. 88 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9147049685
- Titel
- Att förstå barns tankar - kommunikationens betydelse
- Författare
- Doverborg, Elisabet
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 88 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 105 g
- Språk
- Svenska
Liber 3 9147049685 -
Inlärning och utveckling : barnet, förskolan...
Häftad bok. Stockholm : Liber utbildning. 1993.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9163402491
- Titel
- Inlärning och utveckling : barnet, förskolan och skolan
- Författare
- Doverborg, Elisabet - Pramling Samuelsson, Ingrid - Qvarsell, Birgitta
- Förlag
- Stockholm : Liber utbildning
- Utgivningsår
- 1993
- Språk
- Svenska
Stockholm : Liber utbildning 9163402491 -
Att förstå barns tankar : metodik för barnint...
Häftad bok. Stockholm : Liber. 1998.
Gott skick. Nött omslag, inlagan fin.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147005703
- Titel
- Att förstå barns tankar : metodik för barnintervjuer
- Författare
- Doverborg, Elisabet - Pramling Samuelsson, Ingrid
- Förlag
- Stockholm : Liber
- Utgivningsår
- 1998
- Språk
- Svenska
Stockholm : Liber 9789147005703 -
Små barns matematik. Erfarenheter från ett pi...
Häftad bok. Nationellt centrum för matematikutbildning (NCM), Göteborgs universitet. 2006. 190 sidor.
Gott skick. Format 24 x 16 cm Vikt 405 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, illustrerad med färgfoton och sv/v figurer.
INNEHÅLL: Förord 1. Svensk förskola 2. Matematik för lärare i förskolan 3. Dokumentation av lärande 4. Matematik - en del av vår kultur 5. Språk, komm läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9185143049
- Titel
- Små barns matematik : erfarenheter från ett pilotprojekt med barn 1 - 5 år och deras lärare
- Författare
- Doverborg, Elisabet - Emanuelsson, Göran - Nationellt centrum för matematikutbildning
- Förlag
- Göteborg : NCM, Göteborgs universitet
- Utgivningsår
- 2006
- Språk
- Svenska
Nationellt centrum för matematikutbildning (NCM), Göteborgs universitet 9185143049 -
Att arbeta med tema i förskolan
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2020. 123 sidor.
Mycket gott skick. Gallrat biblioteksexemplar,mycket fint exemplar troligtvis aldrig öppnad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147139903
- Titel
- Att arbeta med tema i förskolan
- Författare
- Doverborg, Elisabet
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 123 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 115 x 185 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 136 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Med hjälp av temaarbete kan man organisera och genomföra det pedagogiska arbetet så att det stödjer barns lek, lärande och utveckling. Den här boken beskriver verklighetsnära och inspirerande exempel på temaarbete i förskolan – hur de kan läggas upp och väcka barnens intresse i olika gemensamma pedagogiska aktiviteter.
Detta arbetssätt tar sin utgångspunkt i ett meningsfullt sammanhang där barn får möta en uppsättning olika innehåll för lärande. Boken kan ses som den tredje boken i en trilogi om förskolan –för förskollärarutbildning och fortbildning – tillsammans med Att förstå barns tankar och Att undervisa barn i förskolan. De tre böckerna belyser olika men relaterade delar av förskolläraryrkets kunskapsbas.
Om författarna
Författarna Elisabet Doverborg, Niklas Pramling och Ingrid Pramling Samuelsson har författat en mängd böcker om förskolan och barns utveckling. De verkar vid Göteborgs universitet.
Sagt om boken
"Det intressanta med boken är att läsa om hur olika teman kan byggas upp och hur förskollärna planerar och bygger upp dem utifrån barnens intressen. Lek och kunskap bildar allians och barnens nyfikenhet är drivande. Boken är lämplig för pedagoger i förskolan och studenter på förskollärarutbildningen. Utifrån empiriska exempel ges mycket goda exempel på metodik, konkret och handfast."
Ur BTJ-häftet nr 17, 2020. Lektör Katharina Jacobsson.
Liber 1 9789147139903 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147111329
- Titel
- Att undervisa barn i förskolan
- Författare
- Doverborg, Elisabet
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 117 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 128 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad kan undervisning innebära i förskolan? Hur kan förskollärare bidra till att barn lär sig? Hur kan man tala om undervisning i en temaorienterad och lekbaserad verksamhet? Denna andra upplaga av Att undervisa barn i förskolan möter den reviderade läroplanens skrivningar om undervisning och utbildning också i förskolan. Förskolan har en annan tradition och andra sätt att skapa förutsättningar för barns lärande och utveckling än skolan, vilket kan göra det problematiskt när förskollärare ska börja undervisa.
Läs mer
Författarna presenterar ett antal konkreta principer som är viktiga för att förskollärare ska kunna stötta barns lärande och utveckling. De utgår från förståelsen att lärande och utveckling handlar om att urskilja och skapa mönster som också fungerar bortom en här-och-nu-situation. Principerna stöds av empiri från skilda forskningsstudier som fokuserar olika innehållsfält.
Boken vänder sig i första hand till blivande och verksamma förskollärare.
Om författarna
Elisabet Doverborg, Niklas Pramling och Ingrid Pramling Samuelsson har författat en mängd böcker om förskolan och barns utveckling. De verkar vid Göteborgs universitet.
Liber 1 9789147111329 -
Att förstå barns tankar : metodik för barnint...
Häftad bok. Stockholm : Liber Utbildningsförl. 1985. 88 sidor.
Mycket gott skick. PRESENTSKICK.
Detta är en bok som i första hand vänder sig till förskolepersonal lågstadielärare och fritidspedagoger. Författarna frågar sig hur många av dessa som egentligen vet vad barnen uppfattar av verksamheten. De har nämligen i sin forskning kons läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9140713350
- Titel
- Att förstå barns tankar : metodik för barnintervjuer
- Författare
- Doverborg, Elisabet - Pramling Samuelsson, Ingrid
- Förlag
- Stockholm : Liber Utbildningsförl
- Utgivningsår
- 1985
- Språk
- Svenska
Stockholm : Liber Utbildningsförl 9140713350 -
Förskolan – arena för barns lärande
Häftad bok. Liber. 1:1 uppl. 2010. 157 sidor.
Gott skick. Några enstaka markeringar med överstrykningspenna förekommer i boken, vars inlaga annars är fint skick. På pärmarna syns vissa hanterings/lagringsspår. "I den här boken presenterar sju forskare sina studier om vad som karakteriserar förskolan som lärandem läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147099610
- Titel
- Förskolan - arena för barns lärande
- Författare
- Sheridan, Sonja
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm
- Vikt
- 220 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vilken roll spelar förskolan för de yngsta barnens lärande? I den här boken presenterar sju forskare sina studier om vad som karakteriserar förskolan som lärandemiljö. I ett treårigt projekt har de undersökt olika förskolors pedagogiska kvalitet, föräldrars och lärares attityder till förskolan och barns lärande, samt barns förståelse och agerande inom fyra områden: matematik, språk och kommunikation, samspel och flerspråkighet. I boken utgår forskarna från bland annat följande frågor: Vilka förutsättningar för lärande har de yngsta barnen i förskolan? Vad lär de sig? Vilken roll spelar förskolans kvalitet? Vilka attityder har lärare och föräldrar till förskolan och barns lärande?
Liber 1:1 9789147099610 -
Förskolebarn i matematikens värld
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 1999. 152 sidor.
Mycket gott skick. Verkar närmast oläst. [rum 1]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147049509
- Titel
- Förskolebarn i matematikens värld
- Författare
- Doverborg, Elisabet
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 152 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nästan allt går att räkna, mäta, uppskatta storleken på, jämföra och se mönster eller former i. Genom att sätta ord på barnens vardagliga erfarenheter kan vi på ett naturligt och lustbetonat sätt väcka deras intresse för matematik.
Läs mer
Denna bok är en inspirationskälla till hur man kan arbeta med grundläggande matematik i tidiga åldrar.
Om författarna
Elisabet Doverborg är adjunkt i förskolestadiets metodik och Ingrid Pramling Samuelsson är professor i pedagogik med inriktning mot de tidiga barnaåren vid Göteborgs universitet.
Liber 1 9789147049509 -
Inlärning och utveckling : barnet, förskolan...
Inbunden bok. Solna : Almqvist & Wiksell. 1991. 146 sidor.
Gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Aningen skavda kanter. Fin inlaga. [rum 2]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9121115974
- Titel
- Inlärning och utveckling : barnet, förskolan och skolan
- Författare
- Doverborg, Elisabet - Pramling Samuelsson, Ingrid - Qvarsell, Birgitta
- Förlag
- Solna : Almqvist & Wiksell
- Utgivningsår
- 1991
- Språk
- Svenska
Solna : Almqvist & Wiksell 9121115974 -
Små barns matematik : erfarenheter från ett p...
Häftad bok. NCM, Göteborgs universitet. 2006. 188 sidor.
Gott skick. Omslaget ytligt nött.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789185143047
- Titel
- Små barns matematik : erfarenheter från ett pilotprojekt med barn 1 - 5 år och deras lärare
- Författare
- Doverborg, Elisabet - Emanuelsson, Göran - Nationellt centrum för matematikutbildning
- Förlag
- Göteborg : NCM, Göteborgs universitet
- Utgivningsår
- 2006
- Språk
- Svenska
NCM, Göteborgs universitet 9789185143047 -
Att förstå barns tankar - kommunikationens be...
Häftad bok. Liber. 3 uppl. 2000. 88 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147049684
- Titel
- Att förstå barns tankar - kommunikationens betydelse
- Författare
- Doverborg, Elisabet
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 88 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 105 g
- Språk
- Svenska
Liber 3 9789147049684 -
Små barns matematik : erfarenheter från ett p...
Häftad bok. Göteborg : NCM, Göteborgs universitet. 2006.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9185143049
- Titel
- Små barns matematik : erfarenheter från ett pilotprojekt med barn 1 - 5 år och deras lärare
- Författare
- Doverborg, Elisabet - Emanuelsson, Göran - Nationellt centrum för matematikutbildning
- Förlag
- Göteborg : NCM, Göteborgs universitet
- Utgivningsår
- 2006
- Språk
- Svenska
Göteborg : NCM, Göteborgs universitet 9185143049 -
Förskolebarn i matematikens värld
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 1999. 152 sidor.
Gott skick. makulerad biblioteksbok folierad
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9147049502
- Titel
- Förskolebarn i matematikens värld
- Författare
- Doverborg, Elisabet
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 152 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nästan allt går att räkna, mäta, uppskatta storleken på, jämföra och se mönster eller former i. Genom att sätta ord på barnens vardagliga erfarenheter kan vi på ett naturligt och lustbetonat sätt väcka deras intresse för matematik.
Läs mer
Denna bok är en inspirationskälla till hur man kan arbeta med grundläggande matematik i tidiga åldrar.
Om författarna
Elisabet Doverborg är adjunkt i förskolestadiets metodik och Ingrid Pramling Samuelsson är professor i pedagogik med inriktning mot de tidiga barnaåren vid Göteborgs universitet.
Liber 1 9147049502 -
Mångfaldens pedagogiska möjligheter - ett sät...
Häftad bok.
Gott skick. Stockholm : Liber utbildning, 1995, 1. uppl. 2. tr. (Eskilstuna : Tuna tr.) [2]156s. Ill. 21 x 13,5 cm. ISBN: 91-634-1150-4 ; Häftad. Namnad, en del markeringar och understrykningar med blyerts, i övrigt i gott skick. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163411502
- Titel
- Mångfaldens pedagogiska möjligheter : ett sätt att utveckla barns förmåga att förstå sin omvärld
- Författare
- Doverborg, Elisabet - Pramling Samuelsson, Ingrid
- Förlag
- Stockholm : Liber utbildning
- Utgivningsår
- 1995
- Språk
- Svenska
9789163411502 -
Små barns matematik : erfarenheter från ett p...
Häftad bok. Göteborg : NCM, Göteborgs universitet. 2006.
Mycket gott skick. Ägarsignatur. Enstaka understrykningar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789185143047
- Titel
- Små barns matematik : erfarenheter från ett pilotprojekt med barn 1 - 5 år och deras lärare
- Författare
- Doverborg, Elisabet - Emanuelsson, Göran - Nationellt centrum för matematikutbildning
- Förlag
- Göteborg : NCM, Göteborgs universitet
- Utgivningsår
- 2006
- Språk
- Svenska
Göteborg : NCM, Göteborgs universitet 9789185143047 -
Att förstå barns tankar. Metodik för barninte...
Häftad bok.
Mycket gott skick. Utbildningsförlaget 1985, 88s. Namnad
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Att undervisa barn i förskolan
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2013. 117 sidor.
Mycket gott skick. Några få markeringar med markeringspenna finns i början utav boken. Utöver det så är den så god som ny.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147111329
- Titel
- Att undervisa barn i förskolan
- Författare
- Doverborg, Elisabet
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 117 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 128 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad kan undervisning innebära i förskolan? Hur kan förskollärare bidra till att barn lär sig? Hur kan man tala om undervisning i en temaorienterad och lekbaserad verksamhet? Denna andra upplaga av Att undervisa barn i förskolan möter den reviderade läroplanens skrivningar om undervisning och utbildning också i förskolan. Förskolan har en annan tradition och andra sätt att skapa förutsättningar för barns lärande och utveckling än skolan, vilket kan göra det problematiskt när förskollärare ska börja undervisa.
Läs mer
Författarna presenterar ett antal konkreta principer som är viktiga för att förskollärare ska kunna stötta barns lärande och utveckling. De utgår från förståelsen att lärande och utveckling handlar om att urskilja och skapa mönster som också fungerar bortom en här-och-nu-situation. Principerna stöds av empiri från skilda forskningsstudier som fokuserar olika innehållsfält.
Boken vänder sig i första hand till blivande och verksamma förskollärare.
Om författarna
Elisabet Doverborg, Niklas Pramling och Ingrid Pramling Samuelsson har författat en mängd böcker om förskolan och barns utveckling. De verkar vid Göteborgs universitet.
Liber 1 9789147111329 -
Att förstå barns tankar : Metodik för barnint...
Häftad bok. Liber Utbildningsförlaget. 1:a uppl. 1985. 88 sidor.
Mycket gott skick. Blyerts understrykningar finns. 18,5 cm x 11,5 cm. 95 gram. (låda20220623-2?0).
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9140713350
- Titel
- Att förstå barns tankar : metodik för barnintervjuer
- Författare
- Doverborg, Elisabet - Pramling Samuelsson, Ingrid
- Förlag
- Stockholm : Liber Utbildningsförl
- Utgivningsår
- 1985
- Språk
- Svenska
Liber Utbildningsförlaget 1:a 9140713350 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9147049685
- Titel
- Att förstå barns tankar - kommunikationens betydelse
- Författare
- Doverborg, Elisabet
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 88 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 105 g
- Språk
- Svenska
9147049685 -
Att förstå barns tankar - kommunikationens be...
Häftad bok. Liber. 3 uppl. 2000. 88 sidor.
Nära nyskick. Namn övermålat med tippex i övrigt nära nyskick.[Hylla:Liber]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147049684
- Titel
- Att förstå barns tankar - kommunikationens betydelse
- Författare
- Doverborg, Elisabet
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 88 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 105 g
- Språk
- Svenska
Liber 3 9789147049684 -
Små barns matematik : erfarenheter från ett p...
Häftad bok. Göteborg : NCM, Göteborgs universitet. 2006.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789185143047
- Titel
- Små barns matematik : erfarenheter från ett pilotprojekt med barn 1 - 5 år och deras lärare
- Författare
- Doverborg, Elisabet - Emanuelsson, Göran - Nationellt centrum för matematikutbildning
- Förlag
- Göteborg : NCM, Göteborgs universitet
- Utgivningsår
- 2006
- Språk
- Svenska
Göteborg : NCM, Göteborgs universitet 9789185143047 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147111329
- Titel
- Att undervisa barn i förskolan
- Författare
- Doverborg, Elisabet
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 117 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 128 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad kan undervisning innebära i förskolan? Hur kan förskollärare bidra till att barn lär sig? Hur kan man tala om undervisning i en temaorienterad och lekbaserad verksamhet? Denna andra upplaga av Att undervisa barn i förskolan möter den reviderade läroplanens skrivningar om undervisning och utbildning också i förskolan. Förskolan har en annan tradition och andra sätt att skapa förutsättningar för barns lärande och utveckling än skolan, vilket kan göra det problematiskt när förskollärare ska börja undervisa.
Läs mer
Författarna presenterar ett antal konkreta principer som är viktiga för att förskollärare ska kunna stötta barns lärande och utveckling. De utgår från förståelsen att lärande och utveckling handlar om att urskilja och skapa mönster som också fungerar bortom en här-och-nu-situation. Principerna stöds av empiri från skilda forskningsstudier som fokuserar olika innehållsfält.
Boken vänder sig i första hand till blivande och verksamma förskollärare.
Om författarna
Elisabet Doverborg, Niklas Pramling och Ingrid Pramling Samuelsson har författat en mängd böcker om förskolan och barns utveckling. De verkar vid Göteborgs universitet.
Liber 1 9789147111329
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn