-
Distributionsstrategier - Kritiska val på kon...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2006. 280 sidor.
Mycket gott skick. Inga understrykningar. Litet utvändigt slitage.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 64 SEK- ISBN
- 9147077042
- Titel
- Distributionsstrategier - kritiska val på konkurrensintensiva marknader
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 280 sidor
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 540 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken beskriver hur olika distributionsbeslut påverkar varumärket genom de beteenden och attityder som skapas. Distributionen måste matchas med produktutbud och varumärke. Genom att själv äga distributionskanalerna kan producenten själv utforma återförsäljarmiljön. Även försäljning genom parallella distributionskanaler diskuteras.
Hedersomnämnande - Årets Marknadsföringsbok 2006 av Sveriges Marknadsförbund.
Läs mer
Det behövs ett modernt synsätt på distribution. Idag ska distributionssystemet hantera komplexa krav från producent och konsumenter, samt en besvärande överkapacitet i många branscher. Boken bygger på omfattande empiriska studier. Teori och aktuell forskning ger perspektiv på bokens många exempel.
Om författarna
Anders Parment är lektor i företagsekonomi vid LiU School of Management, Linköpings universitet.
Liber 1 9147077042 -
Principles of Marketing – Swedish Edition
Häftad bok. Prentice Hall. 2011. 493 sidor.
Hyggligt skick. Ytliga nötningar, kantstött, småmärken etc. Inlagan innehåller en del markeringar med överstrykningspenna – i övrigt fin.
"Principles of Marketing Swedish Edition is an ideal introductory text for undergraduate students and practitioners alike. This, läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 64 SEK- ISBN
- 9780273735960
- Titel
- Principles of marketing [Elektronisk resurs] : Swedish edition
- Författare
- Kotler, Philip - Armstrong, Gary - Parment, Anders
- Förlag
- Harlow : Pearson Education Limited
- Utgivningsår
- 2011
- Språk
- English
Prentice Hall 9780273735960 -
Marknadsföring – kort och gott
Häftad bok. Liber. 2 uppl. 2015. 222 sidor.
Gott skick. Ytliga hanteringsspår. Inlagan är fin med lätta bruksspår.
Sökord: FÖ1063 FOA134 KSMC31 FOA151 FOA150 1FE051 KSME31 LGMA11 SEMA11 LSMD31 1MV703 … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 64 SEK- ISBN
- 9789147112258
- Titel
- Marknadsföring - kort och gott
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 296 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring – kort och gott ger dig en kortfattad och insiktsfull överblick av marknadsföringsområdet.
Läs mer
Med den här boken behöver du inte en 1000-sidig introduktionsbok, som är sprängfylld med case och instuderingsfrågor. Du lär dig här alla centrala begrepp och modeller som gör dig delaktig i marknadsförarens språk och tänkesätt – till exempel segmentering, marknadskommunikation och konsumentbeteende. De grundläggande teorierna behandlas och nya, utmanande perspektiv presenteras.
Om författarna
Anders Parment, ek.dr, är lärare och forskare vid Stockholm Business School, Stockholms universitet. Han har skrivit ett tjugotal böcker och ett tiotal artiklar om olika aspekter av marknadsföring.
Liber 2 9789147112258 -
Marknadsföring - Kort och gott
Häftad bok. Liber. 2 uppl. 2015. 224 sidor.
Mycket gott skick. Inga understrykningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 64 SEK- ISBN
- 9789147112258
- Titel
- Marknadsföring - kort och gott
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 296 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring – kort och gott ger dig en kortfattad och insiktsfull överblick av marknadsföringsområdet.
Läs mer
Med den här boken behöver du inte en 1000-sidig introduktionsbok, som är sprängfylld med case och instuderingsfrågor. Du lär dig här alla centrala begrepp och modeller som gör dig delaktig i marknadsförarens språk och tänkesätt – till exempel segmentering, marknadskommunikation och konsumentbeteende. De grundläggande teorierna behandlas och nya, utmanande perspektiv presenteras.
Om författarna
Anders Parment, ek.dr, är lärare och forskare vid Stockholm Business School, Stockholms universitet. Han har skrivit ett tjugotal böcker och ett tiotal artiklar om olika aspekter av marknadsföring.
Liber 2 9789147112258 -
Principles of marketing - Swedish edition
Häftad bok. Pearson. 2011. 493 sidor.
ISBN 9781780161082
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 64 SEKPearson 9781780161082 -
Value – Företagsekonomi 1 – Faktabok [FEK, "l...
Häftad bok. Sanoma Utbildning. 2020. 289 sidor.
Nyskick. Ny bok.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 64 SEK- ISBN
- 9789152356470
- Titel
- Value Företagsekonomi 1 Faktabok
- Författare
- Ottosson, Mikael
- Förlag
- Sanoma Utbildning
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 289 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 171 x 241 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 570 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Faktaboken varvas fakta och ämneskunskap med goda exempel på hur företag, organisationer och individer lyckats möta aktuella samhällsutmaningar. Boken väcker lust att lära och att tillämpa de nya kunskaperna i verkligheten. Med bokens ”Fundera på!”-frågor får eleverna reflektera över innehållet på ett djupare plan och kan relatera till sina egna erfarenheter. En röd tråd i Value Företagsekonomi 1 boken är elevernas arbete med ett eget projekt. Varje del avslutas med en övning som leder eleverna vidare och utmanar dem i sitt projekt. Målet är att varje elev ska få chansen att planera, genomföra och utvärdera sitt eget projekt. I Value Företagsekonomi 2 utvecklas arbetet med det egna projektet till möjligheten att driva ett eget UF-företag. I bokföringsdelen i Value Företagsekonomi 1 får vi följa Tora i Toras Trädgårdsservice som startar en enskild firma i trädgårdsbranschen. I Value Företagsekonomi 2 utvecklas företaget till ett renodlat tjänsteföretag som säljer varor, som inhandlas både från Sverige och från utlandet och blir ett aktiebolag.
Sanoma Utbildning 9789152356470 -
Marknadsföring
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:2 uppl. 2015. 456 sidor.
Mycket gott skick. Format 23 x 20,5 cm Vikt 1.085 g.
Häftad bok med mjuka flexipärmar, rikt illustrerad med figurer och foton i färg. INNEHÅLL: 1. Introduktion till marknadsföring 2. Omvärldsanalys: Den globala och lokala marknadsmiljön 3. Varumärken och samhällsansvar 4. läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 64 SEK- ISBN
- 9789144094496
- Titel
- Marknadsföring
- Författare
- Anders Parment
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 456 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Vikt
- 1085 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring är ett område som har utvecklats och förändrats på ett genomgripande sätt under det senaste decenniet. Kräsna konsumenter översköljs dagligen med erbjudanden och budskap. Digitalisering, inter-nationalisering, avregleringar och ett stort intresse för hållbarhet har förändrat konkurrenssituationen och ökat marknadsföringens betydelse.
Den här boken ger fördjupningar i aktuella forskningsområden såsom hållbarhetsfrågor inom marknadsföring, platsmarknadsföring, employer branding, generationsmarknadsföring och det framväxande kommunikationslandskapet. En gedigen genomgång av etablerade teorier och modeller ger läsaren kunskap om den modell- och begreppsvärld som används inom marknadsföringens praktik, samtidigt som utmanande idéer och perspektiv lyfts fram.
Boken innehåller många exempel från företag som agerar i en internationell kontext och som har lyckats tack vare en genomtänkt tillämpning av marknadsföringstänkande och marknadsföringsmodeller. På grund av att marknadsföring tillämpas i allt fler branscher och sektorer har författaren hämtat ett flertal exempel från skolor och annan offentlig verksamhet samt från politiska partier. Inte bara framgångar speglas utan också motgångar och hur smart marknadsföring, ofta med ett hållbarhetsperspektiv, har
bidragit till att vända en negativ utveckling.
Studentlitteratur AB 1:2 9789144094496 -
Premium-, volym- eller budgetmärke? Lär känna...
Inbunden bok. Liber. 1:1 uppl. 2006. 192 sidor.
Nära nyskick. Format 21,5 x 15 cm Vikt 400 g.
Inbundet förlagsband, illustrerad med sv/v figurer. Hör till Liber Ekonomis bokserie Bättre Ledarskap. INNEHÅLL: 1. Dagens marknader och behovet av starka varumärken 2. Premium-, volym- och budgetmärken 3. Vad gör varumärk läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 64 SEK- ISBN
- 9789147086108
- Titel
- Premium-, volym- eller budgetmärke? - lär känna ditt varumärkes potential
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 411 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad karaktäriserar premium-, volym- och budgetvarumärken? Vad är styrkorna och svagheterna? Vad händer om ett varumärke ligger mellan två kategorier? Kan man utveckla det att gå från en kategori till en annan? Hur marknadsför man dem? De här och många andra frågor besvaras i boken.
Läs mer
Boken tar sin utgångspunkt i varumärkets profil och exklusivitet, och visar hur olika typer av varumärken kan bli starka med hjälp av olika metoder och strategier. Den visar att vägen är olika, beroende på organisationens förutsättningar. Ett antal områden – hur varumärket uppfattas idag, organisationens identitet och resursbas samt produktutbudet – analyseras för att avgöra potentialen i varumärket. För varje område visar boken faktorer som karakteriserar premium-, volym- och budgetmärken. Genomgående ges företagsexempel. Boken integrerar på ett lättillgängligt sätt kunskaper om grundläggande marknadsföringstänkande – såsom segmentering, kundbeteende och varumärkesstrategi.
Om författarna
Anders Parment är ek.dr i företagsekonomi vid Linköpings universitet, School of Management. Han är också verksam som konsult och föreläsare i näringslivet. Han har tidigare gett ut boken Distributionsstrategier på Liber.
Liber 1:1 9789147086108 -
Value Företagsekonomi 1 Faktabok
Häftad bok. Sanoma Utbildning. 2020. 289 sidor.
Mycket gott skick. Ny bok. Något obetydligt stött hörn på omslaget. 562 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 64 SEK- ISBN
- 9789152356470
- Titel
- Value Företagsekonomi 1 Faktabok
- Författare
- Ottosson, Mikael
- Förlag
- Sanoma Utbildning
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 289 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 171 x 241 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 570 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Faktaboken varvas fakta och ämneskunskap med goda exempel på hur företag, organisationer och individer lyckats möta aktuella samhällsutmaningar. Boken väcker lust att lära och att tillämpa de nya kunskaperna i verkligheten. Med bokens ”Fundera på!”-frågor får eleverna reflektera över innehållet på ett djupare plan och kan relatera till sina egna erfarenheter. En röd tråd i Value Företagsekonomi 1 boken är elevernas arbete med ett eget projekt. Varje del avslutas med en övning som leder eleverna vidare och utmanar dem i sitt projekt. Målet är att varje elev ska få chansen att planera, genomföra och utvärdera sitt eget projekt. I Value Företagsekonomi 2 utvecklas arbetet med det egna projektet till möjligheten att driva ett eget UF-företag. I bokföringsdelen i Value Företagsekonomi 1 får vi följa Tora i Toras Trädgårdsservice som startar en enskild firma i trädgårdsbranschen. I Value Företagsekonomi 2 utvecklas företaget till ett renodlat tjänsteföretag som säljer varor, som inhandlas både från Sverige och från utlandet och blir ett aktiebolag.
Sanoma Utbildning 9789152356470 -
Konsumentbeteende – Klassiska & samtida persp...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2017. 300 sidor.
Mycket gott skick. Små ytliga hanteringsspår.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 64 SEK- ISBN
- 9789144103785
- Titel
- Konsumentbeteende : klassiska & samtida perspektiv
- Författare
- Ekström, Karin M.
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 300 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 200 x 225 mm
- Vikt
- 782 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Konsumentbeteende – klassiska och samtida perspektiv ges en grundläggande förståelse för ämnet konsumentbeteende. Kunskap om varför och på vilket sätt människor konsumerar är av intresse för flertalet samhällsaktörer, i synnerhet som konsumtion kommit att bli en allt viktigare del av människors liv.
Boken skiljer sig från flertalet läroböcker genom att konsumentbeteendeämnet beskrivs utifrån två övergripande teoretiska fält: teorier om konsumentens psykologi och beslut samt teorier om konsumtionskultur och konsumtionspraktik. Dessa två teoretiska perspektiv kompletterar varandra och bidrar till en ökad förståelse för konsumtionens komplexitet. Boken har därutöver ett hållbarhetsperspektiv och ett konsumentperspektiv. Konsumtionens konsekvenser för miljön behöver uppmärksammas, inte minst med tanke på kommande generationer. Konsumenten ses inte som en passiv mottagare av erbjudanden, utan som en aktivt handlande aktör som måste ges möjlighet att göra sin röst hörd. En ökad förståelse för konsumenters olika livsvillkor och situationer de befinner sig i kan ge företag och andra organisationer bättre möjligheter att nå ut till konsumenter och tillgodose deras behov.
Studentlitteratur AB 1 9789144103785 -
Marknadsföring - kort och gott
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2008. 224 sidor.
Mycket gott skick. Några vikta hörn i boken. F ö normalt slitage av pärmens utsida.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 64 SEK- ISBN
- 9789147089154
- Titel
- Marknadsföring - kort och gott
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 352 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring – kort och gott ger dig en kortfattad och insiktsfull överblick av marknadsföringsområdet.
Läs mer
Med den här boken behöver du inte en 1000-sidig introduktionsbok, som är sprängfylld med case och instuderingsfrågor. Du lär dig här alla centrala begrepp och modeller som gör dig delaktig i marknadsförarens språk och tänkesätt – till exempel segmentering, marknadskommunikation och konsumentbeteende. De grundläggande teorierna behandlas och nya, utmanande perspektiv presenteras.
Om författarna
Anders Parment, ek.dr, är lärare och forskare vid Stockholm Business School, Stockholms universitet. Han har skrivit ett tjugotal böcker och ett tiotal artiklar om olika aspekter av marknadsföring.
Liber 1 9789147089154 -
Principles of marketing : Scandinavian editio...
Häftad bok. Harlow, England : Pearson. 2016.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 64 SEK- ISBN
- 9781292104805
- Titel
- Principles of marketing : Scandinavian edition
- Författare
- Kotler, Philip - Armstrong, Gary - Parment, Anders
- Förlag
- Harlow, England : Pearson
- Utgivningsår
- 2016
- Språk
- English
- Baksidestext
- Includes bibliographical references and index.
Imported from: z3950cat.bl.uk:9909/BNB03U (Do not remove)
Harlow, England : Pearson 9781292104805 -
Marknadsföring mellan företag
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2012. 310 sidor.
Nära nyskick. Lätt kantstött.
Sökord: FEGB01 TEIM32 FE252GInrikes enhetsfrakt Sverige: 64 SEK- ISBN
- 9789147097333
- Titel
- Marknadsföring mellan företag
- Författare
- Kindström, Daniel
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 310 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Vikt
- 554 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur fungerar egentligen marknadsföring mellan olika företag – i dag, i Sverige?
Den här boken tar ett brett och modernt grepp på dagens företagsmarknader och utgår från nordisk marknadsföringstradition. Med utgångspunkt i tre grundbegrepp – värde, relation och erbjudande – beskrivs områden som är kritiska för att förstå och kunna arbeta med marknadsföring mellan företag.
Läs mer
Marknadsföring handlar om att stödja kunderna i deras värdeskapande processer. I dag sker det genom att presentera innovativa erbjudanden och genom relationsbyggande i komplexa affärsnätverk. Författarna utgår från aktuell forskning och ger konkreta exempel för att visa hur såväl traditionell produktförsäljning som tjänster och avancerade helhetslösningar kan hanteras.
”Sättet att se på marknadsföring har förändrats över tid, där den mest intressanta förändringen är att värdeskapandet har hamnat mer och mer i fokus – och inte minst att värdeskapande inte längre ses som en enkelriktad process från en leverantör till en kund, utan att det inbegriper ett samskapande av flera olika aktörer, inklusive kunden.
Vi ser också en trend mot att marknadsföring har fått en tydligare strategisk roll, och en utveckling mot att marknadsföringen inte längre är kopplad till en viss avdelning eller funktion, utan att den är en aktivitet och ett antal processer som görs av olika individer med olika roller på flera olika platser både inom och utanför ett företag.”
I boken presenteras kritiska områden som ofta saknas i traditionella B2B-böcker, till exempel marknadsrelaterad innovation, varumärkesprofilering, affärsmodeller, outsourcing och en ökad tjänsteorientering. Forskningsbaserade fall används för att illustrera teorier, framgångsrika exempel och implementeringsfällor.
Om författarna
Daniel Kindström är docent i industriell marknadsföring vid Tekniska högskolan vid Linköpings universitet. Daniel forskar och undervisar om bland annat tjänstebaserade affärsmodeller, marknadsstrategier och industriell marknadsföring.
Christian Kowalkowski är docent i industriell marknadsföring och verksam vid forskningscentret CERS på Hanken Svenska handelshögskolan i Helsingfors samt Tekniska högskolan vid Linköpings universitet. Christian forskar och undervisar om bland annat tjänstestrategier i industriföretag, service management och värdeskapande utifrån en tjänstelogik.
Anders Parment, ek. dr, forskar och undervisar om marknadsföring vid Företagsekonomiska institutionen, Stockholms universitet. Anders har skrivit ett 20-tal böcker, flertalet om olika aspekter av marknadsföring, bland annat om distributionsstrategier på konkurrensintensiva marknader.
Liber 1 9789147097333 -
Marketing Beyond the Textbook – Emerging Pers...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:2 uppl. 2015. 286 sidor.
Gott skick. Ett tydligt läst exemplar som har vissa små markeringar i blyerts längs med delar av texten. Några små fläckar på bakre pärmen.
"Contemporary markets are subject to fierce competition as the result of digitization, social media, and increasingly powerf läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 64 SEK- ISBN
- 9789144105253
- Titel
- Marketing Beyond the Textbook - Emerging Perspectives in Marketing Theory and Practice
- Författare
- Laurell, Christofer
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 286 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 416 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- Contemporary markets are subject to fierce competition as the result of digitization, social media, and increasingly powerful and demanding consumers that force organizations to develop an array of novel strategies and approaches to stay competitive. Organizations’ attempts to deal with the emerging complexity often go beyond the scope of introductory marketing textbooks. Building upon the important foundation of introductory marketing textbooks, Marketing Beyond the Textbook expands the traditional domain of marketing by providing a critical but constructive approach to the discipline. Emerging perspectives in marketing theory and practice are extensively discussed in relation to the contemporary organization and structure of markets. Hence, this book provides students and reflective practitioners with essential concepts and tools that support the comprehension of present challenges and decisionmaking associated with these. In twelve essays, Marketing Beyond the Textbook deals with particular challenges facing the discipline, taking as its starting point marketing areas well-known to scholars, students and practitioners. By doing so, these essays together seek to expand the depth as well as the scope of the reader’s marketing knowledge.
Studentlitteratur AB 1:2 9789144105253 -
Principles of marketing : Scandinavian editio...
Häftad bok. Harlow, England : Pearson. 2 uppl. 2016. 469 sidor.
Mycket gott skick. Små veck på pärmen.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 64 SEK- ISBN
- 9781292104805
- Titel
- Principles of marketing : Scandinavian edition
- Författare
- Kotler, Philip - Armstrong, Gary - Parment, Anders
- Förlag
- Harlow, England : Pearson
- Utgivningsår
- 2016
- Språk
- English
- Baksidestext
- Includes bibliographical references and index.
Imported from: z3950cat.bl.uk:9909/BNB03U (Do not remove)
Harlow, England : Pearson 2 9781292104805 -
Principles of marketing [Elektronisk resurs]...
Häftad bok. Harlow : Pearson Education Limited. 2011. 493 sidor.
Mycket gott skick. Lätt veckning av omslagets hörn.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 64 SEK- ISBN
- 9780273735960
- Titel
- Principles of marketing [Elektronisk resurs] : Swedish edition
- Författare
- Kotler, Philip - Armstrong, Gary - Parment, Anders
- Förlag
- Harlow : Pearson Education Limited
- Utgivningsår
- 2011
- Språk
- English
Harlow : Pearson Education Limited 9780273735960 -
Principles of Marketing – Swedish Edition
Häftad bok. Harlow : Pearson Education Limited. 2011.
Mycket gott skick. Det övre hörnet på främre omslaget är veckat.
Innehållsförteckning:
Chapter 1 Marketing: creating and capturing customer value
Chapter 2 Company and marketing strategy
Chapter 3 Analysing the marketing environment
Chapter 4 Managing marketi läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 64 SEK- ISBN
- 9780273735960
- Titel
- Principles of marketing [Elektronisk resurs] : Swedish edition
- Författare
- Kotler, Philip - Armstrong, Gary - Parment, Anders
- Förlag
- Harlow : Pearson Education Limited
- Utgivningsår
- 2011
- Språk
- English
Harlow : Pearson Education Limited 9780273735960 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 64 SEK
- ISBN
- 9789147112258
- Titel
- Marknadsföring - kort och gott
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 296 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring – kort och gott ger dig en kortfattad och insiktsfull överblick av marknadsföringsområdet.
Läs mer
Med den här boken behöver du inte en 1000-sidig introduktionsbok, som är sprängfylld med case och instuderingsfrågor. Du lär dig här alla centrala begrepp och modeller som gör dig delaktig i marknadsförarens språk och tänkesätt – till exempel segmentering, marknadskommunikation och konsumentbeteende. De grundläggande teorierna behandlas och nya, utmanande perspektiv presenteras.
Om författarna
Anders Parment, ek.dr, är lärare och forskare vid Stockholm Business School, Stockholms universitet. Han har skrivit ett tjugotal böcker och ett tiotal artiklar om olika aspekter av marknadsföring.
Liber 2 9789147112258 -
Marketing Beyond the Textbook – Emerging Pers...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:2 uppl. 2015. 286 sidor.
Mycket gott skick. Inlagan har några uträtade hundöron – i övrigt är boken i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 64 SEK- ISBN
- 9789144105253
- Titel
- Marketing Beyond the Textbook - Emerging Perspectives in Marketing Theory and Practice
- Författare
- Laurell, Christofer
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 286 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 416 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- Contemporary markets are subject to fierce competition as the result of digitization, social media, and increasingly powerful and demanding consumers that force organizations to develop an array of novel strategies and approaches to stay competitive. Organizations’ attempts to deal with the emerging complexity often go beyond the scope of introductory marketing textbooks. Building upon the important foundation of introductory marketing textbooks, Marketing Beyond the Textbook expands the traditional domain of marketing by providing a critical but constructive approach to the discipline. Emerging perspectives in marketing theory and practice are extensively discussed in relation to the contemporary organization and structure of markets. Hence, this book provides students and reflective practitioners with essential concepts and tools that support the comprehension of present challenges and decisionmaking associated with these. In twelve essays, Marketing Beyond the Textbook deals with particular challenges facing the discipline, taking as its starting point marketing areas well-known to scholars, students and practitioners. By doing so, these essays together seek to expand the depth as well as the scope of the reader’s marketing knowledge.
Studentlitteratur AB 1:2 9789144105253 -
Generation Y - framtidens konsumenter och med...
Häftad bok. Liber. 2009. 264 sidor.
Nära nyskick. Hft m flikar. Stämpel fr företag.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 64 SEK- ISBN
- 9789147087556
- Titel
- Generation Y - framtidens konsumenter och medarbetare gör entré
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 264 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 398 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Omfattande förändringar pågår i företag och organisationer: 40-talisterna går i pension och in kommer Generation Y - 80-talisterna som vill göra skillnad. Det här är en generation konsumenter och medarbetare som har vuxit upp i ett samhälle med många möjligheter och val, ständig kommunikation och stora sociala nätverk.
Läs mer
Många organisationer upplever Generation Y som besvärliga och uppkäftiga, men i själva verket kan de vara kreativa, kompetenta, bildade och världsvana. I den här boken utmanas det etablerade tänkandet kring marknadskommunikation, konsumentbeteende och rekrytering, genom att Generation Y:s karaktärsdrag analyseras. Lär känna Generation Y och ta vara på de möjligheter som de för med sig!
Om författarna
Anders Parment är ek. dr och verksam vid Linköpings universitet samt som strategikonsult och föreläsare.
Liber 9789147087556 -
Kort om marknadsföring
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2015. 281 sidor.
Mycket gott skick. Fin och hel. Understrykningar i färg finns i bokens första 3 kapitel.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 64 SEK- ISBN
- 9789144108780
- Titel
- Kort om marknadsföring
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 281 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 510 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring är ett område som har förändrats på ett genomgripande sätt under det senaste decenniet. Kräsna konsumenter översköljs dagligen med erbjudanden och budskap. Marknadsföring har blivit viktigare i allt fler verksamheter, såsom skolor, politik och offentlig verksamhet, vilket återspeglas i bokens upplägg och exempel. Kort om marknadsföring ger en kärnfull överblick över marknadsföringsområdet och ger därmed såväl marknadsförare och ekonomer som icke-ekonomer möjlighet att på ett lättillgängligt sätt tillägna sig marknadsföringens modellvärld och tänkesätt.
Studentlitteratur AB 1 9789144108780 -
Marknadsföring kort och gott
Inbunden bok. Liber. 1:3 uppl. 2011. 222 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i nära nyskick.
FRI FRAKT inrikes- ISBN
- 9789147089154
- Titel
- Marknadsföring - kort och gott
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 352 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring – kort och gott ger dig en kortfattad och insiktsfull överblick av marknadsföringsområdet.
Läs mer
Med den här boken behöver du inte en 1000-sidig introduktionsbok, som är sprängfylld med case och instuderingsfrågor. Du lär dig här alla centrala begrepp och modeller som gör dig delaktig i marknadsförarens språk och tänkesätt – till exempel segmentering, marknadskommunikation och konsumentbeteende. De grundläggande teorierna behandlas och nya, utmanande perspektiv presenteras.
Om författarna
Anders Parment, ek.dr, är lärare och forskare vid Stockholm Business School, Stockholms universitet. Han har skrivit ett tjugotal böcker och ett tiotal artiklar om olika aspekter av marknadsföring.
Liber 1:3 9789147089154 -
Boken om ekonomistyrning
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2016. 512 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 64 SEK- ISBN
- 9789144095585
- Titel
- Boken om ekonomistyrning
- Författare
- Roland Almqvist - Johan Graaf - Erik Jannesson - Anders Parment - Matti Skoog
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 512 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Vikt
- 1228 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok ger en bred introduktion till ämnet ekonomistyrning. Boken speglar ekonomistyrningens relevans för dagens organisationer inom näringsliv, offentlig sektor och civilsamhälle. Författarna går igenom de grundläggande modeller, verktyg och processer som traditionell ekonomistyrning erbjuder. Här märks ekonomiska ansvarsenheter, resultat- och balansräkning, kassaflödesanalys, nyckeltal, belöningssystem, budgetering, kalkylering på kort och lång sikt, internpriser samt avvikelseanalys.
Boken om ekonomistyrning utgår från att ekonomistyrningen har en central roll i att skapa mer hållbara organisationer och lägger betydande vikt vid aspekter som sociala och miljömässiga kostnader, projektstyrning, miljöinvesteringar och humankapital. Boken har därmed ett tydligt hållbarhets- och samhällsperspektiv.
Författarna betonar även vikten av att ekonomistyrningen utgör en välavvägd helhet genom den så kallade styrmixen. En genomtänkt styrmix ger verktyg för att motivera medarbetare att arbeta mot gemensamma mål och skapa konkurrenskraftiga organisationer. Till boken finns ett rikt övningsmaterial i form av en övningsbok.
Här finner du övningsboken
Studentlitteratur AB 1 9789144095585 -
Principles of marketing [Elektronisk resurs]...
Häftad bok. Harlow : Pearson Education Limited. 2011.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 64 SEK- ISBN
- 9780273735960
- Titel
- Principles of marketing [Elektronisk resurs] : Swedish edition
- Författare
- Kotler, Philip - Armstrong, Gary - Parment, Anders
- Förlag
- Harlow : Pearson Education Limited
- Utgivningsår
- 2011
- Språk
- English
Harlow : Pearson Education Limited 9780273735960 -
Hållbar marknadsföring : hur sociala, miljömä...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2013. 255 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 64 SEK- ISBN
- 9789144094632
- Titel
- Hållbar marknadsföring : hur sociala, miljömässiga och ekonomiska hänsynstaganden
- Författare
- Mikael Ottosson - Anders Parment
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 255 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 552 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Intresset för hållbarhetsfrågor i allmänhet och hållbara företag i synnerhet har ökat avsevärt under de senaste åren, och idag fångar hållbarhetsfrågor intresset hos konsumenter, företagsledare, politiker, journalister, studenter och andra grupper. Det har hittills saknats vetenskaplig litteratur som speglar hållbarhetsdimensionens teori, analysmodeller och praktik från ett marknadsföringsperspektiv – och särskilt gäller detta litteratur som speglar svenska förhållanden.
Denna bok försöker fylla det tomrummet genom att ge insikter kring hur man som konsument, företagsledare eller student kan leva och få sina behov tillfredsställda utan att äventyra kommande generationers möjligheter att tillfredsställa sina behov. Särskilt inom marknadsföringsområdet är detta angeläget, då hållbarhet till sin natur är integrerat med t.ex. affärsmodeller, varumärken och marknadskommunikation.
Hederspris Årets marknadsföringsbok 2014
Hållbar marknadsföring belönades med hederspris i samband med utdelningen av Sveriges Marknadsförbunds årliga utmärkelse Årets Marknadsföringsbok. Motivering:
I boken Hållbar marknadsföring visar författarna på ett utmärkt sätt –såväl teoretiskt som praktiskt- hur hållbarhet är integrerat med all marknadsföring i vid bemärkelse.
Studentlitteratur AB 1 9789144094632 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 64 SEK
- ISBN
- 9789147094875
- Titel
- Det här måste du också veta om marknadsföring
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 268 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det finns många bra grundböcker om marknadsföring. Ofta är de på engelska och riktiga tegelstenar. Men ändå kan de såklart inte täcka in allt. Och de handlar inte riktigt om den verklighet som vi befinner oss i - idag, i Sverige.
Läs mer
Introduktionsböckerna har ett stort ansvar, eftersom det första mötet med ett ämne påverkar våra tankebanor för mycket lång tid framöver. Författarna till den här boken har under sina många år som lärare i marknadsföring sett att vissa relevanta saker faktiskt utelämnas, eller får så begränsat utrymme i de olika introduktionsböckerna att det ger en skev bild av vad som är viktigt för marknadsförare. Här erbjuder de därför ett kritiskt förhållningssätt och ett urval av fördjupningar i förhållande till den vanliga introduktionsboken. Den här boken ska därmed ses som ett komplement, inte ett substitut, till den vanliga, tjocka grundboken i marknadsföring.
Om författarna
Anders Parment är ek. dr vid Stockholms universitet och har tidigare gett ut bland annat Distributionsstrategier, Premium- volym- eller budgetvarumärke?, Marknadsföring mot 55+, Marknadsföring - kort och gott och Generation Y. Magnus Söderlund är professor på Handelshögskolan i Stockholm och föreståndare för CCM (Centre for Consumer Marketing). Han har skrivit bland annat Den lojala kunden, Emotionsladdad marknadsföring, Tankeverktyg för marknadsförare och Experiment med människor.
Liber 1 9789147094875 -
Employer branding : så bygger arbetsgivare st...
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2017. 184 sidor.
Nyskick. Oläst.
Hel och felfri bok.
Skrymmande.
Under bokstaven D.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 64 SEK- ISBN
- 9789144109077
- Titel
- Employer branding : så bygger arbetsgivare starka varumärken
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 184 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 180 x 250 mm
- Vikt
- 560 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur gör man för att bli en attraktiv arbetsgivare, med ett varumärke som människor vill leva och utveckla? Hur gör man det på en spelplan som kräver helt nya beteenden och kommunikationsstrategier av dig som arbetsgivare? Den här boken ger dig nya insikter om vad smarta arbetsgivare gör för att attrahera, behålla och tända glöden hos de människor som bygger kundupplevelsen och organisationens framgång.
Följ med på en resa in i det nya employer branding-landskapet. Se hur arbetsgivare använder kulturen som varumärke, säljer verksamhetens själ och tydliggör varför människor ska gå till jobbet.
Boken bygger på intervjuer, undersökningar och aktuell forskning om hur arbetsgivare – oavsett bransch, storlek och inriktning – kan få medarbetare med olika ålder, bakgrund och utbildning att trivas tillsammans på arbetsplatsen. Lyckas du med detta får du ett starkt employer brand!
Studentlitteratur AB 1 9789144109077 -
Principles of marketing [Elektronisk resurs]...
Häftad bok. Harlow : Pearson Education Limited. 2011. 494 sidor.
Gott skick. Överstrykningar finns. Avskavd på omslagssida.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 64 SEK- ISBN
- 9780273735960
- Titel
- Principles of marketing [Elektronisk resurs] : Swedish edition
- Författare
- Kotler, Philip - Armstrong, Gary - Parment, Anders
- Förlag
- Harlow : Pearson Education Limited
- Utgivningsår
- 2011
- Språk
- English
Harlow : Pearson Education Limited 9780273735960 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 64 SEK
- ISBN
- 9789188809384
- Titel
- Det ängsliga samhället - 10 problem och 5 lösningar
- Författare
- Dyhre, Anna
- Förlag
- Vulkan
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 256 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 135 x 210 mm
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vårt samhälle kännetecknas av ängslighet. Vi har en övertro på att kundorientering, prestationsmätning och medborgar- och kundmakt skapar hållbara lösningar. Men hur mår vi när vi ständigt är jagade av andra som liksom vi själva kontrollerar, reklamerar och yttrar sig i sociala medier? Samtidigt som transparensen ökar i samhället blir vi som individer alltmer krävande. Det ängsliga samhället skildrar tio av dagens samhällsproblem på ett mångfacetterat sätt, och visar hur vi har gått från ett tillits- till ett ängslighetssamhälle. Fem tänkbara lösningar lyfts fram. Vi behöver återupprätta tilliten till varandra, för med tillit följer yrkesstolthet, välmående och en tro på att andra faktiskt är bra på det som de gör. Utvecklingen från medborgare och med-människa till kund och ”kravmaskin” har pågått länge, och det är dags att bryta med den – nu! Problem 1: Alla har rättigheter – få har skyldigheter Problem 2: Ängsliga företag och bort-skämda kunder Problem 3: Ängslig och kortsiktig politik Problem 4: Ängsliga föräldrar Problem 5: Curling överallt Problem 6: Ängsliga arbetsgivare och curlade medarbetare Problem 7: Vi lever i olika samhällen Problem 8: Papperskorgen är överfull Problem 9: Den falska idealbilden Problem 10: Kontroll istället för tillit och respekt Anders Parment, ekon. dr, är verksam som forskare och lärare vid Stockholm Business School, Stockholms universitet samt som föreläsare, författare, utredare och rådgivare. Hans forskning rör konsumentbeteende och hur man relaterar till varumärken, kon-sumtion och arbetsmarknad. Anna Dyhre, jur. kand och med en European Master of Law and Economics, är en uppskattad rådgivare, moderator, författare och föreläsare. Hon har varit Sverigechef för företaget Universum och arbetat internationellt med om-världsbevakning inom Thomson Reuters koncernen. Hon arbetar idag som Senior Advisor för kom-munikationsbyrån Coreworkers.
Vulkan 9789188809384 -
Kort om marknadsföring
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2015. 281 sidor.
Mycket gott skick. Superfint skick, som ny invändigt.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 64 SEK- ISBN
- 9789144108780
- Titel
- Kort om marknadsföring
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 281 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 510 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring är ett område som har förändrats på ett genomgripande sätt under det senaste decenniet. Kräsna konsumenter översköljs dagligen med erbjudanden och budskap. Marknadsföring har blivit viktigare i allt fler verksamheter, såsom skolor, politik och offentlig verksamhet, vilket återspeglas i bokens upplägg och exempel. Kort om marknadsföring ger en kärnfull överblick över marknadsföringsområdet och ger därmed såväl marknadsförare och ekonomer som icke-ekonomer möjlighet att på ett lättillgängligt sätt tillägna sig marknadsföringens modellvärld och tänkesätt.
Studentlitteratur AB 1 9789144108780
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn