-
Boken om ekonomistyrning - övningsbok med lös...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2016. 339 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144108766
- Titel
- Boken om ekonomistyrning - övningsbok med lösningar
- Författare
- Roland Almqvist - Johan Graaf - Anders Parment
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 339 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 851 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna övningsbok utgör ett komplement till Boken om ekonomistyrning. Övningsboken knyter an till huvudbokens breda introduktion till ekonomistyrning och innehåller övningar som är uppbyggda kring situationer i såväl tillverknings-, tjänste- och handels-företag som offentlig sektor och civilsamhälle.
Uppgifterna innefattar grundläggande begreppsförståelse, fördjupande reflektioner samt räkneövningar av varierande svårighetsgrad. Varje kapitel inleds med ett antal sant/falskt-frågor som testar läsarens förståelse av innehållet i respektive delområde. Därefter följer fördjupnings- och räkneuppgifter och boken inkluderar även utförliga lösningsförslag. För flertalet kapitel kompletterar kvalitativa och kvantitativa övningar varandra i syfte att stödja studentens lärprocess.
Studentlitteratur AB 1 9789144108766 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9780273736004
- Titel
- Marknadsföring : teori, strategi och praktik
- Författare
- Kotler, Philip - Armstrong, Gary - Parment, Anders
- Förlag
- Harlow : Pearson
- Utgivningsår
- 2013
- Språk
- Svenska
Harlow : Pearson 9780273736004 -
Employer branding : så bygger arbetsgivare st...
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2017. 184 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144109077
- Titel
- Employer branding : så bygger arbetsgivare starka varumärken
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 184 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 180 x 250 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 560 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- EMPLOYER BRANDING
så bygger arbetsgivare starka varumärken
Hur gör man för att bli en attraktiv arbetsgivare, med ett varumärke som människor vill leva och utveckla? Hur gör man det på en spelplan som kräver helt nya beteenden och kommunikationsstrategier av dig som arbetsgivare?
Den här boken ger dig nya insikter om vad smarta arbetsgivare gör för att attrahera, behålla och tända glöden hos de människor som bygger kundupplevelsen och organisationens framgång.
Följ med på en resa in i det nya employer branding-landskapet. Se hur arbetsgivare använder kulturen som varumärke, säljer verksamhetens själ och tydliggör varför människor ska gå till jobbet. Boken bygger på intervjuer, undersökningar och aktuell forskning om hur arbetsgivare – oavsett bransch, storlek och inriktning – kan få medarbetare med olika ålder, bakgrund och utbildning att trivas tillsammans på arbetsplatsen. Lyckas du med detta får du ett starkt employer brand!
Studentlitteratur AB 1 9789144109077 -
Marknadsföring
Inbunden bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 2018. 498 sidor.
Nära nyskick. Flexband, trådbunden.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144117492
- Titel
- Marknadsföring
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 498 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Vikt
- 1169 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring är ett område som har utvecklats och förändrats på ett genomgripande sätt under det senaste decenniet. Kräsna konsumenter översköljs dagligen med erbjudanden och budskap. Digitalisering, internationalisering, avregleringar och ett stort intresse för hållbarhet har ökat marknadsföringens betydelse. En gedigen genomgång av etablerade teorier och modeller ger läsaren kunskap om den modell- och begreppsvärld som används inom marknadsföringens praktik – samtidigt som utmanande idéer och perspektiv lyfts fram. I boken ges också fördjupningar i aktuella forskningsområden såsom hållbarhetsfrågor, platsmarknadsföring, employer branding och ett förändrat kommunikationslandskap.
Boken innehåller många exempel från företag som agerar i en internationell kontext och som har lyckats tack vare en genomtänkt tillämpning av marknadsföringstänkande och marknadsföringsmodeller. Marknadsföring tillämpas i allt fler branscher och sektorer och många av bokens exempel kommer från skolor och annan offentlig verksamhet samt från civilsamhället. Inte bara framgångar speglas utan också motgångar och hur smart marknadsföring, ofta med ett hållbarhetsperspektiv, har bidragit till att vända en negativ utveckling.
Studentlitteratur 2 9789144117492 -
90-talister - som medborgare, medarbetare och...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2016. 217 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144113227
- Titel
- 90-talister - som medborgare, medarbetare och konsumenter
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 217 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 539 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Finns det något som är så centralt i våra tankemönster som generationsbeteende och generationsskillnader? Hur ofta skyller vi inte andras och egna misstag på för hög eller för låg ålder? Individer är för unga eller för gamla för att bli tagna på allvar, för att vara politiker eller för att tycka till på föreningsmötet eller i sociala medier. Alltifrån hur man klär sig och hur man pratar till hur man ser på arbete och karriär förklaras med hur gammal man är.
Stämmer stereotyperna med verkligheten? I den här boken lär vi känna 90-talister som medborgare, medarbetare och konsumenter. Boken bygger på flera svenska och internationella studier och ger en rik beskrivning av den grupp människor som är födda under 1990-talet och den uppväxtmiljö som har format dem, men också jämförelser med Generation Y, Generation X och Baby Boomers. Författaren tar upp såväl större samhällsfrågor – såsom ökade klyftor, modernitetens upplösning och konsumtionssamhället – som mer konkreta frågor om hur man kan förstå och samarbeta med 90-talister.
Studentlitteratur AB 1 9789144113227 -
Employer branding : så bygger arbetsgivare st...
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2017. 184 sidor.
Nyskick. Oläst.
Hel och felfri bok.
Skrymmande.
Under bokstaven D.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144109077
- Titel
- Employer branding : så bygger arbetsgivare starka varumärken
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 184 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 180 x 250 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 560 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- EMPLOYER BRANDING
så bygger arbetsgivare starka varumärken
Hur gör man för att bli en attraktiv arbetsgivare, med ett varumärke som människor vill leva och utveckla? Hur gör man det på en spelplan som kräver helt nya beteenden och kommunikationsstrategier av dig som arbetsgivare?
Den här boken ger dig nya insikter om vad smarta arbetsgivare gör för att attrahera, behålla och tända glöden hos de människor som bygger kundupplevelsen och organisationens framgång.
Följ med på en resa in i det nya employer branding-landskapet. Se hur arbetsgivare använder kulturen som varumärke, säljer verksamhetens själ och tydliggör varför människor ska gå till jobbet. Boken bygger på intervjuer, undersökningar och aktuell forskning om hur arbetsgivare – oavsett bransch, storlek och inriktning – kan få medarbetare med olika ålder, bakgrund och utbildning att trivas tillsammans på arbetsplatsen. Lyckas du med detta får du ett starkt employer brand!
Studentlitteratur AB 1 9789144109077 -
Marknadsföring och distribution : strategiska...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2013. 273 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147099108
- Titel
- Marknadsföring och distribution : strategiska vägval avseende marknadskanaler
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 273 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm
- Vikt
- 410 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Distribution och marknadskanaler är centrala dimensioner av ett företags konkurrenskraft. Ändå saknas det ofta nytänkande inom dessa områden. Marknadsföring och distribution: Strategiska vägval avseende marknadskanaler bidrar till att fylla detta tomrum.
Liber 1 9789147099108 -
Employer branding : så bygger arbetsgivare st...
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2017. 184 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144109077
- Titel
- Employer branding : så bygger arbetsgivare starka varumärken
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 184 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 180 x 250 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 560 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- EMPLOYER BRANDING
så bygger arbetsgivare starka varumärken
Hur gör man för att bli en attraktiv arbetsgivare, med ett varumärke som människor vill leva och utveckla? Hur gör man det på en spelplan som kräver helt nya beteenden och kommunikationsstrategier av dig som arbetsgivare?
Den här boken ger dig nya insikter om vad smarta arbetsgivare gör för att attrahera, behålla och tända glöden hos de människor som bygger kundupplevelsen och organisationens framgång.
Följ med på en resa in i det nya employer branding-landskapet. Se hur arbetsgivare använder kulturen som varumärke, säljer verksamhetens själ och tydliggör varför människor ska gå till jobbet. Boken bygger på intervjuer, undersökningar och aktuell forskning om hur arbetsgivare – oavsett bransch, storlek och inriktning – kan få medarbetare med olika ålder, bakgrund och utbildning att trivas tillsammans på arbetsplatsen. Lyckas du med detta får du ett starkt employer brand!
Studentlitteratur AB 1 9789144109077 -
90-talister - som medborgare, medarbetare och...
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2016. 217 sidor.
Nära nyskick. En beskrivning av den grupp människor som är födda under 1990-talet och den uppväxtmiljö som har format dem, men också jämförelser med generation X och Baby Boomers, större samhällsfrågor, ökade klyftor, modernitetens upplösning och konsumtionssamhället.
läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144113227
- Titel
- 90-talister - som medborgare, medarbetare och konsumenter
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 217 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 539 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Finns det något som är så centralt i våra tankemönster som generationsbeteende och generationsskillnader? Hur ofta skyller vi inte andras och egna misstag på för hög eller för låg ålder? Individer är för unga eller för gamla för att bli tagna på allvar, för att vara politiker eller för att tycka till på föreningsmötet eller i sociala medier. Alltifrån hur man klär sig och hur man pratar till hur man ser på arbete och karriär förklaras med hur gammal man är.
Stämmer stereotyperna med verkligheten? I den här boken lär vi känna 90-talister som medborgare, medarbetare och konsumenter. Boken bygger på flera svenska och internationella studier och ger en rik beskrivning av den grupp människor som är födda under 1990-talet och den uppväxtmiljö som har format dem, men också jämförelser med Generation Y, Generation X och Baby Boomers. Författaren tar upp såväl större samhällsfrågor – såsom ökade klyftor, modernitetens upplösning och konsumtionssamhället – som mer konkreta frågor om hur man kan förstå och samarbeta med 90-talister.
Studentlitteratur AB 1 9789144113227 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9780273736004
- Titel
- Marknadsföring : teori, strategi och praktik
- Författare
- Kotler, Philip - Armstrong, Gary - Parment, Anders
- Förlag
- Harlow : Pearson
- Utgivningsår
- 2013
- Språk
- Svenska
Harlow : Pearson 9780273736004 -
Marknadsföring - kort och gott
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2008. 224 sidor.
Nära nyskick. Kolla mina andra annonser för ev samfrakt.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147089154
- Titel
- Marknadsföring - kort och gott
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 352 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring – kort och gott ger dig en kortfattad och insiktsfull överblick av marknadsföringsområdet.
Läs mer
Med den här boken behöver du inte en 1000-sidig introduktionsbok, som är sprängfylld med case och instuderingsfrågor. Du lär dig här alla centrala begrepp och modeller som gör dig delaktig i marknadsförarens språk och tänkesätt – till exempel segmentering, marknadskommunikation och konsumentbeteende. De grundläggande teorierna behandlas och nya, utmanande perspektiv presenteras.
Om författarna
Anders Parment, ek.dr, är lärare och forskare vid Stockholm Business School, Stockholms universitet. Han har skrivit ett tjugotal böcker och ett tiotal artiklar om olika aspekter av marknadsföring.
Liber 1 9789147089154 -
Generation Y - framtidens konsumenter och med...
Häftad bok. Liber. 1:2 uppl. 2009. 264 sidor.
Nyskick. Trådhäftad med invikta flikar. Inget skrivet
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147087556
- Titel
- Generation Y - framtidens konsumenter och medarbetare gör entré
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 264 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 398 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Omfattande förändringar pågår i företag och organisationer: 40-talisterna går i pension och in kommer Generation Y - 80-talisterna som vill göra skillnad. Det här är en generation konsumenter och medarbetare som har vuxit upp i ett samhälle med många möjligheter och val, ständig kommunikation och stora sociala nätverk.
Läs mer
Många organisationer upplever Generation Y som besvärliga och uppkäftiga, men i själva verket kan de vara kreativa, kompetenta, bildade och världsvana. I den här boken utmanas det etablerade tänkandet kring marknadskommunikation, konsumentbeteende och rekrytering, genom att Generation Y:s karaktärsdrag analyseras. Lär känna Generation Y och ta vara på de möjligheter som de för med sig!
Om författarna
Anders Parment är ek. dr och verksam vid Linköpings universitet samt som strategikonsult och föreläsare.
Liber 1:2 9789147087556 -
Marknadsföring - Kort och gott
Häftad bok. Liber. 4:e tryckningen, 1:a uppl. 2013. 224 sidor.
Nyskick. 21 cm x 15 cm. 304 gram. (låda20230703-2?0).
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147089154
- Titel
- Marknadsföring - kort och gott
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 352 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring – kort och gott ger dig en kortfattad och insiktsfull överblick av marknadsföringsområdet.
Läs mer
Med den här boken behöver du inte en 1000-sidig introduktionsbok, som är sprängfylld med case och instuderingsfrågor. Du lär dig här alla centrala begrepp och modeller som gör dig delaktig i marknadsförarens språk och tänkesätt – till exempel segmentering, marknadskommunikation och konsumentbeteende. De grundläggande teorierna behandlas och nya, utmanande perspektiv presenteras.
Om författarna
Anders Parment, ek.dr, är lärare och forskare vid Stockholm Business School, Stockholms universitet. Han har skrivit ett tjugotal böcker och ett tiotal artiklar om olika aspekter av marknadsföring.
Liber 4:e tryckningen, 1:a 9789147089154 -
Employer branding : så bygger arbetsgivare st...
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2017. 184 sidor.
Nyskick. PRESENTSKICK – I ABSOLUT NYSKICK.
EMPLOYER BRANDING – så bygger arbetsgivare starka varumärken
Hur gör man för att bli en attraktiv arbetsgivare, med ett varumärke som människor vill leva och utveckla? Hur gör man det på en spelplan som kräver helt nya läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144109077
- Titel
- Employer branding : så bygger arbetsgivare starka varumärken
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 184 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 180 x 250 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 560 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- EMPLOYER BRANDING
så bygger arbetsgivare starka varumärken
Hur gör man för att bli en attraktiv arbetsgivare, med ett varumärke som människor vill leva och utveckla? Hur gör man det på en spelplan som kräver helt nya beteenden och kommunikationsstrategier av dig som arbetsgivare?
Den här boken ger dig nya insikter om vad smarta arbetsgivare gör för att attrahera, behålla och tända glöden hos de människor som bygger kundupplevelsen och organisationens framgång.
Följ med på en resa in i det nya employer branding-landskapet. Se hur arbetsgivare använder kulturen som varumärke, säljer verksamhetens själ och tydliggör varför människor ska gå till jobbet. Boken bygger på intervjuer, undersökningar och aktuell forskning om hur arbetsgivare – oavsett bransch, storlek och inriktning – kan få medarbetare med olika ålder, bakgrund och utbildning att trivas tillsammans på arbetsplatsen. Lyckas du med detta får du ett starkt employer brand!
Studentlitteratur AB 1 9789144109077 -
Marknadsföring : teori, strategi och praktik
Häftad bok. Harlow : Pearson. 2013.
Nära nyskick. Nästan som ny förutom en liten skada i pärmens nederkant. Extraboken som kommer med är i nyskick. Inga understrykningar eller namn.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780273736004
- Titel
- Marknadsföring : teori, strategi och praktik
- Författare
- Kotler, Philip - Armstrong, Gary - Parment, Anders
- Förlag
- Harlow : Pearson
- Utgivningsår
- 2013
- Språk
- Svenska
Harlow : Pearson 9780273736004 -
Marknadsföring
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2018. 498 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick. Ganska bra bok
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144117492
- Titel
- Marknadsföring
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 498 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Vikt
- 1169 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring är ett område som har utvecklats och förändrats på ett genomgripande sätt under det senaste decenniet. Kräsna konsumenter översköljs dagligen med erbjudanden och budskap. Digitalisering, internationalisering, avregleringar och ett stort intresse för hållbarhet har ökat marknadsföringens betydelse. En gedigen genomgång av etablerade teorier och modeller ger läsaren kunskap om den modell- och begreppsvärld som används inom marknadsföringens praktik – samtidigt som utmanande idéer och perspektiv lyfts fram. I boken ges också fördjupningar i aktuella forskningsområden såsom hållbarhetsfrågor, platsmarknadsföring, employer branding och ett förändrat kommunikationslandskap.
Boken innehåller många exempel från företag som agerar i en internationell kontext och som har lyckats tack vare en genomtänkt tillämpning av marknadsföringstänkande och marknadsföringsmodeller. Marknadsföring tillämpas i allt fler branscher och sektorer och många av bokens exempel kommer från skolor och annan offentlig verksamhet samt från civilsamhället. Inte bara framgångar speglas utan också motgångar och hur smart marknadsföring, ofta med ett hållbarhetsperspektiv, har bidragit till att vända en negativ utveckling.
Studentlitteratur AB 2 9789144117492 -
Marknadsföring : teori, strategi och praktik
Häftad bok. Harlow : Pearson. 2013. 442 sidor.
Mycket gott skick. Inklusive extravikten, inga understrykningar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780273736004
- Titel
- Marknadsföring : teori, strategi och praktik
- Författare
- Kotler, Philip - Armstrong, Gary - Parment, Anders
- Förlag
- Harlow : Pearson
- Utgivningsår
- 2013
- Språk
- Svenska
Harlow : Pearson 9780273736004 -
Marknadsföring
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2015. 456 sidor.
Hyggligt skick. Bruksslitage, highlightningar, understrykningar, och kommentarer i marginaler, klistrade bokmärken, f.ö. ok, lässkicket är gott.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144094496
- Titel
- Marknadsföring
- Författare
- Anders Parment
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 456 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Vikt
- 1085 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring är ett område som har utvecklats och förändrats på ett genomgripande sätt under det senaste decenniet. Kräsna konsumenter översköljs dagligen med erbjudanden och budskap. Digitalisering, inter-nationalisering, avregleringar och ett stort intresse för hållbarhet har förändrat konkurrenssituationen och ökat marknadsföringens betydelse.
Den här boken ger fördjupningar i aktuella forskningsområden såsom hållbarhetsfrågor inom marknadsföring, platsmarknadsföring, employer branding, generationsmarknadsföring och det framväxande kommunikationslandskapet. En gedigen genomgång av etablerade teorier och modeller ger läsaren kunskap om den modell- och begreppsvärld som används inom marknadsföringens praktik, samtidigt som utmanande idéer och perspektiv lyfts fram.
Boken innehåller många exempel från företag som agerar i en internationell kontext och som har lyckats tack vare en genomtänkt tillämpning av marknadsföringstänkande och marknadsföringsmodeller. På grund av att marknadsföring tillämpas i allt fler branscher och sektorer har författaren hämtat ett flertal exempel från skolor och annan offentlig verksamhet samt från politiska partier. Inte bara framgångar speglas utan också motgångar och hur smart marknadsföring, ofta med ett hållbarhetsperspektiv, har
bidragit till att vända en negativ utveckling.
Studentlitteratur AB 1 9789144094496 -
Kort om marknadsföring
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2015. 281 sidor.
Gott skick. Under stucken text i boken.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144108780
- Titel
- Kort om marknadsföring
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 281 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 510 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring är ett område som har förändrats på ett genomgripande sätt under det senaste decenniet. Kräsna konsumenter översköljs dagligen med erbjudanden och budskap. Marknadsföring har blivit viktigare i allt fler verksamheter, såsom skolor, politik och offentlig verksamhet, vilket återspeglas i bokens upplägg och exempel. Kort om marknadsföring ger en kärnfull överblick över marknadsföringsområdet och ger därmed såväl marknadsförare och ekonomer som icke-ekonomer möjlighet att på ett lättillgängligt sätt tillägna sig marknadsföringens modellvärld och tänkesätt.
Studentlitteratur AB 1 9789144108780 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144117492
- Titel
- Marknadsföring
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 498 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Vikt
- 1169 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring är ett område som har utvecklats och förändrats på ett genomgripande sätt under det senaste decenniet. Kräsna konsumenter översköljs dagligen med erbjudanden och budskap. Digitalisering, internationalisering, avregleringar och ett stort intresse för hållbarhet har ökat marknadsföringens betydelse. En gedigen genomgång av etablerade teorier och modeller ger läsaren kunskap om den modell- och begreppsvärld som används inom marknadsföringens praktik – samtidigt som utmanande idéer och perspektiv lyfts fram. I boken ges också fördjupningar i aktuella forskningsområden såsom hållbarhetsfrågor, platsmarknadsföring, employer branding och ett förändrat kommunikationslandskap.
Boken innehåller många exempel från företag som agerar i en internationell kontext och som har lyckats tack vare en genomtänkt tillämpning av marknadsföringstänkande och marknadsföringsmodeller. Marknadsföring tillämpas i allt fler branscher och sektorer och många av bokens exempel kommer från skolor och annan offentlig verksamhet samt från civilsamhället. Inte bara framgångar speglas utan också motgångar och hur smart marknadsföring, ofta med ett hållbarhetsperspektiv, har bidragit till att vända en negativ utveckling.
Studentlitteratur AB 2 9789144117492 -
Hållbar marknadsföring : hur sociala, miljömä...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2013. 255 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144094632
- Titel
- Hållbar marknadsföring : hur sociala, miljömässiga och ekonomiska hänsynstaganden
- Författare
- Mikael Ottosson - Anders Parment
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 255 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 552 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Intresset för hållbarhetsfrågor i allmänhet och hållbara företag i synnerhet har ökat avsevärt under de senaste åren, och idag fångar hållbarhetsfrågor intresset hos konsumenter, företagsledare, politiker, journalister, studenter och andra grupper. Det har hittills saknats vetenskaplig litteratur som speglar hållbarhetsdimensionens teori, analysmodeller och praktik från ett marknadsföringsperspektiv – och särskilt gäller detta litteratur som speglar svenska förhållanden.
Denna bok försöker fylla det tomrummet genom att ge insikter kring hur man som konsument, företagsledare eller student kan leva och få sina behov tillfredsställda utan att äventyra kommande generationers möjligheter att tillfredsställa sina behov. Särskilt inom marknadsföringsområdet är detta angeläget, då hållbarhet till sin natur är integrerat med t.ex. affärsmodeller, varumärken och marknadskommunikation.
Hederspris Årets marknadsföringsbok 2014
Hållbar marknadsföring belönades med hederspris i samband med utdelningen av Sveriges Marknadsförbunds årliga utmärkelse Årets Marknadsföringsbok. Motivering:
I boken Hållbar marknadsföring visar författarna på ett utmärkt sätt –såväl teoretiskt som praktiskt- hur hållbarhet är integrerat med all marknadsföring i vid bemärkelse.
Studentlitteratur AB 1 9789144094632 -
Boken om ekonomistyrning - övningsbok med lös...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2016. 339 sidor.
Nära nyskick. Prislapp baksida
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144108766
- Titel
- Boken om ekonomistyrning - övningsbok med lösningar
- Författare
- Roland Almqvist - Johan Graaf - Anders Parment
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 339 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 851 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna övningsbok utgör ett komplement till Boken om ekonomistyrning. Övningsboken knyter an till huvudbokens breda introduktion till ekonomistyrning och innehåller övningar som är uppbyggda kring situationer i såväl tillverknings-, tjänste- och handels-företag som offentlig sektor och civilsamhälle.
Uppgifterna innefattar grundläggande begreppsförståelse, fördjupande reflektioner samt räkneövningar av varierande svårighetsgrad. Varje kapitel inleds med ett antal sant/falskt-frågor som testar läsarens förståelse av innehållet i respektive delområde. Därefter följer fördjupnings- och räkneuppgifter och boken inkluderar även utförliga lösningsförslag. För flertalet kapitel kompletterar kvalitativa och kvantitativa övningar varandra i syfte att stödja studentens lärprocess.
Studentlitteratur AB 1 9789144108766 -
Boken om ekonomistyrning
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2016. 512 sidor.
Nära nyskick. Prislapp baksida
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144095585
- Titel
- Boken om ekonomistyrning
- Författare
- Roland Almqvist - Johan Graaf - Erik Jannesson - Anders Parment - Matti Skoog
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 512 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Vikt
- 1228 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok ger en bred introduktion till ämnet ekonomistyrning. Boken speglar ekonomistyrningens relevans för dagens organisationer inom näringsliv, offentlig sektor och civilsamhälle. Författarna går igenom de grundläggande modeller, verktyg och processer som traditionell ekonomistyrning erbjuder. Här märks ekonomiska ansvarsenheter, resultat- och balansräkning, kassaflödesanalys, nyckeltal, belöningssystem, budgetering, kalkylering på kort och lång sikt, internpriser samt avvikelseanalys.
Boken om ekonomistyrning utgår från att ekonomistyrningen har en central roll i att skapa mer hållbara organisationer och lägger betydande vikt vid aspekter som sociala och miljömässiga kostnader, projektstyrning, miljöinvesteringar och humankapital. Boken har därmed ett tydligt hållbarhets- och samhällsperspektiv.
Författarna betonar även vikten av att ekonomistyrningen utgör en välavvägd helhet genom den så kallade styrmixen. En genomtänkt styrmix ger verktyg för att motivera medarbetare att arbeta mot gemensamma mål och skapa konkurrenskraftiga organisationer. Till boken finns ett rikt övningsmaterial i form av en övningsbok.
Här finner du övningsboken
Studentlitteratur AB 1 9789144095585 -
Employer branding – Allt du behöver veta för...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2013. 184 sidor.
Nära nyskick. Kantstött i ryggens nederkant. Annars som ny.
"Employer Branding handlar om att utifrån en organisations varumärke attrahera, rekrytera och behålla rätt medarbetare. Ett framsynt Employer Branding-arbete bäddar för att din organisation blir en genuint at läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147111022
- Titel
- Employer branding : allt du behöver veta för att bli en attraktiv arbetsgivare
- Författare
- Dyhre, Anna
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 184 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 258 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- EMPLOYER BRANDING handlar om att utifrån en organisations varumärke attrahera, rekrytera och behålla rätt medarbetare. Ett framsynt Employer Branding-arbete bäddar för att din organisation blir en genuint attraktiv arbetsplats som behandlar dina medarbetare som en viktig resurs. Boken väcker bland annat två frågor:
- Vad gör attraktiva arbetsgivare?
- Vad gör arbetsgivare attraktiva?
Läs mer
Du får i boken se många exempel på företag och organisationer som systematiskt arbetar med dessa frågor som ett sätt att lyfta varumärket och skapa intresse för potentiella medarbetare. Du får också se hur ledningen och HR-funktionen måste bedriva ett kontinuerligt utvecklingsarbete kring Employer Branding för att göra företaget attraktivt på både "insidan och utsidan".
Boken vänder sig till alla som är involverade i företagets varumärkesarbete: ledningsgrupp, HR-avdelning, marknadschef och medarbetare – där alla blir ambassadörer för företagets varumärke och Employer Branding-arbete.
Sagt om boken
"Äntligen en bok om Employer Branding som ser till helheten. Inspirerar till att jobba mer och vara uthållig med denna mycket viktiga fråga." Henrik Fagrell, VD för IT-konsultbolaget Diadrom
"Employer Branding blir lätt bara en HR-fråga, men med denna överskådliga bok - som jag kan sätta i händerna på våra chefer och vår ledning - kan jag få en ökad förståelse för hur vi ska nå våra mål: att vara en attraktiv arbetsgivare över tid – både på in- och utsidan." Elisabeth Fogelström, Rekryteringschef, Svensk Fastighetsförmedling
"Att profilera sig som advokatbyrå mot framtida medarbetare blir alltmer en strategisk fråga för oss och med hjälp av bokens exempel från andra branscher får vi många bra tips om hur vi kan jobba smartare." Anders Malmström, Partner och Styrelseordförande DLA Nordic
"En av årets 10 bästa HR-böcker. Initierat och väl underbyggt om ett ämne som är aktuellt för många organisationer. Boken ger både grunder och kunskap om hur man kan bygga vidare. Med sina många exempel och modeller fungerar Employer Branding som en praktisk handbok i vardagen." skriver juryn i Årets HR-bok 2013.
Om författarna
Anna Dyhre är egen företagare och har arbetat med frågor kring Employer Branding sedan 1996. Anna har bland annat varit Sverigechef för Universum och även arbetat som konsult inom både näringsliv och offentlig sektor med frågor kring attraktiva arbetsgivare och organisationer. Idag håller Anna uppskattade föreläsningar och workshops över hela Sverige och även utomlands. Gå gärna in på www.annadyhre.com för att få veta mer.
Anders Parment, ek.dr., är universitetslektor vid Företagsekonomiska institutionen, Stockholms universitet.
Anders har i sina roller som forskare, strategikonsult, föreläsare och författare intresserat sig för hur olika generationer relaterar till arbete, karriär, konsumtion och samhällets institutioner samt hur generationsskillnader kan mätas och hanteras. Anders har arbetat med många företag, fackförbund, kyrkor, politiska partier m.fl. i sökandet efter svar på hur starka varumärken kan skapas och utvecklas. Gå gärna in på www.andersparment.com för att få veta mer.
Liber 1 9789147111022 -
Marknadsföring
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2015. 456 sidor.
Gott skick. 1 uppl. Ett läst men fint exemplar, där dock understrykningar och smånoteringar i blyerts förekommer ganska rikligt.
"Den här boken ger fördjupningar i aktuella forskningsområden såsom hållbarhetsfrågor inom marknadsföring, platsmarknadsföring, employer läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144094496
- Titel
- Marknadsföring
- Författare
- Anders Parment
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 456 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Vikt
- 1085 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring är ett område som har utvecklats och förändrats på ett genomgripande sätt under det senaste decenniet. Kräsna konsumenter översköljs dagligen med erbjudanden och budskap. Digitalisering, inter-nationalisering, avregleringar och ett stort intresse för hållbarhet har förändrat konkurrenssituationen och ökat marknadsföringens betydelse.
Den här boken ger fördjupningar i aktuella forskningsområden såsom hållbarhetsfrågor inom marknadsföring, platsmarknadsföring, employer branding, generationsmarknadsföring och det framväxande kommunikationslandskapet. En gedigen genomgång av etablerade teorier och modeller ger läsaren kunskap om den modell- och begreppsvärld som används inom marknadsföringens praktik, samtidigt som utmanande idéer och perspektiv lyfts fram.
Boken innehåller många exempel från företag som agerar i en internationell kontext och som har lyckats tack vare en genomtänkt tillämpning av marknadsföringstänkande och marknadsföringsmodeller. På grund av att marknadsföring tillämpas i allt fler branscher och sektorer har författaren hämtat ett flertal exempel från skolor och annan offentlig verksamhet samt från politiska partier. Inte bara framgångar speglas utan också motgångar och hur smart marknadsföring, ofta med ett hållbarhetsperspektiv, har
bidragit till att vända en negativ utveckling.
Studentlitteratur AB 1 9789144094496 -
Value – Företagsekonomi 1 – Faktabok [FEK, "l...
Häftad bok. Sanoma Utbildning. 2020. 289 sidor.
Nyskick. Ny bok.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789152356470
- Titel
- Value Företagsekonomi 1 Faktabok
- Författare
- Ottosson, Mikael
- Förlag
- Sanoma Utbildning
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 289 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 171 x 241 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 570 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Faktaboken varvas fakta och ämneskunskap med goda exempel på hur företag, organisationer och individer lyckats möta aktuella samhällsutmaningar. Boken väcker lust att lära och att tillämpa de nya kunskaperna i verkligheten. Med bokens ”Fundera på!”-frågor får eleverna reflektera över innehållet på ett djupare plan och kan relatera till sina egna erfarenheter.
En röd tråd i Value Företagsekonomi 1 boken är elevernas arbete med ett eget projekt. Varje del avslutas med en övning som leder eleverna vidare och utmanar dem i sitt projekt. Målet är att varje elev ska få chansen att planera, genomföra och utvärdera sitt eget projekt. I Value Företagsekonomi 2 utvecklas arbetet med det egna projektet till möjligheten att driva ett eget UF-företag.
I bokföringsdelen i Value Företagsekonomi 1 får vi följa Tora i Toras Trädgårdsservice som startar en enskild firma i trädgårdsbranschen. I Value Företagsekonomi 2 utvecklas företaget till ett renodlat tjänsteföretag som säljer varor, som inhandlas både från Sverige och från utlandet och blir ett aktiebolag.
Sanoma Utbildning 9789152356470 -
Marknadsföring
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:2 uppl. 2015. 456 sidor.
Mycket gott skick. Format 23 x 20,5 cm Vikt 1.085 g.
Häftad bok med mjuka flexipärmar, rikt illustrerad med figurer och foton i färg. INNEHÅLL: 1. Introduktion till marknadsföring 2. Omvärldsanalys: Den globala och lokala marknadsmiljön 3. Varumärken och samhällsansvar 4. läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144094496
- Titel
- Marknadsföring
- Författare
- Anders Parment
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 456 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Vikt
- 1085 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring är ett område som har utvecklats och förändrats på ett genomgripande sätt under det senaste decenniet. Kräsna konsumenter översköljs dagligen med erbjudanden och budskap. Digitalisering, inter-nationalisering, avregleringar och ett stort intresse för hållbarhet har förändrat konkurrenssituationen och ökat marknadsföringens betydelse.
Den här boken ger fördjupningar i aktuella forskningsområden såsom hållbarhetsfrågor inom marknadsföring, platsmarknadsföring, employer branding, generationsmarknadsföring och det framväxande kommunikationslandskapet. En gedigen genomgång av etablerade teorier och modeller ger läsaren kunskap om den modell- och begreppsvärld som används inom marknadsföringens praktik, samtidigt som utmanande idéer och perspektiv lyfts fram.
Boken innehåller många exempel från företag som agerar i en internationell kontext och som har lyckats tack vare en genomtänkt tillämpning av marknadsföringstänkande och marknadsföringsmodeller. På grund av att marknadsföring tillämpas i allt fler branscher och sektorer har författaren hämtat ett flertal exempel från skolor och annan offentlig verksamhet samt från politiska partier. Inte bara framgångar speglas utan också motgångar och hur smart marknadsföring, ofta med ett hållbarhetsperspektiv, har
bidragit till att vända en negativ utveckling.
Studentlitteratur AB 1:2 9789144094496 -
Premium-, volym- eller budgetmärke? Lär känna...
Inbunden bok. Liber. 1:1 uppl. 2006. 192 sidor.
Nära nyskick. Format 21,5 x 15 cm Vikt 400 g.
Inbundet förlagsband, illustrerad med sv/v figurer. Hör till Liber Ekonomis bokserie Bättre Ledarskap. INNEHÅLL: 1. Dagens marknader och behovet av starka varumärken 2. Premium-, volym- och budgetmärken 3. Vad gör varumärk läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147086108
- Titel
- Premium-, volym- eller budgetmärke? - lär känna ditt varumärkes potential
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 411 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad karaktäriserar premium-, volym- och budgetvarumärken? Vad är styrkorna och svagheterna? Vad händer om ett varumärke ligger mellan två kategorier? Kan man utveckla det att gå från en kategori till en annan? Hur marknadsför man dem? De här och många andra frågor besvaras i boken.
Läs mer
Boken tar sin utgångspunkt i varumärkets profil och exklusivitet, och visar hur olika typer av varumärken kan bli starka med hjälp av olika metoder och strategier. Den visar att vägen är olika, beroende på organisationens förutsättningar. Ett antal områden – hur varumärket uppfattas idag, organisationens identitet och resursbas samt produktutbudet – analyseras för att avgöra potentialen i varumärket. För varje område visar boken faktorer som karakteriserar premium-, volym- och budgetmärken. Genomgående ges företagsexempel. Boken integrerar på ett lättillgängligt sätt kunskaper om grundläggande marknadsföringstänkande – såsom segmentering, kundbeteende och varumärkesstrategi.
Om författarna
Anders Parment är ek.dr i företagsekonomi vid Linköpings universitet, School of Management. Han är också verksam som konsult och föreläsare i näringslivet. Han har tidigare gett ut boken Distributionsstrategier på Liber.
Liber 1:1 9789147086108 -
Marknadsföring - kort och gott
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2008. 224 sidor.
Mycket gott skick. Några vikta hörn i boken. F ö normalt slitage av pärmens utsida.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147089154
- Titel
- Marknadsföring - kort och gott
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 352 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring – kort och gott ger dig en kortfattad och insiktsfull överblick av marknadsföringsområdet.
Läs mer
Med den här boken behöver du inte en 1000-sidig introduktionsbok, som är sprängfylld med case och instuderingsfrågor. Du lär dig här alla centrala begrepp och modeller som gör dig delaktig i marknadsförarens språk och tänkesätt – till exempel segmentering, marknadskommunikation och konsumentbeteende. De grundläggande teorierna behandlas och nya, utmanande perspektiv presenteras.
Om författarna
Anders Parment, ek.dr, är lärare och forskare vid Stockholm Business School, Stockholms universitet. Han har skrivit ett tjugotal böcker och ett tiotal artiklar om olika aspekter av marknadsföring.
Liber 1 9789147089154 -
Marketing Beyond the Textbook – Emerging Pers...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:2 uppl. 2015. 286 sidor.
Gott skick. Ett tydligt läst exemplar som har vissa små markeringar i blyerts längs med delar av texten. Några små fläckar på bakre pärmen.
"Contemporary markets are subject to fierce competition as the result of digitization, social media, and increasingly powerf läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144105253
- Titel
- Marketing Beyond the Textbook - Emerging Perspectives in Marketing Theory and Practice
- Författare
- Laurell, Christofer
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 286 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 416 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- Contemporary markets are subject to fierce competition as the result of digitization, social media, and increasingly powerful and demanding consumers that force organizations to develop an array of novel strategies and approaches to stay competitive. Organizations’ attempts to deal with the emerging complexity often go beyond the scope of introductory marketing textbooks. Building upon the important foundation of introductory marketing textbooks, Marketing Beyond the Textbook expands the traditional domain of marketing by providing a critical but constructive approach to the discipline. Emerging perspectives in marketing theory and practice are extensively discussed in relation to the contemporary organization and structure of markets. Hence, this book provides students and reflective practitioners with essential concepts and tools that support the comprehension of present challenges and decisionmaking associated with these. In twelve essays, Marketing Beyond the Textbook deals with particular challenges facing the discipline, taking as its starting point marketing areas well-known to scholars, students and practitioners. By doing so, these essays together seek to expand the depth as well as the scope of the reader’s marketing knowledge.
Studentlitteratur AB 1:2 9789144105253
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn