-
Relationsmarknadsföring
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 3 uppl. 2007. 182 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9186460951
- Titel
- Relationsmarknadsföring
- Författare
- Ralf Blomqvist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 182 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 596 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Relationsmarknadsföring introducerade ett begrepp som har vunnit stort genomslag både hos praktiker och teoretiker. Boken blev snabbt ett referensverk inom området. Det här är den tredje, helt omarbetade, upplagan med nya avsnitt och många nya praktikfall.
Förmågan att skapa värde tillsammans med kunderna har blivit allt viktigare för att skapa ett konkurrenskraftigt företag. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 3 9186460951 -
Relationsmarknadsföring : vinnande strategi i...
Inbunden bok. Göteborg : IHM (Institutet för högre marknadsföringsutbildning). 2000.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9186460730
- Titel
- Relationsmarknadsföring : vinnande strategi i en ny ekonomi
- Författare
- Blomqvist, Ralf - Haeger, Tomas - Dahl, Johan - Institutet för högre marknadsföringsutbildning
- Förlag
- Göteborg : IHM (Institutet för högre marknadsföringsutbildning)
- Utgivningsår
- 2000
- Språk
- Svenska
Göteborg : IHM (Institutet för högre marknadsföringsutbildning) 9186460730 -
Det kundnära företaget : Att utveckla konkurr...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 1999. 180 sidor.
Mycket gott skick. Kartonnage. Ytligt slitage genom normal hantering. Inlaga ua. Ingår i Liber Ekonomis bokserie Bättre Ledarskap. "Det kundnära företaget" ger företagsledare och marknadsansvariga en arbetsmodell för ökad kundnärhet. Den omspänner en rad olika perspektiv, f läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147044504
- Titel
- Det kundnära företaget
- Författare
- Blomqvist, Ralf
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 180 sidor
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 378 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kundvård, kundorientering, relationsmarknadsföring, one-to-one-marketing. Bortom de här begreppen börjar vi nu skymta framtidens marknadsföring. Den utgår från att vi lämnar produktionsorienteringen bakom oss och istället låter verksamheten bli genuint kunddriven.
Läs mer
Kundvård, kundorientering, relationsmarknadsföring, one-to-one-marketing.
Bortom de här begreppen börjar vi nu skymta framtidens marknadsföring. Den utgår från att vi lämnar produktionsorienteringen bakom oss och istället låter verksamheten bli genuint kunddriven. För trots stora satsningar på program med kunden i fokus, visar det sig att kundernas tillfredsställelse och lönsamhet inte ökar.
Boken omspänner en rad olika perspektiv, från strategi och kommunikation till organisation och styrning. Utmanande idéer varvas med exempel från företag som kommit en bit på vägen mot ökad kundnärhet.
Om författarna
Ralf Blomqvist, Johan Dahl och Tomas Haeger driver konsultföretaget HDB Partners. De introducerade begreppet relationsmarknadsföring på svenska i boken med samma namn. Kaj Storbacka är grundare av konsultföretaget CRM, Customer Relationship Management. Hans senaste bok vann Pro Economica-priset för bästa finländska managementbok under åren 1995-97. De har alla mångårig erfarenhet av verksamhetsutveckling med kund, konkurrenskraft och lönsamhet i fokus.
Liber 1 9789147044504 -
Relationsmarknadsföring
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 3 uppl. 2007. 182 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i hyggligt skick. Några revor i skyddsomslaget annars i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9186460951
- Titel
- Relationsmarknadsföring
- Författare
- Ralf Blomqvist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 182 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 596 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Relationsmarknadsföring introducerade ett begrepp som har vunnit stort genomslag både hos praktiker och teoretiker. Boken blev snabbt ett referensverk inom området. Det här är den tredje, helt omarbetade, upplagan med nya avsnitt och många nya praktikfall.
Förmågan att skapa värde tillsammans med kunderna har blivit allt viktigare för att skapa ett konkurrenskraftigt företag. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 3 9186460951 -
Kvalitetsutveckling : kunddriven verksamhetsu...
Inbunden bok. IHM. 1996. 222 sidor.
Mycket gott skick. (107) 15 sidor har understyrkningar,
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9186460862
- Titel
- Kvalitetsutveckling : kunddriven verksamhetsutveckling i teori och praktik
- Författare
- Ralf Blomqvist
- Förlag
- IHM
- Utgivningsår
- 1996
- Omfång
- 222 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 500 g
- Språk
- Svenska
IHM 9186460862 -
Det kundnära företaget
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 1999. 180 sidor.
Mycket gott skick. Verkar oläst. Smärre hanteringsspår pärm. Namnad insida pärm.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9147044500
- Titel
- Det kundnära företaget
- Författare
- Blomqvist, Ralf
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 180 sidor
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 378 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kundvård, kundorientering, relationsmarknadsföring, one-to-one-marketing. Bortom de här begreppen börjar vi nu skymta framtidens marknadsföring. Den utgår från att vi lämnar produktionsorienteringen bakom oss och istället låter verksamheten bli genuint kunddriven.
Läs mer
Kundvård, kundorientering, relationsmarknadsföring, one-to-one-marketing.
Bortom de här begreppen börjar vi nu skymta framtidens marknadsföring. Den utgår från att vi lämnar produktionsorienteringen bakom oss och istället låter verksamheten bli genuint kunddriven. För trots stora satsningar på program med kunden i fokus, visar det sig att kundernas tillfredsställelse och lönsamhet inte ökar.
Boken omspänner en rad olika perspektiv, från strategi och kommunikation till organisation och styrning. Utmanande idéer varvas med exempel från företag som kommit en bit på vägen mot ökad kundnärhet.
Om författarna
Ralf Blomqvist, Johan Dahl och Tomas Haeger driver konsultföretaget HDB Partners. De introducerade begreppet relationsmarknadsföring på svenska i boken med samma namn. Kaj Storbacka är grundare av konsultföretaget CRM, Customer Relationship Management. Hans senaste bok vann Pro Economica-priset för bästa finländska managementbok under åren 1995-97. De har alla mångårig erfarenhet av verksamhetsutveckling med kund, konkurrenskraft och lönsamhet i fokus.
Liber 1 9147044500 -
Relations- marknadsföring
Inbunden bok. IHM. 1992. 219 s. Inbunden.
Mycket gott skick. boken har en del understrykningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9186460455
- Titel
- Relationsmarknadsföring : strategi och metod i servicekonkurrens
- Författare
- Blomqvist, Ralf - Haeger, Tomas - Dahl, Johan - Institutet för högre marknadsföringsutbildning
- Förlag
- Göteborg : IHM (Institutet för högre marknadsföringsutbildning)
- Utgivningsår
- 1993
- Språk
- Svenska
9186460455 -
Det kundnära företaget - Att utveckla konkurr...
Inbunden bok. Liber Ekonomi. 1999. 170 sidor.
Mycket gott skick. H22 W.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKLiber Ekonomi
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn