-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789172411654
- Titel
- När Janne Josefsson ringer
- Författare
- Ronge, Paul
- Förlag
- Optimal Förlag
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 250 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 143 x 215 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 433 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den första svenska boken om medieretorik
Är Janne Josefsson så där jävlig i verkligheten?
Hur får Uppdrag Granskning folk att framstå som fähundar och idioter i TV?
Och varför ställer de upp på denna förnedring?
Den granskande journalistiken har aldrig varit hårdare i Sverige än den är i dag. Journalister använder sig av dolda kameror och man provocerar fram »avslöjanden«, något som är olagligt för polisen, men fullkomligt legitimt för den tredje statsmakten. Förr utsattes nästan enbart politiker och makthavare för denna typ av bevakning. Nu kan vem som helst granskas, vilket ökar behovet av att lära sig hur media fungerar.
Går det att förbereda sig på ett mediedrev? Svaret är tveklöst ja. Och det är dessutom lättare än vad de flesta tror.
Den här boken är skriven för dig som förundras och förfasas. För dig som är intresserad av media och undrar varför den granskande journalistiken kan drabba helt vanliga människor med full kraft. För dig som vill veta hur du förbereder sig inför en intervju och hur du hanterar din nervositet. Lär dig de viktigaste retoriska knepen.
"Alla som är utsedda att representera sitt företag i medierna kommer att ha stor behållning av att läsa denna insiktsfulla bok om hur medierna fungerar och hur krissituationer och intensiva mediegranskningar kan hanteras."
Kjell Legernaes, Pharma Industry
"[...] en bok som alla riksdagsmän och förtroendevalda skulle ha glädje av att läsa."
Mina Moderata Karameller
"En nödvändig bok för journalister som vill veta hur medie-tränare tänker och som vill känna igen dem som medietränats."
Pär Jansson, Journalisten
Författaren
Paul Ronge fick sitt presskort 1975. Efter 23 i journalistiken, på tidningen Folket, A-pressen, Rapport, Aftonbladet och Expressen, sadlade han om 1998 och blev PR-konsult med specialisering på medieträning, -rådgivning och krishantering. I dag arbetar Paul med företag och organisationer, högt uppsatta politiker och utsatta »kändisar« som kunder.
Optimal Förlag 1 9789172411654 -
När Janne Josefsson ringer
Inbunden bok. Optimal Förlag. 1 uppl. 2009. 250 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. tyvärr några enstaka "hundöron"
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172411654
- Titel
- När Janne Josefsson ringer
- Författare
- Ronge, Paul
- Förlag
- Optimal Förlag
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 250 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 143 x 215 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 433 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den första svenska boken om medieretorik
Är Janne Josefsson så där jävlig i verkligheten?
Hur får Uppdrag Granskning folk att framstå som fähundar och idioter i TV?
Och varför ställer de upp på denna förnedring?
Den granskande journalistiken har aldrig varit hårdare i Sverige än den är i dag. Journalister använder sig av dolda kameror och man provocerar fram »avslöjanden«, något som är olagligt för polisen, men fullkomligt legitimt för den tredje statsmakten. Förr utsattes nästan enbart politiker och makthavare för denna typ av bevakning. Nu kan vem som helst granskas, vilket ökar behovet av att lära sig hur media fungerar.
Går det att förbereda sig på ett mediedrev? Svaret är tveklöst ja. Och det är dessutom lättare än vad de flesta tror.
Den här boken är skriven för dig som förundras och förfasas. För dig som är intresserad av media och undrar varför den granskande journalistiken kan drabba helt vanliga människor med full kraft. För dig som vill veta hur du förbereder sig inför en intervju och hur du hanterar din nervositet. Lär dig de viktigaste retoriska knepen.
"Alla som är utsedda att representera sitt företag i medierna kommer att ha stor behållning av att läsa denna insiktsfulla bok om hur medierna fungerar och hur krissituationer och intensiva mediegranskningar kan hanteras."
Kjell Legernaes, Pharma Industry
"[...] en bok som alla riksdagsmän och förtroendevalda skulle ha glädje av att läsa."
Mina Moderata Karameller
"En nödvändig bok för journalister som vill veta hur medie-tränare tänker och som vill känna igen dem som medietränats."
Pär Jansson, Journalisten
Författaren
Paul Ronge fick sitt presskort 1975. Efter 23 i journalistiken, på tidningen Folket, A-pressen, Rapport, Aftonbladet och Expressen, sadlade han om 1998 och blev PR-konsult med specialisering på medieträning, -rådgivning och krishantering. I dag arbetar Paul med företag och organisationer, högt uppsatta politiker och utsatta »kändisar« som kunder.
Optimal Förlag 1 9789172411654 -
När Janne Josefsson ringer
Inbunden bok. Optimal Förlag. 1 uppl. 2009. 250 sidor.
Gott skick. Skyddsomslag i gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172411654
- Titel
- När Janne Josefsson ringer
- Författare
- Ronge, Paul
- Förlag
- Optimal Förlag
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 250 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 143 x 215 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 433 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den första svenska boken om medieretorik
Är Janne Josefsson så där jävlig i verkligheten?
Hur får Uppdrag Granskning folk att framstå som fähundar och idioter i TV?
Och varför ställer de upp på denna förnedring?
Den granskande journalistiken har aldrig varit hårdare i Sverige än den är i dag. Journalister använder sig av dolda kameror och man provocerar fram »avslöjanden«, något som är olagligt för polisen, men fullkomligt legitimt för den tredje statsmakten. Förr utsattes nästan enbart politiker och makthavare för denna typ av bevakning. Nu kan vem som helst granskas, vilket ökar behovet av att lära sig hur media fungerar.
Går det att förbereda sig på ett mediedrev? Svaret är tveklöst ja. Och det är dessutom lättare än vad de flesta tror.
Den här boken är skriven för dig som förundras och förfasas. För dig som är intresserad av media och undrar varför den granskande journalistiken kan drabba helt vanliga människor med full kraft. För dig som vill veta hur du förbereder sig inför en intervju och hur du hanterar din nervositet. Lär dig de viktigaste retoriska knepen.
"Alla som är utsedda att representera sitt företag i medierna kommer att ha stor behållning av att läsa denna insiktsfulla bok om hur medierna fungerar och hur krissituationer och intensiva mediegranskningar kan hanteras."
Kjell Legernaes, Pharma Industry
"[...] en bok som alla riksdagsmän och förtroendevalda skulle ha glädje av att läsa."
Mina Moderata Karameller
"En nödvändig bok för journalister som vill veta hur medie-tränare tänker och som vill känna igen dem som medietränats."
Pär Jansson, Journalisten
Författaren
Paul Ronge fick sitt presskort 1975. Efter 23 i journalistiken, på tidningen Folket, A-pressen, Rapport, Aftonbladet och Expressen, sadlade han om 1998 och blev PR-konsult med specialisering på medieträning, -rådgivning och krishantering. I dag arbetar Paul med företag och organisationer, högt uppsatta politiker och utsatta »kändisar« som kunder.
Optimal Förlag 1 9789172411654 -
När Janne Josefsson ringer
Inbunden bok. Optimal Förlag. 1 uppl. 2009. 250 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172411654
- Titel
- När Janne Josefsson ringer
- Författare
- Ronge, Paul
- Förlag
- Optimal Förlag
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 250 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 143 x 215 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 433 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den första svenska boken om medieretorik
Är Janne Josefsson så där jävlig i verkligheten?
Hur får Uppdrag Granskning folk att framstå som fähundar och idioter i TV?
Och varför ställer de upp på denna förnedring?
Den granskande journalistiken har aldrig varit hårdare i Sverige än den är i dag. Journalister använder sig av dolda kameror och man provocerar fram »avslöjanden«, något som är olagligt för polisen, men fullkomligt legitimt för den tredje statsmakten. Förr utsattes nästan enbart politiker och makthavare för denna typ av bevakning. Nu kan vem som helst granskas, vilket ökar behovet av att lära sig hur media fungerar.
Går det att förbereda sig på ett mediedrev? Svaret är tveklöst ja. Och det är dessutom lättare än vad de flesta tror.
Den här boken är skriven för dig som förundras och förfasas. För dig som är intresserad av media och undrar varför den granskande journalistiken kan drabba helt vanliga människor med full kraft. För dig som vill veta hur du förbereder sig inför en intervju och hur du hanterar din nervositet. Lär dig de viktigaste retoriska knepen.
"Alla som är utsedda att representera sitt företag i medierna kommer att ha stor behållning av att läsa denna insiktsfulla bok om hur medierna fungerar och hur krissituationer och intensiva mediegranskningar kan hanteras."
Kjell Legernaes, Pharma Industry
"[...] en bok som alla riksdagsmän och förtroendevalda skulle ha glädje av att läsa."
Mina Moderata Karameller
"En nödvändig bok för journalister som vill veta hur medie-tränare tänker och som vill känna igen dem som medietränats."
Pär Jansson, Journalisten
Författaren
Paul Ronge fick sitt presskort 1975. Efter 23 i journalistiken, på tidningen Folket, A-pressen, Rapport, Aftonbladet och Expressen, sadlade han om 1998 och blev PR-konsult med specialisering på medieträning, -rådgivning och krishantering. I dag arbetar Paul med företag och organisationer, högt uppsatta politiker och utsatta »kändisar« som kunder.
Optimal Förlag 1 9789172411654 -
När Janne Josefsson ringer
Inbunden bok. Optimal Förlag. 1 uppl. 2009. 250 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172411654
- Titel
- När Janne Josefsson ringer
- Författare
- Ronge, Paul
- Förlag
- Optimal Förlag
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 250 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 143 x 215 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 433 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den första svenska boken om medieretorik
Är Janne Josefsson så där jävlig i verkligheten?
Hur får Uppdrag Granskning folk att framstå som fähundar och idioter i TV?
Och varför ställer de upp på denna förnedring?
Den granskande journalistiken har aldrig varit hårdare i Sverige än den är i dag. Journalister använder sig av dolda kameror och man provocerar fram »avslöjanden«, något som är olagligt för polisen, men fullkomligt legitimt för den tredje statsmakten. Förr utsattes nästan enbart politiker och makthavare för denna typ av bevakning. Nu kan vem som helst granskas, vilket ökar behovet av att lära sig hur media fungerar.
Går det att förbereda sig på ett mediedrev? Svaret är tveklöst ja. Och det är dessutom lättare än vad de flesta tror.
Den här boken är skriven för dig som förundras och förfasas. För dig som är intresserad av media och undrar varför den granskande journalistiken kan drabba helt vanliga människor med full kraft. För dig som vill veta hur du förbereder sig inför en intervju och hur du hanterar din nervositet. Lär dig de viktigaste retoriska knepen.
"Alla som är utsedda att representera sitt företag i medierna kommer att ha stor behållning av att läsa denna insiktsfulla bok om hur medierna fungerar och hur krissituationer och intensiva mediegranskningar kan hanteras."
Kjell Legernaes, Pharma Industry
"[...] en bok som alla riksdagsmän och förtroendevalda skulle ha glädje av att läsa."
Mina Moderata Karameller
"En nödvändig bok för journalister som vill veta hur medie-tränare tänker och som vill känna igen dem som medietränats."
Pär Jansson, Journalisten
Författaren
Paul Ronge fick sitt presskort 1975. Efter 23 i journalistiken, på tidningen Folket, A-pressen, Rapport, Aftonbladet och Expressen, sadlade han om 1998 och blev PR-konsult med specialisering på medieträning, -rådgivning och krishantering. I dag arbetar Paul med företag och organisationer, högt uppsatta politiker och utsatta »kändisar« som kunder.
Optimal Förlag 1 9789172411654 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789172411654
- Titel
- När Janne Josefsson ringer
- Författare
- Ronge, Paul
- Förlag
- Optimal Förlag
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 250 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 143 x 215 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 433 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den första svenska boken om medieretorik
Är Janne Josefsson så där jävlig i verkligheten?
Hur får Uppdrag Granskning folk att framstå som fähundar och idioter i TV?
Och varför ställer de upp på denna förnedring?
Den granskande journalistiken har aldrig varit hårdare i Sverige än den är i dag. Journalister använder sig av dolda kameror och man provocerar fram »avslöjanden«, något som är olagligt för polisen, men fullkomligt legitimt för den tredje statsmakten. Förr utsattes nästan enbart politiker och makthavare för denna typ av bevakning. Nu kan vem som helst granskas, vilket ökar behovet av att lära sig hur media fungerar.
Går det att förbereda sig på ett mediedrev? Svaret är tveklöst ja. Och det är dessutom lättare än vad de flesta tror.
Den här boken är skriven för dig som förundras och förfasas. För dig som är intresserad av media och undrar varför den granskande journalistiken kan drabba helt vanliga människor med full kraft. För dig som vill veta hur du förbereder sig inför en intervju och hur du hanterar din nervositet. Lär dig de viktigaste retoriska knepen.
"Alla som är utsedda att representera sitt företag i medierna kommer att ha stor behållning av att läsa denna insiktsfulla bok om hur medierna fungerar och hur krissituationer och intensiva mediegranskningar kan hanteras."
Kjell Legernaes, Pharma Industry
"[...] en bok som alla riksdagsmän och förtroendevalda skulle ha glädje av att läsa."
Mina Moderata Karameller
"En nödvändig bok för journalister som vill veta hur medie-tränare tänker och som vill känna igen dem som medietränats."
Pär Jansson, Journalisten
Författaren
Paul Ronge fick sitt presskort 1975. Efter 23 i journalistiken, på tidningen Folket, A-pressen, Rapport, Aftonbladet och Expressen, sadlade han om 1998 och blev PR-konsult med specialisering på medieträning, -rådgivning och krishantering. I dag arbetar Paul med företag och organisationer, högt uppsatta politiker och utsatta »kändisar« som kunder.
Optimal Förlag 1 9789172411654 -
Sociala medier : En halv sekund från ord till...
Inbunden bok. Optimal Förlag. 1:a uppl. 2010. 274 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. 21,6 cm x 14,3 cm. 515 gram. (låda20220427-2?0).
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172412026
- Titel
- Sociala medier : en halv sekund från ord till handling
- Författare
- Ronge, Paul
- Förlag
- Optimal Förlag
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 273 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 144 x 216 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 523 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- 3 miljoner exhibitionister
Kan bloggen vinna val, lindra sorg, göra dig till kändis? Kommer de nya sociala medierna att utveckla demokratin eller hota den? Vem vinner och förlorar när allt privat görs offentligt?
Paul Ronges nya bok handlar om högt och lågt, stort och smått, länkkärlek och näthat. Han ställer tuffa frågor till ett trettiotal kända och okända makthavare i bloggosfären. Han talar med superbloggarna Alex Schulman och Mymlan och medborgarjournalister, politiker som Fredrick Federley och Gudrun Schyman, chefredaktörer som Jan Helin (Aftonbladet) och Thomas Mattson (Expressen), bloggvälvare, tunga nätdebattörer, gurus på sociala medier och några helt vanliga bloggare. Paul Ronge undersöker hur Sveriges mest inflytelserika personer inom sociala medier resonerar kring sina framgångar i ett nytt medielandskap.
Gör gärna si, men absolut inte så.
Paul Ronge delar med sig av sina bästa råd: Så börjar du. Tänk efter före. Blogga aldrig när du är salongsberusad. Vad gör du när du råkar ut för en »stalker« eller en rättshaverist?
Paul Ronge är PR-konsult och specialist på medieträning och krishantering. Bland hans kunder finns storföretag, organisationer, politiker och »kändisar«. I sin förra bok, När Janne Josefsson ringer så klarar du pressen (2009) beskrev han medieretoriken i de »gamla medierna«. Nu analyserar han de sociala medierna på nätet. Vart är vi på väg?
Följ Paul Ronge på twitter (paulronge), läs hans blogg: www.paulronge.se, eller adda
honom på fejjan!
Optimal Förlag 1:a 9789172412026 -
När drevet går – Krishantering i praktiken
Häftad bok. Liber [!Karriären, ikarriären]. 1 uppl. 2015. 193 sidor.
Nära nyskick. "Vad gör du när krisen slagit till, drevet går och du kanske mest av allt vill fly och gömma dig istället för att kommunicera med media, medarbetare och kunder? I den här boken om krishanteringens grunder och framgångsfaktorer får du konkret hjälp att han läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147116867
- Titel
- När drevet går - krishantering i praktiken
- Författare
- Fors-Andrée, Jeanette
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm
- Vikt
- 266 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad gör du när krisen slagit till, drevet går och du kanske mest av allt vill fly och gömma dig istället för att kommunicera med media, medarbetare och kunder? I den här boken om krishanteringens grunder och framgångsfaktorer får du konkret hjälp att hantera och förebygga kriser. Fokus ligger på kriser som kan drabba dig som företagsledare, chef med personalansvar eller företrädare för en organisation. Kriser som kan äventyra verksamheten och ert goda renommé.
Liber [!Karriären, ikarriären] 1 9789147116867 -
Sociala medier : en halv sekund från ord till...
Inbunden bok. Optimal Förlag. 1 uppl. 2010. 273 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172412026
- Titel
- Sociala medier : en halv sekund från ord till handling
- Författare
- Ronge, Paul
- Förlag
- Optimal Förlag
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 273 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 144 x 216 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 523 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- 3 miljoner exhibitionister
Kan bloggen vinna val, lindra sorg, göra dig till kändis? Kommer de nya sociala medierna att utveckla demokratin eller hota den? Vem vinner och förlorar när allt privat görs offentligt?
Paul Ronges nya bok handlar om högt och lågt, stort och smått, länkkärlek och näthat. Han ställer tuffa frågor till ett trettiotal kända och okända makthavare i bloggosfären. Han talar med superbloggarna Alex Schulman och Mymlan och medborgarjournalister, politiker som Fredrick Federley och Gudrun Schyman, chefredaktörer som Jan Helin (Aftonbladet) och Thomas Mattson (Expressen), bloggvälvare, tunga nätdebattörer, gurus på sociala medier och några helt vanliga bloggare. Paul Ronge undersöker hur Sveriges mest inflytelserika personer inom sociala medier resonerar kring sina framgångar i ett nytt medielandskap.
Gör gärna si, men absolut inte så.
Paul Ronge delar med sig av sina bästa råd: Så börjar du. Tänk efter före. Blogga aldrig när du är salongsberusad. Vad gör du när du råkar ut för en »stalker« eller en rättshaverist?
Paul Ronge är PR-konsult och specialist på medieträning och krishantering. Bland hans kunder finns storföretag, organisationer, politiker och »kändisar«. I sin förra bok, När Janne Josefsson ringer så klarar du pressen (2009) beskrev han medieretoriken i de »gamla medierna«. Nu analyserar han de sociala medierna på nätet. Vart är vi på väg?
Följ Paul Ronge på twitter (paulronge), läs hans blogg: www.paulronge.se, eller adda
honom på fejjan!
Optimal Förlag 1 9789172412026 -
Sociala medier : en halv sekund från ord till...
Inbunden bok. Optimal Förlag. 1 uppl. 2010. 273 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. (41) Oläst. Inplastad bibl.bok med stämplar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172412026
- Titel
- Sociala medier : en halv sekund från ord till handling
- Författare
- Ronge, Paul
- Förlag
- Optimal Förlag
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 273 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 144 x 216 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 523 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- 3 miljoner exhibitionister
Kan bloggen vinna val, lindra sorg, göra dig till kändis? Kommer de nya sociala medierna att utveckla demokratin eller hota den? Vem vinner och förlorar när allt privat görs offentligt?
Paul Ronges nya bok handlar om högt och lågt, stort och smått, länkkärlek och näthat. Han ställer tuffa frågor till ett trettiotal kända och okända makthavare i bloggosfären. Han talar med superbloggarna Alex Schulman och Mymlan och medborgarjournalister, politiker som Fredrick Federley och Gudrun Schyman, chefredaktörer som Jan Helin (Aftonbladet) och Thomas Mattson (Expressen), bloggvälvare, tunga nätdebattörer, gurus på sociala medier och några helt vanliga bloggare. Paul Ronge undersöker hur Sveriges mest inflytelserika personer inom sociala medier resonerar kring sina framgångar i ett nytt medielandskap.
Gör gärna si, men absolut inte så.
Paul Ronge delar med sig av sina bästa råd: Så börjar du. Tänk efter före. Blogga aldrig när du är salongsberusad. Vad gör du när du råkar ut för en »stalker« eller en rättshaverist?
Paul Ronge är PR-konsult och specialist på medieträning och krishantering. Bland hans kunder finns storföretag, organisationer, politiker och »kändisar«. I sin förra bok, När Janne Josefsson ringer så klarar du pressen (2009) beskrev han medieretoriken i de »gamla medierna«. Nu analyserar han de sociala medierna på nätet. Vart är vi på väg?
Följ Paul Ronge på twitter (paulronge), läs hans blogg: www.paulronge.se, eller adda
honom på fejjan!
Optimal Förlag 1 9789172412026 -
Sociala medier : en halv sekund från ord till...
Inbunden bok. Optimal Förlag. 1 uppl. 2010. 273 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Oläst ex.
Hel och ren bok.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172412026
- Titel
- Sociala medier : en halv sekund från ord till handling
- Författare
- Ronge, Paul
- Förlag
- Optimal Förlag
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 273 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 144 x 216 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 523 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- 3 miljoner exhibitionister
Kan bloggen vinna val, lindra sorg, göra dig till kändis? Kommer de nya sociala medierna att utveckla demokratin eller hota den? Vem vinner och förlorar när allt privat görs offentligt?
Paul Ronges nya bok handlar om högt och lågt, stort och smått, länkkärlek och näthat. Han ställer tuffa frågor till ett trettiotal kända och okända makthavare i bloggosfären. Han talar med superbloggarna Alex Schulman och Mymlan och medborgarjournalister, politiker som Fredrick Federley och Gudrun Schyman, chefredaktörer som Jan Helin (Aftonbladet) och Thomas Mattson (Expressen), bloggvälvare, tunga nätdebattörer, gurus på sociala medier och några helt vanliga bloggare. Paul Ronge undersöker hur Sveriges mest inflytelserika personer inom sociala medier resonerar kring sina framgångar i ett nytt medielandskap.
Gör gärna si, men absolut inte så.
Paul Ronge delar med sig av sina bästa råd: Så börjar du. Tänk efter före. Blogga aldrig när du är salongsberusad. Vad gör du när du råkar ut för en »stalker« eller en rättshaverist?
Paul Ronge är PR-konsult och specialist på medieträning och krishantering. Bland hans kunder finns storföretag, organisationer, politiker och »kändisar«. I sin förra bok, När Janne Josefsson ringer så klarar du pressen (2009) beskrev han medieretoriken i de »gamla medierna«. Nu analyserar han de sociala medierna på nätet. Vart är vi på väg?
Följ Paul Ronge på twitter (paulronge), läs hans blogg: www.paulronge.se, eller adda
honom på fejjan!
Optimal Förlag 1 9789172412026 -
Sociala medier en halv sekund från ord till h...
Inbunden bok.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Optimal. 2010. 273 s. 14 x 21,5cm.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172412026
- Titel
- Sociala medier : en halv sekund från ord till handling
- Författare
- Ronge, Paul
- Förlag
- Optimal Förlag
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 273 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 144 x 216 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 523 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- 3 miljoner exhibitionister
Kan bloggen vinna val, lindra sorg, göra dig till kändis? Kommer de nya sociala medierna att utveckla demokratin eller hota den? Vem vinner och förlorar när allt privat görs offentligt?
Paul Ronges nya bok handlar om högt och lågt, stort och smått, länkkärlek och näthat. Han ställer tuffa frågor till ett trettiotal kända och okända makthavare i bloggosfären. Han talar med superbloggarna Alex Schulman och Mymlan och medborgarjournalister, politiker som Fredrick Federley och Gudrun Schyman, chefredaktörer som Jan Helin (Aftonbladet) och Thomas Mattson (Expressen), bloggvälvare, tunga nätdebattörer, gurus på sociala medier och några helt vanliga bloggare. Paul Ronge undersöker hur Sveriges mest inflytelserika personer inom sociala medier resonerar kring sina framgångar i ett nytt medielandskap.
Gör gärna si, men absolut inte så.
Paul Ronge delar med sig av sina bästa råd: Så börjar du. Tänk efter före. Blogga aldrig när du är salongsberusad. Vad gör du när du råkar ut för en »stalker« eller en rättshaverist?
Paul Ronge är PR-konsult och specialist på medieträning och krishantering. Bland hans kunder finns storföretag, organisationer, politiker och »kändisar«. I sin förra bok, När Janne Josefsson ringer så klarar du pressen (2009) beskrev han medieretoriken i de »gamla medierna«. Nu analyserar han de sociala medierna på nätet. Vart är vi på väg?
Följ Paul Ronge på twitter (paulronge), läs hans blogg: www.paulronge.se, eller adda
honom på fejjan!
9789172412026 -
Sociala medier : en halv sekund från ord till...
Inbunden bok. Optimal Förlag. 2010. 273 sidor.
Gott skick. Skyddsomslag i gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172412026
- Titel
- Sociala medier : en halv sekund från ord till handling
- Författare
- Ronge, Paul
- Förlag
- Optimal Förlag
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 273 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 144 x 216 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 523 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- 3 miljoner exhibitionister
Kan bloggen vinna val, lindra sorg, göra dig till kändis? Kommer de nya sociala medierna att utveckla demokratin eller hota den? Vem vinner och förlorar när allt privat görs offentligt?
Paul Ronges nya bok handlar om högt och lågt, stort och smått, länkkärlek och näthat. Han ställer tuffa frågor till ett trettiotal kända och okända makthavare i bloggosfären. Han talar med superbloggarna Alex Schulman och Mymlan och medborgarjournalister, politiker som Fredrick Federley och Gudrun Schyman, chefredaktörer som Jan Helin (Aftonbladet) och Thomas Mattson (Expressen), bloggvälvare, tunga nätdebattörer, gurus på sociala medier och några helt vanliga bloggare. Paul Ronge undersöker hur Sveriges mest inflytelserika personer inom sociala medier resonerar kring sina framgångar i ett nytt medielandskap.
Gör gärna si, men absolut inte så.
Paul Ronge delar med sig av sina bästa råd: Så börjar du. Tänk efter före. Blogga aldrig när du är salongsberusad. Vad gör du när du råkar ut för en »stalker« eller en rättshaverist?
Paul Ronge är PR-konsult och specialist på medieträning och krishantering. Bland hans kunder finns storföretag, organisationer, politiker och »kändisar«. I sin förra bok, När Janne Josefsson ringer så klarar du pressen (2009) beskrev han medieretoriken i de »gamla medierna«. Nu analyserar han de sociala medierna på nätet. Vart är vi på väg?
Följ Paul Ronge på twitter (paulronge), läs hans blogg: www.paulronge.se, eller adda
honom på fejjan!
Optimal Förlag 9789172412026 -
Sociala medier - En halv sekund från ord till...
Inbunden bok.
ISBN 9172412026!
Nyskick. Optimal. 2010. Inbunden. Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK9172412026! -
SOCIALA MEDIER En halv sekund från ord till h...
Inbunden bok.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Optimal. 2010. 273 s. Inbunden. 22x14cm. Nära nyskick. Skyddsomslag finns i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172412026
- Titel
- Sociala medier : en halv sekund från ord till handling
- Författare
- Ronge, Paul
- Förlag
- Optimal Förlag
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 273 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 144 x 216 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 523 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- 3 miljoner exhibitionister
Kan bloggen vinna val, lindra sorg, göra dig till kändis? Kommer de nya sociala medierna att utveckla demokratin eller hota den? Vem vinner och förlorar när allt privat görs offentligt?
Paul Ronges nya bok handlar om högt och lågt, stort och smått, länkkärlek och näthat. Han ställer tuffa frågor till ett trettiotal kända och okända makthavare i bloggosfären. Han talar med superbloggarna Alex Schulman och Mymlan och medborgarjournalister, politiker som Fredrick Federley och Gudrun Schyman, chefredaktörer som Jan Helin (Aftonbladet) och Thomas Mattson (Expressen), bloggvälvare, tunga nätdebattörer, gurus på sociala medier och några helt vanliga bloggare. Paul Ronge undersöker hur Sveriges mest inflytelserika personer inom sociala medier resonerar kring sina framgångar i ett nytt medielandskap.
Gör gärna si, men absolut inte så.
Paul Ronge delar med sig av sina bästa råd: Så börjar du. Tänk efter före. Blogga aldrig när du är salongsberusad. Vad gör du när du råkar ut för en »stalker« eller en rättshaverist?
Paul Ronge är PR-konsult och specialist på medieträning och krishantering. Bland hans kunder finns storföretag, organisationer, politiker och »kändisar«. I sin förra bok, När Janne Josefsson ringer så klarar du pressen (2009) beskrev han medieretoriken i de »gamla medierna«. Nu analyserar han de sociala medierna på nätet. Vart är vi på väg?
Följ Paul Ronge på twitter (paulronge), läs hans blogg: www.paulronge.se, eller adda
honom på fejjan!
9172412026
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn