-
Gång på gång : Pedagogik vid autism och autis...
Häftad bok. Natur & Kultur Akademisk. 2009. 114 sidor.
Nära nyskick. Smärre hanteringsspår på pärmen. Boken verkar närmast oläst. [rum 2]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127072053
- Titel
- Gång på gång : Pedagogik vid autism och autismliknande tillstånd
- Författare
- Beckman, Vanna
- Förlag
- Natur & Kultur Läromedel
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 114 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 135 x 210 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 160 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Tålamod och kunskap är nödvändigt i pedagogik vid autism, som med rätta kallas de tiotusen gångernas pedagogik. Den mest kärleksfulla insats man kan göra är kanske att utveckla barnets möjligheter till självständighet så långt det bara går.
Författarna beskriver mycket konkret hur man når dit. De skildrar hur man kan bemöta barn och vuxna med autism och autismliknande tillstånd och hantera deras handikapp i ett livsperspektiv. Struktur i tid och rum är det viktigaste instrumentet för utveckling.
I boken finns många praktiska förslag till hur man kan inrätta miljön med t ex scheman, namnskyltar och fasta vanor. Här ges också förklaringar på beteenden som kan förefalla gåtfulla.
I denna nya utgåva har författarna något vidgat innehållet från att tidigare enbart ha rört autism till att nu även innefatta pedagogik vid autismliknande tillstånd, exempelvis Asperger syndrom.
Boken riktar sig till föräldrar och anhöriga, till studerande och yrkesverksamma inom specialpedagogik, omsorg och skola och till alla andra som kommer i kontakt med människor med autism.
Natur & Kultur Akademisk 9789127072053 -
Gång på gång : Pedagogik vid autism och autis...
Häftad bok. Natur & Kultur Akademisk. 2 upp 3 tryck uppl. 2003. 114 sidor.
Mycket gott skick. Ett blad veckat.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9127072053
- Titel
- Gång på gång : Pedagogik vid autism och autismliknande tillstånd
- Författare
- Beckman, Vanna
- Förlag
- Natur & Kultur Läromedel
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 114 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 135 x 210 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 160 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Tålamod och kunskap är nödvändigt i pedagogik vid autism, som med rätta kallas de tiotusen gångernas pedagogik. Den mest kärleksfulla insats man kan göra är kanske att utveckla barnets möjligheter till självständighet så långt det bara går.
Författarna beskriver mycket konkret hur man når dit. De skildrar hur man kan bemöta barn och vuxna med autism och autismliknande tillstånd och hantera deras handikapp i ett livsperspektiv. Struktur i tid och rum är det viktigaste instrumentet för utveckling.
I boken finns många praktiska förslag till hur man kan inrätta miljön med t ex scheman, namnskyltar och fasta vanor. Här ges också förklaringar på beteenden som kan förefalla gåtfulla.
I denna nya utgåva har författarna något vidgat innehållet från att tidigare enbart ha rört autism till att nu även innefatta pedagogik vid autismliknande tillstånd, exempelvis Asperger syndrom.
Boken riktar sig till föräldrar och anhöriga, till studerande och yrkesverksamma inom specialpedagogik, omsorg och skola och till alla andra som kommer i kontakt med människor med autism.
Natur & Kultur Akademisk 2 upp 3 tryck 9127072053 -
Gång på gång : Pedagogik vid autism och autis...
Häftad bok. Natur & Kultur Akademisk. Ny upplaga uppl. 2003. 118 sidor.
Nyskick. 21,1 x 13,6 cm. 186 g
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9127072053
- Titel
- Gång på gång : Pedagogik vid autism och autismliknande tillstånd
- Författare
- Beckman, Vanna
- Förlag
- Natur & Kultur Läromedel
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 114 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 135 x 210 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 160 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Tålamod och kunskap är nödvändigt i pedagogik vid autism, som med rätta kallas de tiotusen gångernas pedagogik. Den mest kärleksfulla insats man kan göra är kanske att utveckla barnets möjligheter till självständighet så långt det bara går.
Författarna beskriver mycket konkret hur man når dit. De skildrar hur man kan bemöta barn och vuxna med autism och autismliknande tillstånd och hantera deras handikapp i ett livsperspektiv. Struktur i tid och rum är det viktigaste instrumentet för utveckling.
I boken finns många praktiska förslag till hur man kan inrätta miljön med t ex scheman, namnskyltar och fasta vanor. Här ges också förklaringar på beteenden som kan förefalla gåtfulla.
I denna nya utgåva har författarna något vidgat innehållet från att tidigare enbart ha rört autism till att nu även innefatta pedagogik vid autismliknande tillstånd, exempelvis Asperger syndrom.
Boken riktar sig till föräldrar och anhöriga, till studerande och yrkesverksamma inom specialpedagogik, omsorg och skola och till alla andra som kommer i kontakt med människor med autism.
Natur & Kultur Akademisk Ny upplaga 9127072053
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn