-
Regelsamling i marknadsrätt
Häftad bok. Norstedts Juridik. 13 uppl. 2013. 567 sidor.
Gott skick. Använt men tämligen välbevarat exemplar. Tidigare ägare har markerat ut bokens olika delar med märkflikar, för att det ska vara lättare att orientera sig i boken. Vissa delar i boken har även markeringar, med överstrykningspenna. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789139113362
- Titel
- Regelsamling i marknadsrätt
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Norstedts Juridik
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 567 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 165 x 245 mm Ryggbredd 36 mm
- Vikt
- 952 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en samling av lagregler och andra normer som reglerar företagens reklam- och marknadsföringsåtgärder samt konsumenternas ställning på den svenska marknaden. Regelsamlingen är ett komplement till handboken Praktisk marknadsrätt och kan även tack vare att den innehåller ett centralt och värdefullt urval av både juridiska och etiska regler användas separat eller tillsammans med annan litteratur på området. Den trettonde upplagan av Regelsamling i marknadsrätt är uppdaterad till den 20 juni 2012 och innehåller bl.a. följande: Marknadsföringslagen. ICC:s Regler för reklam och marknadskommunikation. Ett urval av Konsumentverkets riktlinjer och föreskrifter. De nordiska konsumentombudsmännens gemensamma ståndpunkter bl.a. ang. marknadsföring via sociala medier. Upphovsrättslagen. Lagar om varumärkesrätt, firmarätt och mönsterrätt. Regler om givande och tagande av muta, lotterilagen. Radio- och TV-lagen. Lag om elektronisk handel och andra informationssamhällets tjänster. Lag om ansvar för elektroniska anslagstavlor. Prisinformationslagen med Konsumentverkets allmänna råd. Personuppgiftslagen och lagen om namn och bild i reklam. Den moderniserade konkurrenslagstiftningen och annan central näringsrättslig lagstiftning. Den köprättsliga lagstiftningen köplagen, konsumentköplagen och konsumenttjänstlagen samt konsumentkreditlagen. Produktsäkerhets- och produktansvarslagarna. Speciallagstiftning om alkohol, tobak, livsmedel, läkemedel och kemiska produkter. Lag om skydd för företagshemligheter. Kriterier för bedömning av könsdiskriminerandereklam. Förteckning över EU-direktiv och normer i urval.Författarna är alla jurister och sedan länge praktiskt verksamma inom marknadsrättens område.
Norstedts Juridik 13 9789139113362
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn