Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn

9789140675293

Din sökning gav ingen träff. Spara sökningen som en Bevakning  
Visa endast

Just nu finns inte titeln du söker på Bokbörsen. Skapa ett användarkonto eller logga in om du vill skapa en bevakning. Klicka sedan på knappen nedan. Du aviseras via e-post så snart artikeln kommer in igen.
Marknadsrättens grunder 2:a uppl

Marknadsrättens grunder 2:a uppl

Inbundna böcker. Gleerups Utbildning AB. 2 uppl. 2011.

MARKNADSRÄTTENS GRUNDER ger en grundläggande översikt över marknadsrätten. De områden som tas upp i boken är marknadsförings- och konkurrenslagstiftningen samt den lagstiftning som knyter an till dessa områden. Här behandlas den nya marknadsföringslagen och den nya konkurrenslagen, som båda trädde i kraft under 2008.
Boken tar också upp en rad andra marknadsrättsliga områden såsom prisinformation, elektronisk handel, oskäliga avtalsvillkor, personuppgifter, diskriminering, produktsäkerhet, distansförsäljning, lotterier och tv- och radioreklam.
I boken behandlas även konkurrensrättsliga områden som förbuden mot konkurrensbegränsande avtal och mot missbruk av dominerande ställning samt de nya reglerna rörande företagskoncentrationer.
MARKNADSRÄTTENS GRUNDER är främst en grundbok för universitet och högskolor, men den kan också användas inom olika utbildningar för yrkesverksamma samt av personer som arbetar med reklam eller annan marknadsföring.
I den andra upplagan har lagar inom marknadsföringsrätten och konkurrensrätten
uppdaterats. Även helt nya lagar som radio- och tv-lagen och en ny
alkohollag med delvis nya regler om marknadsföring har tillkommit. Boken
har också utökats med flera nya rättsfall från Marknadsdomstolen som gäller
den aktuella marknadsföringslagen.
Peter Gerhard har under många år varit verksam som universitetslektor i handelsrätt vid Ekonomihögskolan, Lunds universitet. Han arbetar som konsult.
Henrik Norinder är universitetsadjunkt i handelsrätt vid Ekonomihögskolan, Lunds universitet. Han är även biträdande jurist på advokatbyrån Persson & Partners i Malmö.

Förlagsfakta

ISBN
9789140675293
Titel
Marknadsrättens grunder 2:a uppl
Författare
Peter Gerhard - Henrik Norinder
Förlag
Gleerups Utbildning AB
Utgivningsår
2011
Bandtyp
Board book
Vikt
352 g
Språk
Svenska