-
FRI FRAKT inrikes
- ISBN
- 9789140676023
- Titel
- Lärande bedömning 2:a uppl
- Författare
- Jönsson, Anders
- Förlag
- Gleerups Utbildning AB
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 180 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken ges ett särskilt perspektiv på bedömning. Det visar hur bedömning kan användas i lärandets tjänst, så att eleverna i skolan ges möjlighet att lära sig så mycket och så bra som möjligt. Med hjälp av aktuell forskning visas hur bedömningen kan stötta elevernas lärande på ett effektivt sätt. Boken försöker bland annat svara på följande frågor:
Hur kommunicerar man mål och kriterier till eleverna?
Hur tar man reda på vad eleverna kan i förhållande till mål och kriterier?
Hur hjälper man eleverna att utvecklas mot målen?
Hur kan man engagera eleverna i själv- och kamratbedömning?
Med hjälp av praktiska exempel visas flera olika sätt att bedöma elevernas prestationer. I bokens andra upplaga är alla exempel anpassade till kursplanerna i Lgr11.
Anders Jönsson är filosofie doktor i pedagogik och är för närvarande anställd som lektor i naturvetenskapernas didaktik vid Högskolan Kristianstad, samt bedriver forskning vid Malmö högskola.
Gleerups Utbildning AB 2 9789140676023 -
Lärande bedömning 2:a uppl
Häftad bok. Gleerups Utbildning AB. 2 uppl. 2011. 180 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789140676023
- Titel
- Lärande bedömning 2:a uppl
- Författare
- Jönsson, Anders
- Förlag
- Gleerups Utbildning AB
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 180 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken ges ett särskilt perspektiv på bedömning. Det visar hur bedömning kan användas i lärandets tjänst, så att eleverna i skolan ges möjlighet att lära sig så mycket och så bra som möjligt. Med hjälp av aktuell forskning visas hur bedömningen kan stötta elevernas lärande på ett effektivt sätt. Boken försöker bland annat svara på följande frågor:
Hur kommunicerar man mål och kriterier till eleverna?
Hur tar man reda på vad eleverna kan i förhållande till mål och kriterier?
Hur hjälper man eleverna att utvecklas mot målen?
Hur kan man engagera eleverna i själv- och kamratbedömning?
Med hjälp av praktiska exempel visas flera olika sätt att bedöma elevernas prestationer. I bokens andra upplaga är alla exempel anpassade till kursplanerna i Lgr11.
Anders Jönsson är filosofie doktor i pedagogik och är för närvarande anställd som lektor i naturvetenskapernas didaktik vid Högskolan Kristianstad, samt bedriver forskning vid Malmö högskola.
Gleerups Utbildning AB 2 9789140676023
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn