-
Historiedidaktik
Häftad bok.
Nära nyskick. Lund: Studentlitteratur, 1997. 187 s. Förlagets häftade utgåva med tryckt omslag.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144001890
- Titel
- Historiedidaktik
- Författare
- Arja Virta - Bernard Eric Jensen - Sirkka Ahonen - Ulf Zander
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 187 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Didaktiska problem i anslutning till frågor kring mål, innehåll och framställningsformer inom ämnet historia har huvudsakligen diskuterats inom skolornas och lärarhögskolornas väggar. Men i takt med att intresset för historia ökat i samhället, har det historiedidaktiska arbetsfältet vidgats till att behandla även den historiska dimensionens plats och möjligheter i ett bredare vetenskapligt och samhälleligt perspektiv. Detta har väckt nya frågor om historiedidaktikens förhållande till historievetenskapen samt om det individuella och kollektiva historiemedvetandets betydelse för identitetsbildning och samhällsutveckling.
Denna bok är ett resultat av ett mångårigt samarbete mellan nordiska historiker, didaktiker och lärarutbildare. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
9789144001890 -
Historiedidaktik
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1997. 187 sidor.
Nyskick. Didaktiska problem i anslutning till frågor kring mål, innehåll och framställningsformer inom ämnet historia har huvudsakligen diskuterats inom skolornas och lärarhögskolornas väggar. Men i takt med att intresset för historia ökat i samhället, har det his läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144001890
- Titel
- Historiedidaktik
- Författare
- Arja Virta - Bernard Eric Jensen - Sirkka Ahonen - Ulf Zander
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 187 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Didaktiska problem i anslutning till frågor kring mål, innehåll och framställningsformer inom ämnet historia har huvudsakligen diskuterats inom skolornas och lärarhögskolornas väggar. Men i takt med att intresset för historia ökat i samhället, har det historiedidaktiska arbetsfältet vidgats till att behandla även den historiska dimensionens plats och möjligheter i ett bredare vetenskapligt och samhälleligt perspektiv. Detta har väckt nya frågor om historiedidaktikens förhållande till historievetenskapen samt om det individuella och kollektiva historiemedvetandets betydelse för identitetsbildning och samhällsutveckling.
Denna bok är ett resultat av ett mångårigt samarbete mellan nordiska historiker, didaktiker och lärarutbildare. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 9789144001890
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn