-
Perspektiv på specialpedagogik
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2007. 130 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144026633
- Titel
- Perspektiv på specialpedagogik
- Författare
- Claes Nilholm
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 130 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 206 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Olika grundläggande frågor om specialpedagogik står i centrum för den här boken: Hur ska vi förstå olikhet och avvikelse? Vad betyder det att diagnostisera barn i svårigheter? Behövs specialpedagogik eller ska vi kräva av den "vanliga" pedagogiken att hantera barns olikheter inom ramen för sina ordinarie verksamheter? Hur vi svarar på denna typ av frågor beror på vilket perspektiv vi anlägger på specialpedagogik. I boken urskiljs och presenteras tre olika forskningsperspektiv på specialpedagogisk verksamhet: ett kompensatoriskt, ett kritiskt och ett så kallat dilemmaperspektiv.I denna andra upplaga av boken har avsnitt tillkommit om begreppet inkludering, om frågor kring makt, demokrati och specialpedagogik och om den internationella forskningen inom området. Boken är främst avsedd för utbildning inom universitet och högskola. Den passar utmärkt som introduktion till ämnesområdet för blivande lärare, specialpedagoger, psykologer och andra med intresse för grundläggande frågeställningar om undervisning, olikhet och normalitet.Andra upplagan
Ytterligare författare: Nilholm, Claes
Studentlitteratur AB 2 9789144026633 -
Perspektiv på specialpedagogik
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2007. 130 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144026633
- Titel
- Perspektiv på specialpedagogik
- Författare
- Claes Nilholm
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 130 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 206 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Olika grundläggande frågor om specialpedagogik står i centrum för den här boken: Hur ska vi förstå olikhet och avvikelse? Vad betyder det att diagnostisera barn i svårigheter? Behövs specialpedagogik eller ska vi kräva av den "vanliga" pedagogiken att hantera barns olikheter inom ramen för sina ordinarie verksamheter? Hur vi svarar på denna typ av frågor beror på vilket perspektiv vi anlägger på specialpedagogik. I boken urskiljs och presenteras tre olika forskningsperspektiv på specialpedagogisk verksamhet: ett kompensatoriskt, ett kritiskt och ett så kallat dilemmaperspektiv.I denna andra upplaga av boken har avsnitt tillkommit om begreppet inkludering, om frågor kring makt, demokrati och specialpedagogik och om den internationella forskningen inom området. Boken är främst avsedd för utbildning inom universitet och högskola. Den passar utmärkt som introduktion till ämnesområdet för blivande lärare, specialpedagoger, psykologer och andra med intresse för grundläggande frågeställningar om undervisning, olikhet och normalitet.Andra upplagan
Ytterligare författare: Nilholm, Claes
Studentlitteratur AB 2 9789144026633 -
Perspektiv på specialpedagogik
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2007. 130 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144026633
- Titel
- Perspektiv på specialpedagogik
- Författare
- Claes Nilholm
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 130 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 206 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Olika grundläggande frågor om specialpedagogik står i centrum för den här boken: Hur ska vi förstå olikhet och avvikelse? Vad betyder det att diagnostisera barn i svårigheter? Behövs specialpedagogik eller ska vi kräva av den "vanliga" pedagogiken att hantera barns olikheter inom ramen för sina ordinarie verksamheter? Hur vi svarar på denna typ av frågor beror på vilket perspektiv vi anlägger på specialpedagogik. I boken urskiljs och presenteras tre olika forskningsperspektiv på specialpedagogisk verksamhet: ett kompensatoriskt, ett kritiskt och ett så kallat dilemmaperspektiv.I denna andra upplaga av boken har avsnitt tillkommit om begreppet inkludering, om frågor kring makt, demokrati och specialpedagogik och om den internationella forskningen inom området. Boken är främst avsedd för utbildning inom universitet och högskola. Den passar utmärkt som introduktion till ämnesområdet för blivande lärare, specialpedagoger, psykologer och andra med intresse för grundläggande frågeställningar om undervisning, olikhet och normalitet.Andra upplagan
Ytterligare författare: Nilholm, Claes
Studentlitteratur AB 2 9789144026633 -
Perspektiv på specialpedagogik
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2010. 130 sidor.
Gott skick. Mycket överstruket med markeringspenna
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144026633
- Titel
- Perspektiv på specialpedagogik
- Författare
- Claes Nilholm
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 130 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 206 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Olika grundläggande frågor om specialpedagogik står i centrum för den här boken: Hur ska vi förstå olikhet och avvikelse? Vad betyder det att diagnostisera barn i svårigheter? Behövs specialpedagogik eller ska vi kräva av den "vanliga" pedagogiken att hantera barns olikheter inom ramen för sina ordinarie verksamheter? Hur vi svarar på denna typ av frågor beror på vilket perspektiv vi anlägger på specialpedagogik. I boken urskiljs och presenteras tre olika forskningsperspektiv på specialpedagogisk verksamhet: ett kompensatoriskt, ett kritiskt och ett så kallat dilemmaperspektiv.I denna andra upplaga av boken har avsnitt tillkommit om begreppet inkludering, om frågor kring makt, demokrati och specialpedagogik och om den internationella forskningen inom området. Boken är främst avsedd för utbildning inom universitet och högskola. Den passar utmärkt som introduktion till ämnesområdet för blivande lärare, specialpedagoger, psykologer och andra med intresse för grundläggande frågeställningar om undervisning, olikhet och normalitet.Andra upplagan
Ytterligare författare: Nilholm, Claes
Studentlitteratur AB 2 9789144026633 -
Perspektiv på specialpedagogik
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2007. 130 sidor.
Nära nyskick. Någon enstaka understrykning med blyerts
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144026633
- Titel
- Perspektiv på specialpedagogik
- Författare
- Claes Nilholm
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 130 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 206 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Olika grundläggande frågor om specialpedagogik står i centrum för den här boken: Hur ska vi förstå olikhet och avvikelse? Vad betyder det att diagnostisera barn i svårigheter? Behövs specialpedagogik eller ska vi kräva av den "vanliga" pedagogiken att hantera barns olikheter inom ramen för sina ordinarie verksamheter? Hur vi svarar på denna typ av frågor beror på vilket perspektiv vi anlägger på specialpedagogik. I boken urskiljs och presenteras tre olika forskningsperspektiv på specialpedagogisk verksamhet: ett kompensatoriskt, ett kritiskt och ett så kallat dilemmaperspektiv.I denna andra upplaga av boken har avsnitt tillkommit om begreppet inkludering, om frågor kring makt, demokrati och specialpedagogik och om den internationella forskningen inom området. Boken är främst avsedd för utbildning inom universitet och högskola. Den passar utmärkt som introduktion till ämnesområdet för blivande lärare, specialpedagoger, psykologer och andra med intresse för grundläggande frågeställningar om undervisning, olikhet och normalitet.Andra upplagan
Ytterligare författare: Nilholm, Claes
Studentlitteratur AB 2 9789144026633 -
Perspektiv på specialpedagogik
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2007. 130 sidor.
Nära nyskick. Markeringar med textmarkerpenna på 1(!) sida i övrigt nära nyskick.[Hylla:0 Studentlitteratur]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144026633
- Titel
- Perspektiv på specialpedagogik
- Författare
- Claes Nilholm
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 130 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 206 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Olika grundläggande frågor om specialpedagogik står i centrum för den här boken: Hur ska vi förstå olikhet och avvikelse? Vad betyder det att diagnostisera barn i svårigheter? Behövs specialpedagogik eller ska vi kräva av den "vanliga" pedagogiken att hantera barns olikheter inom ramen för sina ordinarie verksamheter? Hur vi svarar på denna typ av frågor beror på vilket perspektiv vi anlägger på specialpedagogik. I boken urskiljs och presenteras tre olika forskningsperspektiv på specialpedagogisk verksamhet: ett kompensatoriskt, ett kritiskt och ett så kallat dilemmaperspektiv.I denna andra upplaga av boken har avsnitt tillkommit om begreppet inkludering, om frågor kring makt, demokrati och specialpedagogik och om den internationella forskningen inom området. Boken är främst avsedd för utbildning inom universitet och högskola. Den passar utmärkt som introduktion till ämnesområdet för blivande lärare, specialpedagoger, psykologer och andra med intresse för grundläggande frågeställningar om undervisning, olikhet och normalitet.Andra upplagan
Ytterligare författare: Nilholm, Claes
Studentlitteratur AB 2 9789144026633 -
Perspektiv på specialpedagogik
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2007. 130 sidor.
Nära nyskick. Pärmen är något nött, vikt och solkat, boken i övrigt nästan i
nyskick utan några understrykningar eller marginalanteckningar.
Leverans kan inom Stockholmsområdet göras av säljaren per-
sonligen till köparens adress. Totalpriset blir då 70 kr. … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144026633
- Titel
- Perspektiv på specialpedagogik
- Författare
- Claes Nilholm
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 130 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 206 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Olika grundläggande frågor om specialpedagogik står i centrum för den här boken: Hur ska vi förstå olikhet och avvikelse? Vad betyder det att diagnostisera barn i svårigheter? Behövs specialpedagogik eller ska vi kräva av den "vanliga" pedagogiken att hantera barns olikheter inom ramen för sina ordinarie verksamheter? Hur vi svarar på denna typ av frågor beror på vilket perspektiv vi anlägger på specialpedagogik. I boken urskiljs och presenteras tre olika forskningsperspektiv på specialpedagogisk verksamhet: ett kompensatoriskt, ett kritiskt och ett så kallat dilemmaperspektiv.I denna andra upplaga av boken har avsnitt tillkommit om begreppet inkludering, om frågor kring makt, demokrati och specialpedagogik och om den internationella forskningen inom området. Boken är främst avsedd för utbildning inom universitet och högskola. Den passar utmärkt som introduktion till ämnesområdet för blivande lärare, specialpedagoger, psykologer och andra med intresse för grundläggande frågeställningar om undervisning, olikhet och normalitet.Andra upplagan
Ytterligare författare: Nilholm, Claes
Studentlitteratur AB 2 9789144026633 -
Perspektiv på specialpedagogik
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2:10 uppl. 2014. 130 sidor.
Mycket gott skick. Boken är i utmärkt skick invändigt och har endast små, lätta spår av hantering utvändigt.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144026633
- Titel
- Perspektiv på specialpedagogik
- Författare
- Claes Nilholm
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 130 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 206 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Olika grundläggande frågor om specialpedagogik står i centrum för den här boken: Hur ska vi förstå olikhet och avvikelse? Vad betyder det att diagnostisera barn i svårigheter? Behövs specialpedagogik eller ska vi kräva av den "vanliga" pedagogiken att hantera barns olikheter inom ramen för sina ordinarie verksamheter? Hur vi svarar på denna typ av frågor beror på vilket perspektiv vi anlägger på specialpedagogik. I boken urskiljs och presenteras tre olika forskningsperspektiv på specialpedagogisk verksamhet: ett kompensatoriskt, ett kritiskt och ett så kallat dilemmaperspektiv.I denna andra upplaga av boken har avsnitt tillkommit om begreppet inkludering, om frågor kring makt, demokrati och specialpedagogik och om den internationella forskningen inom området. Boken är främst avsedd för utbildning inom universitet och högskola. Den passar utmärkt som introduktion till ämnesområdet för blivande lärare, specialpedagoger, psykologer och andra med intresse för grundläggande frågeställningar om undervisning, olikhet och normalitet.Andra upplagan
Ytterligare författare: Nilholm, Claes
Studentlitteratur AB 2:10 9789144026633
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn