-
Miljöer för lek, lärande och samspel
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2008. 168 sidor.
Nyskick. Boken vänder sig till studenter inom lärarutbildning med inriktning mot förskola och skolans tidigare år.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144029115
- Titel
- Miljöer för lek, lärande och samspel
- Författare
- Ärlemalm-Hagsér - Sandberg, Anette - Brodin, Jane - Davidsson, Birgitta - Lindstrand, Peg - Vuorinen, Tuula - Karlsson, Rauni
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 168 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur ser miljöer för lek, lärande och samspel ut idag? Barns handlingar, upplevelser och erfarenheter är, förutom den sociala relationen till andra barn och vuxna, också sammanbundna med de inomhus- och utomhusmiljöer som de vistas i. Både fysiska och sociala miljöer utgör därför väsentliga förutsättningar för barns lek och lärande.I boken belyser författarna olika aspekter av miljöns betydelse och problematiserar värdet av en kreativ, utmanande och utvecklande miljö. Betydelsen av hemliga lekvärldar, barns perspektiv samt samlek relaterat till olika lekmiljöer lyfts fram. Platser som är av särskild betydelse för barns lek, lärande och samspel är exempelvis skogen och lekplatsen samt förskole- och skolgården.Boken vänder sig till studenter inom lärarutbildning med inriktning mot förskola och skolans tidigare år. Den kan också användas som inspirationskälla och som underlag till fördjupande diskussioner i samband med kompetensutveckling av personal inom förskola och skola.
Studentlitteratur AB 1 9789144029115 -
Miljöer för lek, lärande och samspel
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2008. 168 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144029115
- Titel
- Miljöer för lek, lärande och samspel
- Författare
- Ärlemalm-Hagsér - Sandberg, Anette - Brodin, Jane - Davidsson, Birgitta - Lindstrand, Peg - Vuorinen, Tuula - Karlsson, Rauni
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 168 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur ser miljöer för lek, lärande och samspel ut idag? Barns handlingar, upplevelser och erfarenheter är, förutom den sociala relationen till andra barn och vuxna, också sammanbundna med de inomhus- och utomhusmiljöer som de vistas i. Både fysiska och sociala miljöer utgör därför väsentliga förutsättningar för barns lek och lärande.I boken belyser författarna olika aspekter av miljöns betydelse och problematiserar värdet av en kreativ, utmanande och utvecklande miljö. Betydelsen av hemliga lekvärldar, barns perspektiv samt samlek relaterat till olika lekmiljöer lyfts fram. Platser som är av särskild betydelse för barns lek, lärande och samspel är exempelvis skogen och lekplatsen samt förskole- och skolgården.Boken vänder sig till studenter inom lärarutbildning med inriktning mot förskola och skolans tidigare år. Den kan också användas som inspirationskälla och som underlag till fördjupande diskussioner i samband med kompetensutveckling av personal inom förskola och skola.
Studentlitteratur AB 1 9789144029115 -
Miljöer för lek, lärande och samspel
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2008. 168 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144029115
- Titel
- Miljöer för lek, lärande och samspel
- Författare
- Ärlemalm-Hagsér - Sandberg, Anette - Brodin, Jane - Davidsson, Birgitta - Lindstrand, Peg - Vuorinen, Tuula - Karlsson, Rauni
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 168 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur ser miljöer för lek, lärande och samspel ut idag? Barns handlingar, upplevelser och erfarenheter är, förutom den sociala relationen till andra barn och vuxna, också sammanbundna med de inomhus- och utomhusmiljöer som de vistas i. Både fysiska och sociala miljöer utgör därför väsentliga förutsättningar för barns lek och lärande.I boken belyser författarna olika aspekter av miljöns betydelse och problematiserar värdet av en kreativ, utmanande och utvecklande miljö. Betydelsen av hemliga lekvärldar, barns perspektiv samt samlek relaterat till olika lekmiljöer lyfts fram. Platser som är av särskild betydelse för barns lek, lärande och samspel är exempelvis skogen och lekplatsen samt förskole- och skolgården.Boken vänder sig till studenter inom lärarutbildning med inriktning mot förskola och skolans tidigare år. Den kan också användas som inspirationskälla och som underlag till fördjupande diskussioner i samband med kompetensutveckling av personal inom förskola och skola.
Studentlitteratur AB 1 9789144029115 -
Miljöer för lek, lärande och samspel
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2008. 168 sidor.
Nyskick. (Oskars skrivbord)
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144029115
- Titel
- Miljöer för lek, lärande och samspel
- Författare
- Ärlemalm-Hagsér - Sandberg, Anette - Brodin, Jane - Davidsson, Birgitta - Lindstrand, Peg - Vuorinen, Tuula - Karlsson, Rauni
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 168 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur ser miljöer för lek, lärande och samspel ut idag? Barns handlingar, upplevelser och erfarenheter är, förutom den sociala relationen till andra barn och vuxna, också sammanbundna med de inomhus- och utomhusmiljöer som de vistas i. Både fysiska och sociala miljöer utgör därför väsentliga förutsättningar för barns lek och lärande.I boken belyser författarna olika aspekter av miljöns betydelse och problematiserar värdet av en kreativ, utmanande och utvecklande miljö. Betydelsen av hemliga lekvärldar, barns perspektiv samt samlek relaterat till olika lekmiljöer lyfts fram. Platser som är av särskild betydelse för barns lek, lärande och samspel är exempelvis skogen och lekplatsen samt förskole- och skolgården.Boken vänder sig till studenter inom lärarutbildning med inriktning mot förskola och skolans tidigare år. Den kan också användas som inspirationskälla och som underlag till fördjupande diskussioner i samband med kompetensutveckling av personal inom förskola och skola.
Studentlitteratur AB 1 9789144029115 -
Miljöer för lek, lärande och samspel
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2008. 168 sidor.
Mycket gott skick. Vissa understrykningar med blyerts i boken.
Hur ser miljöer för lek, lärande och samspel ut idag? Barns handlingar, upplevelser och erfarenheter är, förutom den sociala relationen till andra barn och vuxna, också sammanbundna med de inomhus- och utomhus läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144029115
- Titel
- Miljöer för lek, lärande och samspel
- Författare
- Ärlemalm-Hagsér - Sandberg, Anette - Brodin, Jane - Davidsson, Birgitta - Lindstrand, Peg - Vuorinen, Tuula - Karlsson, Rauni
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 168 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur ser miljöer för lek, lärande och samspel ut idag? Barns handlingar, upplevelser och erfarenheter är, förutom den sociala relationen till andra barn och vuxna, också sammanbundna med de inomhus- och utomhusmiljöer som de vistas i. Både fysiska och sociala miljöer utgör därför väsentliga förutsättningar för barns lek och lärande.I boken belyser författarna olika aspekter av miljöns betydelse och problematiserar värdet av en kreativ, utmanande och utvecklande miljö. Betydelsen av hemliga lekvärldar, barns perspektiv samt samlek relaterat till olika lekmiljöer lyfts fram. Platser som är av särskild betydelse för barns lek, lärande och samspel är exempelvis skogen och lekplatsen samt förskole- och skolgården.Boken vänder sig till studenter inom lärarutbildning med inriktning mot förskola och skolans tidigare år. Den kan också användas som inspirationskälla och som underlag till fördjupande diskussioner i samband med kompetensutveckling av personal inom förskola och skola.
Studentlitteratur AB 1 9789144029115 -
Miljöer för lek, lärande och samspel
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2008. 168 sidor.
Nyskick.
FRI FRAKT inrikes- ISBN
- 9789144029115
- Titel
- Miljöer för lek, lärande och samspel
- Författare
- Ärlemalm-Hagsér - Sandberg, Anette - Brodin, Jane - Davidsson, Birgitta - Lindstrand, Peg - Vuorinen, Tuula - Karlsson, Rauni
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 168 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur ser miljöer för lek, lärande och samspel ut idag? Barns handlingar, upplevelser och erfarenheter är, förutom den sociala relationen till andra barn och vuxna, också sammanbundna med de inomhus- och utomhusmiljöer som de vistas i. Både fysiska och sociala miljöer utgör därför väsentliga förutsättningar för barns lek och lärande.I boken belyser författarna olika aspekter av miljöns betydelse och problematiserar värdet av en kreativ, utmanande och utvecklande miljö. Betydelsen av hemliga lekvärldar, barns perspektiv samt samlek relaterat till olika lekmiljöer lyfts fram. Platser som är av särskild betydelse för barns lek, lärande och samspel är exempelvis skogen och lekplatsen samt förskole- och skolgården.Boken vänder sig till studenter inom lärarutbildning med inriktning mot förskola och skolans tidigare år. Den kan också användas som inspirationskälla och som underlag till fördjupande diskussioner i samband med kompetensutveckling av personal inom förskola och skola.
Studentlitteratur AB 1 9789144029115 -
Miljöer för lek, lärande och samspel
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2010. 168 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144029115
- Titel
- Miljöer för lek, lärande och samspel
- Författare
- Ärlemalm-Hagsér - Sandberg, Anette - Brodin, Jane - Davidsson, Birgitta - Lindstrand, Peg - Vuorinen, Tuula - Karlsson, Rauni
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 168 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur ser miljöer för lek, lärande och samspel ut idag? Barns handlingar, upplevelser och erfarenheter är, förutom den sociala relationen till andra barn och vuxna, också sammanbundna med de inomhus- och utomhusmiljöer som de vistas i. Både fysiska och sociala miljöer utgör därför väsentliga förutsättningar för barns lek och lärande.I boken belyser författarna olika aspekter av miljöns betydelse och problematiserar värdet av en kreativ, utmanande och utvecklande miljö. Betydelsen av hemliga lekvärldar, barns perspektiv samt samlek relaterat till olika lekmiljöer lyfts fram. Platser som är av särskild betydelse för barns lek, lärande och samspel är exempelvis skogen och lekplatsen samt förskole- och skolgården.Boken vänder sig till studenter inom lärarutbildning med inriktning mot förskola och skolans tidigare år. Den kan också användas som inspirationskälla och som underlag till fördjupande diskussioner i samband med kompetensutveckling av personal inom förskola och skola.
Studentlitteratur AB 9789144029115 -
Miljöer för lek, lärande och samspel
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2008. 168 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144029115
- Titel
- Miljöer för lek, lärande och samspel
- Författare
- Ärlemalm-Hagsér - Sandberg, Anette - Brodin, Jane - Davidsson, Birgitta - Lindstrand, Peg - Vuorinen, Tuula - Karlsson, Rauni
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 168 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur ser miljöer för lek, lärande och samspel ut idag? Barns handlingar, upplevelser och erfarenheter är, förutom den sociala relationen till andra barn och vuxna, också sammanbundna med de inomhus- och utomhusmiljöer som de vistas i. Både fysiska och sociala miljöer utgör därför väsentliga förutsättningar för barns lek och lärande.I boken belyser författarna olika aspekter av miljöns betydelse och problematiserar värdet av en kreativ, utmanande och utvecklande miljö. Betydelsen av hemliga lekvärldar, barns perspektiv samt samlek relaterat till olika lekmiljöer lyfts fram. Platser som är av särskild betydelse för barns lek, lärande och samspel är exempelvis skogen och lekplatsen samt förskole- och skolgården.Boken vänder sig till studenter inom lärarutbildning med inriktning mot förskola och skolans tidigare år. Den kan också användas som inspirationskälla och som underlag till fördjupande diskussioner i samband med kompetensutveckling av personal inom förskola och skola.
Studentlitteratur AB 1 9789144029115
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn