-
Medier, genus och makt
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2006. 168 sidor.
Gott skick. Omslaget har några smärre märken (se bild) och har tappat lite färg. Innehållet är i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144038230
- Titel
- Medier, genus och makt
- Författare
- Jarlbro, Gunilla
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 168 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur ser genusrepresentationen ut i nyhetsmedier? Det är lika viktigt att studera hur ofta kvinnor respektive män representeras i medierna som att studera hur de gestaltas. I boken diskuteras hur denna gestaltning ser ut. Framställs kvinnor respektive män på olika sätt och tillåts de göra olika saker i nyhetsmedierna?
Förutom nyhetsmedier diskuteras reklam och populärkultur ur ett genusperspektiv och utifrån representation. Frågor som ställs är bl.a. huruvida reklam och populärkulturens innehåll påverkar unga människors identitetsuppfattning. I boken presenteras aktuell svensk och internationell forskning inom fältet medier och genus. Boken är även rikt illustrerad med aktuella svenska exempel.
Boken är lämplig för universitetsstudier i medie- och kommunikationsvetenskap, journalistik och genusvetenskap. Den är också av intresse för personer som i sin yrkesverksamhet arbetar med journalistik, medier och kultur.
Studentlitteratur AB 1 9789144038230 -
Medier, genus och makt
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2006. 168 sidor.
Gott skick. Limmat mjukband. Något kantstött. Förstrykningar. Illustrerad.
FRI FRAKT inrikes- ISBN
- 9789144038230
- Titel
- Medier, genus och makt
- Författare
- Jarlbro, Gunilla
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 168 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur ser genusrepresentationen ut i nyhetsmedier? Det är lika viktigt att studera hur ofta kvinnor respektive män representeras i medierna som att studera hur de gestaltas. I boken diskuteras hur denna gestaltning ser ut. Framställs kvinnor respektive män på olika sätt och tillåts de göra olika saker i nyhetsmedierna?
Förutom nyhetsmedier diskuteras reklam och populärkultur ur ett genusperspektiv och utifrån representation. Frågor som ställs är bl.a. huruvida reklam och populärkulturens innehåll påverkar unga människors identitetsuppfattning. I boken presenteras aktuell svensk och internationell forskning inom fältet medier och genus. Boken är även rikt illustrerad med aktuella svenska exempel.
Boken är lämplig för universitetsstudier i medie- och kommunikationsvetenskap, journalistik och genusvetenskap. Den är också av intresse för personer som i sin yrkesverksamhet arbetar med journalistik, medier och kultur.
Studentlitteratur AB 1 9789144038230
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn