-
Att finna balanser : en bok om undervisningsy...
Häftad bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 2010. 280 sidor.
Mycket gott skick. Svagt veck på främre pärmens nedre hörn.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056081
- Titel
- Att finna balanser : en bok om undervisningsyrket
- Författare
- Kernell, Lars-Åke
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 280 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 406 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Undervisningsarbetet är intensivt, uppslukande och sammansatt. Yrkesmiljön kännetecknas av täta relationer och höga förväntningar. Det är både en tjusning och en utmaning att krav och möjligheter är nästan obegränsade. Just därför behöver denna fascinerande komplexitet struktureras. Men i pedagogiskt arbete fungerar inte manualer! Vanligare är frågan om att göra ”rätt avvägningar” än att göra ”rätt”. – Att finna balanser bland alla dilemman! I en sådan brokig verksamhet blir principerna för undervisning viktiga. Därmed finns det också en poäng i att beskriva undervisning generellt.
Författaren beskriver hur omgivningens förväntningar påverkar arbetet och han ger en sammanställning av hur goda lärare skulle kunna recenseras. Han hjälper lärare att finna sin yrkesidentitet och beskriver de ofta subtila, men betydelsefulla förändringar som sker i yrket över decennierna. Likaså uppmärksammas det utvecklande mötet mellan mer och mindre erfarna lärare och avslutningsvis får läsaren goda råd för effektivitet, trivsel och hållbarhet i yrket.Genomgående förtydligar författaren sina tankar med konkreta exempel. I ena stunden knyts resonemangen till arbetet med förskolebarn, i nästa sker kopplingen till grundskola eller vuxenundervisning. Läsaren får alltså teorin illustrerad med praktiska beskrivningar och praktiken beskriven med teoretiska framställningar.
Boken vänder sig till alla som ägnar sig åt undervisning. Men även politiker, tjänstemän, journalister och debattörer som bättre vill förstå villkor och förutsättningar för barnomsorg och utbildning kan ha glädje av boken, liksom universitets- och högskolelärare som deltar i lärarutbildningens olika inriktningar.
Studentlitteratur 2 9789144056081 -
Att finna balanser : en bok om undervisningsy...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2010. 280 sidor.
Gott skick. Nött omslag. Överstrykningar förekommer glest.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056081
- Titel
- Att finna balanser : en bok om undervisningsyrket
- Författare
- Kernell, Lars-Åke
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 280 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 406 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Undervisningsarbetet är intensivt, uppslukande och sammansatt. Yrkesmiljön kännetecknas av täta relationer och höga förväntningar. Det är både en tjusning och en utmaning att krav och möjligheter är nästan obegränsade. Just därför behöver denna fascinerande komplexitet struktureras. Men i pedagogiskt arbete fungerar inte manualer! Vanligare är frågan om att göra ”rätt avvägningar” än att göra ”rätt”. – Att finna balanser bland alla dilemman! I en sådan brokig verksamhet blir principerna för undervisning viktiga. Därmed finns det också en poäng i att beskriva undervisning generellt.
Författaren beskriver hur omgivningens förväntningar påverkar arbetet och han ger en sammanställning av hur goda lärare skulle kunna recenseras. Han hjälper lärare att finna sin yrkesidentitet och beskriver de ofta subtila, men betydelsefulla förändringar som sker i yrket över decennierna. Likaså uppmärksammas det utvecklande mötet mellan mer och mindre erfarna lärare och avslutningsvis får läsaren goda råd för effektivitet, trivsel och hållbarhet i yrket.Genomgående förtydligar författaren sina tankar med konkreta exempel. I ena stunden knyts resonemangen till arbetet med förskolebarn, i nästa sker kopplingen till grundskola eller vuxenundervisning. Läsaren får alltså teorin illustrerad med praktiska beskrivningar och praktiken beskriven med teoretiska framställningar.
Boken vänder sig till alla som ägnar sig åt undervisning. Men även politiker, tjänstemän, journalister och debattörer som bättre vill förstå villkor och förutsättningar för barnomsorg och utbildning kan ha glädje av boken, liksom universitets- och högskolelärare som deltar i lärarutbildningens olika inriktningar.
Studentlitteratur AB 2 9789144056081 -
Att finna balanser : en bok om undervisningsy...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2010. 280 sidor.
Nära nyskick. [Hylla:0]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056081
- Titel
- Att finna balanser : en bok om undervisningsyrket
- Författare
- Kernell, Lars-Åke
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 280 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 406 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Undervisningsarbetet är intensivt, uppslukande och sammansatt. Yrkesmiljön kännetecknas av täta relationer och höga förväntningar. Det är både en tjusning och en utmaning att krav och möjligheter är nästan obegränsade. Just därför behöver denna fascinerande komplexitet struktureras. Men i pedagogiskt arbete fungerar inte manualer! Vanligare är frågan om att göra ”rätt avvägningar” än att göra ”rätt”. – Att finna balanser bland alla dilemman! I en sådan brokig verksamhet blir principerna för undervisning viktiga. Därmed finns det också en poäng i att beskriva undervisning generellt.
Författaren beskriver hur omgivningens förväntningar påverkar arbetet och han ger en sammanställning av hur goda lärare skulle kunna recenseras. Han hjälper lärare att finna sin yrkesidentitet och beskriver de ofta subtila, men betydelsefulla förändringar som sker i yrket över decennierna. Likaså uppmärksammas det utvecklande mötet mellan mer och mindre erfarna lärare och avslutningsvis får läsaren goda råd för effektivitet, trivsel och hållbarhet i yrket.Genomgående förtydligar författaren sina tankar med konkreta exempel. I ena stunden knyts resonemangen till arbetet med förskolebarn, i nästa sker kopplingen till grundskola eller vuxenundervisning. Läsaren får alltså teorin illustrerad med praktiska beskrivningar och praktiken beskriven med teoretiska framställningar.
Boken vänder sig till alla som ägnar sig åt undervisning. Men även politiker, tjänstemän, journalister och debattörer som bättre vill förstå villkor och förutsättningar för barnomsorg och utbildning kan ha glädje av boken, liksom universitets- och högskolelärare som deltar i lärarutbildningens olika inriktningar.
Studentlitteratur AB 2 9789144056081 -
Att finna balanser - En bok om undervisningsy...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2010. 280 sidor.
Mycket gott skick. Limhäftad, mjuka pärmar. I bra skick, mindre veckränder frampärm (se bild).
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056081
- Titel
- Att finna balanser : en bok om undervisningsyrket
- Författare
- Kernell, Lars-Åke
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 280 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 406 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Undervisningsarbetet är intensivt, uppslukande och sammansatt. Yrkesmiljön kännetecknas av täta relationer och höga förväntningar. Det är både en tjusning och en utmaning att krav och möjligheter är nästan obegränsade. Just därför behöver denna fascinerande komplexitet struktureras. Men i pedagogiskt arbete fungerar inte manualer! Vanligare är frågan om att göra ”rätt avvägningar” än att göra ”rätt”. – Att finna balanser bland alla dilemman! I en sådan brokig verksamhet blir principerna för undervisning viktiga. Därmed finns det också en poäng i att beskriva undervisning generellt.
Författaren beskriver hur omgivningens förväntningar påverkar arbetet och han ger en sammanställning av hur goda lärare skulle kunna recenseras. Han hjälper lärare att finna sin yrkesidentitet och beskriver de ofta subtila, men betydelsefulla förändringar som sker i yrket över decennierna. Likaså uppmärksammas det utvecklande mötet mellan mer och mindre erfarna lärare och avslutningsvis får läsaren goda råd för effektivitet, trivsel och hållbarhet i yrket.Genomgående förtydligar författaren sina tankar med konkreta exempel. I ena stunden knyts resonemangen till arbetet med förskolebarn, i nästa sker kopplingen till grundskola eller vuxenundervisning. Läsaren får alltså teorin illustrerad med praktiska beskrivningar och praktiken beskriven med teoretiska framställningar.
Boken vänder sig till alla som ägnar sig åt undervisning. Men även politiker, tjänstemän, journalister och debattörer som bättre vill förstå villkor och förutsättningar för barnomsorg och utbildning kan ha glädje av boken, liksom universitets- och högskolelärare som deltar i lärarutbildningens olika inriktningar.
Studentlitteratur AB 2 9789144056081 -
Att finna balanser : en bok om undervisningsy...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2010. 280 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056081
- Titel
- Att finna balanser : en bok om undervisningsyrket
- Författare
- Kernell, Lars-Åke
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 280 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 406 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Undervisningsarbetet är intensivt, uppslukande och sammansatt. Yrkesmiljön kännetecknas av täta relationer och höga förväntningar. Det är både en tjusning och en utmaning att krav och möjligheter är nästan obegränsade. Just därför behöver denna fascinerande komplexitet struktureras. Men i pedagogiskt arbete fungerar inte manualer! Vanligare är frågan om att göra ”rätt avvägningar” än att göra ”rätt”. – Att finna balanser bland alla dilemman! I en sådan brokig verksamhet blir principerna för undervisning viktiga. Därmed finns det också en poäng i att beskriva undervisning generellt.
Författaren beskriver hur omgivningens förväntningar påverkar arbetet och han ger en sammanställning av hur goda lärare skulle kunna recenseras. Han hjälper lärare att finna sin yrkesidentitet och beskriver de ofta subtila, men betydelsefulla förändringar som sker i yrket över decennierna. Likaså uppmärksammas det utvecklande mötet mellan mer och mindre erfarna lärare och avslutningsvis får läsaren goda råd för effektivitet, trivsel och hållbarhet i yrket.Genomgående förtydligar författaren sina tankar med konkreta exempel. I ena stunden knyts resonemangen till arbetet med förskolebarn, i nästa sker kopplingen till grundskola eller vuxenundervisning. Läsaren får alltså teorin illustrerad med praktiska beskrivningar och praktiken beskriven med teoretiska framställningar.
Boken vänder sig till alla som ägnar sig åt undervisning. Men även politiker, tjänstemän, journalister och debattörer som bättre vill förstå villkor och förutsättningar för barnomsorg och utbildning kan ha glädje av boken, liksom universitets- och högskolelärare som deltar i lärarutbildningens olika inriktningar.
Studentlitteratur AB 2 9789144056081 -
Att finna balanser : en bok om undervisningsy...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2010. 280 sidor.
Mycket gott skick. Stämpel från gymnasium på innerpärmen och försättsbladet. Annars i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056081
- Titel
- Att finna balanser : en bok om undervisningsyrket
- Författare
- Kernell, Lars-Åke
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 280 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 406 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Undervisningsarbetet är intensivt, uppslukande och sammansatt. Yrkesmiljön kännetecknas av täta relationer och höga förväntningar. Det är både en tjusning och en utmaning att krav och möjligheter är nästan obegränsade. Just därför behöver denna fascinerande komplexitet struktureras. Men i pedagogiskt arbete fungerar inte manualer! Vanligare är frågan om att göra ”rätt avvägningar” än att göra ”rätt”. – Att finna balanser bland alla dilemman! I en sådan brokig verksamhet blir principerna för undervisning viktiga. Därmed finns det också en poäng i att beskriva undervisning generellt.
Författaren beskriver hur omgivningens förväntningar påverkar arbetet och han ger en sammanställning av hur goda lärare skulle kunna recenseras. Han hjälper lärare att finna sin yrkesidentitet och beskriver de ofta subtila, men betydelsefulla förändringar som sker i yrket över decennierna. Likaså uppmärksammas det utvecklande mötet mellan mer och mindre erfarna lärare och avslutningsvis får läsaren goda råd för effektivitet, trivsel och hållbarhet i yrket.Genomgående förtydligar författaren sina tankar med konkreta exempel. I ena stunden knyts resonemangen till arbetet med förskolebarn, i nästa sker kopplingen till grundskola eller vuxenundervisning. Läsaren får alltså teorin illustrerad med praktiska beskrivningar och praktiken beskriven med teoretiska framställningar.
Boken vänder sig till alla som ägnar sig åt undervisning. Men även politiker, tjänstemän, journalister och debattörer som bättre vill förstå villkor och förutsättningar för barnomsorg och utbildning kan ha glädje av boken, liksom universitets- och högskolelärare som deltar i lärarutbildningens olika inriktningar.
Studentlitteratur AB 2 9789144056081 -
Att finna balanser : en bok om undervisningsy...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2010. 280 sidor.
Nära nyskick. / nyskick.(Läge:JKO)
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056081
- Titel
- Att finna balanser : en bok om undervisningsyrket
- Författare
- Kernell, Lars-Åke
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 280 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 406 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Undervisningsarbetet är intensivt, uppslukande och sammansatt. Yrkesmiljön kännetecknas av täta relationer och höga förväntningar. Det är både en tjusning och en utmaning att krav och möjligheter är nästan obegränsade. Just därför behöver denna fascinerande komplexitet struktureras. Men i pedagogiskt arbete fungerar inte manualer! Vanligare är frågan om att göra ”rätt avvägningar” än att göra ”rätt”. – Att finna balanser bland alla dilemman! I en sådan brokig verksamhet blir principerna för undervisning viktiga. Därmed finns det också en poäng i att beskriva undervisning generellt.
Författaren beskriver hur omgivningens förväntningar påverkar arbetet och han ger en sammanställning av hur goda lärare skulle kunna recenseras. Han hjälper lärare att finna sin yrkesidentitet och beskriver de ofta subtila, men betydelsefulla förändringar som sker i yrket över decennierna. Likaså uppmärksammas det utvecklande mötet mellan mer och mindre erfarna lärare och avslutningsvis får läsaren goda råd för effektivitet, trivsel och hållbarhet i yrket.Genomgående förtydligar författaren sina tankar med konkreta exempel. I ena stunden knyts resonemangen till arbetet med förskolebarn, i nästa sker kopplingen till grundskola eller vuxenundervisning. Läsaren får alltså teorin illustrerad med praktiska beskrivningar och praktiken beskriven med teoretiska framställningar.
Boken vänder sig till alla som ägnar sig åt undervisning. Men även politiker, tjänstemän, journalister och debattörer som bättre vill förstå villkor och förutsättningar för barnomsorg och utbildning kan ha glädje av boken, liksom universitets- och högskolelärare som deltar i lärarutbildningens olika inriktningar.
Studentlitteratur AB 2 9789144056081 -
Att finna balanser -En bok om undervisningsyr...
Häftad bok. Studentlitteratur. Andra uppl. 2010. 280 s. Häftad.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056081
- Titel
- Att finna balanser : en bok om undervisningsyrket
- Författare
- Kernell, Lars-Åke
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 280 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 406 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Undervisningsarbetet är intensivt, uppslukande och sammansatt. Yrkesmiljön kännetecknas av täta relationer och höga förväntningar. Det är både en tjusning och en utmaning att krav och möjligheter är nästan obegränsade. Just därför behöver denna fascinerande komplexitet struktureras. Men i pedagogiskt arbete fungerar inte manualer! Vanligare är frågan om att göra ”rätt avvägningar” än att göra ”rätt”. – Att finna balanser bland alla dilemman! I en sådan brokig verksamhet blir principerna för undervisning viktiga. Därmed finns det också en poäng i att beskriva undervisning generellt.
Författaren beskriver hur omgivningens förväntningar påverkar arbetet och han ger en sammanställning av hur goda lärare skulle kunna recenseras. Han hjälper lärare att finna sin yrkesidentitet och beskriver de ofta subtila, men betydelsefulla förändringar som sker i yrket över decennierna. Likaså uppmärksammas det utvecklande mötet mellan mer och mindre erfarna lärare och avslutningsvis får läsaren goda råd för effektivitet, trivsel och hållbarhet i yrket.Genomgående förtydligar författaren sina tankar med konkreta exempel. I ena stunden knyts resonemangen till arbetet med förskolebarn, i nästa sker kopplingen till grundskola eller vuxenundervisning. Läsaren får alltså teorin illustrerad med praktiska beskrivningar och praktiken beskriven med teoretiska framställningar.
Boken vänder sig till alla som ägnar sig åt undervisning. Men även politiker, tjänstemän, journalister och debattörer som bättre vill förstå villkor och förutsättningar för barnomsorg och utbildning kan ha glädje av boken, liksom universitets- och högskolelärare som deltar i lärarutbildningens olika inriktningar.
9789144056081
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn