-
Mindfulness i skolan : hälsa och lärande blan...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2010. 148 sidor.
Nära nyskick. Tummade pärmar.
Hel och fin.
Slitage av låg grad.
Läst ex.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144058900
- Titel
- Mindfulness i skolan : hälsa och lärande bland barn och unga
- Författare
- Terjestam, Yvonne
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 148 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 230 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok handlar om ”den tredje vägen” till kunskap – en ny mindful, kontemplativ pedagogik. Det är en pedagogisk form för lustfyllt lärande väl lämpad för barn och ungdomar i dagens och morgondagens skola. I boken beskriver författaren forskningsfältet som handlar om mindfulness och andra kontemplativt baserade metoder. Läsaren får veta vad som händer i hjärnan när vi tränar mindfulness men också vilka psykologiska och pedagogiska effekter som sådan träning ger. I boken presenteras också metoder som kan användas i klassrummet för att öka både kunskapsglädje och hälsa. Författaren beskriver hur vi kan hjälpa barn och unga att minska sin stress och öka sin psykiska hälsa genom att:utveckla inre styrkor och finna trygghetutveckla ett sant själv och finna egna vägaröka den empatiska förmåganhitta glädjen i kunskap och lärande.Många övningar beskrivs som metakognitiv träning och strategier för hur vi tänker. I ett avslutande kapitel behandlas tekniker och metoder som kan användas av både lärare och föräldrar. Boken vänder sig främst till blivande och verksamma lärare i förskola och skola, socionomer, skolsköterskor, psykologer, skolläkare men också till alla andra som arbetar professionellt med barn och unga samt föräldrar.
Studentlitteratur AB 1 9789144058900 -
Mindfulness i skolan : hälsa och lärande blan...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2010. 148 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144058900
- Titel
- Mindfulness i skolan : hälsa och lärande bland barn och unga
- Författare
- Terjestam, Yvonne
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 148 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 230 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok handlar om ”den tredje vägen” till kunskap – en ny mindful, kontemplativ pedagogik. Det är en pedagogisk form för lustfyllt lärande väl lämpad för barn och ungdomar i dagens och morgondagens skola. I boken beskriver författaren forskningsfältet som handlar om mindfulness och andra kontemplativt baserade metoder. Läsaren får veta vad som händer i hjärnan när vi tränar mindfulness men också vilka psykologiska och pedagogiska effekter som sådan träning ger. I boken presenteras också metoder som kan användas i klassrummet för att öka både kunskapsglädje och hälsa. Författaren beskriver hur vi kan hjälpa barn och unga att minska sin stress och öka sin psykiska hälsa genom att:utveckla inre styrkor och finna trygghetutveckla ett sant själv och finna egna vägaröka den empatiska förmåganhitta glädjen i kunskap och lärande.Många övningar beskrivs som metakognitiv träning och strategier för hur vi tänker. I ett avslutande kapitel behandlas tekniker och metoder som kan användas av både lärare och föräldrar. Boken vänder sig främst till blivande och verksamma lärare i förskola och skola, socionomer, skolsköterskor, psykologer, skolläkare men också till alla andra som arbetar professionellt med barn och unga samt föräldrar.
Studentlitteratur AB 1 9789144058900 -
Mindfulness i skolan : hälsa och lärande blan...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2010. 148 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144058900
- Titel
- Mindfulness i skolan : hälsa och lärande bland barn och unga
- Författare
- Terjestam, Yvonne
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 148 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 230 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok handlar om ”den tredje vägen” till kunskap – en ny mindful, kontemplativ pedagogik. Det är en pedagogisk form för lustfyllt lärande väl lämpad för barn och ungdomar i dagens och morgondagens skola. I boken beskriver författaren forskningsfältet som handlar om mindfulness och andra kontemplativt baserade metoder. Läsaren får veta vad som händer i hjärnan när vi tränar mindfulness men också vilka psykologiska och pedagogiska effekter som sådan träning ger. I boken presenteras också metoder som kan användas i klassrummet för att öka både kunskapsglädje och hälsa. Författaren beskriver hur vi kan hjälpa barn och unga att minska sin stress och öka sin psykiska hälsa genom att:utveckla inre styrkor och finna trygghetutveckla ett sant själv och finna egna vägaröka den empatiska förmåganhitta glädjen i kunskap och lärande.Många övningar beskrivs som metakognitiv träning och strategier för hur vi tänker. I ett avslutande kapitel behandlas tekniker och metoder som kan användas av både lärare och föräldrar. Boken vänder sig främst till blivande och verksamma lärare i förskola och skola, socionomer, skolsköterskor, psykologer, skolläkare men också till alla andra som arbetar professionellt med barn och unga samt föräldrar.
Studentlitteratur AB 1 9789144058900 -
Mindfulness i skolan : hälsa och lärande blan...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2010. 148 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144058900
- Titel
- Mindfulness i skolan : hälsa och lärande bland barn och unga
- Författare
- Terjestam, Yvonne
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 148 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 230 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok handlar om ”den tredje vägen” till kunskap – en ny mindful, kontemplativ pedagogik. Det är en pedagogisk form för lustfyllt lärande väl lämpad för barn och ungdomar i dagens och morgondagens skola. I boken beskriver författaren forskningsfältet som handlar om mindfulness och andra kontemplativt baserade metoder. Läsaren får veta vad som händer i hjärnan när vi tränar mindfulness men också vilka psykologiska och pedagogiska effekter som sådan träning ger. I boken presenteras också metoder som kan användas i klassrummet för att öka både kunskapsglädje och hälsa. Författaren beskriver hur vi kan hjälpa barn och unga att minska sin stress och öka sin psykiska hälsa genom att:utveckla inre styrkor och finna trygghetutveckla ett sant själv och finna egna vägaröka den empatiska förmåganhitta glädjen i kunskap och lärande.Många övningar beskrivs som metakognitiv träning och strategier för hur vi tänker. I ett avslutande kapitel behandlas tekniker och metoder som kan användas av både lärare och föräldrar. Boken vänder sig främst till blivande och verksamma lärare i förskola och skola, socionomer, skolsköterskor, psykologer, skolläkare men också till alla andra som arbetar professionellt med barn och unga samt föräldrar.
Studentlitteratur AB 1 9789144058900
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn