-
Möten med bilder : analys och tolkning av vis...
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2012. 216 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144059457
- Titel
- Möten med bilder : analys och tolkning av visuella uttryck
- Författare
- Eriksson, Yvonne
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 216 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 175 x 250 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 520 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det finns i dag en utbredd föreställning om att människor i allmänhet har en mycket god förmåga att tolka bilder, eftersom vi ständigt omges av bilder i vår kultur. Men det är inte exponeringen i sig som gör att man blir en bra bildtolkare – för detta krävs verktyg och träning. Grundtanken i Möten med bilder är att bilder och visuella fenomen utgör en lika viktig del av vår kommunikation som det talade och skrivna språket.
I boken presenteras några bildanalytiska verktyg främst via ett antal exempel från bland annat reklam, serier, informationsbilder och barnböcker. Författarnas syfte är att locka människor att ställa frågor inför de bilder vi möter i vardagen, och ge redskap för att förstå, analysera och diskutera dessa bilder.
Detta är den andra, omarbetade upplagan av en populär kursbok. Den innehåller nya analyser och fler bilder än den tidigare upplagan.
Boken vänder sig främst till studerande i konst- och bildvetenskap, bildpedagogik och informationsdesign.
Studentlitteratur AB 2 9789144059457 -
Möten med bilder – Analys och tolkning av vis...
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 2:2 uppl. 2014. 216 sidor.
Gott skick. Rikt illustrerad. Tydligt genomläst exemplar, med vissa ytliga bruksspår på pärmarna och med understrykningar i blyerts utspridda genom hela boken. Fortsatt tämligen välhållet skick.
"I boken presenteras några bildanalytiska verktyg främst via ett antal läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144059457
- Titel
- Möten med bilder : analys och tolkning av visuella uttryck
- Författare
- Eriksson, Yvonne
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 216 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 175 x 250 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 520 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det finns i dag en utbredd föreställning om att människor i allmänhet har en mycket god förmåga att tolka bilder, eftersom vi ständigt omges av bilder i vår kultur. Men det är inte exponeringen i sig som gör att man blir en bra bildtolkare – för detta krävs verktyg och träning. Grundtanken i Möten med bilder är att bilder och visuella fenomen utgör en lika viktig del av vår kommunikation som det talade och skrivna språket.
I boken presenteras några bildanalytiska verktyg främst via ett antal exempel från bland annat reklam, serier, informationsbilder och barnböcker. Författarnas syfte är att locka människor att ställa frågor inför de bilder vi möter i vardagen, och ge redskap för att förstå, analysera och diskutera dessa bilder.
Detta är den andra, omarbetade upplagan av en populär kursbok. Den innehåller nya analyser och fler bilder än den tidigare upplagan.
Boken vänder sig främst till studerande i konst- och bildvetenskap, bildpedagogik och informationsdesign.
Studentlitteratur AB 2:2 9789144059457 -
Möten med bilder: Analys och tolkning av visu...
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2012. 216 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144059457
- Titel
- Möten med bilder : analys och tolkning av visuella uttryck
- Författare
- Eriksson, Yvonne
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 216 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 175 x 250 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 520 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det finns i dag en utbredd föreställning om att människor i allmänhet har en mycket god förmåga att tolka bilder, eftersom vi ständigt omges av bilder i vår kultur. Men det är inte exponeringen i sig som gör att man blir en bra bildtolkare – för detta krävs verktyg och träning. Grundtanken i Möten med bilder är att bilder och visuella fenomen utgör en lika viktig del av vår kommunikation som det talade och skrivna språket.
I boken presenteras några bildanalytiska verktyg främst via ett antal exempel från bland annat reklam, serier, informationsbilder och barnböcker. Författarnas syfte är att locka människor att ställa frågor inför de bilder vi möter i vardagen, och ge redskap för att förstå, analysera och diskutera dessa bilder.
Detta är den andra, omarbetade upplagan av en populär kursbok. Den innehåller nya analyser och fler bilder än den tidigare upplagan.
Boken vänder sig främst till studerande i konst- och bildvetenskap, bildpedagogik och informationsdesign.
Studentlitteratur AB 2 9789144059457
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn