-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144069081
- Titel
- Barn samtalar sig till kunskap
- Författare
- Gjems, Liv
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 149 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 154 x 223 mm Ryggbredd 7 mm
- Vikt
- 230 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- När barn ska upprätta kontakter och skaffa sig vänner bland jämnåriga, spelar de samtalserfarenheter de har från samtal med vuxna en viktig roll. Språk och samtalskunskap liksom den kunskap om omgivningen som barnen skaffar sig i förskoleåldern får stor betydelse för deras livslånga lärande. Därför är det oerhört viktigt att veta hur man stöttar barnen i att uttrycka sig genom språk, att prata om erfarenheter och upplevelser och reflektera över dem. Att i den pedagogiska praktiken lägga vikt vid samtal handlar inte om att ta tid från andra aktiviteter där barn engagerar sig och deltar. Samtalen finns där redan. I den här boken riktas uppmärksamheten mot värdet av dessa samtal och hur viktigt det är attsom förskollärare bli medveten om hur man samtalar med barn. I boken tar författaren bland annat upp förklaringen som samtalsform. Hon beskriver hur förskollärare kan samarbeta med barn om att utveckla en förklaring, t.ex. om hur händelser kan hänga samman, hur olika procedurer kan byggas upp och hur man kan förstå handlingar eller känslomässiga reaktioner. Genom att delta i sådana samtal lär barn sig resonera, diskutera och argumentera. Boken vänder sig främst till blivande och verksamma lärare i förskola och grundskolans tidigare år.
Studentlitteratur 1 9789144069081 -
Barn samtalar sig till kunskap
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2011. 149 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144069081
- Titel
- Barn samtalar sig till kunskap
- Författare
- Gjems, Liv
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 149 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 154 x 223 mm Ryggbredd 7 mm
- Vikt
- 230 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- När barn ska upprätta kontakter och skaffa sig vänner bland jämnåriga, spelar de samtalserfarenheter de har från samtal med vuxna en viktig roll. Språk och samtalskunskap liksom den kunskap om omgivningen som barnen skaffar sig i förskoleåldern får stor betydelse för deras livslånga lärande. Därför är det oerhört viktigt att veta hur man stöttar barnen i att uttrycka sig genom språk, att prata om erfarenheter och upplevelser och reflektera över dem. Att i den pedagogiska praktiken lägga vikt vid samtal handlar inte om att ta tid från andra aktiviteter där barn engagerar sig och deltar. Samtalen finns där redan. I den här boken riktas uppmärksamheten mot värdet av dessa samtal och hur viktigt det är attsom förskollärare bli medveten om hur man samtalar med barn. I boken tar författaren bland annat upp förklaringen som samtalsform. Hon beskriver hur förskollärare kan samarbeta med barn om att utveckla en förklaring, t.ex. om hur händelser kan hänga samman, hur olika procedurer kan byggas upp och hur man kan förstå handlingar eller känslomässiga reaktioner. Genom att delta i sådana samtal lär barn sig resonera, diskutera och argumentera. Boken vänder sig främst till blivande och verksamma lärare i förskola och grundskolans tidigare år.
Studentlitteratur 1 9789144069081 -
Barn samtalar sig till kunskap
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2011. 149 sidor.
Nära nyskick.
FRI FRAKT inrikes- ISBN
- 9789144069081
- Titel
- Barn samtalar sig till kunskap
- Författare
- Gjems, Liv
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 149 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 154 x 223 mm Ryggbredd 7 mm
- Vikt
- 230 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- När barn ska upprätta kontakter och skaffa sig vänner bland jämnåriga, spelar de samtalserfarenheter de har från samtal med vuxna en viktig roll. Språk och samtalskunskap liksom den kunskap om omgivningen som barnen skaffar sig i förskoleåldern får stor betydelse för deras livslånga lärande. Därför är det oerhört viktigt att veta hur man stöttar barnen i att uttrycka sig genom språk, att prata om erfarenheter och upplevelser och reflektera över dem. Att i den pedagogiska praktiken lägga vikt vid samtal handlar inte om att ta tid från andra aktiviteter där barn engagerar sig och deltar. Samtalen finns där redan. I den här boken riktas uppmärksamheten mot värdet av dessa samtal och hur viktigt det är attsom förskollärare bli medveten om hur man samtalar med barn. I boken tar författaren bland annat upp förklaringen som samtalsform. Hon beskriver hur förskollärare kan samarbeta med barn om att utveckla en förklaring, t.ex. om hur händelser kan hänga samman, hur olika procedurer kan byggas upp och hur man kan förstå handlingar eller känslomässiga reaktioner. Genom att delta i sådana samtal lär barn sig resonera, diskutera och argumentera. Boken vänder sig främst till blivande och verksamma lärare i förskola och grundskolans tidigare år.
Studentlitteratur 1 9789144069081 -
Barn samtalar sig till kunskap
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2011. 149 sidor.
Nära nyskick. Förekommer understrykningar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144069081
- Titel
- Barn samtalar sig till kunskap
- Författare
- Gjems, Liv
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 149 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 154 x 223 mm Ryggbredd 7 mm
- Vikt
- 230 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- När barn ska upprätta kontakter och skaffa sig vänner bland jämnåriga, spelar de samtalserfarenheter de har från samtal med vuxna en viktig roll. Språk och samtalskunskap liksom den kunskap om omgivningen som barnen skaffar sig i förskoleåldern får stor betydelse för deras livslånga lärande. Därför är det oerhört viktigt att veta hur man stöttar barnen i att uttrycka sig genom språk, att prata om erfarenheter och upplevelser och reflektera över dem. Att i den pedagogiska praktiken lägga vikt vid samtal handlar inte om att ta tid från andra aktiviteter där barn engagerar sig och deltar. Samtalen finns där redan. I den här boken riktas uppmärksamheten mot värdet av dessa samtal och hur viktigt det är attsom förskollärare bli medveten om hur man samtalar med barn. I boken tar författaren bland annat upp förklaringen som samtalsform. Hon beskriver hur förskollärare kan samarbeta med barn om att utveckla en förklaring, t.ex. om hur händelser kan hänga samman, hur olika procedurer kan byggas upp och hur man kan förstå handlingar eller känslomässiga reaktioner. Genom att delta i sådana samtal lär barn sig resonera, diskutera och argumentera. Boken vänder sig främst till blivande och verksamma lärare i förskola och grundskolans tidigare år.
Studentlitteratur 1 9789144069081
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn