-
Lära eller läras : om kompetens och utbildnin...
Häftad bok. Studentlitteratur. 3 uppl. 2014. 287 sidor.
Mycket gott skick. Liten fettfläck på första uppslaget, i övrigt i mkt fint skick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144083308
- Titel
- Lära eller läras : om kompetens och utbildningsplanering i arbetslivet
- Författare
- Granberg, Otto
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 287 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 419 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Lära eller läras ger dig en engagerande introduktion till vuxnas lärande inom företag och andra organisationer. Varför inte ta till vara modern forskning om lärande och låta detta styra hur kompetensutveckling organiseras?
Boken inleds med en historisk översikt över olika pedagogiska teorier fram till det helt moderna tänkandet kring lärande. De följande kapitlen presenterar forskning kring hur vuxna lär och hur de lär i grupp. Dessa resonemang leder fram till vad kompetens egentligen är och hur man åstadkommer kompetensutveckling. Därefter beskriver författaren hur man i praktiken kan gå till väga när man planerar utbildning för vuxna. Moderna teorier går att tillämpa!
Denna tredje upplaga är uppdaterad och omarbetad med bland annat en ny inledning och nya avsnitt om värdegrund och New Public Management (NPM).
Lära eller läras är lämplig för studenter inom grundutbildningen i pedagogik, vuxnas lärande och arbetslivets pedagogik. Den vänder sig också till dem som ansvarar för utbildning inom företag och andra organisationer.
Tredje upplagan
Studentlitteratur 3 9789144083308 -
Lära eller läras : om kompetens och utbildnin...
Häftad bok. Studentlitteratur. 3 uppl. 2014. 287 sidor.
Nära nyskick. ///Förlagets beskrivning: Lära eller läras ger dig en engagerande introduktion till vuxnas lärande inom företag och andra organisationer. Varför inte ta till vara modern forskning om lärande och låta detta styra hur kompetensutveckling organiseras?
Boken läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144083308
- Titel
- Lära eller läras : om kompetens och utbildningsplanering i arbetslivet
- Författare
- Granberg, Otto
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 287 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 419 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Lära eller läras ger dig en engagerande introduktion till vuxnas lärande inom företag och andra organisationer. Varför inte ta till vara modern forskning om lärande och låta detta styra hur kompetensutveckling organiseras?
Boken inleds med en historisk översikt över olika pedagogiska teorier fram till det helt moderna tänkandet kring lärande. De följande kapitlen presenterar forskning kring hur vuxna lär och hur de lär i grupp. Dessa resonemang leder fram till vad kompetens egentligen är och hur man åstadkommer kompetensutveckling. Därefter beskriver författaren hur man i praktiken kan gå till väga när man planerar utbildning för vuxna. Moderna teorier går att tillämpa!
Denna tredje upplaga är uppdaterad och omarbetad med bland annat en ny inledning och nya avsnitt om värdegrund och New Public Management (NPM).
Lära eller läras är lämplig för studenter inom grundutbildningen i pedagogik, vuxnas lärande och arbetslivets pedagogik. Den vänder sig också till dem som ansvarar för utbildning inom företag och andra organisationer.
Tredje upplagan
Studentlitteratur 3 9789144083308 -
Lära eller läras – Om kompetens och utbildnin...
Häftad bok. Studentlitteratur. 3:2 uppl. 2015. 287 sidor.
Mycket gott skick. Boken är läst men har små spår av hantering. Veckat hörn på omslaget.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144083308
- Titel
- Lära eller läras : om kompetens och utbildningsplanering i arbetslivet
- Författare
- Granberg, Otto
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 287 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 419 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Lära eller läras ger dig en engagerande introduktion till vuxnas lärande inom företag och andra organisationer. Varför inte ta till vara modern forskning om lärande och låta detta styra hur kompetensutveckling organiseras?
Boken inleds med en historisk översikt över olika pedagogiska teorier fram till det helt moderna tänkandet kring lärande. De följande kapitlen presenterar forskning kring hur vuxna lär och hur de lär i grupp. Dessa resonemang leder fram till vad kompetens egentligen är och hur man åstadkommer kompetensutveckling. Därefter beskriver författaren hur man i praktiken kan gå till väga när man planerar utbildning för vuxna. Moderna teorier går att tillämpa!
Denna tredje upplaga är uppdaterad och omarbetad med bland annat en ny inledning och nya avsnitt om värdegrund och New Public Management (NPM).
Lära eller läras är lämplig för studenter inom grundutbildningen i pedagogik, vuxnas lärande och arbetslivets pedagogik. Den vänder sig också till dem som ansvarar för utbildning inom företag och andra organisationer.
Tredje upplagan
Studentlitteratur 3:2 9789144083308
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn