-
Högskolepedagogik
Häftad bok. Stockholm, Liber. 2009. 264 sidor.
Gott skick. Trådhäftad. Något skavt omslag med veck i hörnen. Senaste upplagan.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147093427
- Titel
- Högskolepedagogik
- Författare
- Martin Stigmar (red.)
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 264 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Läraruppdraget i högskolan har på kort tid genomgått stora förändringar. En förskjutning har skett från elituniversitet till massuniversitet, från traditionell informationsöverföring till fokus på mer studentcentrerat lärande. Dessa förändringar ställer allt högre krav på högskolelärares pedagogiska kunnande.
I antologin Högskolepedagogik diskuterar forskare och lärare olika aspekter av det förändrade läraruppdraget i högskolan. Kapitlen belyser bland annat lärarrollen, handledning av examensarbeten, studenters informationssökning, utformningen av kursutvärderingar, examination och betygssättning samt lärares egen pedagogiska meritering. Genom en rad problematiserande exempel ur vardagen reflekterar författarna kring hur undervisningsuppdraget bättre kan förstås och utvecklas.
Kapitlen i bokens avslutande del övergår till att betrakta det förändrade läraruppdraget i ljuset av de övergripande mål och riktlinjer som styr och reglerar högskolans verksamhet. Bidragen handlar bland annat om högskolans organisation och styrning, det komplexa arbetet med mångfaldsfrågor och internationalisering samt möjligheter och farhågor med införandet av flexibel utbildning.
Boken vänder sig till forskare och lärare som undervisar på universitet och högskola samt deltagare i högskolepedagogiska kurser.
Om författarna
Samtliga författare forskar och undervisar vid Växjö universitet. Martin Stigmar (red.).
Stockholm, Liber 9789147093427 -
Högskolepedagogik
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2009. 264 sidor.
Mycket gott skick. Ingen namnteckning eller andra markeringar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147093427
- Titel
- Högskolepedagogik
- Författare
- Martin Stigmar (red.)
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 264 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Läraruppdraget i högskolan har på kort tid genomgått stora förändringar. En förskjutning har skett från elituniversitet till massuniversitet, från traditionell informationsöverföring till fokus på mer studentcentrerat lärande. Dessa förändringar ställer allt högre krav på högskolelärares pedagogiska kunnande.
I antologin Högskolepedagogik diskuterar forskare och lärare olika aspekter av det förändrade läraruppdraget i högskolan. Kapitlen belyser bland annat lärarrollen, handledning av examensarbeten, studenters informationssökning, utformningen av kursutvärderingar, examination och betygssättning samt lärares egen pedagogiska meritering. Genom en rad problematiserande exempel ur vardagen reflekterar författarna kring hur undervisningsuppdraget bättre kan förstås och utvecklas.
Kapitlen i bokens avslutande del övergår till att betrakta det förändrade läraruppdraget i ljuset av de övergripande mål och riktlinjer som styr och reglerar högskolans verksamhet. Bidragen handlar bland annat om högskolans organisation och styrning, det komplexa arbetet med mångfaldsfrågor och internationalisering samt möjligheter och farhågor med införandet av flexibel utbildning.
Boken vänder sig till forskare och lärare som undervisar på universitet och högskola samt deltagare i högskolepedagogiska kurser.
Om författarna
Samtliga författare forskar och undervisar vid Växjö universitet. Martin Stigmar (red.).
Liber 1 9789147093427 -
Högskolepedagogik
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2009. 264 sidor.
Gott skick. Trådhäftad. Något nött. Märke efter prislapp.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147093427
- Titel
- Högskolepedagogik
- Författare
- Martin Stigmar (red.)
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 264 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Läraruppdraget i högskolan har på kort tid genomgått stora förändringar. En förskjutning har skett från elituniversitet till massuniversitet, från traditionell informationsöverföring till fokus på mer studentcentrerat lärande. Dessa förändringar ställer allt högre krav på högskolelärares pedagogiska kunnande.
I antologin Högskolepedagogik diskuterar forskare och lärare olika aspekter av det förändrade läraruppdraget i högskolan. Kapitlen belyser bland annat lärarrollen, handledning av examensarbeten, studenters informationssökning, utformningen av kursutvärderingar, examination och betygssättning samt lärares egen pedagogiska meritering. Genom en rad problematiserande exempel ur vardagen reflekterar författarna kring hur undervisningsuppdraget bättre kan förstås och utvecklas.
Kapitlen i bokens avslutande del övergår till att betrakta det förändrade läraruppdraget i ljuset av de övergripande mål och riktlinjer som styr och reglerar högskolans verksamhet. Bidragen handlar bland annat om högskolans organisation och styrning, det komplexa arbetet med mångfaldsfrågor och internationalisering samt möjligheter och farhågor med införandet av flexibel utbildning.
Boken vänder sig till forskare och lärare som undervisar på universitet och högskola samt deltagare i högskolepedagogiska kurser.
Om författarna
Samtliga författare forskar och undervisar vid Växjö universitet. Martin Stigmar (red.).
Liber 1 9789147093427
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn