-
Tjänster och helhetslösningar. Nya affärsmode...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2012. 272 sidor.
Mycket gott skick. SÅ ökar produktföretag sin långsiktiga konkurrenskraft. Mjukband med vikomslag, s k danskt band. 8:o. 240x170x15 mm. 490 g. Välvårdat och fint ex, inga anmärkningar, ej ägarnamn. [3511] … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147097357
- Titel
- Tjänster och helhetslösningar : nya affärsmodeller för konkurrenskraft
- Författare
- Kowalkowski, Christian
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 272 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 486 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan dagens produktföretag öka sin långsiktiga konkurrenskraft? Svaret som denna bok ger är att fokusera på tjänsteverksamheten och utveckla den på ett systematiskt sätt.
För att värja sig mot ökad konkurrens och prispress på produktmarknaderna räcker det inte längre att enbart ha det bästa produkterbjudandet. Produktföretag måste i ännu högre grad än i dag förstå kundens verksamhet och vara innovativa, vilket innebär att den strategiska betydelsen av att erbjuda konkurrenskraftiga tjänster och helhetslösningar ökar. Dessa omfattar ett brett spektrum av erbjudanden, från traditionella eftermarknadstjänster till processorienterade funktionslösningar.
Boken utgår från aktuell marknadsförings- och managementteori och baseras på studier av företag som är verksamma i många olika branscher och som i olika hög grad arbetar med tjänster. Den vänder sig både till dig som är student inom marknadsföring, affärsutveckling och strategi, och till dig som arbetar med dessa frågor inom näringslivet.
Om författarna
Christian Kowalkowski är docent i industriell marknadsföring och verksam vid Hanken Svenska handelshögskolan i Helsingfors samt Tekniska högskolan vid Linköpings universitet. Christian forskar och undervisar om bland annat tjänsteutveckling i produktföretag, service management och värdeskapande utifrån en tjänstelogik.
Daniel Kindström är docent i industriell marknadsföring vid Tekniska högskolan vid Linköpings universitet. Daniel forskar och undervisar om bland annat tjänstebaserade affärsmodeller, marknadsstrategier och industriell marknadsföring.
Sagt om boken
”Den här boken utgår från aktuell marknadsföring- och managementteori och baseras på studier av företag som är verksamma i många olika branscher och som i olika hög grad arbetar med tjänster. Bokens tema är att företagets affärsmodell måste ge ett helhetsperspektiv på hela företaget för att tjänsteverksamheten skall kunna utvecklas på ett systematiskt sätt. […] Boken är föredömligt redigerad med teori, figurer, exempel, praktikfall, noter till varje kapitel, referenser och ett sakregister. Den vänder sig såväl till de som studerar som till verksamma i näringslivet.” - BTJ häfte 13105215. Lektör Folke Hermanson Snickars.
Liber 1 9789147097357 -
Tjänster och helhetslösningar : nya affärsmod...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2012. 272 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147097357
- Titel
- Tjänster och helhetslösningar : nya affärsmodeller för konkurrenskraft
- Författare
- Kowalkowski, Christian
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 272 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 486 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan dagens produktföretag öka sin långsiktiga konkurrenskraft? Svaret som denna bok ger är att fokusera på tjänsteverksamheten och utveckla den på ett systematiskt sätt.
För att värja sig mot ökad konkurrens och prispress på produktmarknaderna räcker det inte längre att enbart ha det bästa produkterbjudandet. Produktföretag måste i ännu högre grad än i dag förstå kundens verksamhet och vara innovativa, vilket innebär att den strategiska betydelsen av att erbjuda konkurrenskraftiga tjänster och helhetslösningar ökar. Dessa omfattar ett brett spektrum av erbjudanden, från traditionella eftermarknadstjänster till processorienterade funktionslösningar.
Boken utgår från aktuell marknadsförings- och managementteori och baseras på studier av företag som är verksamma i många olika branscher och som i olika hög grad arbetar med tjänster. Den vänder sig både till dig som är student inom marknadsföring, affärsutveckling och strategi, och till dig som arbetar med dessa frågor inom näringslivet.
Om författarna
Christian Kowalkowski är docent i industriell marknadsföring och verksam vid Hanken Svenska handelshögskolan i Helsingfors samt Tekniska högskolan vid Linköpings universitet. Christian forskar och undervisar om bland annat tjänsteutveckling i produktföretag, service management och värdeskapande utifrån en tjänstelogik.
Daniel Kindström är docent i industriell marknadsföring vid Tekniska högskolan vid Linköpings universitet. Daniel forskar och undervisar om bland annat tjänstebaserade affärsmodeller, marknadsstrategier och industriell marknadsföring.
Sagt om boken
”Den här boken utgår från aktuell marknadsföring- och managementteori och baseras på studier av företag som är verksamma i många olika branscher och som i olika hög grad arbetar med tjänster. Bokens tema är att företagets affärsmodell måste ge ett helhetsperspektiv på hela företaget för att tjänsteverksamheten skall kunna utvecklas på ett systematiskt sätt. […] Boken är föredömligt redigerad med teori, figurer, exempel, praktikfall, noter till varje kapitel, referenser och ett sakregister. Den vänder sig såväl till de som studerar som till verksamma i näringslivet.” - BTJ häfte 13105215. Lektör Folke Hermanson Snickars.
Liber 1 9789147097357 -
Tjänster och helhetslösningar – nya affärsmod...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2012. 272 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147097357
- Titel
- Tjänster och helhetslösningar : nya affärsmodeller för konkurrenskraft
- Författare
- Kowalkowski, Christian
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 272 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 486 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan dagens produktföretag öka sin långsiktiga konkurrenskraft? Svaret som denna bok ger är att fokusera på tjänsteverksamheten och utveckla den på ett systematiskt sätt.
För att värja sig mot ökad konkurrens och prispress på produktmarknaderna räcker det inte längre att enbart ha det bästa produkterbjudandet. Produktföretag måste i ännu högre grad än i dag förstå kundens verksamhet och vara innovativa, vilket innebär att den strategiska betydelsen av att erbjuda konkurrenskraftiga tjänster och helhetslösningar ökar. Dessa omfattar ett brett spektrum av erbjudanden, från traditionella eftermarknadstjänster till processorienterade funktionslösningar.
Boken utgår från aktuell marknadsförings- och managementteori och baseras på studier av företag som är verksamma i många olika branscher och som i olika hög grad arbetar med tjänster. Den vänder sig både till dig som är student inom marknadsföring, affärsutveckling och strategi, och till dig som arbetar med dessa frågor inom näringslivet.
Om författarna
Christian Kowalkowski är docent i industriell marknadsföring och verksam vid Hanken Svenska handelshögskolan i Helsingfors samt Tekniska högskolan vid Linköpings universitet. Christian forskar och undervisar om bland annat tjänsteutveckling i produktföretag, service management och värdeskapande utifrån en tjänstelogik.
Daniel Kindström är docent i industriell marknadsföring vid Tekniska högskolan vid Linköpings universitet. Daniel forskar och undervisar om bland annat tjänstebaserade affärsmodeller, marknadsstrategier och industriell marknadsföring.
Sagt om boken
”Den här boken utgår från aktuell marknadsföring- och managementteori och baseras på studier av företag som är verksamma i många olika branscher och som i olika hög grad arbetar med tjänster. Bokens tema är att företagets affärsmodell måste ge ett helhetsperspektiv på hela företaget för att tjänsteverksamheten skall kunna utvecklas på ett systematiskt sätt. […] Boken är föredömligt redigerad med teori, figurer, exempel, praktikfall, noter till varje kapitel, referenser och ett sakregister. Den vänder sig såväl till de som studerar som till verksamma i näringslivet.” - BTJ häfte 13105215. Lektör Folke Hermanson Snickars.
Liber 1 9789147097357 -
Tjänster och helhetslösningar : nya affärsmod...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2012. 272 sidor.
Nära nyskick. Endast mycket små och ytliga spår av hantering/förvaring.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147097357
- Titel
- Tjänster och helhetslösningar : nya affärsmodeller för konkurrenskraft
- Författare
- Kowalkowski, Christian
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 272 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 486 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan dagens produktföretag öka sin långsiktiga konkurrenskraft? Svaret som denna bok ger är att fokusera på tjänsteverksamheten och utveckla den på ett systematiskt sätt.
För att värja sig mot ökad konkurrens och prispress på produktmarknaderna räcker det inte längre att enbart ha det bästa produkterbjudandet. Produktföretag måste i ännu högre grad än i dag förstå kundens verksamhet och vara innovativa, vilket innebär att den strategiska betydelsen av att erbjuda konkurrenskraftiga tjänster och helhetslösningar ökar. Dessa omfattar ett brett spektrum av erbjudanden, från traditionella eftermarknadstjänster till processorienterade funktionslösningar.
Boken utgår från aktuell marknadsförings- och managementteori och baseras på studier av företag som är verksamma i många olika branscher och som i olika hög grad arbetar med tjänster. Den vänder sig både till dig som är student inom marknadsföring, affärsutveckling och strategi, och till dig som arbetar med dessa frågor inom näringslivet.
Om författarna
Christian Kowalkowski är docent i industriell marknadsföring och verksam vid Hanken Svenska handelshögskolan i Helsingfors samt Tekniska högskolan vid Linköpings universitet. Christian forskar och undervisar om bland annat tjänsteutveckling i produktföretag, service management och värdeskapande utifrån en tjänstelogik.
Daniel Kindström är docent i industriell marknadsföring vid Tekniska högskolan vid Linköpings universitet. Daniel forskar och undervisar om bland annat tjänstebaserade affärsmodeller, marknadsstrategier och industriell marknadsföring.
Sagt om boken
”Den här boken utgår från aktuell marknadsföring- och managementteori och baseras på studier av företag som är verksamma i många olika branscher och som i olika hög grad arbetar med tjänster. Bokens tema är att företagets affärsmodell måste ge ett helhetsperspektiv på hela företaget för att tjänsteverksamheten skall kunna utvecklas på ett systematiskt sätt. […] Boken är föredömligt redigerad med teori, figurer, exempel, praktikfall, noter till varje kapitel, referenser och ett sakregister. Den vänder sig såväl till de som studerar som till verksamma i näringslivet.” - BTJ häfte 13105215. Lektör Folke Hermanson Snickars.
Liber 1 9789147097357 -
Tänster och helhetslösningar - nya affärsmode...
Häftad bok.
Nyskick. Liber. 1 uppl. 2012. 272 s. Häftad. 17x24cm. 500 gram. Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147097357
- Titel
- Tjänster och helhetslösningar : nya affärsmodeller för konkurrenskraft
- Författare
- Kowalkowski, Christian
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 272 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 486 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan dagens produktföretag öka sin långsiktiga konkurrenskraft? Svaret som denna bok ger är att fokusera på tjänsteverksamheten och utveckla den på ett systematiskt sätt.
För att värja sig mot ökad konkurrens och prispress på produktmarknaderna räcker det inte längre att enbart ha det bästa produkterbjudandet. Produktföretag måste i ännu högre grad än i dag förstå kundens verksamhet och vara innovativa, vilket innebär att den strategiska betydelsen av att erbjuda konkurrenskraftiga tjänster och helhetslösningar ökar. Dessa omfattar ett brett spektrum av erbjudanden, från traditionella eftermarknadstjänster till processorienterade funktionslösningar.
Boken utgår från aktuell marknadsförings- och managementteori och baseras på studier av företag som är verksamma i många olika branscher och som i olika hög grad arbetar med tjänster. Den vänder sig både till dig som är student inom marknadsföring, affärsutveckling och strategi, och till dig som arbetar med dessa frågor inom näringslivet.
Om författarna
Christian Kowalkowski är docent i industriell marknadsföring och verksam vid Hanken Svenska handelshögskolan i Helsingfors samt Tekniska högskolan vid Linköpings universitet. Christian forskar och undervisar om bland annat tjänsteutveckling i produktföretag, service management och värdeskapande utifrån en tjänstelogik.
Daniel Kindström är docent i industriell marknadsföring vid Tekniska högskolan vid Linköpings universitet. Daniel forskar och undervisar om bland annat tjänstebaserade affärsmodeller, marknadsstrategier och industriell marknadsföring.
Sagt om boken
”Den här boken utgår från aktuell marknadsföring- och managementteori och baseras på studier av företag som är verksamma i många olika branscher och som i olika hög grad arbetar med tjänster. Bokens tema är att företagets affärsmodell måste ge ett helhetsperspektiv på hela företaget för att tjänsteverksamheten skall kunna utvecklas på ett systematiskt sätt. […] Boken är föredömligt redigerad med teori, figurer, exempel, praktikfall, noter till varje kapitel, referenser och ett sakregister. Den vänder sig såväl till de som studerar som till verksamma i näringslivet.” - BTJ häfte 13105215. Lektör Folke Hermanson Snickars.
9789147097357
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn