-
Specialpedagogiska aspekter på förskola och s...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2013. 139 sidor.
Mycket gott skick. Ett fåtal överstrykningar i texten. Titta gärna på mina andra annonser, samma frakt oavsett antalet böcker ni köper.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147105649
- Titel
- Specialpedagogiska aspekter på förskola och skola : möte med det som inte anses lagom
- Författare
- Lutz, Kristian
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 139 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 198 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Specialpedagogik i Sverige kännetecknas av betoning på inkludering, och av en relationell syn på barns avvikelser - det vill säga att svårigheter uppkommer i relation mellan miljön och de individuella förutsättningar barnet har med sig i mötet med miljön. Boken har ett kritiskt granskande perspektiv och innehåller såväl forskning om specialpedagogiska frågor i förskolans och skolans värld som fallbeskrivningar utifrån författarens egna erfarenheter som verksam pedagog.
Läs mer
I anslutning till fallbeskrivningarna behandlas ofta frågor om etiska dimensioner och dilemman.
Andra upplagan innefattar helt nya kapitel som behandlar komplexiteten i att skapa inkludering, samt specialpedagogens roll och uppdrag i ett professionsteoretiskt perspektiv.
Specialpedagogiska aspekter på förskola och skola – möte med det som inte anses LAGOM vänder sig i första hand till studenter på lärarutbildningar. Boken vänder sig också till verksamma lärare, pedagoger, skolledare och professionella som arbetar med barn och unga.
Om författarna
Kristian Lutz är lektor i specialpedagogik och verksam på institutionen Lärande och samhälle vid Malmö universitet. Hans forskningsintressen tar sin utgångspunkt i frågor som berör normalisering, medikalisering, styrning, makt och diskurser i förskolans och skolans verksamhet.
Liber 1 9789147105649 -
Specialpedagogiska aspekter på förskola och s...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2013. 139 sidor.
Gott skick. Finns markeringar och understrykningar i blyerts.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147105649
- Titel
- Specialpedagogiska aspekter på förskola och skola : möte med det som inte anses lagom
- Författare
- Lutz, Kristian
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 139 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 198 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Specialpedagogik i Sverige kännetecknas av betoning på inkludering, och av en relationell syn på barns avvikelser - det vill säga att svårigheter uppkommer i relation mellan miljön och de individuella förutsättningar barnet har med sig i mötet med miljön. Boken har ett kritiskt granskande perspektiv och innehåller såväl forskning om specialpedagogiska frågor i förskolans och skolans värld som fallbeskrivningar utifrån författarens egna erfarenheter som verksam pedagog.
Läs mer
I anslutning till fallbeskrivningarna behandlas ofta frågor om etiska dimensioner och dilemman.
Andra upplagan innefattar helt nya kapitel som behandlar komplexiteten i att skapa inkludering, samt specialpedagogens roll och uppdrag i ett professionsteoretiskt perspektiv.
Specialpedagogiska aspekter på förskola och skola – möte med det som inte anses LAGOM vänder sig i första hand till studenter på lärarutbildningar. Boken vänder sig också till verksamma lärare, pedagoger, skolledare och professionella som arbetar med barn och unga.
Om författarna
Kristian Lutz är lektor i specialpedagogik och verksam på institutionen Lärande och samhälle vid Malmö universitet. Hans forskningsintressen tar sin utgångspunkt i frågor som berör normalisering, medikalisering, styrning, makt och diskurser i förskolans och skolans verksamhet.
Liber 1 9789147105649 -
Specialpedagogiska aspekter på förskola och s...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2013. 139 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147105649
- Titel
- Specialpedagogiska aspekter på förskola och skola : möte med det som inte anses lagom
- Författare
- Lutz, Kristian
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 139 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 198 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Specialpedagogik i Sverige kännetecknas av betoning på inkludering, och av en relationell syn på barns avvikelser - det vill säga att svårigheter uppkommer i relation mellan miljön och de individuella förutsättningar barnet har med sig i mötet med miljön. Boken har ett kritiskt granskande perspektiv och innehåller såväl forskning om specialpedagogiska frågor i förskolans och skolans värld som fallbeskrivningar utifrån författarens egna erfarenheter som verksam pedagog.
Läs mer
I anslutning till fallbeskrivningarna behandlas ofta frågor om etiska dimensioner och dilemman.
Andra upplagan innefattar helt nya kapitel som behandlar komplexiteten i att skapa inkludering, samt specialpedagogens roll och uppdrag i ett professionsteoretiskt perspektiv.
Specialpedagogiska aspekter på förskola och skola – möte med det som inte anses LAGOM vänder sig i första hand till studenter på lärarutbildningar. Boken vänder sig också till verksamma lärare, pedagoger, skolledare och professionella som arbetar med barn och unga.
Om författarna
Kristian Lutz är lektor i specialpedagogik och verksam på institutionen Lärande och samhälle vid Malmö universitet. Hans forskningsintressen tar sin utgångspunkt i frågor som berör normalisering, medikalisering, styrning, makt och diskurser i förskolans och skolans verksamhet.
Liber 1 9789147105649 -
Specialpedagogiska aspekter på förskola och s...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2013. 139 sidor.
Mycket gott skick. Några märken från hantering utvändigt. Ca 20 % av sidorna har understrykningar i gult. Blyertsunderstrykningar har också funnits, men dessa är bortsuddade. Överlag ändå i väldigt fint skick.
När du handlar böcker av mig:
* Jag skickar ditt paket spå läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147105649
- Titel
- Specialpedagogiska aspekter på förskola och skola : möte med det som inte anses lagom
- Författare
- Lutz, Kristian
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 139 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 198 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Specialpedagogik i Sverige kännetecknas av betoning på inkludering, och av en relationell syn på barns avvikelser - det vill säga att svårigheter uppkommer i relation mellan miljön och de individuella förutsättningar barnet har med sig i mötet med miljön. Boken har ett kritiskt granskande perspektiv och innehåller såväl forskning om specialpedagogiska frågor i förskolans och skolans värld som fallbeskrivningar utifrån författarens egna erfarenheter som verksam pedagog.
Läs mer
I anslutning till fallbeskrivningarna behandlas ofta frågor om etiska dimensioner och dilemman.
Andra upplagan innefattar helt nya kapitel som behandlar komplexiteten i att skapa inkludering, samt specialpedagogens roll och uppdrag i ett professionsteoretiskt perspektiv.
Specialpedagogiska aspekter på förskola och skola – möte med det som inte anses LAGOM vänder sig i första hand till studenter på lärarutbildningar. Boken vänder sig också till verksamma lärare, pedagoger, skolledare och professionella som arbetar med barn och unga.
Om författarna
Kristian Lutz är lektor i specialpedagogik och verksam på institutionen Lärande och samhälle vid Malmö universitet. Hans forskningsintressen tar sin utgångspunkt i frågor som berör normalisering, medikalisering, styrning, makt och diskurser i förskolans och skolans verksamhet.
Liber 1 9789147105649 -
Specialpedagogiska aspekter på förskola och s...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2013. 139 sidor.
Gott skick. 1 uppl. Några få understrykningar och en liten ägarsignatur i blyerts. I övrigt ett fint exemplar. Lättare hanteringsspår på pärmarna.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147105649
- Titel
- Specialpedagogiska aspekter på förskola och skola : möte med det som inte anses lagom
- Författare
- Lutz, Kristian
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 139 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 198 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Specialpedagogik i Sverige kännetecknas av betoning på inkludering, och av en relationell syn på barns avvikelser - det vill säga att svårigheter uppkommer i relation mellan miljön och de individuella förutsättningar barnet har med sig i mötet med miljön. Boken har ett kritiskt granskande perspektiv och innehåller såväl forskning om specialpedagogiska frågor i förskolans och skolans värld som fallbeskrivningar utifrån författarens egna erfarenheter som verksam pedagog.
Läs mer
I anslutning till fallbeskrivningarna behandlas ofta frågor om etiska dimensioner och dilemman.
Andra upplagan innefattar helt nya kapitel som behandlar komplexiteten i att skapa inkludering, samt specialpedagogens roll och uppdrag i ett professionsteoretiskt perspektiv.
Specialpedagogiska aspekter på förskola och skola – möte med det som inte anses LAGOM vänder sig i första hand till studenter på lärarutbildningar. Boken vänder sig också till verksamma lärare, pedagoger, skolledare och professionella som arbetar med barn och unga.
Om författarna
Kristian Lutz är lektor i specialpedagogik och verksam på institutionen Lärande och samhälle vid Malmö universitet. Hans forskningsintressen tar sin utgångspunkt i frågor som berör normalisering, medikalisering, styrning, makt och diskurser i förskolans och skolans verksamhet.
Liber 1 9789147105649 -
Specialpedagogiska aspekter på förskola och s...
Häftad bok. Liber. 1:3 uppl. 2013. 139 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147105649
- Titel
- Specialpedagogiska aspekter på förskola och skola : möte med det som inte anses lagom
- Författare
- Lutz, Kristian
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 139 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 198 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Specialpedagogik i Sverige kännetecknas av betoning på inkludering, och av en relationell syn på barns avvikelser - det vill säga att svårigheter uppkommer i relation mellan miljön och de individuella förutsättningar barnet har med sig i mötet med miljön. Boken har ett kritiskt granskande perspektiv och innehåller såväl forskning om specialpedagogiska frågor i förskolans och skolans värld som fallbeskrivningar utifrån författarens egna erfarenheter som verksam pedagog.
Läs mer
I anslutning till fallbeskrivningarna behandlas ofta frågor om etiska dimensioner och dilemman.
Andra upplagan innefattar helt nya kapitel som behandlar komplexiteten i att skapa inkludering, samt specialpedagogens roll och uppdrag i ett professionsteoretiskt perspektiv.
Specialpedagogiska aspekter på förskola och skola – möte med det som inte anses LAGOM vänder sig i första hand till studenter på lärarutbildningar. Boken vänder sig också till verksamma lärare, pedagoger, skolledare och professionella som arbetar med barn och unga.
Om författarna
Kristian Lutz är lektor i specialpedagogik och verksam på institutionen Lärande och samhälle vid Malmö universitet. Hans forskningsintressen tar sin utgångspunkt i frågor som berör normalisering, medikalisering, styrning, makt och diskurser i förskolans och skolans verksamhet.
Liber 1:3 9789147105649 -
Specialpedagogiska aspekter på förskola och s...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2013. 139 sidor.
Mycket gott skick. 1 uppl. Någon liten blyertsunderstrykning, men annars ett mycket fint exemplar med små spår av hantering.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147105649
- Titel
- Specialpedagogiska aspekter på förskola och skola : möte med det som inte anses lagom
- Författare
- Lutz, Kristian
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 139 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 198 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Specialpedagogik i Sverige kännetecknas av betoning på inkludering, och av en relationell syn på barns avvikelser - det vill säga att svårigheter uppkommer i relation mellan miljön och de individuella förutsättningar barnet har med sig i mötet med miljön. Boken har ett kritiskt granskande perspektiv och innehåller såväl forskning om specialpedagogiska frågor i förskolans och skolans värld som fallbeskrivningar utifrån författarens egna erfarenheter som verksam pedagog.
Läs mer
I anslutning till fallbeskrivningarna behandlas ofta frågor om etiska dimensioner och dilemman.
Andra upplagan innefattar helt nya kapitel som behandlar komplexiteten i att skapa inkludering, samt specialpedagogens roll och uppdrag i ett professionsteoretiskt perspektiv.
Specialpedagogiska aspekter på förskola och skola – möte med det som inte anses LAGOM vänder sig i första hand till studenter på lärarutbildningar. Boken vänder sig också till verksamma lärare, pedagoger, skolledare och professionella som arbetar med barn och unga.
Om författarna
Kristian Lutz är lektor i specialpedagogik och verksam på institutionen Lärande och samhälle vid Malmö universitet. Hans forskningsintressen tar sin utgångspunkt i frågor som berör normalisering, medikalisering, styrning, makt och diskurser i förskolans och skolans verksamhet.
Liber 1 9789147105649
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn