-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789171733337
- Titel
- Undervisning och existens
- Författare
- Claesson, Silwa
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 245 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 135 x 210 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 324 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Svensk pedagogisk forskning brukar vara anglosaxiskt orienterad. Antologin Undervisning och existens undersöker istället skolans och lärarens vardag med hjälp av en hermeneutisk och fenomenologisk tradition. Det är själva undervisningen och lärarens "tysta kunskap" på området som genomgående står i fokus i texterna. Författarna ställer en rad centrala undervisningsfrågor, exempelvis: Om det inte är möjligt för lärare att överföra sina egna erfarenheter till eleverna, hur kan och bör då undervisning utformas? Hur går det till när elever med grava läs- och skrivsvårigheter övervinner sitt motstånd? Vad händer egentligen under ett betygssamtal? Blir en lärare bättre på att undervisa av att gå på kurser i personlig utveckling? Hur ser de arbetsallianser ut som lärare och elever tillsammans upprättar i klassrummet? Kan evidensrörelsen rädda den svenska skolan från sämre provresultat?
Undervisning och existens rymmer en mycket initierad skildring av nutida skolliv och ger därigenom lärare möjlighet att på djupet reflektera över sina pedagogiska och existentiella arbetsvillkor. Det är dessutom en bok som medvetet använder berättandet som verktyg.
Författarna Silwa Claesson, Tommy Persson, Ilona Rinne, Cecilia Nielsen, Annika Lilja, Susanne Gustavsson, Ulla Andrén och Magnus Levinsson har samtliga gedigen erfarenhet av skolundervisning och pedagogisk forskning.
9789171733337 -
Undervisning och existens
Häftad bok. Bokförlaget Daidalos. 2011. 245 sidor.
Nära nyskick. Tillsynes obläddrat exemplar ///Förlagets beskrivning: Svensk pedagogisk forskning brukar vara anglosaxiskt orienterad. Antologin Undervisning och existens undersöker istället skolans - och lärarens - vardag med hjälp av en hermeneutisk och fenomenologisk läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171733337
- Titel
- Undervisning och existens
- Författare
- Claesson, Silwa
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 245 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 135 x 210 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 324 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Svensk pedagogisk forskning brukar vara anglosaxiskt orienterad. Antologin Undervisning och existens undersöker istället skolans och lärarens vardag med hjälp av en hermeneutisk och fenomenologisk tradition. Det är själva undervisningen och lärarens "tysta kunskap" på området som genomgående står i fokus i texterna. Författarna ställer en rad centrala undervisningsfrågor, exempelvis: Om det inte är möjligt för lärare att överföra sina egna erfarenheter till eleverna, hur kan och bör då undervisning utformas? Hur går det till när elever med grava läs- och skrivsvårigheter övervinner sitt motstånd? Vad händer egentligen under ett betygssamtal? Blir en lärare bättre på att undervisa av att gå på kurser i personlig utveckling? Hur ser de arbetsallianser ut som lärare och elever tillsammans upprättar i klassrummet? Kan evidensrörelsen rädda den svenska skolan från sämre provresultat?
Undervisning och existens rymmer en mycket initierad skildring av nutida skolliv och ger därigenom lärare möjlighet att på djupet reflektera över sina pedagogiska och existentiella arbetsvillkor. Det är dessutom en bok som medvetet använder berättandet som verktyg.
Författarna Silwa Claesson, Tommy Persson, Ilona Rinne, Cecilia Nielsen, Annika Lilja, Susanne Gustavsson, Ulla Andrén och Magnus Levinsson har samtliga gedigen erfarenhet av skolundervisning och pedagogisk forskning.
Bokförlaget Daidalos 9789171733337 -
Undervisning och existens
Häftad bok. Bokförlaget Daidalos. 2011. 245 sidor.
Nyskick. Svensk pedagogisk forskning brukar vara anglosaxiskt orienterad. Antologin Undervisning och existens undersöker istället skolans och lärarens vardag med hjälp av en hermeneutisk och fenomenologisk tradition. Det är själva undervisningen och lärarens "tyst läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171733337
- Titel
- Undervisning och existens
- Författare
- Claesson, Silwa
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 245 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 135 x 210 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 324 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Svensk pedagogisk forskning brukar vara anglosaxiskt orienterad. Antologin Undervisning och existens undersöker istället skolans och lärarens vardag med hjälp av en hermeneutisk och fenomenologisk tradition. Det är själva undervisningen och lärarens "tysta kunskap" på området som genomgående står i fokus i texterna. Författarna ställer en rad centrala undervisningsfrågor, exempelvis: Om det inte är möjligt för lärare att överföra sina egna erfarenheter till eleverna, hur kan och bör då undervisning utformas? Hur går det till när elever med grava läs- och skrivsvårigheter övervinner sitt motstånd? Vad händer egentligen under ett betygssamtal? Blir en lärare bättre på att undervisa av att gå på kurser i personlig utveckling? Hur ser de arbetsallianser ut som lärare och elever tillsammans upprättar i klassrummet? Kan evidensrörelsen rädda den svenska skolan från sämre provresultat?
Undervisning och existens rymmer en mycket initierad skildring av nutida skolliv och ger därigenom lärare möjlighet att på djupet reflektera över sina pedagogiska och existentiella arbetsvillkor. Det är dessutom en bok som medvetet använder berättandet som verktyg.
Författarna Silwa Claesson, Tommy Persson, Ilona Rinne, Cecilia Nielsen, Annika Lilja, Susanne Gustavsson, Ulla Andrén och Magnus Levinsson har samtliga gedigen erfarenhet av skolundervisning och pedagogisk forskning.
Bokförlaget Daidalos 9789171733337 -
Undervisning och existens
Häftad bok. Bokförlaget Daidalos. 1 uppl. 2011. 245 sidor.
Mycket gott skick. Format 21 x 13,5 cm Vikt 330 g.
Häftad bok med mjuka pärmar. INNEHÅLL: Inledning - Undervisning i en hermeneutisk-fenomenologisk belysning 1. Lärarens död, elevens bröd 2. Betygssamtal 3. Jag kan! 4. Arbetsallianser i klassrummet 5. En lärares självkänn läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171733337
- Titel
- Undervisning och existens
- Författare
- Claesson, Silwa
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 245 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 135 x 210 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 324 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Svensk pedagogisk forskning brukar vara anglosaxiskt orienterad. Antologin Undervisning och existens undersöker istället skolans och lärarens vardag med hjälp av en hermeneutisk och fenomenologisk tradition. Det är själva undervisningen och lärarens "tysta kunskap" på området som genomgående står i fokus i texterna. Författarna ställer en rad centrala undervisningsfrågor, exempelvis: Om det inte är möjligt för lärare att överföra sina egna erfarenheter till eleverna, hur kan och bör då undervisning utformas? Hur går det till när elever med grava läs- och skrivsvårigheter övervinner sitt motstånd? Vad händer egentligen under ett betygssamtal? Blir en lärare bättre på att undervisa av att gå på kurser i personlig utveckling? Hur ser de arbetsallianser ut som lärare och elever tillsammans upprättar i klassrummet? Kan evidensrörelsen rädda den svenska skolan från sämre provresultat?
Undervisning och existens rymmer en mycket initierad skildring av nutida skolliv och ger därigenom lärare möjlighet att på djupet reflektera över sina pedagogiska och existentiella arbetsvillkor. Det är dessutom en bok som medvetet använder berättandet som verktyg.
Författarna Silwa Claesson, Tommy Persson, Ilona Rinne, Cecilia Nielsen, Annika Lilja, Susanne Gustavsson, Ulla Andrén och Magnus Levinsson har samtliga gedigen erfarenhet av skolundervisning och pedagogisk forskning.
Bokförlaget Daidalos 1 9789171733337 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789171733337
- Titel
- Undervisning och existens
- Författare
- Claesson, Silwa
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 245 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 135 x 210 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 324 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Svensk pedagogisk forskning brukar vara anglosaxiskt orienterad. Antologin Undervisning och existens undersöker istället skolans och lärarens vardag med hjälp av en hermeneutisk och fenomenologisk tradition. Det är själva undervisningen och lärarens "tysta kunskap" på området som genomgående står i fokus i texterna. Författarna ställer en rad centrala undervisningsfrågor, exempelvis: Om det inte är möjligt för lärare att överföra sina egna erfarenheter till eleverna, hur kan och bör då undervisning utformas? Hur går det till när elever med grava läs- och skrivsvårigheter övervinner sitt motstånd? Vad händer egentligen under ett betygssamtal? Blir en lärare bättre på att undervisa av att gå på kurser i personlig utveckling? Hur ser de arbetsallianser ut som lärare och elever tillsammans upprättar i klassrummet? Kan evidensrörelsen rädda den svenska skolan från sämre provresultat?
Undervisning och existens rymmer en mycket initierad skildring av nutida skolliv och ger därigenom lärare möjlighet att på djupet reflektera över sina pedagogiska och existentiella arbetsvillkor. Det är dessutom en bok som medvetet använder berättandet som verktyg.
Författarna Silwa Claesson, Tommy Persson, Ilona Rinne, Cecilia Nielsen, Annika Lilja, Susanne Gustavsson, Ulla Andrén och Magnus Levinsson har samtliga gedigen erfarenhet av skolundervisning och pedagogisk forskning.
Bokförlaget Daidalos 9789171733337 -
Undervisning och existens
Häftad bok. Daidalos. Första uppl. 2011. 246 s. Häftad. 21x13,3cm. 332 gram.
Nyskick. Boken undersöker skolans - och lärarens - vardag med hjälp av en hermeneutisk och fenomenologisk tradition.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171733337
- Titel
- Undervisning och existens
- Författare
- Claesson, Silwa
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 245 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 135 x 210 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 324 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Svensk pedagogisk forskning brukar vara anglosaxiskt orienterad. Antologin Undervisning och existens undersöker istället skolans och lärarens vardag med hjälp av en hermeneutisk och fenomenologisk tradition. Det är själva undervisningen och lärarens "tysta kunskap" på området som genomgående står i fokus i texterna. Författarna ställer en rad centrala undervisningsfrågor, exempelvis: Om det inte är möjligt för lärare att överföra sina egna erfarenheter till eleverna, hur kan och bör då undervisning utformas? Hur går det till när elever med grava läs- och skrivsvårigheter övervinner sitt motstånd? Vad händer egentligen under ett betygssamtal? Blir en lärare bättre på att undervisa av att gå på kurser i personlig utveckling? Hur ser de arbetsallianser ut som lärare och elever tillsammans upprättar i klassrummet? Kan evidensrörelsen rädda den svenska skolan från sämre provresultat?
Undervisning och existens rymmer en mycket initierad skildring av nutida skolliv och ger därigenom lärare möjlighet att på djupet reflektera över sina pedagogiska och existentiella arbetsvillkor. Det är dessutom en bok som medvetet använder berättandet som verktyg.
Författarna Silwa Claesson, Tommy Persson, Ilona Rinne, Cecilia Nielsen, Annika Lilja, Susanne Gustavsson, Ulla Andrén och Magnus Levinsson har samtliga gedigen erfarenhet av skolundervisning och pedagogisk forskning.
9789171733337
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn