-
Medier utan politik : en studie av de svenska...
Inbunden bok. Santérus Förlag. 1 uppl. 2008. 285 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173590136
- Titel
- Medier utan politik : en studie av de svenska riksdagspartiernas syn på svenska riksdagspartierns syn på press, radio och TV
- Författare
- Lars Nord
- Förlag
- Santérus Förlag
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 285 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 148 x 224 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 538 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vem bestämmer vilka medier som ska finnas i samhället? Kan regering, riksdag och partier fortfarande styra över mediernas villkor, eller har medieteknologin och avregleringar gjort att medierna nu fungerar helt på marknadens villkor?
I den här boken granskas den svenska mediepolitiken utifrån några välkända politiska händelser. Varför har presstödet överlevt så länge? Varför fick Sverige aldrig kommersiell riksradio? Varför blev det aldrig någon riktig konkurrens om den tredje marksända TV-kanalen?
Här skildras alla de politiska turerna kring mediepolitikens avgörande frågor i Sverige de senaste decennierna. Dessutom diskuteras möjligheten att bedriva en framgångsrik mediepolitik i en framtid av digitalisering, globalisering och fragmentering av publiken.
Boken är den första samlade volymen om svensk mediepolitik och vänder sig till alla med intresse av frågor kring medier, politik, journalistik och demokrati.
Lars Nord är professor i politisk kommunikation vid Mittuniversitetet i Sundsvall och föreståndare för Demokratiinstitutet DEMICOM.
Santérus Förlag 1 9789173590136 -
Medier utan politik : en studie av de svenska...
Inbunden bok. Santérus Förlag. 1 uppl. 2008. 285 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173590136
- Titel
- Medier utan politik : en studie av de svenska riksdagspartiernas syn på svenska riksdagspartierns syn på press, radio och TV
- Författare
- Lars Nord
- Förlag
- Santérus Förlag
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 285 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 148 x 224 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 538 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vem bestämmer vilka medier som ska finnas i samhället? Kan regering, riksdag och partier fortfarande styra över mediernas villkor, eller har medieteknologin och avregleringar gjort att medierna nu fungerar helt på marknadens villkor?
I den här boken granskas den svenska mediepolitiken utifrån några välkända politiska händelser. Varför har presstödet överlevt så länge? Varför fick Sverige aldrig kommersiell riksradio? Varför blev det aldrig någon riktig konkurrens om den tredje marksända TV-kanalen?
Här skildras alla de politiska turerna kring mediepolitikens avgörande frågor i Sverige de senaste decennierna. Dessutom diskuteras möjligheten att bedriva en framgångsrik mediepolitik i en framtid av digitalisering, globalisering och fragmentering av publiken.
Boken är den första samlade volymen om svensk mediepolitik och vänder sig till alla med intresse av frågor kring medier, politik, journalistik och demokrati.
Lars Nord är professor i politisk kommunikation vid Mittuniversitetet i Sundsvall och föreståndare för Demokratiinstitutet DEMICOM.
Santérus Förlag 1 9789173590136
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn