Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn

9789187489402

Din sökning gav ingen träff. Spara sökningen som en Bevakning  
Visa endast

Just nu finns inte titeln du söker på Bokbörsen. Skapa ett användarkonto eller logga in om du vill skapa en bevakning. Klicka sedan på knappen nedan. Du aviseras via e-post så snart artikeln kommer in igen.
Kontakt : Nonviolent Communication och empati i socialt arbete och vård

Kontakt : Nonviolent Communication och empati i socialt arbete och vård

Häftade böcker. Friare Liv. 2016. 296 sidor.

Att man är sårbar när man är patient är uppenbart, men få kanske tänker på hur sårbar man kan vara även som vårdgivare. Under flera år har media uppmärksammat
att arbete inom vård och socialt arbete kan leda till utbrändhet. Engagerad personal som brinner för sitt jobb och dem de vårdar, riskerar att själva bli patienter.
Finns det sätt att värna om både andra och oss själva? Kan man ge fullt ut och ändå sätta hälsosamma gränser när energin inte längre räcker till? Hur kommunicerar man i stressade eller konfliktfyllda situationer så att man inte
bär dem med sig efter arbetstid? Kan man träna på sitt sätt att uttrycka sig för att nå fram även i besvärliga eller hotfulla situationer? Hur visar man att man vill förstå när någon inte har tillräckligt med tillit för att våga öppna sig? Finns det sådant man ska avstå från att säga?

Mahina Chipumbu Havelius och Liv Larsson ger sina svar på viktiga frågor kring kommunikation och bemötande. De beskriver hur Nonviolent Communication (NVC) är ett värdefullt komplement för alla i vårdande yrken.
Deras expertis inom kommunikation och konflikthantering blandas med intervjuer av personer som använder NVC i sitt dagliga arbete inom socialt
arbete och vård. De ger värdefullt perspektiv på hur man kan hantera svåra situationer som exempelvis när det förekommer våld i nära relationer. En källa till inspiration för dig som vill maximera oddsen till kontakt så att
du kan bidra till andra på det sätt du längtar efter.

Liv Larsson, certifierad tränare i NVC, medlare och författare. Hon har skrivit mer än 15 böcker i ämnet kommunikation, konflikthantering och bemötande. Liv utbildar både i Sverige och internationellt sedan mer än 25 år.

Mahina Chipumbu Havelius, delägare i Havelius & Co AB, socionom och medlare med träning i NVC, har i sin yrkesverksamheten upplevt att NVC stärkt hennes förmåga att möta människor med empati och samtidigt professionellt.

Förlagsfakta

ISBN
9789187489402
Titel
Kontakt : Nonviolent Communication och empati i socialt arbete och vård
Författare
Larsson, Liv
Förlag
Friare Liv
Utgivningsår
2016
Omfång
296 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
148 x 210 mm Ryggbredd 28 mm
Vikt
490 g
Språk
Svenska