-
Den magiska spegeln : Kvinnan och varan i pre...
Inbunden bok. Nordic Academic Press. Första uppl. 2019. 352 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Förlagsband. Fastsytt snörband. Boken är synnerligen rikt illustrerad med urval av svartvita annonsbilder som förekom 1870 - 1914. Boken avsutas med förklarande Noter till texten ( Deygt 36 sidor ) + Bildinformation + Källor och litteratur + Person läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188661890
- Titel
- Den magiska spegeln : kvinnan och varan i pressens annonser 1870 - 1914
- Författare
- Runefelt, Leif
- Förlag
- Nordic Academic Press
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 352 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 150 x 230 mm Ryggbredd 28 mm
- Vikt
- 700 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vid sekelskiftet 1900 lades grunden för ett självklart inslag i vårt moderna liv: reklambilden. Industrialismens otaliga produkter skulle säljas med en teckning eller ett foto cyklar, blusar, tvålar, tidningar, underkläder och allt möjligt som skulle säljas i mängd. I Den magiska spegeln undersöker Leif Runefelt idealbilder av kvinnan i annonserna i denna den svenska bildsatta annonsens genombrottstid. Han analyserar det första skedet av vår egen kapitalistiska konsumtionskultur, där valen mellan olika varor står i centrum för hur vi skapar oss själva som individer.Konstruktionen av kvinnan som aktiv konsument, som flitigt arbetande i hem och på kontor och som sexualiserat objekt kom redan då att bli en väsentlig del av kapitalismens språk.Reklamens kvinna var ung och vacker, ibland självständig men oftare underordnad bilderna både förstärkte och utmanade samtida ideal. Reklamen var en magisk spegel i vilken konsumenten såg sin potential om hon valde rätt. Den speglade inte bara sin tid utan formade såväl sin samtid som framtiden vår tid.
Nordic Academic Press Första 9789188661890 -
Den magiska spegeln : kvinnan och varan i pre...
Inbunden bok. Nordic Academic Press. 1 uppl. 2019. 352 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. hylla bidpedagogik
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188661890
- Titel
- Den magiska spegeln : kvinnan och varan i pressens annonser 1870 - 1914
- Författare
- Runefelt, Leif
- Förlag
- Nordic Academic Press
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 352 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 150 x 230 mm Ryggbredd 28 mm
- Vikt
- 700 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vid sekelskiftet 1900 lades grunden för ett självklart inslag i vårt moderna liv: reklambilden. Industrialismens otaliga produkter skulle säljas med en teckning eller ett foto cyklar, blusar, tvålar, tidningar, underkläder och allt möjligt som skulle säljas i mängd. I Den magiska spegeln undersöker Leif Runefelt idealbilder av kvinnan i annonserna i denna den svenska bildsatta annonsens genombrottstid. Han analyserar det första skedet av vår egen kapitalistiska konsumtionskultur, där valen mellan olika varor står i centrum för hur vi skapar oss själva som individer.Konstruktionen av kvinnan som aktiv konsument, som flitigt arbetande i hem och på kontor och som sexualiserat objekt kom redan då att bli en väsentlig del av kapitalismens språk.Reklamens kvinna var ung och vacker, ibland självständig men oftare underordnad bilderna både förstärkte och utmanade samtida ideal. Reklamen var en magisk spegel i vilken konsumenten såg sin potential om hon valde rätt. Den speglade inte bara sin tid utan formade såväl sin samtid som framtiden vår tid.
Nordic Academic Press 1 9789188661890 -
Den magiska spegeln : kvinnan och varan i pre...
Inbunden bok. Nordic Academic Press. 1 uppl. 2019. 352 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188661890
- Titel
- Den magiska spegeln : kvinnan och varan i pressens annonser 1870 - 1914
- Författare
- Runefelt, Leif
- Förlag
- Nordic Academic Press
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 352 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 150 x 230 mm Ryggbredd 28 mm
- Vikt
- 700 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vid sekelskiftet 1900 lades grunden för ett självklart inslag i vårt moderna liv: reklambilden. Industrialismens otaliga produkter skulle säljas med en teckning eller ett foto cyklar, blusar, tvålar, tidningar, underkläder och allt möjligt som skulle säljas i mängd. I Den magiska spegeln undersöker Leif Runefelt idealbilder av kvinnan i annonserna i denna den svenska bildsatta annonsens genombrottstid. Han analyserar det första skedet av vår egen kapitalistiska konsumtionskultur, där valen mellan olika varor står i centrum för hur vi skapar oss själva som individer.Konstruktionen av kvinnan som aktiv konsument, som flitigt arbetande i hem och på kontor och som sexualiserat objekt kom redan då att bli en väsentlig del av kapitalismens språk.Reklamens kvinna var ung och vacker, ibland självständig men oftare underordnad bilderna både förstärkte och utmanade samtida ideal. Reklamen var en magisk spegel i vilken konsumenten såg sin potential om hon valde rätt. Den speglade inte bara sin tid utan formade såväl sin samtid som framtiden vår tid.
Nordic Academic Press 1 9789188661890 -
Den magiska spegeln : kvinnan och varan i pre...
Inbunden bok. Nordic Academic Press. 1 uppl. 2019. 352 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188661890
- Titel
- Den magiska spegeln : kvinnan och varan i pressens annonser 1870 - 1914
- Författare
- Runefelt, Leif
- Förlag
- Nordic Academic Press
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 352 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 150 x 230 mm Ryggbredd 28 mm
- Vikt
- 700 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vid sekelskiftet 1900 lades grunden för ett självklart inslag i vårt moderna liv: reklambilden. Industrialismens otaliga produkter skulle säljas med en teckning eller ett foto cyklar, blusar, tvålar, tidningar, underkläder och allt möjligt som skulle säljas i mängd. I Den magiska spegeln undersöker Leif Runefelt idealbilder av kvinnan i annonserna i denna den svenska bildsatta annonsens genombrottstid. Han analyserar det första skedet av vår egen kapitalistiska konsumtionskultur, där valen mellan olika varor står i centrum för hur vi skapar oss själva som individer.Konstruktionen av kvinnan som aktiv konsument, som flitigt arbetande i hem och på kontor och som sexualiserat objekt kom redan då att bli en väsentlig del av kapitalismens språk.Reklamens kvinna var ung och vacker, ibland självständig men oftare underordnad bilderna både förstärkte och utmanade samtida ideal. Reklamen var en magisk spegel i vilken konsumenten såg sin potential om hon valde rätt. Den speglade inte bara sin tid utan formade såväl sin samtid som framtiden vår tid.
Nordic Academic Press 1 9789188661890 -
Den magiska spegeln : kvinnan och varan i pre...
Inbunden bok. Nordic Academic Press. 1 uppl. 2019. 352 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Boken är förlagsny. Oläst.
Boken är rikligt illustrerad mestadels med olika reklambilder. Svartvita.
Hylla B20
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188661890
- Titel
- Den magiska spegeln : kvinnan och varan i pressens annonser 1870 - 1914
- Författare
- Runefelt, Leif
- Förlag
- Nordic Academic Press
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 352 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 150 x 230 mm Ryggbredd 28 mm
- Vikt
- 700 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vid sekelskiftet 1900 lades grunden för ett självklart inslag i vårt moderna liv: reklambilden. Industrialismens otaliga produkter skulle säljas med en teckning eller ett foto cyklar, blusar, tvålar, tidningar, underkläder och allt möjligt som skulle säljas i mängd. I Den magiska spegeln undersöker Leif Runefelt idealbilder av kvinnan i annonserna i denna den svenska bildsatta annonsens genombrottstid. Han analyserar det första skedet av vår egen kapitalistiska konsumtionskultur, där valen mellan olika varor står i centrum för hur vi skapar oss själva som individer.Konstruktionen av kvinnan som aktiv konsument, som flitigt arbetande i hem och på kontor och som sexualiserat objekt kom redan då att bli en väsentlig del av kapitalismens språk.Reklamens kvinna var ung och vacker, ibland självständig men oftare underordnad bilderna både förstärkte och utmanade samtida ideal. Reklamen var en magisk spegel i vilken konsumenten såg sin potential om hon valde rätt. Den speglade inte bara sin tid utan formade såväl sin samtid som framtiden vår tid.
Nordic Academic Press 1 9789188661890 -
Den magiska spegeln : kvinnan och varan i pre...
Inbunden bok. Nordic Academic Press. 1 uppl. 2019. 352 sidor.
Nyskick. Förlagsny bok.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188661890
- Titel
- Den magiska spegeln : kvinnan och varan i pressens annonser 1870 - 1914
- Författare
- Runefelt, Leif
- Förlag
- Nordic Academic Press
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 352 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 150 x 230 mm Ryggbredd 28 mm
- Vikt
- 700 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vid sekelskiftet 1900 lades grunden för ett självklart inslag i vårt moderna liv: reklambilden. Industrialismens otaliga produkter skulle säljas med en teckning eller ett foto cyklar, blusar, tvålar, tidningar, underkläder och allt möjligt som skulle säljas i mängd. I Den magiska spegeln undersöker Leif Runefelt idealbilder av kvinnan i annonserna i denna den svenska bildsatta annonsens genombrottstid. Han analyserar det första skedet av vår egen kapitalistiska konsumtionskultur, där valen mellan olika varor står i centrum för hur vi skapar oss själva som individer.Konstruktionen av kvinnan som aktiv konsument, som flitigt arbetande i hem och på kontor och som sexualiserat objekt kom redan då att bli en väsentlig del av kapitalismens språk.Reklamens kvinna var ung och vacker, ibland självständig men oftare underordnad bilderna både förstärkte och utmanade samtida ideal. Reklamen var en magisk spegel i vilken konsumenten såg sin potential om hon valde rätt. Den speglade inte bara sin tid utan formade såväl sin samtid som framtiden vår tid.
Nordic Academic Press 1 9789188661890 -
Den magiska spegeln - kvinnan och varan i pre...
Inbunden bok. Nordic Academic Press. 1 uppl. 2019. 352 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. PRESENTSKICK! Så var idealbilderna av kvinnan då bildsatta annonser gjorde entré i pressen vid omkring 1900. Reklamens kvinna var ung, vacker, underordnad och sexualiserat objekt... Inbundet förlagsband med skyddsomslag. 8:o. 225x155x31 mm. 690 g. Förlags läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188661890
- Titel
- Den magiska spegeln : kvinnan och varan i pressens annonser 1870 - 1914
- Författare
- Runefelt, Leif
- Förlag
- Nordic Academic Press
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 352 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 150 x 230 mm Ryggbredd 28 mm
- Vikt
- 700 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vid sekelskiftet 1900 lades grunden för ett självklart inslag i vårt moderna liv: reklambilden. Industrialismens otaliga produkter skulle säljas med en teckning eller ett foto cyklar, blusar, tvålar, tidningar, underkläder och allt möjligt som skulle säljas i mängd. I Den magiska spegeln undersöker Leif Runefelt idealbilder av kvinnan i annonserna i denna den svenska bildsatta annonsens genombrottstid. Han analyserar det första skedet av vår egen kapitalistiska konsumtionskultur, där valen mellan olika varor står i centrum för hur vi skapar oss själva som individer.Konstruktionen av kvinnan som aktiv konsument, som flitigt arbetande i hem och på kontor och som sexualiserat objekt kom redan då att bli en väsentlig del av kapitalismens språk.Reklamens kvinna var ung och vacker, ibland självständig men oftare underordnad bilderna både förstärkte och utmanade samtida ideal. Reklamen var en magisk spegel i vilken konsumenten såg sin potential om hon valde rätt. Den speglade inte bara sin tid utan formade såväl sin samtid som framtiden vår tid.
Nordic Academic Press 1 9789188661890 -
Den magiska spegeln : kvinnan och varan i pre...
Inbunden bok. Nordic Academic Press. 1 uppl. 2019. 352 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Ett litet "hundöra" på smutstitelbladets nedre hörn
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188661890
- Titel
- Den magiska spegeln : kvinnan och varan i pressens annonser 1870 - 1914
- Författare
- Runefelt, Leif
- Förlag
- Nordic Academic Press
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 352 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 150 x 230 mm Ryggbredd 28 mm
- Vikt
- 700 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vid sekelskiftet 1900 lades grunden för ett självklart inslag i vårt moderna liv: reklambilden. Industrialismens otaliga produkter skulle säljas med en teckning eller ett foto cyklar, blusar, tvålar, tidningar, underkläder och allt möjligt som skulle säljas i mängd. I Den magiska spegeln undersöker Leif Runefelt idealbilder av kvinnan i annonserna i denna den svenska bildsatta annonsens genombrottstid. Han analyserar det första skedet av vår egen kapitalistiska konsumtionskultur, där valen mellan olika varor står i centrum för hur vi skapar oss själva som individer.Konstruktionen av kvinnan som aktiv konsument, som flitigt arbetande i hem och på kontor och som sexualiserat objekt kom redan då att bli en väsentlig del av kapitalismens språk.Reklamens kvinna var ung och vacker, ibland självständig men oftare underordnad bilderna både förstärkte och utmanade samtida ideal. Reklamen var en magisk spegel i vilken konsumenten såg sin potential om hon valde rätt. Den speglade inte bara sin tid utan formade såväl sin samtid som framtiden vår tid.
Nordic Academic Press 1 9789188661890
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn